Skrevet av Emne: brenne vekk fett, beholde muskler.  (Lest 4638 ganger)

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

brenne vekk fett, beholde muskler.
« : 05. juni 2011, 20:25 »
hei. Jeg poster tråden her da jeg tror den passer best inn her.
en gutt på 18 år som har trent aktivt i ca. 1/2 år nå.

det jeg lurer på om det faktisk er mulig å forbrenne vekk fett man har på kroppen samtidig som man kan bygge muskler? har merket en grei framgang til nå, det eneste problemet jeg har er at jeg ikke klarer å brenne vekk det lille jeg har i den nedre delen av magen. Samtidig ønsker jeg også å få litt "smalere" midje.

er det mulig samtidig som jeg kan fortsette å trene styrketrening som jeg alltid har gjort?

takk for svar

Utlogget jabba0000

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • h
Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #1 : 05. juni 2011, 23:49 »
Jeg vil anbefale å kjøre lav karbo og høy fett. Så samtidig sørge for at du får i deg nok proteiner i forhold til hva du trenger.

Da skal du holde på musklene mye bedre enn når du kjører "vanlig" diett. Det er derfor jeg gjør det selv Smiley
Og planen min er at jeg også skal legge på meg muskler mens jeg er på diett.

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #2 : 06. juni 2011, 00:31 »
Det sies å være vanskelig, og noen mener umulig. Jeg er av den oppfattnig at hvis kostholdet er godt nok, treningen er god nok, og hvilen er god nok, så skal det vel la seg gjøre. Du vil sansynligvis miste fett saktere enn hvis du tok en ren deff, og du vil gaine muskler saktere enn på bulk, men all-in-all trur jeg at det skulle være mulig. (Men blir nok å ta tid)
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #3 : 06. juni 2011, 15:49 »
Takker! så det er høyt protein inntak som betyr noe ? Smiley

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #4 : 06. juni 2011, 15:50 »
Det også, ja. Ville gått (som sagt tidligere) for høyt prot.+fett og lavt på karb
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget jabba0000

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • h
Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #5 : 06. juni 2011, 16:00 »
Du må ha vekta di, ganger 2,5 for antall proteiner Smiley Sånn ca.
altså 250 g protein viss du veier 100 kg Smiley
Ellers vil du miste muskelmasse også

Utlogget Sterkules

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24

Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #6 : 16. juni 2011, 18:16 »
Du kan ta 30-60 min joggeturer i skogen 4-5 ganger i uka. Hvis du vil beholde muskelmassen, må du ta 5 små doseringer med protein (80-90 prosent whey) om dagen. En som trener hardt skal ta ca 1,5 gram protein pr kg kroppsvekt om dagen. Om du veier 80 kg for eksempel, skal din dosering være 120 gram om dagen. Ikke ta hele doseringen på en gang, det vil være bortkastet. Overskuddet lagres som fett og resten pisses ut. Det er bedre å ta 20 gram 5 ganger om dagen om du veier 80 kg. Da vil du få mye bedre utbytte av proteininntaket. Husk at kroppen ikke bare bygges opp mens du trener, men også bygges opp mens du hviler. Lykke til  Smiley
Høyde/vekt : 174/84
Benkpress: 160
Knebøy: 225

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #7 : 16. juni 2011, 18:19 »
Du kan ta 30-60 min joggeturer i skogen 4-5 ganger i uka. Hvis du vil beholde muskelmassen, må du ta 5 små doseringer med protein (80-90 prosent whey) om dagen. En som trener hardt skal ta ca 1,5 gram protein pr kg kroppsvekt om dagen. Om du veier 80 kg for eksempel, skal din dosering være 120 gram om dagen. Ikke ta hele doseringen på en gang, det vil være bortkastet. Overskuddet lagres som fett og resten pisses ut. Det er bedre å ta 20 gram 5 ganger om dagen om du veier 80 kg. Husk at kroppen ikke bare bygges opp mens du trener, men også bygges opp mens du hviler. Lykke til  Smiley

Litt uenig her, men skjønner tankegangen.
1. jogg 30 min intervall istedenfor 60 min langkjør. Har selv mye bedre erfaring med å jogge hardt i et kort tidsrom, istedenfor moderat i et lengre tidsrom
2. kroppen har ingen kalkulator som forteller om hvor mye proteiner som er tatt opp. Kroppen fordøyer proteinet etterhvert som tiden går, så selv om du tar alt med en gang, vil kroppen til slutt ha tatt opp alt, men praktisk sett er det bedre å spre det utover dagen.

Smiley
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget wiber

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 162
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 162

Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #8 : 16. juni 2011, 18:39 »
Du kan ta 30-60 min joggeturer i skogen 4-5 ganger i uka. Hvis du vil beholde muskelmassen, må du ta 5 små doseringer med protein (80-90 prosent whey) om dagen. En som trener hardt skal ta ca 1,5 gram protein pr kg kroppsvekt om dagen. Om du veier 80 kg for eksempel, skal din dosering være 120 gram om dagen. Ikke ta hele doseringen på en gang, det vil være bortkastet. Overskuddet lagres som fett og resten pisses ut. Det er bedre å ta 20 gram 5 ganger om dagen om du veier 80 kg. Da vil du få mye bedre utbytte av proteininntaket. Husk at kroppen ikke bare bygges opp mens du trener, men også bygges opp mens du hviler. Lykke til  Smiley

Proteiner lagres ikke som fett
19 år http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106328.msg1603082;topicseen#new

er forøvrig bare feit&stygg&dum


the only thing holding you back is yourself-Branch Warren

Utlogget Sterkules

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24

Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #9 : 16. juni 2011, 19:51 »
Proteiner lagres ikke som fett

Å ta hele dagsdosen med protein i et jafs er ikke så lurt, det er bare en brøkdel som tas opp i kroppen, mens resten lagres som fett. Jeg har hørt fra kostholdseksperter at det er mye bedre å ta flere mindre doser om dagen enn en stor en.
Høyde/vekt : 174/84
Benkpress: 160
Knebøy: 225

Utlogget Sterkules

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24

Sv: brenne vekk fett, beholde muskler.
« #10 : 16. juni 2011, 19:54 »
Litt uenig her, men skjønner tankegangen.
1. jogg 30 min intervall istedenfor 60 min langkjør. Har selv mye bedre erfaring med å jogge hardt i et kort tidsrom, istedenfor moderat i et lengre tidsrom

Kan være enig. På en annen side kan man variere på intervalltreningen. Alt fra sprint og kortintervall, til langintervall. Å ta en lang joggetur kan man gjøre en gang iblant.


Smiley
Høyde/vekt : 174/84
Benkpress: 160
Knebøy: 225

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!