Skrevet av Emne: Bilder fra ei over 50  (Lest 35918 ganger)

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Bilder fra ei over 50
« #45 : 29. mai 2011, 13:44 »
Liker det du sier med å unngå å få i seg mase fett, men likevell vokse :-)..Men må man ikke øke vekt og dermed færre reps for å øke volum på musklene?
Hvilken planet kommer den teorien fra og betyr det at jeg kan øke volumet på spikerleggene min likevel:-))?

God gammeldags volumtrening ligger ofte på mellom 6-15 repetisjoner og litt færre sett. Trener man for å bli sterk, men ikke for å vokse, ligger man ofte i mellom 1-6 repetisjoner og litt flere sett. Nokså logisk, er det ikke? Skal man bli sterk løfter man tungt!
Det er ingenting i veien for at du kan øke volumet på leggene, men muskelfibrene i leggen har en litt annerledes deling, noe som kan gjøre at man ikke vokser like fort (men man vil få styrke!), som du nevnte tidligere! Smiley
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget snowy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 63

  • jggfff
Sv: Bilder fra ei over 50
« #46 : 29. mai 2011, 14:17 »
God gammeldags volumtrening ligger ofte på mellom 6-15 repetisjoner og litt færre sett. Trener man for å bli sterk, men ikke for å vokse, ligger man ofte i mellom 1-6 repetisjoner og litt flere sett. Nokså logisk, er det ikke? Skal man bli sterk løfter man tungt!
Det er ingenting i veien for at du kan øke volumet på leggene, men muskelfibrene i leggen har en litt annerledes deling, noe som kan gjøre at man ikke vokser like fort (men man vil få styrke!), som du nevnte tidligere! Smiley
Min logiske sans på det her området er ikke mye å skryte av...Men thanke ju...Skal ta rådene til følge :-)

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Bilder fra ei over 50
« #47 : 30. mai 2011, 00:15 »
Min logiske sans på det her området er ikke mye å skryte av...Men thanke ju...Skal ta rådene til følge :-)

I det store og hele:
Volumtrening (større volum/lavere vekter) = større volum (muskler).
Styrketrening (mindre volum/høyere vekter) = god styrke. Man blir enkelt og greit god på det man øver seg på, og om ikke det er logisk, da vet ikke jeg! Smiley
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Luv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Bilder fra ei over 50
« #48 : 30. mai 2011, 11:55 »
Volumtrening (større volum/lavere vekter) = større volum (muskler).
Styrketrening (mindre volum/høyere vekter) = god styrke. Man blir enkelt og greit god på det man øver seg på, og om ikke det er logisk, da vet ikke jeg! Smiley

Selv om det desverre virker logisk det du lirer av deg, så er nok ikke virkeligheten helt slik. Du skyter deg selv i foten ved å hakke på andres råd mens du selv kommer med råd i samme duren.

Selv må jeg si at du er kjempetøff som poster (mange) bilder av deg snowy, og du er lett å se at du er langt over landets snitt for 50-åringer Smiley.
"Shit don't make no sense"
-JegTrenerNaken

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
Sv: Bilder fra ei over 50
« #49 : 30. mai 2011, 12:53 »
Still going milf!
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Bilder fra ei over 50
« #50 : 30. mai 2011, 14:02 »
Selv om det desverre virker logisk det du lirer av deg, så er nok ikke virkeligheten helt slik. Du skyter deg selv i foten ved å hakke på andres råd mens du selv kommer med råd i samme duren.

Hvor/hvorfor skyter jeg meg selv i foten?
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Bilder fra ei over 50
« #51 : 30. mai 2011, 14:04 »
For ordens skyld; jeg blir ikke støtt av "singel?msn?taste priv?" liknende kommentarer, men frøken stilte spm tegn ved en link, og jeg tok på meg oppgaven å forklare på en enkel og effektiv måte.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Bilder fra ei over 50
« #52 : 30. mai 2011, 15:58 »
Volumtrening (større volum/lavere vekter) = større volum (muskler).
Styrketrening (mindre volum/høyere vekter) = god styrke. Man blir enkelt og greit god på det man øver seg på, og om ikke det er logisk, da vet ikke jeg! Smiley

Dette er til en viss grad allment akseptert, men problemet med det er at mange trener med sett etter sett med baby weights og 10-15 repetisjoner og tror de gjør det riktig for å bli store.

Dessuten, som det ble enighet om en tråd for ikke så lenge siden, de som ikke vil bli større, justerer det med maten, ikke med antall reps. Jeg tror ikke det er noe i veien for at hun bør trene litt med så tungt hun klarer på 2-3-4-5 reps.

Dama har en flott overkropp, og fine bein også, men de er ganske tynne.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Bilder fra ei over 50
« #53 : 30. mai 2011, 16:53 »
Dette er til en viss grad allment akseptert, men problemet med det er at mange trener med sett etter sett med baby weights og 10-15 repetisjoner og tror de gjør det riktig for å bli store.

Dessuten, som det ble enighet om en tråd for ikke så lenge siden, de som ikke vil bli større, justerer det med maten, ikke med antall reps. Jeg tror ikke det er noe i veien for at hun bør trene litt med så tungt hun klarer på 2-3-4-5 reps.

Dama har en flott overkropp, og fine bein også, men de er ganske tynne.

Er helt enig i det du sier om baby-vekter og mat-justering (om man ikke vil vokse, så trener man heller ikke på repsområdet som gir best vekst). Det er jo ingenting i veien for å trene færre reps om hun vil det, prøvde bare å forklare forskjellen på volumtrening og det å trene for maks styrke Smiley
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget one82

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Bilder fra ei over 50
« #54 : 30. mai 2011, 17:49 »
For de som vil ha svar på hvor mange reps/tunge vekter man bør løfte for det enkelte formål, les følgende artikkel på iform: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1679

Utlogget snowy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 63

  • jggfff
Sv: Bilder fra ei over 50
« #55 : 30. mai 2011, 20:41 »
For ordens skyld; jeg blir ikke støtt av "singel?msn?taste priv?" liknende kommentarer, men frøken stilte spm tegn ved en link, og jeg tok på meg oppgaven å forklare på en enkel og effektiv måte.


Ja og takk for det Fleksnes:-)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Bilder fra ei over 50
« #56 : 30. mai 2011, 20:48 »
For de som vil ha svar på hvor mange reps/tunge vekter man bør løfte for det enkelte formål, les følgende artikkel på iform: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1679


Fyy, du må ikke linke til ***** på treningsforum. Vi har mer enn nok artikler og tråder som forklarer det her inne.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Bilder fra ei over 50
« #57 : 30. mai 2011, 20:50 »
Hei Smiley

Utrolig flott dame du er Wink Og jeg er heller ikke lesbisk..he he

Klarer jeg å oppnå en slik kropp FØR jeg er 50 skal jeg være fornøyd..he he

Kjempe bra jobbet, godt forbilde Smiley

Utlogget snowy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 63

  • jggfff
Sv: Bilder fra ei over 50
« #58 : 30. mai 2011, 20:52 »
For de som vil ha svar på hvor mange reps/tunge vekter man bør løfte for det enkelte formål, les følgende artikkel på iform: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1679

Leste den..Nå er jeg litt klokere..Er sterk nok , for meg selv iallefall he he,, så jeg er interesert i mer volum..Da får jeg foreløpig øke på fra 12 til 15 reps da..
Har nå bytta fra knebøy til benpress og der har jeg mer sjanse til å øke størrelsen på rompa..Kjenner mer at den tar på rompemuskelen enn knebøy., selv om det skal være en super øvelse for utvikling av rumpe...Er kanskje best å variere mellom de to..Kjører også mer på med proteiner enn før..Har sitti i timevis og regnet og målt..så nå har jeg mer oversikt..Har ikke fått i meg nok proteiner tidligere, så blir spennende å se hva som skjer framover nå..Om jeg klarer å få fram de formene jeg ønsker..

Utlogget snowy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 63

  • jggfff
Sv: Bilder fra ei over 50
« #59 : 30. mai 2011, 21:02 »
Hei Smiley

Utrolig flott dame du er Wink Og jeg er heller ikke lesbisk..he he

Klarer jeg å oppnå en slik kropp FØR jeg er 50 skal jeg være fornøyd..he he

Kjempe bra jobbet, godt forbilde Smiley
Takk for det..veldig hyggelig å få meldinger fra andre damer..jeg er ny jeg også og er ikke god på de forskellige termene de bruker her..Jeg vet hvordan jeg skal trene for å bli fast, men er ikke god på kosten, men nå skal det bli en annen dans..Skal skrive treningslogg og legge ut, men ikke helt sikker på hvordan det gjøres og hvor jeg skal legge den ut..Får bare sjekke litt rundt her og se hvordan andre gjør det..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!