Skrevet av Emne: Hoff og Helgerud trener Barcelona  (Lest 12034 ganger)

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Hoff og Helgerud trener Barcelona
« : 27. mai 2011, 11:48 »
http://www.dagbladet.no/2011/05/27/sport/intervalltrening/jan_helgerud/jan_hoff/fc_barcelona/16674132/

Selve treningen så i praksis slik ut:

•• Ti minutters oppvarming, 4x4 min. løp med 90 til 95% intensitet på tredemølle med 3 min. pause med jogging på 50 til 60% fart. Etter en femten minutters pause kjørte utøverne så maksimal styrke med 90% knebøy i fire repetisjoner. Styrketreningen ble gjentatt tre ganger med tre min. pause mellom repetisjonene. Klarte utøverne fem repetisjoner, ble vekta økt.

•• I snitt gikk disse elitespillerne fram 8,6% i maks O2-opptak, 0.06 sekunder på 10 meter sprint, 3.0 cm på hopptest og hele 51.7% i maksimal styrke.


Etter sjøl å hatt et fag på NTNU under de så er jeg MEGET skeptisk til hva de kaller knebøy. Disse to "trenerne" har skylapper større en på de fleste veddeløpshester og OVERHODE ingen peiling på styrketrening.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget harkmor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Hoff og Helgerud trener Barcelona
« #1 : 05. januar 2014, 14:23 »
Jeg er skeptisk til forskningsresultater fra Spania.
Alt for mye tilsier at store fotballklubber der driver med systematisk doping.
Så da er jo spørsmålet hva de spankelegene gjorde....på bakrommet.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 977
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 977

Sv: Hoff og Helgerud trener Barcelona
« #2 : 07. april 2015, 22:11 »
Om teknikken var lik før og etter er det uansett ekstrem fremgang.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019254

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201944

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!