Skrevet av Emne: en noe oppgitt person, help plz  (Lest 1805 ganger)

Utlogget christ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

en noe oppgitt person, help plz
« : 19. mai 2011, 21:30 »
Hei folkens!

dette blir min første offisielle post Smiley
tenkte jeg skulle prøve å spørre om tips fra proff folket her tilbords:)

jeg er 179 og veier 83 kg.

har nå holdt på å trene relativt mye i 2.5 år, og har hele tiden prøvd å øke volum og bli mer markert.
i den største perioden har det hvert 3 dager i uken, tirs, tors og fredag.
jeg trener på elixia og går omtrent hver tirsdag og torsdag på noe som heter Xfit(type militær trening) og girya(kettlebells) fredag følger jeg et opplegg jeg har fått fra personlig trener.

har de siste 2 mnd begynnt med 4-5 dager i uken.

mandag: bryst ,skuldre ,armer
tirsdag: girya trening
onsdag: bein og rygg (markløft, squat osv..)
torsdag: Xfit trening
fredag samme som mandag

det er mye bein og rygg i girya og Xfit timene men er en type full kropps trening.
har også begynnt de siste ukene med en 20 min kardio på sykkel før selve treninga.

all mat jeg spiser inneholder relativt mye protein.

typisk dag er

frokost: 3 kokte egg(uten plommen), 2 grove skiver med en stor boks makrell i tomat, og halv liter melk eller appelsin juice.

lunch: halv kylling med mager vanilje kesam, eller en tunfisk boks med noe salat

middag: biff/kylling/fisk eller en 3 eggs omelett,

protin shaketil kvelds

total cal pr dag ligger på ca 1800 til 2200.

prøver holde meg borte fra pasta,ris,potet og brød..

hender jeg tar meg en go morgen yoghurt gjennom dagen men ellers er d stort sett det jeg spiser for tida.
all drikke er stort sett vann, fun light eller en 100% ren juice drikkehender det blir en litago sjokko melk:)

målet fremover er igrunn å få ned fett%, prøve  å stramme opp og få fram det lille jeg jeg forhåpentlighvis har klart å bygge opp.
føler jeg har nådd en grense for motivasjons nivået mitt nå..og vil prøve å bli mer markert for så og prøve bygge videre derfra.
ønsker heller å se mer av den eventuelle progresjonen i stedet for at den ligger gjemt under shubbset Cheesy
og håper det vil gi øke motivasjonen videre..

har i lang tid(over et år) ligget på en vekt mellom 83 og 85 og er dritt lei av de tallene:/
føler jeg legger mye tid og energi i treninga men føler ikke jeg får noe særlig igjen for det..

leser ofte rundt på nett, hørt på PT folk på elixia osv..

noe godt kommer nok ut av treniga mi men er så lite syntes jeg :/
følerjeg gjør mye riktig men likevel ser det galt ut iom jeg ikke ser noe særlig forandring..fra jeg startet og frem til nå ser jeg forskjell, men i d siste ser jeg altfor lite forskjell iforhold til tiden jeg legger i treningen min.har i lang tid sett på dette mer som en livsstil men nå vil jeg har resultater!:)

Any tips or advices will be greatly appreciated Smiley

cheers!

Christian




Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: en noe oppgitt person, help plz :)
« #1 : 19. mai 2011, 21:39 »
Greia er det at det å få markert muskulatur ikke kommer *knips* sånn. Det kan ta syke lang tid for noen og for andre kan det skje på kun noen måneder. Noen har det sånn at kroppen rett og slett ikke vil fjerne fettet rundt på kroppen. Mens andre har markerte muskler.

En ting, kostholdet ditt ser bra ut men pass på at du har en spise dag i uken hvor du kan "go wild" og spise litt annet enn diet kost. Som pizza og taco og sånt. F.eks du spiser kun "diet" mat i rundt 2-3 måneder og brått trøkker du i deg masse pizza eller noe sånt. Da har kroppen kanskje gått i kalori underskudd såpass lenge at den vil komme til å lagre det fettet du får i deg. Da er det lurt og ha en dag i uken du spiser litt "dårlig" mat.

Håper du skjønte hva jeg mente.. var litt dårlig forklart Smiley

Best regards´
Martin N0ttaD
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: en noe oppgitt person, help plz :)
« #2 : 19. mai 2011, 21:42 »
READ THE FUCKING FORUM!

Utlogget Refs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

  • Im so mean I make medicine sick
Sv: en noe oppgitt person, help plz
« #3 : 19. mai 2011, 21:54 »
READ THE FUCKING FORUM!
Roidrage

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: en noe oppgitt person, help plz
« #4 : 20. mai 2011, 00:36 »
Virker kanskje som om du (totalt sett) fokuserer på flere ting på en gang uten å sette noe klart fokus/mål? Skal du bygge, deffe, jobbe mot noe mer prestasjonsspesifikt?

Om målet nå er å få lavest mulig fettprosent, så bør du vel først og fremst sette deg grundig inn i hva deff innebærer (masse om det her om du søker litt, kalorier inn/ut, makroer, karbs ets etc), og kanskje viktigst av alt komme deg skikkelig inn i mental modus for akkurat det.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: en noe oppgitt person, help plz
« #5 : 20. mai 2011, 05:43 »
Jeg tror også du prøver å gjøre alt på en gang. Personlig økte jeg bare fra 60 kg i til 62,5 kg i benkpress de 6 første månedene jeg trente. Jeg trente alle mulige øvelser uten noen plan for progresjon samtidig som jeg prøvde å trene for "alt" samtidig. Dessuten er det mulig at jeg trente for mye. Ettersom progresjonen min var så liten, så tok jeg en fire-fem måneders pause fra treningsstudioet. Første trening etter oppholdet løftet jeg 70 kg i benkpress. Det er godt mulig dette hadde noe med naturlig utvikling i kroppen min også, men kanskje det hadde noe med at kroppen min trente hvile også. Det kan hende du også har noe å hente på å har mer tid på å restituere, altså hente deg inn igjen (hvile).

Jeg vil anbefale å trene et fullkroppsprogram eller en tosplitt, holde deg til store baseøvelser/flerleddsøvelser, kutte litt ned på noe av kardioen din, bruke styrke som mål på fremgang. Vil du bli mer markert, så spiser du mindre. Vil du bli større og sterkere spiser du mer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!