Skrevet av Emne: Ned i fettprosent... Tips?  (Lest 1103 ganger)

Utlogget Energibombå

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

Ned i fettprosent... Tips?
« : 23. mai 2011, 14:22 »
Trene styrke 4 ganger i uka, og har begynt med kardio 2-3 ganger i uka (som består av bakkeintervaller og strandintervaller). Har ett mål om å få fjerne dette her lille magefettet som er under navlen, men det er ikke bare bare å få fjernet dette. Har også sluttet å spise usunt i store mengder (spiser bare 1 gang i uken), og prøver å spise 5 ganger om dagen, sånn som salat, knekkebrød, rent kjøtt, Skyr osv..
Men hvordan får jeg tak på dette magefettet og disse såkalte "kjærlighetshåndtakene" ? Vet jeg må ned i fettprosent, men lettere sakt enn gjort. Noen tips?

Takknemlig for svar Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Ned i fettprosent... Tips?
« #1 : 23. mai 2011, 14:23 »
Et kaloriunderskudd og "litt" tid er nok det som må til. Vet du hvor mye du får i deg kontra det du har behov for?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Energibombå

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

Sv: Ned i fettprosent... Tips?
« #2 : 23. mai 2011, 14:30 »
Nei, er litt usikker på det. Vanskelig å vite hva jeg behøver og hva jeg får i meg. Men prøver hvertfall å spise sunt og ofte.
En vanlig måltidsplan for dagen min ser slik ut (hvis det hjelper deg noe..)

Frokost: 2 Knekkebrød med skinke og egg, eller makrell i tomat.

Lunsj: Salat med kylling/skinke

Mellom-måltid: Skyr

Middag: Salat, rent kjøtt, grønnsaker eller någe sånnt

Kveldsmat: 2 knekkebrød med skinke og egg, eller makrell i tomat.


Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Ned i fettprosent... Tips?
« #3 : 23. mai 2011, 14:36 »
Skulle ikke tro du ligger i overskudd med den dietten der men det er jo vanskelig å si. Denne kalkulatoren kan gi deg et ca-tall på hva du trenger å få i deg, http://www.kalorikalkulator.no/. For å vite hva du faktisk får i deg må du regne ut det selv med utgangspunkt i næringsdeklarasjonen på matvareforpakningene. Husk at det er inntaket over tid som teller så om du spiser veldig mye i helgene så kan det gå utover hele dietten.

Vanskelig å få nøyaktige tall men forsøk deg litt frem og se hvordan det går, står vekta stille eller går opp så kan det jo være at du må kutte litt mer i kalorier. Om du nettopp har begynt med styrke så vil du nok også bygge litt muskler, selv på underskudd, og det vil jo også påvirke vekten noe.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Energibombå

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

Sv: Ned i fettprosent... Tips?
« #4 : 23. mai 2011, 14:42 »
Vekten har stått stille ganske lenge, for har trent mye de siste årene. Tror jeg har endel muskelmasse, hvertfall i bein rygg og armer... Magen er også sterk, men musklene skjuler seg litt under det lille ekstra fettet.
Pleier ikke å spise altfor masse i helgene, fordi magen ikke liker for mye søtt, surt eller salt.
Men litt kan det jo bli.
Takk for hjelp Smiley Nå skal jeg telle kalorier!

Gå til:  

Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.

Et varmt bad forbrenner fett

Trening03.03.2021397

Se her hvor mye du kan forbrenne ved å ligge å kose deg i badekaret eller jacuzzien.
Se video.

Kakene som bygger muskler

Kosthold26.01.20211427

Kaker er ikke lengre ensbetydende med masse sukker.

5 øvelser med strikk

Trening25.01.2021434

Disse øvelsene kan du gjøre når som helst, hvor som helst.