Skrevet av Emne: Framtidig styrkeløfts håp?  (Lest 30875 ganger)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #30 : 21. mai 2011, 23:57 »
Man burde selvfølgelig introdusere ungen(e) sine for sport, la de prøve alt mulig rart. Ofte er det slik at dem faller inn i håndball fotball o.l for at alle andre vennene gjør det. Men hvis man tar dem med på styrkeøkt (si at ungen er 10-14 år feks) og viser seg at hanhun har talent..så ville jeg selvfølgelig sparka litt i ræva.. vet nå som jeg er 22 år bare at jeg hadde fått mye igjen for det senere i livet

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #31 : 21. mai 2011, 23:59 »
Det er fordi unger er inne og spiller dataspill... Og selvfølgelig finnes det unntak osv. Ja, du kan bli skadet av å spille fotball. Du kan dø av å få en meteor i hodet. Vi kan jo egentlig konkludere med at alt er farlig.

Ja, blant annet. Jeg snakker ikke om unntak, verken i den ene eller andre retningen.
Ja og relativt mange blir skadet. Sannsynligvis gjør man det når det eventuelt skjer. Ja, det kan vi.

Nei, men i den aldern tar dem ikke mange valg i heltatt, det er det foreldrene som gjør. Det som er litt av poenget mitt. Men, hva vet vel jeg, mulig hun har godt av det. Tviler, men i don't know...

Ja, men det poenget kan man vri i begge retninger, som er poenget mitt.
Poenget mitt er også at man kanskje ikke vet så godt som man ofte tror og at man derfor burde utrykke seg litt mer varsomt.

Sant. I bunn og grunn er det foreldrene sin skyld. Jeg tror barn som er på sentrene i veldig ung alder er der pga foreldrene...

Dette blir jo nesten en digresjon, men ingen av mine foreldre hadde vært på et treningssenter før meg.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #32 : 22. mai 2011, 00:11 »
Man burde selvfølgelig introdusere ungen(e) sine for sport, la de prøve alt mulig rart. Ofte er det slik at dem faller inn i håndball fotball o.l for at alle andre vennene gjør det. Men hvis man tar dem med på styrkeøkt (si at ungen er 10-14 år feks) og viser seg at hanhun har talent..så ville jeg selvfølgelig sparka litt i ræva.. vet nå som jeg er 22 år bare at jeg hadde fått mye igjen for det senere i livet

Helt enig i den, skulle ønske jeg selv hadde testet og blitt sparket litt i ræva angående trening. Hadde vært godt for meg.

Ja, men det poenget kan man vri i begge retninger, som er poenget mitt.
Poenget mitt er også at man kanskje ikke vet så godt som man ofte tror og at man derfor burde utrykke seg litt mer varsomt.

Enig der, var derfor jeg iallefall prøvde å være varsom Smiley

Litt av tingen for meg er at jeg tror faren det er snakk om gjør dette for oppmerksomhet og berømmelse istedenfor hva datteren vil\liker. Jeg har NULL grunn til å si det, utenom at jeg føler det slik. Får en utrolig dårlig "vibe"\følelse av han duden. Jeg husker all oppmerksomheten som var rundt den eldre dateren før... Men som sagt igjen, slik føler JEG det angående dette. Syntes det er litt rart ikke andre får den feelingen.

Jeg har to døtre, Erina på snart 5 år og Mia på 2 år og tre måneder. Jeg har forsøkt å få begge til å trene. Ikke veldig helhjertet enda, men jeg har gitt det noen forsøk av og til. Begge elsker å ta manualer og løfte over hodet. Erina har også begynt å spørre meg om å kjenne på lårmusklene og bicepsen hennes og hun har av og til stått og strammet alt av muskler så hardt hun klarer slik at hun blir rød i ansiktet fordi hun vil vise hvor sterk hun er ; dette skjer ofte etter at hun har drukket melk fordi man blir stor og sterk av melk. Begge er selvsagt litt påvirket av far, men jeg kan love deg at begge har egne meninger. Og spesielt Mia. Hun er så standhaftig at det halve hadde vært nok. Det er umulig å tvinge henne til noe. Hun gjør bare det hun selv ønsker å gjøre. Jeg synes det er utrolig, men det er ingen tvil om at den jenta har bein i nesa og går sine egne veier Smiley

Hvor mye av det dem gjør tror du er av egen lyst og hvor mye er for å imponere pappa Einar da ? Jeg tror veldig mye går på det siste egentlig. Men jeg kjenner ikke deg og dine barn, så jeg har vel egentlig lite å si. Forskjellen på deg og faren til 2\3 åringen er at du lar dem gjøre som dem vil og ikke presser på med styrketrening på dem, det tror jeg nemmelig den andre faren gjør... Koselig innlegg da, du fikk meg til å smile Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Nybegynner2010

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #33 : 08. juni 2011, 09:56 »
Jeg personlig sliter med å se et grunnlag for å kalle dette barnemishandling.

Jeg hadde forgudet min far og mor om de hadde begynt å trene meg som et lite barn istedenfor å proppe i meg usunn mat og ikke trene meg i det hele tatt. Det er en heldig jente vi ser i videoen.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #34 : 08. juni 2011, 10:57 »
Jeg personlig sliter med å se et grunnlag for å kalle dette barnemishandling.

Jeg hadde forgudet min far og mor om de hadde begynt å trene meg som et lite barn istedenfor å proppe i meg usunn mat og ikke trene meg i det hele tatt. Det er en heldig jente vi ser i videoen.

Noen skal alltid sette det så på kanten. De fleste foreldre propper vel ikke ungene med usunn mat? Vet ikke om du hinter til egen erfaring eller no, men jeg tenker iallefall generelt.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #35 : 09. juni 2011, 01:35 »
Men vi må heller ikke glemme at Ukraina er et tøft land å vokse opp i. Sammenlikna med andre barn i det landet kan det hende de har ok.

- de har foreldre som gir de oppmerksomhet i motsetning til de mange tusen foreldreløse på barnehjemmene eller på gata.

De blir til en viss grad gitt mulgheten til å bli god i noe, som igjen kan gi dem en bedre fremtid. (Idrett er et veldig respektert yrke i Øst-europa)

I Norge er det selvsagt noe helt annet, fordi folk har flere muligheter. I Ukraina har du 2 valg, enten bli god i sport eller få deg enhelt ordinær jobb, og være helt vanlig som alle andre. Litt samme situasjon som i Kina.

Ukraina er fortsatt ett av verdens fattigste land, og folks mentalitet bærer nok preg av det.
Dokumentaren om familien Akulova gir et ganske klart innblikk i dette. De bor i en liiten gammel leilighet, og har ikke nok penger til skikkelig mat (de spiser for det meste makaroni og ris) Da er det klart at familien ser en mulighet til å få oppmerksomhet og penger for barnas ferdigheter.


Utlogget Nybegynner2010

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #36 : 09. juni 2011, 09:30 »
Noen skal alltid sette det så på kanten. De fleste foreldre propper vel ikke ungene med usunn mat? Vet ikke om du hinter til egen erfaring eller no, men jeg tenker iallefall generelt.

Jeg skriver ut i fra egen erfaring og hva som skjer i enkelte tilfeller. Mennesker er forskjellig, man blir oppvokst på forskjellige måter, noen er heldige mens andre er uheldige. Du er nok en av dem som har hatt en oppvekst med lite mat og små porsjoner. Jeg misunner deg, jeg misunner deg virkelig. Jeg misunner hvertfall vedkommede i videoen.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Framtidig styrkeløfts håp?
« #37 : 09. juni 2011, 11:11 »
Jeg skriver ut i fra egen erfaring og hva som skjer i enkelte tilfeller. Mennesker er forskjellig, man blir oppvokst på forskjellige måter, noen er heldige mens andre er uheldige. Du er nok en av dem som har hatt en oppvekst med lite mat og små porsjoner. Jeg misunner deg, jeg misunner deg virkelig. Jeg misunner hvertfall vedkommede i videoen.

Skjønner at du er bitter hvis foreldrene dine bare serverte usunn mat og gjorde deg tjukk. Synes jo egentlig det er form for barnemishandling og. Vet selv eksempel på dette. Ei jeg kjenner forer sønnen sin på rundt 11 år med brus og godteri uten grenser. Til middag er det heller ikke grenser for mye det skal inntas. Han har blitt en kule på sikkert 80-90 kg. Sørgelig å se på. Mor skjønner selvsagt ikke hvorfor sønnen blir tjukk  Undecided

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!