Skrevet av Emne: 170 kg i markløft som 16 åring.  (Lest 55553 ganger)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #75 : 06. juni 2011, 01:49 »
Her er det noen som ikke har fått sove dagen før, og heller ikke får sove denne kvelden heller..
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #76 : 06. juni 2011, 01:57 »
Jeg fanget forresten en fisk på 5 kilo.

Er det bra?

jeg er nybegynner.


Niks! Alle veit at de største fiskene blir tatt av fjortisser som aldri har tatt i ei fiskestang eller et fiskesnøre før - å prøve å få ferdigheter her er waste of fucking time!!

Sååå til min barndomsvenn Robert! Han ville av en eller annen grunn bevise at han fortsatt var like sterk som meg etter at jeg hadde trent et par år...vi var lissom nokså jevnsterke inntil det punktet (vel han trodde så i hvertfall, den naive tullebukken, men han vakke det vettu tjihi).
Han blei nå med meg på gymmet en dag, vel det endte med at han la på 250kg på stanga mens han sto der i Levis 701 og rød-/hvit-/blåstripet Ball-genser...og dette er 100% sant....tok tak i stanga og dro det remmer og tøyler kunne holde... Han ga seg faan ikke sjøl om det var langt over evne.....og sjøl om den svære ræva og den krumme korsryggen hans var høyeste punkt på kroppen under store deler av løftet, så må jeg faktisk erkjenne at han fikk stanga opp uten å slepe den langs lårene.  dry

Synd det var før de digitale videokameraenes tid, for det hadde vært en lekkerbisken på youtube! Cheesy
.....meeeen, jeg må nå uansett si at det var nokså imponerende for en fullstendig utrent kar å i det heletatt få djevelskapet opp uten å få varige mén, så det var da litt tæl og kraft i snekkerlærlingen.... Smile

Jeppsann - så dett var dett! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #77 : 06. juni 2011, 07:19 »
Du tar feil. Er ikke "bra" å ta såpass i markløft, hvis teknikken er dårlig. Det betyr at personen enten generelt trener med for dårlig teknikk (som ikke er "bra"), eller at teknikken på dette løftet var dårlig. Dårlig teknikk = feilbelastning på kroppen. Og jeg regner med du er enig i at feilbelastning heller ikke er "bra"?

Ergo: Å få 170kg opp fra bakken er godt gjort, men ikke dermed sagt bra.

Det er sterkt da. Var vel det han mente.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #78 : 06. juni 2011, 11:33 »
Det er sterkt da. Var vel det han mente.

Kjempeklar over det, han sa bare at ingen skulle diskutere. - Jeg ville diskutere ^^
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Tricker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #79 : 06. juni 2011, 13:55 »
Jeg må le litt av enkelte her  Grin

Hvis gutten lurer på om han er sterk som løfter så mye/lite som 16 år, da må det vel være lov å svare gutten med sin egen mening på det? 

Men sånn helt egentlig er det ganske vanskelig å annslå hvor bra det er.. Hvis han begynte på 80kg i maksløft, så er jo 170kg nå veldig imponerende til alderen. hvis han veier 110kg derimot er det ikke spesielt mye å juble for i mine øyne. Har han alltid vært svak og veier 60kg , så vil jeg påstå at det er sykt bra.  (med forbehold om at han ga disse opplysningene i løpet av tråden, har ikke lest alt)

Til trådstarter: du har et bra utgangspunkt her hvertfall, bare fortsett å tren jevnt og trutt så blir du nok stor og sterk:)

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #80 : 06. juni 2011, 14:12 »
Det handler vel om motivasjonen for å komme med tilbakemelding. Har en følelse av at enkelte får et kick ut av å diskreditere andre, spesielt unge gutter som kanskje løfter mer enn man selv gjør. 170kg som 16åring er bra, uansett hvordan man snur eller vender på det. Om det er i norgestoppen eller et løft som skiller seg ut i styrkeløftverden, er nå en sak, men fra et generelt perspektiv - sammenlignet med den store massen som løfter vekter, så er dette en bra prestasjon som sekstenåring Smiley Da synes jeg det er viktigere å fremheve det enn å kalle det et dårlig/svakt etc. løft og trekke frem store talenter som konkurerer i dette som en idrett.

Et godt eksempel på dette er feks. løpekravene vi hadde på ungdomsskolen. Løp man under 8 blank på sekstimeter, så fikk man topp karakter. Dette ble sett på som meget bra. I et friidrettsmiljø er dette heller en svak/moderat prestasjon for en juniorspurter. Men det gir lite mening å sette en prestasjon i seg selv i sammenligning med en annen prestasjon på toppnivå. Det handler vel om hvordan man velger å se på det, og i min verden er det viktigere å heve frem det som er bra fremfor å rakke ned på alt som ikke er bra ved det. Da finner man alltids noe å plukke på.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #81 : 06. juni 2011, 17:16 »
Det handler vel om motivasjonen for å komme med tilbakemelding. Har en følelse av at enkelte får et kick ut av å diskreditere andre, spesielt unge gutter som kanskje løfter mer enn man selv gjør. 170kg som 16åring er bra, uansett hvordan man snur eller vender på det. Om det er i norgestoppen eller et løft som skiller seg ut i styrkeløftverden, er nå en sak, men fra et generelt perspektiv - sammenlignet med den store massen som løfter vekter, så er dette en bra prestasjon som sekstenåring Smiley Da synes jeg det er viktigere å fremheve det enn å kalle det et dårlig/svakt etc. løft og trekke frem store talenter som konkurerer i dette som en idrett.

Et godt eksempel på dette er feks. løpekravene vi hadde på ungdomsskolen. Løp man under 8 blank på sekstimeter, så fikk man topp karakter. Dette ble sett på som meget bra. I et friidrettsmiljø er dette heller en svak/moderat prestasjon for en juniorspurter. Men det gir lite mening å sette en prestasjon i seg selv i sammenligning med en annen prestasjon på toppnivå. Det handler vel om hvordan man velger å se på det, og i min verden er det viktigere å heve frem det som er bra fremfor å rakke ned på alt som ikke er bra ved det. Da finner man alltids noe å plukke på.

honnør for den
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #82 : 09. juni 2011, 02:47 »
Det handler vel om motivasjonen for å komme med tilbakemelding. Har en følelse av at enkelte får et kick ut av å diskreditere andre, spesielt unge gutter som kanskje løfter mer enn man selv gjør. 170kg som 16åring er bra, uansett hvordan man snur eller vender på det. Om det er i norgestoppen eller et løft som skiller seg ut i styrkeløftverden, er nå en sak, men fra et generelt perspektiv - sammenlignet med den store massen som løfter vekter, så er dette en bra prestasjon som sekstenåring Smiley Da synes jeg det er viktigere å fremheve det enn å kalle det et dårlig/svakt etc. løft og trekke frem store talenter som konkurerer i dette som en idrett.

Et godt eksempel på dette er feks. løpekravene vi hadde på ungdomsskolen. Løp man under 8 blank på sekstimeter, så fikk man topp karakter. Dette ble sett på som meget bra. I et friidrettsmiljø er dette heller en svak/moderat prestasjon for en juniorspurter. Men det gir lite mening å sette en prestasjon i seg selv i sammenligning med en annen prestasjon på toppnivå. Det handler vel om hvordan man velger å se på det, og i min verden er det viktigere å heve frem det som er bra fremfor å rakke ned på alt som ikke er bra ved det. Da finner man alltids noe å plukke på.

Når tråden postes i styrkeløftforumet må man regne med å sammenlignes med nettopp styrkeløftere. Det er forøvrig rimelig stor forskjell på nivået i styrkeløft for ungdom og friidrett i samme aldersgruppe.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #83 : 09. juni 2011, 09:17 »
Som jeg sa tidligere. 170kg som 16åring er bra. Ikke verdens- eller norgestoppen, men guttungen har et forsprang på de fleste som løfter vekter mtp. fine tall allerede i en ung alder.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #84 : 09. juni 2011, 10:07 »
Niks! Alle veit at de største fiskene blir tatt av fjortisser som aldri har tatt i ei fiskestang eller et fiskesnøre før - å prøve å få ferdigheter her er waste of fucking time!!

Sååå til min barndomsvenn Robert! Han ville av en eller annen grunn bevise at han fortsatt var like sterk som meg etter at jeg hadde trent et par år...vi var lissom nokså jevnsterke inntil det punktet (vel han trodde så i hvertfall, den naive tullebukken, men han vakke det vettu tjihi).
Han blei nå med meg på gymmet en dag, vel det endte med at han la på 250kg på stanga mens han sto der i Levis 701 og rød-/hvit-/blåstripet Ball-genser...og dette er 100% sant....tok tak i stanga og dro det remmer og tøyler kunne holde... Han ga seg faan ikke sjøl om det var langt over evne.....og sjøl om den svære ræva og den krumme korsryggen hans var høyeste punkt på kroppen under store deler av løftet, så må jeg faktisk erkjenne at han fikk stanga opp uten å slepe den langs lårene.  dry

Synd det var før de digitale videokameraenes tid, for det hadde vært en lekkerbisken på youtube! Cheesy
.....meeeen, jeg må nå uansett si at det var nokså imponerende for en fullstendig utrent kar å i det heletatt få djevelskapet opp uten å få varige mén, så det var da litt tæl og kraft i snekkerlærlingen.... Smile

Jeppsann - så dett var dett! Smiley

hahah, jekligxD

170 markløfft som 16 åring er bra!! lang over gjenomsnitlige, går du på gutter på hans alder på gata så er de nok nesten ingen som tar så mye!! stå på! Wink

ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Tricker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #85 : 09. juni 2011, 15:24 »
hahah, jekligxD

170 markløfft som 16 åring er bra!! lang over gjenomsnitlige, går du på gutter på hans alder på gata så er de nok nesten ingen som tar så mye!! stå på! Wink



Rart med det når under 5% av norges 16åringer garantert ikke trener markløft. just saying;)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #86 : 09. juni 2011, 16:19 »
Rart med det når under 5% av norges 16åringer garantert ikke trener markløft. just saying;)


Øh.. mindre en 5% av norges 16-åringer trenegarantert ikke markløft? Så 95% trener muligens markløft? Skal si vi har mange unge markløftere i norge, det er jo flott.  >Cheesy
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #87 : 09. juni 2011, 16:20 »
Rart med det når under 5% av norges 16åringer trener markløft. just saying;)
eller
Rart med det når over 95% av norges 16åringer garantert ikke trener markløft. just saying;)
skulle det sikkert stå.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #88 : 09. juni 2011, 16:36 »
Men av de 16 åringene som faktisk trener markløft, så er det GODT over snittet. Faktisk nesten dobbelt så mye.. ialfall her jeg trener.. er ikke mange 16 åringer som tar over 100kg i mark.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #89 : 10. juni 2011, 15:07 »
- hadde 180kg markløft som 16åring. har nå fyllt 17 og satser på 190kg snart Smiley
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!