Skrevet av Emne: spørsmål om deffing.  (Lest 2430 ganger)

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
spørsmål om deffing.
« : 20. mai 2011, 00:44 »
1. Vil fettprosenten bli lavere uansett hvis man går i kcal underskudd over tid?
Har det mye å si hva man spiser på underkudd på hvordan kroppen vil bli seende ut?

2. Vil en større muskelmasse gi en illusjon av lavere fetttprosent?

3. Kreves det veldig mye å gå ned fra 7-8 i fettprosent til 5%? Ikke unne seg noe sjokolade etc.. eller handler det kun om underskudd i kcal over tid?
Må kaloriene kuttes ytteligere for å gå fra 8% til 5%?

4. Ellers noen tips om deffing hvis fettprosenten allerede er lav 8%, men vil reduseres ytterligere?

http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: spørsmål om deffing.
« #1 : 20. mai 2011, 03:17 »
1. Vil fettprosenten bli lavere uansett hvis man går i kcal underskudd over tid?
Har det mye å si hva man spiser på underkudd på hvordan kroppen vil bli seende ut?

2. Vil en større muskelmasse gi en illusjon av lavere fetttprosent?

3. Kreves det veldig mye å gå ned fra 7-8 i fettprosent til 5%? Ikke unne seg noe sjokolade etc.. eller handler det kun om underskudd i kcal over tid?
Må kaloriene kuttes ytteligere for å gå fra 8% til 5%?

4. Ellers noen tips om deffing hvis fettprosenten allerede er lav 8%, men vil reduseres ytterligere?



1: ja, du vil få mindre fett i kaloriunderskudd, men vist underskuddet er så sykt lavt at muskelmassen synker like fort som fettprosenten kommer du jo kun til å se ut som en mindre variant av det du allerede er. Det du ønsker er vel mindre fett iforhold til muskelmasse? så ja, det har noe å si hva du spiser. Høyt inntak av protein som bygger muskler, senk karbs litt, og middels med fett er en typisk diett. Da proteiner er viktig for å oppretteholde muskelmassen osv. (går ikke så veldig mye innpå dette da jeg rett å slett ikke orker å legge opp et opplegg for deg, beklager)

2. Ikke nødvendigvis, men til større muskelmasse/større muskler om du vil, en har, jo mindre fett må bort for at dem skal vises. Selv må noen som ikke har så "stor magemuskel" lengre ned i fettprosent for at 6packen skal vises, mens andre kan ligge litt høyere i fettprosent å alikevel se 6packen fordi musklene "buler" mer ut. Mye å si hvor godt utviklet muskulaturen er.

3. For å gå mer ned i fettprosent fra feks 8%-5% må du enten øke aktivitetsnivået eller spise mindre kalorier. Oftest er det å spise mindre en fordel enn økt aktivitet da fettprosenten nermer seg så lite orker man som regel ikke så mye. Jeg vil også tro at kroppen ikke har gått av å ligge på 5% kroppsfett året rundt?? Å det kan være vanskelig. Sjokolade trenger ikke å kuttes ut, men vil til fordel for bedre næring heller spise feks en kyllingfile og en liten proteinsmoothie eller noe enn sjokolade. Får mye mer igjen for det;)

4: spis mindre, men vist du ikke skal i konkuranse eller noe vil jeg alikevel si at 8% i fett er lite, og jeg vil si at om du tror du kommer til å se større ut fra 8%-5% i kroppsfett så tror jeg heller det er motsatt. Når du stiller disse spørsmålene så høres det ikke ut som du er noe spesielt stor eller har så veldig mye muskelmasse. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for å øke kroppsvekta med mer muskelmasse å ikke tenkt på å deffe før neste år iallefall. gjerne legg ut et bilde

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: spørsmål om deffing.
« #3 : 22. mai 2011, 00:30 »
Du trenger absolutt ikke deffe noe mer:D om du vil i konkuranse, kanskje litt, men også senke vannansamlingen i kroppen din, men tipper du ikke skal stille i konkuranse i noen form? Uansett, så tror jeg beachformen er der!;) hehe

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: spørsmål om deffing.
« #4 : 22. mai 2011, 00:39 »
takk, men jeg har endel forbedringspotensiale når det gjelder kostholdet.
Jeg driver med løping og konkurerer litt så lav fettprosent er absolutt ikke negativt. Har i det siste skjerpet meg og kuttet ut mye unødvendig kcal-bomber og synes jeg har sett blodårene komme frem de siste ukene Smiley

Vekten min er 78kg og jeg trives med det. Har ikke noe mål om å bli stor, bare max deffa hehe.

Så det gjelderå finne ut et opsett som gjør at jeg kan holde en lav fettprosent året rundt, men ikke noe ekstrem konkurranse-lav-fettprosent
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget StoreRoger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

  • Do work!
Sv: spørsmål om deffing.
« #5 : 22. mai 2011, 01:15 »
Du er ripped "nok" i mine øyne hvis du ikke skal stille i noen konkurranse. Du burde heller legge på deg litt mer muskler for å få den mer "pumpa" looken, tydeligere blodårer osv. Smiley

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: spørsmål om deffing.
« #6 : 22. mai 2011, 02:44 »
ok, takk. blir litt mer styrketrening fremover ja. kostholdet begynner å bedre seg. Mye jeg har lært siste ukene
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: spørsmål om deffing.
« #7 : 22. mai 2011, 03:28 »
takk, men jeg har endel forbedringspotensiale når det gjelder kostholdet.
Jeg driver med løping og konkurerer litt så lav fettprosent er absolutt ikke negativt. Har i det siste skjerpet meg og kuttet ut mye unødvendig kcal-bomber og synes jeg har sett blodårene komme frem de siste ukene Smiley

Vekten min er 78kg og jeg trives med det. Har ikke noe mål om å bli stor, bare max deffa hehe.

Så det gjelderå finne ut et opsett som gjør at jeg kan holde en lav fettprosent året rundt, men ikke noe ekstrem konkurranse-lav-fettprosent

Veldig vanskelig å holde seg under 6-7% i kroppsfett året rundt vil jeg tro. Det vil også være hard for kroppen selv. Testoen synker også.

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: spørsmål om deffing.
« #8 : 22. mai 2011, 14:00 »
martin berkhan går jo året rundt med 5% og en kroppsvekt på 100kg. Ser ut som han klarer seg fint
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!