Skrevet av Emne: DrTexas Liftin it!  (Lest 17662 ganger)

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #60 : 12. november 2011, 04:37 »
Ser bra ut, følger med vettu Smiley

likeså, når jeg har mulighet.

denne uken:

Mandag
Knebøy       160kg  5x5
Press          65kg    5x5
Powerclean  80kg    5x3

Onsdag
GHR 2x8 kroppsvekta på 97kg holder her med det første gitt.
Press           50kg 3x5 (hviler på bunnen her bare)
Powersnatch 67,5kg 7x2
litt deadhang chins

Fredag
Frontbøy 117,5kg 2RM
Press      77,5kg  3RM
Snatch    77,5kg  5x1

Alt i alt så føler jeg frontbøy kommer seg fort! ryggen har endelig holdt følge og nå tror jeg vi ser en økning. Får bare holde trykket oppe og se hva som skjer, håper på 140kgx2 på ikke så alt for lang sikt. Markløft neste uke...

God helg til dere.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #61 : 20. november 2011, 02:26 »
Mandag:
knebøy        161,25kg 5x5
Benk           90kg       5x5
Powerclean  81,5kg    5x3

Onsdag:
Frontbøy   100kg       3x3
Press        51,25kg    3x5
Powersnatch 68,75kg 7x2
Chins        5kg          2x8

Lørdag
Knebøy   185kg      3rm
Benk      108,75kg 3rm
Markløft  210kg      5x1 (tre første med dobbel overhånd, låsegrep på to siste)

Markløft tok jeg om igjen på samme vekt for å rydde litt i teknikk, har fått belte til å stemme endelig, men får ikke stort ut av det, oh well. Fornøyd men knebøyen er plutselig tung, wtf? spiste 182,5kg til middag for to uker sida..

Kroppsvekt er på 98,1 kg på morran nå. Helt ok foreløpig. Chins er forresten ikke inklusiv kroppsvekt (på samme måte som knebøy ikke er det).

Håper alle de tusener som følger med her har hatt en god uke og nyt helgen.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #62 : 22. november 2011, 12:59 »
I morgen blir det 1 år siden jeg begynte med styrketrening. Ville bare ta en liten titt tilbake da.

Tirsdag 23 november i fjor husker at jeg prøvde knebøy for første gang, klarte å makse i 80kg men gikk ikke langt nok ned og det var tungt nok til at jeg begynte på 50kg for min første skikkelig økt dagen derpå. Den onsdagen tok jeg også 60kgx5 i markløft som var lett, 40kg 3x5 i benk som var greit, stanga i press og powerclean. 50kg for 3x5 var tungt men håndterbart, ble dritt støl og når jeg da skulle ta 55kg på fredagen var det ubeskrivelig hardt.

mandagen gikk da lettere, og fra det punktet framover klarte jeg lett de fleste treningene. 3 desember gikk jeg på seminar der hvor jeg trente og møtte josh wells. Wells hjalp meg med teknikk og motivasjon, husker første dagen sa han til meg "you're alot stronger than you think you are". Disse  ordene tok jeg med meg hele veien gjennom starting strength opplevelsen, og jeg fikk høre de ofte, men det kjentes aldri som første gang jeg hørte dem.

Når jeg kom meg til 290lbs (132kg) i knebøy begynte jeg å bruke belte. Vekta hadde kjentes grei ut men så snart belte kom på fikk jeg ytterligere mye mer fart ut av bunnen. På den tid dro jeg 160kgx5 i markløft, og belte funka ikke for den så bestemte meg for å bruke den ekslusivt på knebøy og press. Jeg dro fra USA etter å ha tatt 355lbs (162kg) 3x5 i knebøy. I norge stagnerte jeg da på 167,5kg en uke senere, dette var 4. april 2011, om hukommelsen stemmer.

Etter min første deload på knebøy begynte alt å kjenne tyngre ut. Markløften økte fra 180kg til bare 185kg før jeg trengte å gjøre noe å gjennom hele april og mai bare ble alt rør. sluttet med 3x5 på 172,5kg i knebøy i mai og adopterte gslp(greyskull linear progression) i forbindelse med at jeg begynte vektløfting. Den klarte jeg å grine meg til 177,5kg 3x5 i knebøy i juni før jeg bare gikk over til texas method. For å være ærlig burde jeg ha begynt med texas method på 167,5kg med en gang. Det var nesten 3 måneder tidligere og bare 10kg lettere. Markløften min var på rundt 200-205kg for 3-5 repetisjoner. Husker ikke akkuratt presse øvelsene men var vel på 60kg i press og 90kg i benk eller noe lignende.

På texas method kom jeg opp til 182,5kg x5 i knebøy før jeg ikke gjorde en dritt helt til september da jeg begynte å trene igjen. Er nå oppe i 185kg x5 og økende håper jeg. Markløften er på 210kg x5, press er over 75kg, benk er over 105kg og de olympiske løfta begynner å komme seg. Fra jeg var 74kg, spinkel og svak, er jeg nå mye mer muskuløs, sterkere og langt mer atletisk ett år senere. Hvis man kan kalle min fremgang som en "achievement" (noe jeg ikke synes), så er det nok pga at jeg klarte å øke knebøyen min på det korte tidsrommet jeg gjorde.

Øk knebøyen folkens, det er den største enkelinvesteringen du kan gjøre for din styrke og utseende på kortest mulig tid. Ingen vits i å forvente framgang fra dag 1, men heller ingen vits i å bruke 3 år på å oppnå det som kan oppnås på 1 år. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort ting annerledes, men er det noe jeg er takknemlig for, så er det min tid i WFAC texas, hvor mark rippetoe økte knebøyen min med over 100kg. Hadde ikke gjort noe annerledes der.

Han øker den fortsatt, han bare vet det ikke.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #63 : 26. november 2011, 13:43 »
Mandag
Knebøy       162,5kg 5x5
Press          66,25kg  5x5
Powerclean 82,5kg    5x3

Onsdag
GHR 2x8
Press           52,5kg 3x5
Powersnatch 70kg 7x2
Chins           7kg 2x8

Fredag
Frontbøy      120kg 2rm
Press           78,25kg 3rm
Clean & Jerk 102,5kg 5x1

Skal la vær å øke i volum press om to uker, for å tilrettelegge for 80kgx3!
Frontbøy blir bare lettere og lettere. Er fristet til å øke med 5 men skal la vær. Clean & Jerk er bare helt greit. 2min hvile mellom de setta, når det gjelder snatch og markløft og.

God helg

EmyR

  • Gjest
Sv: DrTexas Liftin it!
« #64 : 26. november 2011, 13:52 »
Herlig resumé. Du har utvilsomt et stort talent innenfor styrketrening, ingen tvil om det. Fortsett med det fantastiske opplegget du gjør, for dette er definitivt nøkkelen til suksess hos deg Smiley

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #65 : 07. desember 2011, 23:07 »
Herlig resumé. Du har utvilsomt et stort talent innenfor styrketrening, ingen tvil om det. Fortsett med det fantastiske opplegget du gjør, for dette er definitivt nøkkelen til suksess hos deg Smiley

takk for at du stoppa innom, desverre må jeg meddele at det har blitt en skade på meg og, tryna i dusjen og knakk to ribbein forrige mandag. Fy faen.

Har derimot klart å ta knebøy og benk og litt press. Belte hjelper faktisk og det er ikke så ille, tok 187,5kgx3 i knebøy forrige fredag og gikk greit. Benka også 110kgx3. Markløft er ikke aktuelt, og powersnatch og clean heller... men men, får håpe det helbreder seg fort.

Dama skada seg og, har betennelse i albuen og kan bare ta knebøy foreløpig (tenkte å loggføre hennes trening og). Hun er fortsatt nybegynner så hun trener starting strength. hun tok 116kg i dag i knebøy men var ikke vits med noe annet, får se om vi kommer oss i gang igjen.

har også fått kloa i videokamera, lurte på om det var noe interesse i knebøy videoer? (fleste andre løft er litt på si for tida).


Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: DrTexas Liftin it!
« #66 : 07. desember 2011, 23:10 »
Sterk type også da Smiley!!
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

EmyR

  • Gjest
Sv: DrTexas Liftin it!
« #67 : 07. desember 2011, 23:17 »
Videoer ønskes. Kjipt med skade, god bedring Smiley

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #68 : 07. desember 2011, 23:31 »
ok, da blir det video på fredagens økt. Sannsynligvis med dama og, forhåpentligvis går 118kg persen på da, hun har ikke stagnert til nå så hadde vært no dritt men!

også får dere meg da, av sikkerhetsmessige årsaker til dette forum så vil jeg være fullstendig påkledd.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #69 : 09. desember 2011, 20:34 »
Ribba ble veldig vonde i dag når jeg gjespet om morgenen. Jeg har så minimalt med forståelse eller toleranse for denne dritten. Har roa meg litt men er fortsatt pissed. Skal kjøre starrs protocol rehab og fikse opp ting.

Tok 122,5kg i frontbøy og dro 100kgx5 i markløft. kjentes bedre å faktisk belaste ryggen fra gulvet endelig, skal ta 140kg på mandag og 160kg på fredagen i markløft tenker jeg.

FrTexas tok 118kg vellykket i dag, må bare overtale henne om at hun ikke er feit så poster jeg videoene her (om noen har noen råd angående det hadde vært hjelpsomt).

Hun er litt bedre nå til at hun greier benk og markløft og.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #70 : 10. desember 2011, 16:11 »
FrTexas 118kg sett 1 http://vimeo.com/33447234
            118kg sett 3 http://vimeo.com/33447326

Teknikken begynner å forverre seg, som er naturlig ettersom hun har bare to uker igjen på starting strength for vi tar jula og begynner på texas method og interval løping til nyttår.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #71 : 13. desember 2011, 14:31 »
Tok 100kg for 20 reps i knebøy i går, er helt død.

Ribbeina kjennes merkelig nok bedre ut, til tross for smertefull trening av mark og bøy i går. Dama tok 120kg i knebøy og 46kg i press, så ting går framover der enda.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #72 : 05. januar 2012, 17:05 »
Nyttåret er her og endelig trening igjen. Dama begynte på texas method denne uken, og jeg skal ta 192,5kg i knebøy x3 i morra, kanskje...

Dama kom seg oppi 127kg i knebøy (3x5) på 12 uker, skal avlaste litt grunnet ferie og ett ønske om det. Har også intervall løp i bakker på fredager og 3000meter på tirsdager, helt ala texas method selvfølgelig.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #73 : 22. januar 2012, 14:45 »
på fredag klinte jeg til med 195kgx3 i knebøy. Nærmer meg 200 nå og er bare å peise på. Dro også 212,5kgx5 i markløft, som jeg er fornøyd med.

Dama skal ta ett liksom stevne på skolen (hun går idrett og ernæring) hvor de skal teste alle i maksstyrke i knebøy. De vil bruke smithmaskin men hun har sagt hun vil ta fri stanga, så det blir gøy for henne å se ansiktene på alle de guttene og jentene som hun omgås med i den timen.

Ellers tok hun 109kgx5 i knebøy og 105kgx5 i markløft, ikke så meget foreløpig men vi bygger oss opp mot 2 uker.

EmyR

  • Gjest
Sv: DrTexas Liftin it!
« #74 : 21. mai 2012, 17:19 »
Skjer da Texas? Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!