Skrevet av Emne: Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?  (Lest 5781 ganger)

Utlogget yaeger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 207

Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?
« : 01. juni 2011, 22:44 »
hvordan få til riktig kg i ryp programmet? Altså jeg trener på sits treningsstudio, der de øker feks manualene med 10-12-14-16-18 osv. hva skal jeg gjøre når det står i programmet at på uke 1 skal jeg løfte 13kg, uke to 15 osv? bare gå til det nærmeste tallet som manualene har? opp eller ned?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 444
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 444

Sv: Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?
« #1 : 01. juni 2011, 22:46 »
Juster gjerne ned til nærmeste manual, så slipper du å faile på løftene og/eller at det blir for tungt at det blir veldig vanskelig å øke neste økt Smiley
Smiley

Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?
« #2 : 02. juni 2011, 00:00 »
Hovedregelen blir å runde ned som bjørn sier. Men i RYP kan du da ende med å benytte samme manual mange treninger på rad, for å så få et stort hopp opp til neste når du øker. Jeg pleier derfor å ta ett sett med manualen under og ett sett med manualen over så langt det er mulig, for å gjøre overgangen mindre brå Smiley

Edit: Ser at det jeg skrev kan misforstås. Tenkte mest på i tilfeller hvor du en uke f.eks skal ha 12kg 12,8kg 13,3kg 14kg. Første trening blir da 12, andre 12, tredje 12+14, fjerde 14. Altså ikke kun runde ned hele veien, men tenke mest mulig jevn progresjon også!

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019254

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201944

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!