Skrevet av Emne: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132  (Lest 620474 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2115 : 31. mai 2012, 13:18 »
Har sett det ved et par anledninger, hvis ikke ved en anledning.  Men i det siste har bildene dine vært "bilder", blant annet matbildet ditt som ligger fremme nu
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2116 : 31. mai 2012, 13:19 »
Har sett det ved et par anledninger, hvis ikke ved en anledning.  Men i det siste har bildene dine vært "bilder", blant annet matbildet ditt som ligger fremme nu

Yeah, men det ligger 2 stk. der, det andre er det jeg posta tidligere idag - det er svart.
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2117 : 31. mai 2012, 13:45 »
Yeah, men det ligger 2 stk. der, det andre er det jeg posta tidligere idag - det er svart.

Hm, det er ikke fremme hos meg under "bildeprofiler", enda.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2118 : 31. mai 2012, 14:16 »
Du er så digg at servern går i svart. Deal with it! Tongue

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2119 : 31. mai 2012, 22:55 »
Hvor kjøpte du den awsome singlettn?!
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2120 : 01. juni 2012, 00:09 »
Hm, det er ikke fremme hos meg under "bildeprofiler", enda.


Mulig det bare er noe fuckups Tongue

Du er så digg at servern går i svart. Deal with it! Tongue

Haha, når du sier det sånn så  :Smiley

Hvor kjøpte du den awsome singlettn?!

Carlings på løkka Wink




Idag har jeg faktisk trent, bein ofcourse Cheesy
Kjørte mye 3/4 og 1/2 reps, så vektene er forholdsvis lave, men syrefaktoren var så høy at skriking og dead-drops til gulvet forekom i aller høyeste grad!

Oppvarming:
 - Hoftemobilisering
 - Squat to stand
 - Tøying av psoas
 - Ankelmobilisering

Nordic hamstrings:
x 6
x 6
x 6

Beinpress:
157kg x 20
207kg x 15
207kg x 15
207kg x 18
207kg x 10 (kort pause)
 - 3/4 reps/spenn i muskulaturen hele tiden

Hacksquat:
37kg x 20
77kg x 15
77kg x 15
77kg x 15
37kg x 18 (droppsett med 1/2 reps)
 - 3/4 reps/spenn i muskulaturen hele tiden

Skulle egentlig trene utfall, hip-thrusts og tåhev i tillegg, men The Dictator was calling - som forøvrig var epic Cheesy!

Kom meg såvidt hjem (i "huk-gående" siste par hundre meterne Tongue), har kramper fra en annen verden i låra Cheesy Cheesy
Kommer definitivt til å trene mer på denne måten, selv om det var direkte mentalt utfordrende!
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Redstrek

  • Gjest
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2121 : 01. juni 2012, 10:44 »
Beinpress:
157kg x 20
207kg x 15
207kg x 15
207kg x 18
207kg x 10 (kort pause)
 - 3/4 reps/spenn i muskulaturen hele tiden

Når man trener beinpress er det vel egentlig slik at man ikke bør strekke helt ut? Hører mye (broscience?) om at det er dårlig for knær og at det belaster ledd ekstra mye og slikt tull. Har du noen meninger om dette?

Selv stopper jeg rett før beina er helt utstrakte, og senker vekta igjen. Det vil vel egentlig si at jeg trener 3/4 reps? Smiley

Bra form forresten Cheesy Jelly

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2122 : 01. juni 2012, 12:20 »
Når man trener beinpress er det vel egentlig slik at man ikke bør strekke helt ut? Hører mye (broscience?) om at det er dårlig for knær og at det belaster ledd ekstra mye og slikt tull. Har du noen meninger om dette?

Selv stopper jeg rett før beina er helt utstrakte, og senker vekta igjen. Det vil vel egentlig si at jeg trener 3/4 reps? Smiley

Bra form forresten Cheesy Jelly

Det er på ingen måte bro-science Tongue! Du gjør riktig! Dog vil man i større grad få slappet av på toppen hvis man bare såvidt unngår ekstensjon - i motsetning til å holde vesentlig mer igjen som man gjør i en 3/4 rep, evt. 1/2 rep. Godt mulig at det er mer en 1/2 enn en 3/4 jeg tar, menmen Tongue

Mulig at dette blir på at nerdy nivå, men nå er jeg en nerd. I kneet er det noe som heter "screw-home-mechanism" som innebærer en 8 graders rotasjon og "lock-out" av kneet i de siste 30 gradene av ekstensjon. Denne rotasjonen og utlåsningen vil du helst unngå når kneet allerede er under tung belastning, derfor er det altså ikke noe smart idé å låse helt ut i beinpress.

Thanks Smiley!


http://www.youtube.com/watch?v=2Zqx09oQqQY#noexternalembed&NR=1&feature=endscreen
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2123 : 01. juni 2012, 12:25 »
Jeg har hatt en del problemer med å ikke få aktivert "Vastus Medialis"(?), den tåreformede muskelen på innsiden av kneet. Har da fått beskjed om å kjøre helt til lockout på f. eks beinpress og knebøy, om jeg fortsetter med det videre, vil jeg da være mer eksponert for en annen type skade? Tongue Får vel snart kutte ut å trene bein, hoho  Grin
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Redstrek

  • Gjest
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2124 : 01. juni 2012, 12:29 »
Det er på ingen måte bro-science Tongue! Du gjør riktig! Dog vil man i større grad få slappet av på toppen hvis man bare såvidt unngår ekstensjon - i motsetning til å holde vesentlig mer igjen som man gjør i en 3/4 rep, evt. 1/2 rep. Godt mulig at det er mer en 1/2 enn en 3/4 jeg tar, menmen Tongue

Mulig at dette blir på at nerdy nivå, men nå er jeg en nerd. I kneet er det noe som heter "screw-home-mechanism" som innebærer en 8 graders rotasjon og "lock-out" av kneet i de siste 30 gradene av ekstensjon. Denne rotasjonen og utlåsningen vil du helst unngå når kneet allerede er under tung belastning, derfor er det altså ikke noe smart idé å låse helt ut i beinpress.

Thanks Smiley!


http://www.youtube.com/watch?v=2Zqx09oQqQY#noexternalembed&NR=1&feature=endscreen

Takk for godt behjelpende svar! Fortsetter da med å stoppe rett før jeg "strekker helt ut". Gjelder det samme knebøy egentlig? Sliter allerede litt med dårlige knær, i en alder av 16, og jeg vil helst ikke forverre smerter. Har en lang treningskarriere igjen... Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2125 : 01. juni 2012, 12:32 »
Takk for godt behjelpende svar! Fortsetter da med å stoppe rett før jeg "strekker helt ut". Gjelder det samme knebøy egentlig? Sliter allerede litt med dårlige knær, i en alder av 16, og jeg vil helst ikke forverre smerter. Har en lang treningskarriere igjen... Smiley

I knebøy bør du fokusere på å gå under 90 grader, og gå helt opp. Spørs hvor i kneet problemer sitter dog, så her må du nok utdype litt. Generelt bør fokuset være på å komme deg dypt for å få en anatomisk riktig posisjon, og et korrekt drag fra alle sidene på kneet. Om du er redd for knærne, og du ikke har mulighet til å kjøre dypt.. så ville jeg vurdert å faktisk droppe knebøy å heller kjøre goblet squats. Som oftest så er det problem med dybden og evt en underutviklet muskulatur / asymmetri som er problematisk spesielt posteriort.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2126 : 01. juni 2012, 12:36 »
I knebøy bør du fokusere på å gå under 90 grader, og gå helt opp. Spørs hvor i kneet problemer sitter dog..
Ok. Det er det jeg gjør også, dype knebøy, og retter helt ut på toppen med utpusten. Tenkte om det samme gjaldt knebøyen i forhold til beinpressen. Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2127 : 01. juni 2012, 12:39 »
Ok. Det er det jeg gjør også, dype knebøy, og retter helt ut på toppen med utpusten. Tenkte om det samme gjaldt knebøyen i forhold til beinpressen. Smiley

Lasten på patella (kneskjellet) blir segmentert annerledes på knebøy enn i benpress, så er ikke helt det samme. Når det kommer til dårlige knær bruker jeg å kutte ut alle utfall øvelser og jobbe med å utarbeide alle svakheter i hoftene. Om problemet består eller forverres, så er knebøy next to go etter at de har vært inne hos en fagkyndig person (som en manuell terapeut eller lignende .. osteopat hehe).

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2128 : 01. juni 2012, 12:40 »
Jeg har hatt en del problemer med å ikke få aktivert "Vastus Medialis"(?), den tåreformede muskelen på innsiden av kneet. Har da fått beskjed om å kjøre helt til lockout på f. eks beinpress og knebøy, om jeg fortsetter med det videre, vil jeg da være mer eksponert for en annen type skade? Tongue Får vel snart kutte ut å trene bein, hoho  Grin

Broooooooooo. WHO told u that? Du må komme DYPT for å få aktivert vastus medialis, som Bluebear sier, dypt i bøyen! Evt. det som f.eks. har blitt løsningen min nå er hacksquat. Her kommer jeg helt i bånn, og kjenner etterpå at jeg har en helt annen utmattelse/kramper/stølhet i medialisen min Wink Jeg har ikke mobilitet nok til å gå ATG i bøy, så hacksquats er min ultimate redning Smiley

Hvis du ser på f.eks. fotballspillere og håndballspillere har de veldig ofte underutviklede vastus medialis. I motsetning kan du se på olympiske løftere.
Den første gruppen går så å si aldri ATG i løpet av hele karrieren, mens nr. 2 går ATG all the time. Aktiviteten av vastus medialis vil jeg da si gjenspeiler seg i supersize på løfterne, og underutvikling på spillerne.

Så lokey, slutt å låse helt ut i beinpressen, det gir deg på ingen måte større medialis  Shocked!!

EDIT: visste jeg hadde lest om det ett sted. Står litt om det nedover på siden: http://www.martinnorum.no/nar-idrettspesifikk-styrketrening-skaper-problemer/
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132
« #2129 : 01. juni 2012, 22:50 »
Fikk et innfall om å makse i benk idag, trengte å booste egoet litt. Jeg har altfor høye tanker om meg selv, så det gikk faktisk rett i dass. Og det sugde litt, blei småforbanna kan man si  Angry Det var definitivt ikke dagen idag, under 6 timer søvn inatt - og jeg MÅ ha søvn for å prestere fysisk. Men sånn er det når egoet går foran fornuften, MEH  Undecided

140kg fail:
http://www.youtube.com/watch?v=4kjKF86aW_w&feature=youtu.be


Etter noen frustrerende minutter fant jeg ut at IKKE F om jeg drar fra gymmet uten å sette en pers i ETT ELLER ANNET Angry Angry!!!!!11 Så da ble det dips next. Sjakktrekk å ta en øvelse som går på samme muskler, but what the heck - er ikke superkult å perse i dritt som ikke betyr en dritt Tongue
Litt optimistisk å gå for 20kg pers uten å ha trent dips siden GP, så faila seff epicly her også:
http://www.youtube.com/watch?v=2DT-q1o1XgU&feature=youtu.be

Sinne som befant seg inni meg nå var nok til å ta og føle på om du hadde vært i nærheten, men jeg skulle hvertfall PERSE, DAMN IT! Så etter å ha faila hardt og brutalt på 100kg fikk jeg nøye meg med 90kg. Burde kanskje skru ned forventningene til meg selv litt, but gotta aim for the stars Tongue!
Kroppsvekta var 88,5kg under løfta, så har hvertfall løftet litt mer enn egen kroppsvekt i dips nå - but I'm still pretty pissed, fuuuuuuarkkkkkkk.
http://www.youtube.com/watch?v=6_1I87J2yfY&feature=youtu.be


Ble husmannskost etter trening - torsk og potet. Nå er det trøstespising <3
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!