Skrevet av Emne: Er redbull usnunt?  (Lest 23035 ganger)

Utlogget Aimen91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: Er redbull usnunt?
« #30 : 21. august 2011, 19:57 »
Skal du virkelig bruke en siden som Mercola som kilde???

http://scienceblogs.com/denialism/2008/08/mercola_still_lying.php

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Er redbull usnunt?
« #31 : 21. august 2011, 20:07 »
Så du er villig til å innta noe selv i små mengder når du vet det er gift og kan ha langtids påvirkinger på helsen din?
Jeg vet ikke at det er gift, og tror heller ikke at du vet det.
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Er redbull usnunt?
« #32 : 21. august 2011, 21:51 »
Jeg vet ikke at det er gift, og tror heller ikke at du vet det.

Synd at du ikke greier skjønne såpass.
http://www.holisticmed.com/aspartame/recent.html
Ikke sett deg fast i siden, les heller alle independent research.

Du er som generelt de fleste lite kritisk og ser ikke det større bilde, vet hvor mye penger de tjener på servere deg aspartam? hva hadde du gjort for å fortsette tjene de pengene?




Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Er redbull usnunt?
« #33 : 21. august 2011, 21:53 »
dobbel innlegg.



Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Er redbull usnunt?
« #34 : 21. august 2011, 22:39 »
Micheal Phelps drikker rundt 8 red bull om dagen. Ser ikke ut til å ha negativ innvirkning på treninga hans. Men det betyr vel ikke at det nødvendigvis er sunt.

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Er redbull usnunt?
« #35 : 21. august 2011, 23:00 »
Synd at du ikke greier skjønne såpass.
http://www.holisticmed.com/aspartame/recent.html
Ikke sett deg fast i siden, les heller alle independent research.

Du er som generelt de fleste lite kritisk og ser ikke det større bilde, vet hvor mye penger de tjener på servere deg aspartam? hva hadde du gjort for å fortsette tjene de pengene?
Det er litt for lett å si at det er gift uten å ha skikkelig peiling på dette stoffet. Jeg er som sagt ingen fanatiker, men tar heller å ser på saken med et veldig reflektert syn hvorav at jeg velger å tro at det ikke er farlig for en oppegående person med bra kosthold å konsumere aspartamholdige produkter i moderate mengder.

Er jeg lite kritisk? Tja, synes nå heller du burde være mer kritisk til de studiene du referer til ettersom de fleste av dem er utprøvd på rotter og har diffuse konklusjoner. Selv om det er uavhengig forskning, så er det nødvendigvis ikke god forskning. Dette du viser til synes jeg er dårlig forskning. Ikke dårlig i den forstand av at de ikke har peiling på hva de gjør, men heller mangel på kontrollgrupper, menneskelig testobjekter og mer detaljer på hva som spesifikt fører til eventuellle negative hendelser over lengre tid.

Selvfølgelig vet jeg at det er noen som tjener gode penger på disse produktene. Men det er også personer og firmaer der ute som tjener gode penger på helt vanlige matvarer også.

Slik jeg ser det kan det aspartamholdige produkter føre til positive ting. Det kan f. eks. hjelpe overvektige personer å gå ned i vekt ved å erstatte sukkerholdig brus med kunstig søtet. Dette er ikke utelukkende nøkkelen til suksess, men det kan være akkurat den psykologiske effekten de trenger for å oppnå et varig vekttap.

For andre igjen som ikke ønsker å bruke noe av energibudsjettet sitt på "tomme kalorier" (her; brus, juice etc.), men prøve å spise mest mulig fordelsaktig for sin egen livsstil, så kan det være å foretrekk å drikke et glass FUN Light, kunstig søtet brus e.l.
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Er redbull usnunt?
« #36 : 21. august 2011, 23:19 »
Det er litt for lett å si at det er gift uten å ha skikkelig peiling på dette stoffet. Jeg er som sagt ingen fanatiker, men tar heller å ser på saken med et veldig reflektert syn hvorav at jeg velger å tro at det ikke er farlig for en oppegående person med bra kosthold å konsumere aspartamholdige produkter i moderate mengder.

Er jeg lite kritisk? Tja, synes nå heller du burde være mer kritisk til de studiene du referer til ettersom de fleste av dem er utprøvd på rotter og har diffuse konklusjoner. Selv om det er uavhengig forskning, så er det nødvendigvis ikke god forskning. Dette du viser til synes jeg er dårlig forskning. Ikke dårlig i den forstand av at de ikke har peiling på hva de gjør, men heller mangel på kontrollgrupper, menneskelig testobjekter og mer detaljer på hva som spesifikt fører til eventuellle negative hendelser over lengre tid.

Selvfølgelig vet jeg at det er noen som tjener gode penger på disse produktene. Men det er også personer og firmaer der ute som tjener gode penger på helt vanlige matvarer også.

Slik jeg ser det kan det aspartamholdige produkter føre til positive ting. Det kan f. eks. hjelpe overvektige personer å gå ned i vekt ved å erstatte sukkerholdig brus med kunstig søtet. Dette er ikke utelukkende nøkkelen til suksess, men det kan være akkurat den psykologiske effekten de trenger for å oppnå et varig vekttap.

For andre igjen som ikke ønsker å bruke noe av energibudsjettet sitt på "tomme kalorier" (her; brus, juice etc.), men prøve å spise mest mulig fordelsaktig for sin egen livsstil, så kan det være å foretrekk å drikke et glass FUN Light, kunstig søtet brus e.l.


Du vet at i Fun light fabrikken der produktet lages går de i samme drakter som soldater bruker ved kjemiske angrep?
Og at brus med aspartam skal være noe spesielt fordel aktivt for folk som skal ned i vekt dessverre ikke er riktig, generelt lett produkter er ikke noe hjelp så lenge forbruket er høyt..

Hvordan skal de forskerne som jeg refererte til finne mennesker som vil utsette helsen sin for aspartam? Folk er glade i helsen sin vetu Wink

Fakta er at det finnes langt bedre alternativer en aspartam der ute, I Japan finnes aspartam nesten ikke, nesten all lett brus osv inneholder heller Steiva..

Jeg vet man oppnår bedre helse av å ikke innta aspartam.

Du får satse på at langtids virkingene ikke skader deg Smiley


Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Er redbull usnunt?
« #37 : 22. august 2011, 01:28 »
Du vet at i Fun light fabrikken der produktet lages går de i samme drakter som soldater bruker ved kjemiske angrep?
Og at brus med aspartam skal være noe spesielt fordel aktivt for folk som skal ned i vekt dessverre ikke er riktig, generelt lett produkter er ikke noe hjelp så lenge forbruket er høyt..

Hvordan skal de forskerne som jeg refererte til finne mennesker som vil utsette helsen sin for aspartam? Folk er glade i helsen sin vetu Wink

Fakta er at det finnes langt bedre alternativer en aspartam der ute, I Japan finnes aspartam nesten ikke, nesten all lett brus osv inneholder heller Steiva..

Jeg vet man oppnår bedre helse av å ikke innta aspartam.

Du får satse på at langtids virkingene ikke skader deg Smiley

At et firma følger hygieneprotokoller i en produksjons fabrikk er da noe jeg heller setter pris på snarere enn forakter. Det virker som om du blåser det litt ut av proporsjoner med denne påstanden om draktene, eller har du noe som kan begrunne det?

Jeg sier bare at det KAN hjelpe noen som prøver å gå ned i vekt, hvorav det av pskylogiske grunner vil hjelpe. Ikke noe annet. Og nå var det heller ikke snakk om lettprodukter, så jeg forstår ikke hvorfor du nevner det i det hele tatt?

Hvis folk var så glad i helsen sin som du påstår, så hadde vi ikke hatt en bølge av overvekt som et samfunnsproblem den dag i dag. Tåpelig uttalelse.

Nå vet ikke jeg hvordan aspartam stiller seg kontra stevia, men det finnes nok de som er like skeptiske ovenfor dette slik som du er ovenfor aspartam. Dessuten virker det som at du bruker "de gjør det i Japan" til å stadfeste at stevia er OK. Slik som du nevnte tidligere ang. pengene som er å tjene på aspartamholdige produkter, så er det jo lett å trekke paralleller til industrien som omhandler stevia. Begge konkurrerer om det samme markedet, nemlig å stille seg som en konkurrent ovenfor vanlig energiholdig søtning (sukker, fruktose).

Ja, etter det nest siste bastante utsagnet ditt så virker det for meg at du står temmelig fast ved din mening, og at du gjør nok best i holde deg unna aspartam. Du gjør som du selv vil, slik gjør også jeg. Og ja, jeg siterer meg selv igjen: "...og jeg lover selvfølgelig å komme tilbake med et oppfølgings innlegg om jeg blir kognitivt redusert."
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Er redbull usnunt?
« #38 : 22. august 2011, 02:19 »
Jada, aspartam er kult.


Utlogget Kim-s

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 677
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 677

Sv: Er redbull usnunt?
« #39 : 22. august 2011, 10:34 »
Nick Tumminello postet denne på sin hjemmeside for en uke siden. Originalen er fra skeptic.com
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.

-Winston Churchill

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!