Skrevet av Emne: Natural Bodybuilding?  (Lest 7217 ganger)

Utlogget petter87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 239
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 239

Sv: Natural Bodybuilding?
« #15 : 24. mai 2011, 18:16 »
Jeg tror nok det er motsatt. Gå inn på et hvilket som helst treningstudio hvor kroppsbyggere er i flertall og spør om de vil ha en rein sport. Svaret vil nok bli et rungende nei. Gå inn på ethvert kroppsbyggingsforum og still det samme spørsmålet og folk vil svare med akkurat det samme, dog i litt harskere tonefall. JEG tror det er en tapende kamp å prøve å gjøre kroppsbygging til en rein sport. Dog jeg skulle GJERNE sett det blitt gjort, ihvertfall på amatørnivå.

Tenker mer på at interessen blant de som IKKE doper seg vil øke. At de som allerede doper seg er motvillige er jo ingen overraskelse. Er sikkert mange amatørbyggere i Norge som sikkert kunne tenke seg å konkurerre, men lar vær hvis det betyr at de må dope seg for å ha en reel sjanse. Solid Snake er vel kanskje en av de? Smiley
"yo moms buy heroin, with no hands I'm smackin' her"

24 år
185 cm
85 kg

BP: 95kg
KB: 110kg
ML: 150kg

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=111633.msg1700834;topicseen#new

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Sv: Natural Bodybuilding?
« #16 : 25. mai 2011, 14:45 »
Kunne mer enn gjerne tenke meg å delta i en dopingfri konkurranse, ellers hadde jeg nok ikke bragt opp emnet:) Men ikke nødvendigvis bare å stille, men kanskje også gjøre noe ala AF:)

Om NKF søker om å bli med i Norges Idrettsforbund er nå en ting, men kanskje ting henger sammen.. Kanskje de ikke får bli med akkurat pga den utbredte dopingbruken. Om man grunlegger en "natural bodybuilding" organiasasjon i Norge burde jo Norges Idrettsforbund godkjenne den.

Hva de som henvender dopingmidler synes er vel ikke så interessant for en Natural Bodybuilding konkurranse, de er jo allerede eksludert. Poenget er at majoriteten av befolkningen i dette veldige land er for dopingfri sport. Selvfølgelig vil byggere som bruker doping fortsette med dette, men de utgjør jo en minioritet. Om du tar alle som trener styrke og som er "hobbybygger" eller på amatørnivå eller hva enn du måtte si vil jo de aller fleste av disse gå for den naturlige veien. Videre så er ikke disse nødvendigvis så amatørmessige i en dopingfri konkurranse.

Forbannet motiverende å se på resultatene til de reine gutta på andre siden av dammen!
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Natural Bodybuilding?
« #17 : 25. mai 2011, 21:51 »
Jeg er helt enig med deg.. Jeg vil tro at det er mange som kunne tenkt seg å delta i slike konkurranser, dersom det hadde vært dopingsfritt. Jeg ville blant annet prøvd meg på noe sånt Smiley
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Natural Bodybuilding?
« #18 : 25. mai 2011, 21:57 »
Hadde vært bra å fått til. Følge amerikanske reglene ved å teste dem hver 60-dag (urinprøve eller en annen, dog lett å forfalske urinprøver), og må ha vært dopingfri de sist 4 år etcetc..
De må betale prøvene selv, lurer på om det hadde blitt DRØYT dyrt i norge?

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Natural Bodybuilding?
« #19 : 25. mai 2011, 23:51 »
Hadde vært bra å fått til. Følge amerikanske reglene ved å teste dem hver 60-dag (urinprøve eller en annen, dog lett å forfalske urinprøver), og må ha vært dopingfri de sist 4 år etcetc..
De må betale prøvene selv, lurer på om det hadde blitt DRØYT dyrt i norge?

Om man da går ut i fra at en test koster 3.500kr i Norge, og det skal være testing hver 60.dag (6 tester i året), ville dette kostet 21.000kr i året. Ser for meg at det ikke ville vært mange som ville betalt dette. Tipper testene er dyrere enn som så og.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Sv: Natural Bodybuilding?
« #20 : 26. mai 2011, 14:37 »
Den kostnaden blir smadret av den enorme premien for palleplass vet du, hehehehe:)
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Natural Bodybuilding?
« #21 : 26. mai 2011, 14:54 »
Hadde vært bra å fått til. Følge amerikanske reglene ved å teste dem hver 60-dag (urinprøve eller en annen, dog lett å forfalske urinprøver), og må ha vært dopingfri de sist 4 år etcetc..
De må betale prøvene selv, lurer på om det hadde blitt DRØYT dyrt i norge?

Lett å forfalske tester? Dopingtestingen er så sinnsykt strikt og overvåket at jeg tørr påstå at det ikke er mulig.
Kunne mer enn gjerne tenke meg å delta i en dopingfri konkurranse, ellers hadde jeg nok ikke bragt opp emnet:) Men ikke nødvendigvis bare å stille, men kanskje også gjøre noe ala AF:)

Om NKF søker om å bli med i Norges Idrettsforbund er nå en ting, men kanskje ting henger sammen.. Kanskje de ikke får bli med akkurat pga den utbredte dopingbruken. Om man grunlegger en "natural bodybuilding" organiasasjon i Norge burde jo Norges Idrettsforbund godkjenne den.

Hva de som henvender dopingmidler synes er vel ikke så interessant for en Natural Bodybuilding konkurranse, de er jo allerede eksludert. Poenget er at majoriteten av befolkningen i dette veldige land er for dopingfri sport. Selvfølgelig vil byggere som bruker doping fortsette med dette, men de utgjør jo en minioritet. Om du tar alle som trener styrke og som er "hobbybygger" eller på amatørnivå eller hva enn du måtte si vil jo de aller fleste av disse gå for den naturlige veien. Videre så er ikke disse nødvendigvis så amatørmessige i en dopingfri konkurranse.

Forbannet motiverende å se på resultatene til de reine gutta på andre siden av dammen!

Skal man få til noe slikt må man dokumentere interesse, det er ikke slik at NIF er villige til å ta opp nye idretter kun pga etiske interesser. Saml et par tusen underskrifter først.

Jeg synes det er en god Idé i bunn, men tror ikke det er gjennomførbart i praksis. Da ingen vil være interessert i å stille i doporganisasjonen som står igjen, og dermed drar med dopen inn i den "RENE" organisasjonen.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget petter87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 239
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 239

Sv: Natural Bodybuilding?
« #22 : 26. mai 2011, 19:33 »
Lett å forfalske tester? Dopingtestingen er så sinnsykt strikt og overvåket at jeg tørr påstå at det ikke er mulig.
Skal man få til noe slikt må man dokumentere interesse, det er ikke slik at NIF er villige til å ta opp nye idretter kun pga etiske interesser. Saml et par tusen underskrifter først.

Jeg synes det er en god Idé i bunn, men tror ikke det er gjennomførbart i praksis. Da ingen vil være interessert i å stille i doporganisasjonen som står igjen, og dermed drar med dopen inn i den "RENE" organisasjonen.


Virker jo som de får det til i blant annet USA og Strobritannia så hvorfor ikke her? "Rene" konkurranser vil jo sannsynligvis ha større mulighet til å trekke til seg større sponsorer og mer interesse blant folk flest, som igjen kan føre til "mer penger". Med større budsjett kan det jo kanskje bli mulig for utøverne å dekke dopingtestene selv. Hvem vet, kanskje vi kan få noe tilsvarende "Top Model" på TV der amatørbyggere kan konkurrere om sponsoravtaler  Grin
"yo moms buy heroin, with no hands I'm smackin' her"

24 år
185 cm
85 kg

BP: 95kg
KB: 110kg
ML: 150kg

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=111633.msg1700834;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!