Skrevet av Emne: Verdensrekorden i benkpress høynet fem ganger  (Lest 18804 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Verdensrekorden i benkpress høynet fem ganger
« #15 : 02. juni 2011, 17:30 »
Nå er du bare vanskelig. Det er bare en verdensrekord i 100 meter sprint, det er dobbelt så mange verdensrekorder i benkpress som det er vektklasser i styrkeløft, pr kjønn (for senior). Det går ikke an å sammenligne.

Det er ikke vektklasser i 100-meter sprint, men det er kjønnsinndeling. Det er altså to verdensrekorder i 100-meter sprint (og flere hvis man tar med aldersklasser). Det går jeg med på. Men hvis noen snakker om "verdensrekordEN, bestemt form entall, i 100-meter sprint" så vil jeg alltid tenke på det raskeste løpet noensinne gjennomført av et menneske, eventuelt den gjeldende rekorden i det internasjonalt mest anerkjente sprintforbundet.



Du er en av veldig få som mener det er bare en verdensrekord i benkpress, vi andre skjønner at "ny verdensrekord" kan bety ny verdensrekord i mange vektklaser. I styrkeløft har vi fem øvelser (bøy, benk mark, sammenlagt og benkpress enkeltløft), mange aldersklasser (ungdom, junior, senior, yngre veteran, eldre veteran, superveteran), og mange vektklasser, det er INGENTING som heter den endelige verdensrekorden i IPF styrkeløft, for hver øvelse er det fem verdensrekorder i hver vektklasse.

Men det står ikke "ny verdensrekord"; det står "verdensrekorden", som om at det bare er én, og hvis det bare skal være én, så må det være det tyngste løftet under gjeldende regler i det mest anerkjente forbundet i verden uansett alder, vekt, kjønn (eventuelt det tyngste løftet noensinne). Jeg hadde fortsatt ikke vært helt med på en overskrift som lød "Ny verdensrekord i benkpress", men det hadde vært litt bedre, da det rent semantisk kan forsvares med at "det er jo en ny verdensrekord i benkpress".

Just my two cents. =)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Verdensrekorden i benkpress høynet fem ganger
« #16 : 02. juni 2011, 18:16 »
Men så står det jo spesifisert under at det er for -93 kg klassen?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Verdensrekorden i benkpress høynet fem ganger
« #17 : 02. juni 2011, 18:41 »
Men så står det jo spesifisert under at det er for -93 kg klassen?

Artikkelen er finfin, den. Ikke noe galt med den. Jeg synes ikke overskrifter bør gi et til en viss grad misvisende omtale av artikkelens hovedinnhold. Dette er en trend i veldig mange aviser i dag. Jeg synes spenning og elenganse i overskrifter bør ofres for å få tik nøyaktighet. Eleganse og nøyaktighet samtidig er naturligvis best, men det etter mitt syn ingen tvil om hva som bør ofres først.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Verdensrekorden i benkpress høynet fem ganger
« #18 : 02. juni 2011, 20:16 »
Men det står jo før du har trykket inn på tråden at det både handler om at verdensrekorden ble høynet fem ganger, hvilken vektklasse det er snakk om og hvilken vekt det er snakk om. Det må jo være lov for artikkelforfattere å håpe på at folk leser det som står like under overskriften også?

I tillegg er det jo feil å si at den er misvisende da det handler nettopp om at verdensrekorden i benkpress ble høynet fem ganger i samme stevne....






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Verdensrekorden i benkpress høynet fem ganger
« #19 : 02. juni 2011, 21:27 »
Jeg har sagt mitt. Vi ser tydeligvis ikke helt det samme meningsinnholdet i "verdensrekorden i benkpress" . Jeg mener jeg har rett, men det kan jo hende at andre morsmålsbrukere som ikke påvirkes av andre ytre faktorer mener noe annet. Det er mulig jeg tar feil og du har rett.

Peace Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Verdensrekorden i benkpress høynet fem ganger
« #20 : 02. juni 2011, 21:48 »
Skal forsøke å huske på deg til neste artikkel ihvertfall - og inkludere hvilken vektklasse det er i ingressen (som står under overskriften) så er du advart før du klikker deg inn. Wink

Takk for tilbakemelding og god begrunnelse, ikke meningen å være vri og vrang. Wink






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!