Skrevet av Emne: tiind/mma og styrke logg/whatever it takes!  (Lest 1864 ganger)

Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
tiind/mma og styrke logg/whatever it takes!
« : 22. mai 2011, 16:19 »
Hey, etter å ha vært støttemedlem ganske lenge så tenkte jeg skulle hive meg på bølgen med logging:)

Livet/trening oppsummert: For 6 år siden fikk jeg kreft, etter mange harde kamper og med litt hell i uhell så gikk d bra til slutt. Før krefta så ble d sagt at jeg var en svært lovende innen særidretten som jeg drev med, gode resultater, så etter kreften så prøvde jeg naturlig nokk å komme tilbake, men d var mye opp og ned. Overtrening, utmattelse generelt dumme valg angående trening (mengde, intensitet, varighet) og kosthold. Så når jeg startet på vgs på toppidrettslinje så veide jeg 48-49 kg og hadde en hvilepuls på 36:P hadde trent feil så d holdt iforhold til de målsetningene jeg hadde, men jeg trodde at jeg var i god form.. Så feil kan en ta, så lite kunnskap hadde jeg da om trening, kosthold å itillegg ett litt forvrengt kroppsbilde:( første året endte med overtrening og diagnosen fatigue som også var en vanlig bivirkning etter den kreftbehandlinga jeg hadde fått tidligere.. brukte en hel sommer nesten uten å bevege meg i d hele tatt for å ta meg igjen, la heldigvis på meg til 56 kg i peridoden der. Husker bare at alt var ett ork, tilbrakte mesteparten av tida på sykehus og senga. etter den blemma , så evaluerte jeg va jeg ville å fant ut at jeg egentlig hadde mistet gnisten for særidretten, så begynte å trene styrke mer målrettet. Men med tanke på bakrunnen så prøvde jeg den her gangen å skynde meg langsomt. Jeg gikk fra toppidrettslivet til flere nye idretter før jeg satte meg mål om å bare bli så atletisk som mulig. Jeg har aldri vært vellsignet med god aerob utholdenhet tross all treningen rettet mot det før, men dets motstykke anaerob, maksimal styrke og eksplosivitet var relativt lett trenbart hos meg.
Siden da har alt bare gått oppover, er mange erfaringer rikere å mener at jeg har opparbeidet meg greie kunnskaper om livet og trening

Nåtid:
Vekt: 81 kg  på morgenkvisten og 174 cm over strømpelesten, er 20 år (90-modell)
Styrke stats:
Benkpress: 1x140 kg uten stopp. ganske seigt å rolig, ræv å skuldre planta i benken
Knebøy: 5x150 kg a2g, har egentli noen bedre løft men er ikke fornøyd med dybden på de.
Markløft: 4x170kg med nullstilling mellom løft (legger stanga død og finner start posisjonen igjen)
Pull ups: 4x40kg i beltet
Dips: 12x60kg i beltet

Har nylig startet på mma trondheim og etter en tøff start der jeg brøt av mcl (indre leddbånd i høyre kne) på første trening er jeg tilbake for fullt og skadefri etter ortose i 10 uker, hvis vi ser bort fra ett lite brudd i nasa etter ei grappling økt;P null stress, tror mma passer meg utrolig bra (trives med å få juling;P) og med alle forbildene der som gir små innspill og miljøet så må jeg si at jeg stortrives i verdens desidert beste sport;) Hittil så jeg prøvd mange forskjellige programmer, men det som jeg har fått størst framgang i styrkemessig har vært en 2-splitt etter push/pull prinsipp + en egen dag for bein og mage.. Veit det høres mye ut med 5 styrkeøkter i uka, men har hatt god fremgang hittil mener jeg. Innad i programmet så har jeg variert i perioder med både ikke lineær og lineær progresjon, og autoregulering @ RPE 
 
Kostholdet er mye og sunn mat + kostilskudd av typen gainer, proteinpulver og det gjør at jeg fortiden ligger på ca 5000 kcal per dag Cheesy

Kommer til å logge økter framover, og kanskje slenge opp noen formbilder dry
Hvis noen har innspill så mottas det med takk, kritikk skal man ta til seg å lære av så ikke hold igjen;P
Selvsagt er jo ros arti å få og, bra for videre motivasjon;)
 
Mål:
150 i benk
200 mark
180 kg i dyp bøy
- Merkekamp i MMA

-Alt innen fylt 21 år[/b]

Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
Sv: tiind/mma og styrke logg/whatever it takes!
« #1 : 22. mai 2011, 22:00 »
Dagens økt: 22.05.11

Rygg
Pull ups
12x bw
5x3 bw+30kg (kontrollert, forholdsvis lett)
20x bw

Nedtrekk smalt:
2x10 90kg

Foroverbøyd roing med stang: (halvveis lent framover, ikke helt vannrett)
8 rep 110kg
8 rep 112,5kg
8 rep 115kg

Shrugs i smith:
2x8 110

Kommentar: begynner å kjenne kjøret etter blant annet en hard uke med mange økter, samt at jeg fikk kjørt meg bra på mma igår med takedowns, grappling og standup og er ganske støl i hele kroppen. Men alt i alt en sosial og arti økt, en bra avslutning på en flott uke:)

Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
Sv: tiind/mma og styrke logg/whatever it takes!
« #2 : 23. mai 2011, 13:37 »
23.05.11

Bryst/skuldre

Benkpress
20x 20kg
16x 70kg
5x 100kg
5x 120kg
4x 122,5kg
2x 125kg (sa helt stopp etter nummer to)

Skråbenk med stang
8x2 90kg

Skulderpress manualer
10x30kg
8x32kg

Kommentar: bra trening, men skulle ønske at benken hadde vært lettere tross den relativt korte pausen mellom hvert sett.. men følte jeg hadde masse guts under hele økta >Cheesy




Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
Sv: tiind/mma og styrke logg/whatever it takes!
« #3 : 25. mai 2011, 19:15 »
24.05.11
1. økt morgen

Rygg
Markløft
15x60kg
10x100kg
5x130kg
2x2 160kg (epic fail!)
8x130kg

Pull ups
12x bw
15x2 bw

Foroverbøyd roing (underhåndsgrep):
10x60kg
8x2 120kg

Kommentar: Var helt tom spesielt i mark, dårlig oppladning og ingenting satt tekniskmessig. Fikk ikke godt nokk buktrykk

2. økt MMA kveld
Fikk kjørt takedown teknikk og mye 3x3 grappling med submission.. noen takedown og sprawl runder der det var om å få den andre i bakken (var sinnsykt arti!) skikkeli digg å bare skyte inn å få en skikkeli vill takedown;)

Kommentar: Kjempe økt for min del, lærte mye nytt og drillet mye jeg kunne litt fra før.. Ros til mma trondheim og det engasjemanget dem legger ned=D Ettertreningen var det rett på jobb noen timer før det blir en etterlengtet fridag 25.05.11:) hater egentli å ikke trene men trur kroppen har gått av det den her gangen

Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
Sv: tiind/mma og styrke logg/whatever it takes!
« #4 : 30. mai 2011, 18:18 »
Små treg med logging, mye jobb/skole:(
Torsdag 26.05.11
1 økt
Knebøy
10x60kg
9x100kg
4x140kg
4x142,5kg
4x145kg (lett=D)

Beinpress
2x10 340kg

Litt lett balanse/styrke for kneet

2x(2 min planken superset til ab roller 8-9 rep)
Sideplanke på strak arm 2x1 min på hver side

2 økt: MMA standup
Jobbet takedowns drill og teknikk (lærte noen basice singel leg). 2x3 min med takedowns, 2x3 min boxing, 2x3 min kickboxing. 1 min pause mellom hvert sett

Fredag 27.05.11
Benkpress
20x 20kg
16x 70kg
8x110kg
7x110kg

Skråbenk med stang
8x2 90kg

Flyes i kabel
2x8 50 kg

Smalbenk
2x70kg
Kommentar: tok ei lett økt idag, skal heldigvis kutte litt styrketrening neste uke. Så ser fram te overskudd

Lørdag 28.05.11

Pull ups
12xbw
10x20kg
9x20kg
7x20kg (:S)

Roing
8x120kg
8x122,5kg
8x125kg

30.05.11 er starten på nytt program;) stay tuned

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!