Skrevet av Emne: overflødig hud og fett rundt mage  (Lest 9489 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #30 : 03. juni 2011, 13:03 »

Multivitamin er jeg litt delt i synet på. Etter hva jeg vet er det flere vitaminer som det ikke kan sies at har vitenskapelig belegg for å kunne tas effektivt opp i kroppen via pilleform (Feks C-vitaminer). For det andre burde et variert kosthold kunne dekke kroppens behov for vitaminer. På det andre siden tviler jeg på at en multivitamin har noen særlige negative baksider, så jeg kan skjønne at man tar det "for å være på sikre siden".

Jeg er generelt skeptisk til alt kostilskudd, selv om som sagt, at jeg tar det selv.
Her sier du selv at du er litt skeptisk til C-vitamin i pilleform, for det er ikke vitenskapelig dokumentert at det har noen effekt(at kroppen tar det opp)

C-vitamin er først og fremst en veldig viktig vitamin for oss. Det er en populær vitamin. Og det er den vitaminen det kanskje er blitt forsket mest på! Og når de da ikke vet om den har noen effekt, altså den vitaminen de har forsket mest på. Så kan man spørre seg om det samme gjelder andre vitaminer i form av piller.

Jeg tror egentlig ikke vi er klar over helt de negative sidene ved å ta kosttilskudd. Spesielt tror jeg det er negativt ved å ta det over _lengre_ tid. Enkelt sagt fordi kroppens evne til å ta opp ting er ikke naturlig laget for å ta opp ting via kjemisk form, men via mat.

Man sier " proteinpulver" NO-tilskudd er trygt, for det er ikke dokumentert noen helsemessige baksider. Og siden det ikke er dokumentert, så mener mange da altså at det er trygt.

NO-tilskudd er jo sammensettninger av flere stoffer for å lage en slags "energibombe", enkelt forklart. Såvidt jeg vet er denne pakken, av alle disse rare stoffene "trygg"
Men, så kan vi se på f.eks energidrikker som Red Bull, som det er blitt forsket langt langt mere på. Her begynner det å komme frem, mere og mere at det er farligere enn først antatt. De fleste burde holde seg langt vekk fra Red Bull. Dårlig hjerterytme, dårlig sammensettning av stoffer som passer dårlig overens osv.(argumentene er mange..)
Og når da en Red Bull som inneholder så få stoffer, sett i sammenligning til No.produkter som " MRI  black powder" eller Shotgun, så kan man stille spørsmål ved disse produktene? om de er så trygge som først antatt.
Det jeg mener, er at jeg savner forskning på dette området. Det er for lite dokumentert.

Jeg trener for åvære i god form, og for å ha en god helse. Og hjernen min forteller meg at det ikke er lurt å la kroppen bli vant til sånne stoffer. Kan organer bli slitt av så mye kjemisk tillsettning over tid? Kan kroppen få overdose av visse vitaminer? Slik at når du seinere slutter med tilskudd, så vil kroppen få problemer med å komme "back to normal"

Mye vi ikke vet enda. Og slik forskning er ikke lett å drive. Når målgruppen av mennesker som tar slike proukter er svært liten, og da er det ikke fullt så hensiktsmessig å forske på mulige baksider ved produkter som No.Xplode. Det kreves mye penger, og mye tid, og mange mennesker, for f.eks se om organer blir slitt over tid. Derfor er det heller ikke så mange som forsker rundt det. RedBull og C-vitamin tilskudd er det langt flere som tar/drikker, derfor også flere som har forsket på det.

Det jeg tror, er at du merker ikke noen negative sider av å bruke slikt. Du merker det ikke direkte og fysisk. Men kroppen vil kanskje slutte å fungere så optimalt når du blir eldre, som hvis du ikke tok slike ting. Bare noen tanker om hva JEG tror : )
Selvfølgelig slakter jeg meg selv ved å skrive noe sånt på et treningsforum, der målet blant mange er å bli så sterk som mulig, og derfor må ty til visse ting.
Jeg vil prøve å gjøre folk oppmerksomme. Når Red bull og c-vitamin som blir forsket mest på, viser seg å være værre enn antatt, og c-vitamin ikke ha noen effekt. Spørr deg selv om hvordan det da er med andre vitaminer som blir forsket mindre på, eller NO-produkter. Som et eksempel...
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #31 : 07. juni 2011, 22:56 »
Hei Smiley

Med 55 kg så er det ikke sikkert at løsningen ligger i fortsatt kaloriunderskudd for å tære maks på kroppen. Når du skriver ting som "I kalorieunderskudd går jeg hver dag, så lite jeg spiser fra før av, noe jeg kjenner veldig godt i og med at jeg fort blir sliten i både hodet og kropp" så vil jeg si at underskuddet du har pr. i dag garantert ikke er løsningen for deg.

Når det gjelder hud etter svangerskap og vekttap forøvrig så har det mye med genetikken å gjøre, noen blir som før, andre blir ikke det, men det er helt sikkert mulig å bedre resultatet for deg.

Personlig ville jeg anbefalt at du kjører et solid styrkeprogram for hele kroppen samtidig som du ligger i et lite kalorioverskudd og tar deg god tid. Etterhvert vil huden fylles ut og strammes over det hele.

Takk for svaret Smiley
Jeg har begynt med styrketrening og mage-øvelser. Hadde første veiledning igår. Et treningsprogram ble satt opp, som vi måtte redigere litt. 1dag pause idag, imorgen trener man etter det nye programmet, med vekt på mage- og ryggregionen.
Litt stiv og støl idag, så det skal bli godt å fortsette imorgen. Kostholdsplanen er jeg også spent på.
Han snakket om lavkarbo, men jeg er rimelig usikker på at jeg skal holde en lavkarbodiett, det er jo stort sett fett man inntar.
Jeg går heller for langsomt fordøyelige karboer, som korn, grønnsaker og frukt, og proteiner som fisk og egg og kylling.

Noen som kan foreslå noe bedre?
ønsker flat mage

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #32 : 07. juni 2011, 23:15 »

Jeg går heller for langsomt fordøyelige karboer, som korn, grønnsaker og frukt, og proteiner som fisk og egg og kylling.


Syns det høres fornuftig ut, et tips vil være å få til en fornuftig fordeling av prots/karbs/fett... f. eks. 40/40/20-fordeling med et proteininntak > 1,5 g pr. kg kroppsvekt.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #33 : 07. juni 2011, 23:22 »
Syns det høres fornuftig ut, et tips vil være å få til en fornuftig fordeling av prots/karbs/fett... f. eks. 40/40/20-fordeling med et proteininntak på < 1,5 g pr. kg kroppsvekt.

det hadde da blitt mindre enn 82g fett på dagen... Usynlig lite, sånt liker vi Smiley
ønsker flat mage

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #34 : 07. juni 2011, 23:28 »
Skulle altså være mer enn 1,5 g protein der altså, rettet opp nå Wink
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #35 : 08. juni 2011, 01:14 »
 Grin

Ja, 100gr er heller ikke mye Smiley Ble ikke skremt av den grunnen Smiley
ønsker flat mage

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #36 : 08. juni 2011, 02:02 »
Du har fått rimelig bra svar her allerede.
Pass på å få i deg vitamin a. (retinol) leverpostei og eggeplomme.
For at huden skal kunne nærings drive seg selv.

Samt så er det et dilemma at du kan løpe i flere timer.
Og du har en såpass lav vekt.
Det er viktig at du ikke løper for fort. Da vil kroppen kannibalisere seg selv.
Ved puls over ca 135 starter kroppen bruke glukose (sukker)
Dersom du ikke har nok, vil kroppen bruke amino syrer (muskler) for å drive seg frem.

Det beste du kan gjøre vil være ren styrketrening. og kun med rolig gange under 135 i puls utenom.
I ca 1/2 år, før du trimmer inn mage fettet.
Da vil du kunne holde det av etterpå også.

Mye bra svar i denne tråden.

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #37 : 08. juni 2011, 09:07 »
Enig med deg, mye bra som ga meg til å tenke.

Ang kosttilskudd, så spiser jeg frukt og grønt hver dag, kornblandinger med biola til frokost når jeg orker frokost.

Må vel bare lære meg å spise regelmessig, og i hvertfall frokost. Til min fordervelse går det som oftest i flere kopper kaffe og noen røyk før jeg er noenlunde brukbar og fungerer...  >Cheesy Shame on me....

Jeg lurer bare på om jeg skal heller ha en proteinshake til frokost, for det å spise så tidlig er ikke helt min greie....
og kanskje en proteinshake til etter treningen?

Retinol ja, eller vitamin A, det skal jeg finne ut av. Takk for tipset ditt også Nsr160 Smiley

Pulsen min var på 117 på step-maskinen, på min første dag. Etter 10 min var jeg ganske kjørt Smiley Noe kondisøvelse til oppvarming er jo bra Smiley
Så er det meste vel styrke forstod jeg mannen på senteret riktig, og det gleder jeg meg til, ikveld Smiley

Fremdeles stiv og støl fra mandagen, og også fra mitt livs første kanotur på søndagen Smiley Gøyalt var det Cheesy
ønsker flat mage

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #38 : 08. juni 2011, 09:10 »
Enig med deg, mye bra som ga meg til å tenke.

Ang kosttilskudd, så spiser jeg frukt og grønt hver dag, kornblandinger med biola til frokost når jeg orker frokost.

Må vel bare lære meg å spise regelmessig, og i hvertfall frokost. Til min fordervelse går det som oftest i flere kopper kaffe og noen røyk før jeg er noenlunde brukbar og fungerer...  >Cheesy Shame on me....

Jeg lurer bare på om jeg skal heller ha en proteinshake til frokost, for det å spise så tidlig er ikke helt min greie....
og kanskje en proteinshake til etter treningen?

Retinol ja, eller vitamin A, det skal jeg finne ut av. Takk for tipset ditt også Smiley

Jeg er også den som haater å spise frokost, men etter at jeg begynte å trene, er jeg faktisk sulten om morgenen. Har lagt ut lavkarbo brød og briks i bloggen min.
Suuuper lett og raskt å lage, godt og mettenes!! Jeg spiste 2 briks nå og er mett Cheesy

http://shirastreningsblogg.blogspot.com/

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #39 : 08. juni 2011, 09:17 »
Det skal jeg sjekke ut Shira Smiley Kanskje sult kommer her etterhvert. Kjente sult i natt, så da spiste jeg to knekkebrød med ost.... Spiste ikke så mye igår, men mer enn vanlig Cheesy
ønsker flat mage

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #40 : 08. juni 2011, 09:55 »
Jeg er på uke nr 2 på trening, så det er ikke før i går jeg kjente at jeg var sikkelig sulten da jeg sto opp Wink

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #41 : 08. juni 2011, 10:16 »
Hehe...artig å høre, og får tro og håp på at det kunne skje her også.

Leste akkurat ditt treningsprogram, men må si at jeg ikke skjønner hva alle disse begrep betyr for noe....

Hadde ønsket det finnes et ordbok for treningsbegrep  Tongue
ønsker flat mage

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #42 : 08. juni 2011, 10:24 »
Denne siden gir en flott oversikt over navn på muskler og øvelser som ofte går igjen her inne: http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #43 : 08. juni 2011, 13:21 »
Du har fått rimelig bra svar her allerede.
Pass på å få i deg vitamin a. (retinol) leverpostei og eggeplomme.
For at huden skal kunne nærings drive seg selv.

Samt så er det et dilemma at du kan løpe i flere timer.
Og du har en såpass lav vekt.
Det er viktig at du ikke løper for fort. Da vil kroppen kannibalisere seg selv.
Ved puls over ca 135 starter kroppen bruke glukose (sukker)
Dersom du ikke har nok, vil kroppen bruke amino syrer (muskler) for å drive seg frem.

Det beste du kan gjøre vil være ren styrketrening. og kun med rolig gange under 135 i puls utenom.
I ca 1/2 år, før du trimmer inn mage fettet.
Da vil du kunne holde det av etterpå også.

Mye bra svar i denne tråden.

Hei! Fine innspill fra deg, men vil bare korrigere to punkter som jeg mener er litt feil (eventuelt mangelfullt forklart).

- Kroppen bruker glukose som drivstoff hele tiden, men når energiomsetningen er lav (Som ved lavere puls) så kan også kroppen forbrenne fett direkte, noe den ofte foretrekker. Bare viktig å påpeke at dette ikke er to prosesser som skjer på forskjellig tidspunkt, men samtidig. Kroppen produserer faktisk også ketoner selv om man ikke er i ketose. Forbrenning er komplekst og mangfoldig Smiley

- Du har også helt rett i at kroppen må ty til omdanning av aminosyrer ved tomme glukogenlagre, men hvis man går på trening med fulle glukogenlagre, så tar det faktisk endel tid. Derfor kan man fint kjøre intervaller eller løpe på høy intensitet, men man burde stoppe før glukoselagrene er tomme. Dvs: Langkjøring med moderat til høy puls kan være en uting, mens høy-puls-trening/intervaller over kort tid stimulerer til økt fettforbrenning. (Når man slutter å trene, vil kroppen automatisk bruke mer fett som forbrenning etter at aktiviteten er avsluttet da kroppen er i behov for mye energi - også kjent som "etterforbrenning")

- Dog er det et tankekors at høyintensitetstrening og maksimal øking av muskelmasse ikke er helt forenlig, men dette blir først og fremst fremtredende da man har oppnådd endel muskelmasse. For utrente/normal trente er ikke dette en alt for stor faktor imo.

Ellers helt greit det du skriver altså, lavintensitet er også bra trening for å forbrenne, men syntes bare jeg måtte nyansere det litt Smiley

Ps: Det finnes noe forskning som viser en økt reduksjon av midjemål ved høyintensitetstrening kontra lavintensitetstrening. Dette har trolig med hormonelle prosesser ved fettlagring som forandrer seg under høyintensitetstrening.

Som med alt annet, plusser og minuser ved alt - men det meste går opp i opp når man kommer til stykket Smiley

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #44 : 08. juni 2011, 22:14 »
Hehe...artig å høre, og får tro og håp på at det kunne skje her også.

Leste akkurat ditt treningsprogram, men må si at jeg ikke skjønner hva alle disse begrep betyr for noe....

Hadde ønsket det finnes et ordbok for treningsbegrep  Tongue

Jeg brukte å kopier-lim inn på you tube jeg Wink Så får du se video av øvelsene Cheesy

For jeg er heeelt blank!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!