Skrevet av Emne: Trene 5'ere og 12'ere på samme trening?  (Lest 1631 ganger)

Utlogget Proteinklumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • ..
Trene 5'ere og 12'ere på samme trening?
« : 30. juni 2011, 02:24 »
Hei! Driver for øyeblikket å trener styrke i benk, men ellers for muskelvekst, vil det ha noe virkning å feks kjøre 5repsx4set i benk, og 12x3 i andre brystøvelser på samme trening?  Smile

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Trene 5'ere og 12'ere på samme trening?
« #1 : 30. juni 2011, 02:45 »
Det går fint det.

Men skal du bli sterk i benk bør du ligge på tunge løft i perioder, gjerne mellom 1-3 reps, 3-4 sett.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Proteinklumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • ..
Sv: Trene 5'ere og 12'ere på samme trening?
« #2 : 30. juni 2011, 11:13 »
Hm, takk Smiley Kan du ikke fortelle meg hvorfor man blir så sterk av bulking også, noe som jeg lurer på? Min teori er at det er bedre å lasse på med sunn mat med sunt fett, enn å hive innpå med all mulig dritt? Tar jeg feil?

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Trene 5'ere og 12'ere på samme trening?
« #3 : 30. juni 2011, 16:21 »
Hm, takk Smiley Kan du ikke fortelle meg hvorfor man blir så sterk av bulking også, noe som jeg lurer på? Min teori er at det er bedre å lasse på med sunn mat med sunt fett, enn å hive innpå med all mulig dritt? Tar jeg feil?
Man trenger ikke bulke for å bli sterk, man kan fint øke i styrke uten å gå opp i vekt. Men er man stor blir man også sterkere.

For styrken sin del har det lite å si hva du spiser, så lenge du spiser nok mat. Men for utseendet sin del lønner det seg å spise sunt. Jeg har vært både tykk og tynn, og min erfaring er at bulking ikke lønner seg noe særlig. Sats heller på å spise nok mat slik at du legger på deg fra uke til uke, en kilo i måneden i starten er fin vektoppgang. Da er det større sjanse for at du legger på deg muskler og ikke bare fett. Good luck!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Krabbatten

Sv: Trene 5'ere og 12'ere på samme trening?
« #4 : 30. juni 2011, 19:58 »
Det går fint det.

Men skal du bli sterk i benk bør du ligge på tunge løft i perioder, gjerne mellom 1-3 reps, 3-4 sett.
Det kommer an på hva du derfinerer som sterk. 12 reps gir bedre utholdenhet på tyngre løft, mens 1-3reps gir bedre maksløft. Det er ikke alle som kun legger et bra maksløft i begrepet sterk. For de fleste utgjør utholdenhet på tunge løft også en viktig faktor. Variasjon er bra! Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget NicolaiH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Trene 5'ere og 12'ere på samme trening?
« #5 : 01. juli 2011, 18:46 »
Hm, takk Smiley Kan du ikke fortelle meg hvorfor man blir så sterk av bulking også, noe som jeg lurer på? Min teori er at det er bedre å lasse på med sunn mat med sunt fett, enn å hive innpå med all mulig dritt? Tar jeg feil?
Man øker lettere i både muskelmasse og styrke ved å ha et høyere inntak av energi (mat) enn det man forbrenner ved trening og hvile.
Det at denne energien skal komme fra sunn mat er en kjent sak, så det er naturligvis ikke feil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!