Skrevet av Emne: Framtidig styrkeløfts håp?  (Lest 30868 ganger)

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #15 : 21. mai 2011, 23:31 »
Er greit at folk har forskjellige meninger, men vi snakker om noen som såvidt er nyfødt. Godt mulig hun ikke "tvinges" og syntes dette er "kjekt". Men hvor mye sanser og meninger har ei 2 år gammel jente utviklet ?

Kan ikke akkurat tenkte meg at hun helt tilfeldig av seg selv ville begynne med vektløfting.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #17 : 21. mai 2011, 23:34 »
Skummet gjennom artikkelen - La barna trene styrketrening.

Bedre selvtillit, selvsikkerhet og kroppsbilde

... Bedre selvtillit? bedre kroppsbilde? Herregud det er snakk om barn her. Hvis samfunnet har blitt slikt at en 8 år gammel spinkel gutt skal starte med vektrening fordi han føler seg for liten, og dette er helt greit blir jeg dårlig...

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #18 : 21. mai 2011, 23:35 »
Er greit at folk har forskjellige meninger, men vi snakker om noen som såvidt er nyfødt. Godt mulig hun ikke "tvinges" og syntes dette er "kjekt". Men hvor mye sanser og meninger har ei 2 år gammel jente utviklet ?

Kan ikke akkurat tenkte meg at hun helt tilfeldig av seg selv ville begynne med vektløfting.

Kan jo legge til at mine kommentarer var rettet mot den diskusjonen som utartet seg mot slutten av side 1 der. Når det gjelder pikebarnet her så er jeg vel mer eller mindre enig med deg, uten at jeg skulle være alt for fordømmende uten å ha førstehåndskjennskap til de det dreier seg om.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #19 : 21. mai 2011, 23:36 »
Skummet gjennom artikkelen - La barna trene styrketrening.

Bedre selvtillit, selvsikkerhet og kroppsbilde

... Bedre selvtillit? bedre kroppsbilde? Herregud det er snakk om barn her. Hvis samfunnet har blitt slikt at en 8 år gammel spinkel gutt skal starte med vektrening fordi han føler seg for liten, og dette er helt greit blir jeg dårlig...

Er nok heller knyttet til følelser av mestring, variasjon i treningen og overskudd til både treningen og ellers.

Bare fordi du forbinder vekttrening med "pumping på gymmet" "fordi en føler seg for liten" så betyr ikke det at resten av verden har den oppfatningen eller den målsetningen.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #20 : 21. mai 2011, 23:39 »
Er nok heller knyttet til følelser av mestring, variasjon i treningen og overskudd til både treningen og ellers.

Bare fordi du forbinder vekttrening med "pumping på gymmet" "fordi en føler seg for liten" så betyr ikke det at resten av verden har den oppfatningen eller den målsetningen.

Ser ikke noe annen grunn for en liten gutt/jente vil begynne med vektrening av andre grunner. Barn interesser seg heldigvis ikke for dette med vektrening, og det skulle bare mangle. Forresten tørr jeg påstå uten å henvise til kilder at folk flest ikke vil at barna skal drive med styrketrening (da tenker jeg på vektløfting) som barn. Det gjennspeiler seg også i samfunnet, der barn heldigvis er ute og leker..

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #21 : 21. mai 2011, 23:41 »
Ser ikke noe annen grunn for en liten gutt/jente vil begynne med vektrening av andre grunner. Barn interesser seg heldigvis ikke for dette med vektrening, og det skulle bare mangle. Forresten tørr jeg påstå uten å henvise til kilder at folk flest ikke vil at barna skal drive med styrketrening (da tenker jeg på vektløfting) som barn. Det gjennspeiler seg også i samfunnet, der barn heldigvis er ute og leker..
Since when ble du ekspert på unger og styrketrening Henrik Smiley ?

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #22 : 21. mai 2011, 23:41 »
Er greit at folk har forskjellige meninger, men vi snakker om noen som såvidt er nyfødt. Godt mulig hun ikke "tvinges" og syntes dette er "kjekt". Men hvor mye sanser og meninger har ei 2 år gammel jente utviklet ?

Kan ikke akkurat tenkte meg at hun helt tilfeldig av seg selv ville begynne med vektløfting.

Er vel like tilfeldig som at 2-3åringer begynner med fotball. Alt læres en plass.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #23 : 21. mai 2011, 23:42 »
Kan jo legge til at mine kommentarer var rettet mot den diskusjonen som utartet seg mot slutten av side 1 der. Når det gjelder pikebarnet her så er jeg vel mer eller mindre enig med deg, uten at jeg skulle være alt for fordømmende uten å ha førstehåndskjennskap til de det dreier seg om.

Ja, min var også rettet litt høyere\tidligere i diskusjonen, jeg var bare treg til å skrive Smiley


Ser folk linker artikler, men vi snakker fortsatt om ei jente på 2 ÅR, 2.... alså 1 - 2 Smiley
At barn i litt høyere alder trener styrke syntes jeg er ok, de har iallefall kapasiteten til å si fra om de liker det eller ikke. Når man er 2 år har man såvidt rukket å lære å snakke... Nå er det kanskje ikke så mange som husker tilbake til søsteren hennes var veldig ung, da snakket vi ikke om å trene litt stryke noen ganger for å si det slik...

Jeg påstår iallefall at ei jente på 2 år ikke har kapasiteten til å bedømme om hun selv vil drive mye med styrketrening, det er det foreldrene som avgjør. Og for meg virker det som faren gjør det for berømmelse og "fame" isteden for jentas velværelse og ønsker, men det er kun min mening.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #24 : 21. mai 2011, 23:43 »
Det som strengt tatt gjenspeiler samfunnet er at barn blir mer og mer innaktive og feitere og feitere, gud forby at det finnes folk som faktisk prøver å gi barna sine en sterk og sunn kropp som kan vare livet ut uten en haug med livsstilssykdommer.

Om barna ikke velger det selv, er det feil å prøve på en lysbetont måte å få de til å like det?
Tar alle barn de rette valgene?
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #25 : 21. mai 2011, 23:46 »
Er vel like tilfeldig som at 2-3åringer begynner med fotball. Alt læres en plass.

Ja ,er enig med det. Men fra tidligere husker jeg at vi ikke snakker om noen få treningsøkter innimellom, visst hun blir trent slik som søstra så bruker dem nok utallige timer i uka på styrketrening. For meg så er å sparke litt fotball og styrketrening litt forskjellig. Hva som er riktig og galt kan ikke jeg si, men jeg vet iallefall at jeg hadde ikke tillatt det.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #26 : 21. mai 2011, 23:48 »
Det som strengt tatt gjenspeiler samfunnet er at barn blir mer og mer innaktive og feitere og feitere, gud forby at det finnes folk som faktisk prøver å gi barna sine en sterk og sunn kropp som kan vare livet ut uten en haug med livsstilssykdommer.

Om barna ikke velger det selv, er det feil å prøve på en lysbetont måte å få de til å like det?
Tar alle barn de rette valgene?

Det er fordi unger er inne og spiller dataspill... Og selvfølgelig finnes det unntak osv. Ja, du kan bli skadet av å spille fotball. Du kan dø av å få en meteor i hodet. Vi kan jo egentlig konkludere med at alt er farlig.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #27 : 21. mai 2011, 23:48 »
Tar alle barn de rette valgene?

Nei, men i den aldern tar dem ikke mange valg i heltatt, det er det foreldrene som gjør. Det som er litt av poenget mitt. Men, hva vet vel jeg, mulig hun har godt av det. Tviler, men i don't know...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #28 : 21. mai 2011, 23:51 »
Nei, men i den aldern tar dem ikke valg i heltatt, det er det foreldrene som gjør. Det som er litt av poenget mitt. Men, hva vet vel jeg, mulig hun har godt av det. Tviler, men i don't know...

Sant. I bunn og grunn er det foreldrene sin skyld. Jeg tror barn som er på sentrene i veldig ung alder er der pga foreldrene...

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #29 : 21. mai 2011, 23:57 »
Nei, men i den aldern tar dem ikke mange valg i heltatt, det er det foreldrene som gjør. Det som er litt av poenget mitt. Men, hva vet vel jeg, mulig hun har godt av det. Tviler, men i don't know...
Jeg har to døtre, Erina på snart 5 år og Mia på 2 år og tre måneder. Jeg har forsøkt å få begge til å trene. Ikke veldig helhjertet enda, men jeg har gitt det noen forsøk av og til. Begge elsker å ta manualer og løfte over hodet. Erina har også begynt å spørre meg om å kjenne på lårmusklene og bicepsen hennes og hun har av og til stått og strammet alt av muskler så hardt hun klarer slik at hun blir rød i ansiktet fordi hun vil vise hvor sterk hun er ; dette skjer ofte etter at hun har drukket melk fordi man blir stor og sterk av melk. Begge er selvsagt litt påvirket av far, men jeg kan love deg at begge har egne meninger. Og spesielt Mia. Hun er så standhaftig at det halve hadde vært nok. Det er umulig å tvinge henne til noe. Hun gjør bare det hun selv ønsker å gjøre. Jeg synes det er utrolig, men det er ingen tvil om at den jenta har bein i nesa og går sine egne veier Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!