Skrevet av Emne: Ujevne Brystmuskler  (Lest 4065 ganger)

Utlogget Nybegynner.no

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Ujevne Brystmuskler
« : 24. mai 2011, 18:46 »
Hei, var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste det henn, men prøver det her:) håper på seriøse svar.

har trent aktivt i 3-4 mnd nå, å begynner å se at brystmusklene mine er forskjellige, at høyre brystmuskel går litt lengre inn mot midten av "kassa" og har mer "muskelform" enn det venstre har som er litt "rundere"
kan godt poste et bilde hvis dere ikke skjønner forklaringa mi:)

Takk for alle svar på forhånd:)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #1 : 24. mai 2011, 18:46 »
Det er ikke mulig å forme musklene, så dette er dessverre genetisk bestemt Smiley
Smiley

Lashley

  • Gjest
Sv: Ujevne Brystmuskler
« #2 : 24. mai 2011, 18:52 »
Det er ikke mulig å forme musklene, så dette er dessverre genetisk bestemt Smiley

Viss han ikke har kjørt hantelpress med ulike vekter eller har løftet mer på høyre arm enn venstre?
Hvilken øvelse(r) har du benyttet som går på bryst? Bilder sier mer enn tusen ord, er det noe som heter, ja.

Utlogget Nybegynner.no

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #3 : 24. mai 2011, 18:54 »
har Byttet på mellom benk/skrå og med hantler, kan jo være det at det har blitt ujevnt ved løfting med hantler kanskje?

Lashley

  • Gjest
Sv: Ujevne Brystmuskler
« #4 : 24. mai 2011, 18:58 »
JA, det er det som virker logisk for meg, hvert fall. Smiley
Skal du kjøre hantler, så pass på å ikke tren hardere enn det svakeste ledd/muskel.
Det vil si: Klarer du 5repp på begge armer, men du kjenner du har krutt igjen i høyre så gir du deg.
Blir teknikken dårlig på venstre så gir du deg da også, etter hvert så vil det gjevne seg ut, håper jeg for din del, da! Grin

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #5 : 24. mai 2011, 19:15 »
Vil påstå at det er feil. Jeg har trent veldig lite hantler, ofte mest med benkpress, skråbenk og på maskin.
Og jeg har ALLTID hatt ujevne bryst kasse.

Kan forklare mere senere, må trene Smiley
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #6 : 24. mai 2011, 21:05 »
Jeg har hatt ujevne bryster (hørtes helt feil ut xD)/ brystmuskler hele livet.  Har ikke merket noen utjevning etter at jeg begynte å trene. Men dette er egentlig ikke et problem, det er bare en selv som bryr seg om det, med mindre det er helt sykt forskjell da Wink

Lashley

  • Gjest
Sv: Ujevne Brystmuskler
« #7 : 24. mai 2011, 21:57 »
Vil påstå at det er feil. Jeg har trent veldig lite hantler, ofte mest med benkpress, skråbenk og på maskin.
Og jeg har ALLTID hatt ujevne bryst kasse.

Kan forklare mere senere, må trene Smiley

Det kan være feil ja, men det var det som virket logisk for meg.

Jeg har hatt ujevne bryster (hørtes helt feil ut xD)/ brystmuskler hele livet.  Har ikke merket noen utjevning etter at jeg begynte å trene. Men dette er egentlig ikke et problem, det er bare en selv som bryr seg om det, med mindre det er helt sykt forskjell da Wink

Sant nok. Man legger lettere merke til egne feil og mangler enn andre gjør.
Derfor det er så mange usikre jenter og gutter i verden.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #8 : 24. mai 2011, 22:11 »
Det kan godt virke logisk med forskellig trening av bryst, men mye tyder på at det er genetikken.

samme som armer, noen har forskellige størrelse på armer uten trening.
Det er også bevist at alle jenter har forskellige størrelse på brystene, om det gjelder gutter aner jeg ikke Smiley
Men jeg vil tro det går ann å gjøre de helt like..
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Boscon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

  • Baseøvelser
Sv: Ujevne Brystmuskler
« #9 : 25. mai 2011, 00:58 »
Brystmusklene er bestemt før du blir født, sammen med alle de andre musklene du er med-født. Det er dessverre veldig sjeldent at det går å trene de like, men det finnes tilfeller. Genetikken bestemmer hvilke muskel fasonger kroppen din skal få, akkurat som forklart over meg.

Jeg kan garantere deg at det er trening som er avgjørende. Det hjelper lite og syte etter andre gener, enn de du faktisk har fått (jeg regner med du ikke har sååådårlig gener). Har du lyst til å lykkes? - tren.

Utlogget inviz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #10 : 25. mai 2011, 08:50 »

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Ujevne Brystmuskler
« #11 : 25. mai 2011, 14:36 »
Det kan være at du har bedre muskelkontakt med denne siden av kroppen. Du er kanskje høyrehendt?

Det kan være genetisk, muskelfester osv. kan gjøre den ene siden sterkere eller svakere og dertil gjøre behovet for en større eller mindre muskel tilstede for å holde tritt med den andre pec'en.

Det kan være at du er sterkere i den høyre og derfor har en ujevn styrkefordeling.

Det kan være at du rett og slett har ulik form på brystmusklene.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Eini

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #12 : 30. juli 2012, 11:13 »
Tror ofte det er der det ligger, er sjeldent du ser folk trene med forskjellige vekter når de kjører hantler.
Har ujven fylde på kassa der det venstre brystet er større enn høyre, dog jeg er høyrehendt.

Får dobbelt så bra kontakt med venstre brystet så er vel der det ligger, har i det siste fundert på om det er noe som er litt "skjevt" i ryggen eller noe som er galt i skuldra som gjør at jeg får litt større moment og har bedre range of motion på venstre side enn høyre som igjen resulterer i at det tar bedre der.

burde fått noen til å sjekke teknikk, vinkel og utførelse av brystøvelser jeg bruker for å få feedback på om noe ser annerledes ut, er noe mange som har en ujven størrelsesfordeling på muskler burde gjøre.


Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Ujevne Brystmuskler
« #13 : 31. juli 2012, 09:01 »
Genetikk er det selvsagt vanskelig å gjøre noe med;0), men teknikk derimot er helt avgjørende for å få så symmetriske og like sider av kroppen som mulig. Vi har har en tendens til å koble inn annen muskulatur når den trenende muskelen ikke strekker til(f.eks skuldre når vi trener bryst, eller ved å holde "smalere" arm på den svakeste siden av brystet for å avhjelpe bevegelsen på den måten. Jeg ser trenende mennesker som til daglig har hardt kroppsarbeid og som ofte benytter den ene siden av kroppen mer enn den andre og dette påvirker jo også ubevisste valg vi tar i treningen også. Med mer fokus på teknikk og innkobling av muskulatur kan vi avhjelpe litt på "skjevhetene" våre - sjelden jeg ser noen som ikke har en ujevn styrke- eller muskulatur på kroppen forresten!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!