Skrevet av Emne: RYP hjelp ønskes - 10rm  (Lest 8482 ganger)

Utlogget notgettingbig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

RYP hjelp ønskes - 10rm
« : 21. mai 2011, 22:04 »
Hei

Har prøvd RYP med delvis suksess, både grunnprogram og muskelvekst. Er litt usikker når jeg tester mine 10rm. Spørsmål 1: 10rm er hva jeg klarer maks av 10 reps i et sett? Mitt problem er at dette blir for tungt på de siste  settene på flere av dagene. La oss si jeg klarer 80 kg i benpress med 10rm. Jeg vil aldri klar å kjøre 4 sett med 80 kg og 1 min pause. Da blir det kanskje 1o,10,8,6 sett jeg klarer 80.

Spørsmål 2: uke 5 går ok,men uke 6 er jeg sjanseløs. Da blir ikke settene utført spesielt kontrollert. Har kanskje for høy 10m men er skeptisk til å justere det ned siden det funker greit på mange av dagene.

Spørsmål 3: jeg spiser sunt, men kanskje ikke nok. Når jeg ser på dietten i programmeter jeg helt i rute bortsett fra kveldsmaten. Klarer (og vil ikke) trøkke i megså sykt mange egg hver kveld. Er dietten sattt opp for å kjøre hver dag eller kun treningsdager? Kan jeg heller spise mer på dagen og kutte litt ned på kveldsmaten?

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: RYP hjelp ønskes - 10rm
« #1 : 21. mai 2011, 22:25 »
Dummeste jeg hører er andre som følger en diett andre har sett opp til deg, eller noe man har funnet på internett: )

For det første er det ikke sikkert det matprogrammet er tilpasset deg. Kanskje er det alt for mye mat(hvis det er program for bulking) i forhold til hva du vanlig spiser. eller at det er alt for lite mat for deg hvis du skal deffe, og du er vant med mye større mengder. Og hvis du har lyst på noe annet å spise den dagen så skal du ikke få lov til det...

Bare hold deg til nok protein og kaloriunderskudd hvis du skal ned i vekt og overskudd om du skal bygge: ) og spis hva du vil. Trenger ikke gjøre det så mye mere avansert. Jeg hadde ikke klart at andre forteller meg hva jeg skal spise da og da... og ville nok heller aldri holdt ut lenge sånn heller: )
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: RYP hjelp ønskes - 10rm
« #2 : 07. juni 2011, 06:01 »
Kostholdet som er satt opp i programmet er bare et eksempel. Poenget er at du får i deg nok proteiner, samt sunne fettsyrer og treige karbohydrater. Det er ingen som sier at du må spise egg som kveldsmat. Dette kan du erstatte med noe annet sunt.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: RYP hjelp ønskes - 10rm
« #3 : 08. juni 2011, 00:28 »
Hei

Har prøvd RYP med delvis suksess, både grunnprogram og muskelvekst. Er litt usikker når jeg tester mine 10rm. Spørsmål 1: 10rm er hva jeg klarer maks av 10 reps i et sett? Mitt problem er at dette blir for tungt på de siste  settene på flere av dagene. La oss si jeg klarer 80 kg i benpress med 10rm. Jeg vil aldri klar å kjøre 4 sett med 80 kg og 1 min pause. Da blir det kanskje 1o,10,8,6 sett jeg klarer 80.

Spørsmål 2: uke 5 går ok,men uke 6 er jeg sjanseløs. Da blir ikke settene utført spesielt kontrollert. Har kanskje for høy 10m men er skeptisk til å justere det ned siden det funker greit på mange av dagene.

Spørsmål 3: jeg spiser sunt, men kanskje ikke nok. Når jeg ser på dietten i programmeter jeg helt i rute bortsett fra kveldsmaten. Klarer (og vil ikke) trøkke i megså sykt mange egg hver kveld. Er dietten sattt opp for å kjøre hver dag eller kun treningsdager? Kan jeg heller spise mer på dagen og kutte litt ned på kveldsmaten?

Spørsmål 1: Etter å ha testet 10rm kan du med fordel sette inn en vekt noe lavere en hva du har klart 10 rm av. Dette er utrolig mange som ikke klarer å fullføre programmet med de opprinnelige vektene. Alternativet er å bare kjøre gjennom programmet så godt som mulig uten å ta hensyn til at ikke alle settene blir gjennomført iht. programmet. Progersjon vil du få uansett!

Spørsmål 2: Se svar på spørsmål 1  Wink

Spørsmål 3: Her har du allerede fått gode svar. Hva du trenger av mat trenger ikke å være i samsvar med hva et diettprogram nødvendigvis tilsier. Uansett så vil tiden vise deg om du får i deg nok næring. Havarerer et program selv om programmet er bra satt opp med rett vekter og progresjon og du får nok hvile så sier det seg selv at det er kostholdet som ikke fungerer for deg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!