Skrevet av Emne: Nytt program  (Lest 1229 ganger)

Utlogget Martinb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Nytt program
« : 11. juni 2011, 14:55 »
Hei, jeg er en gutt på 16 år. Jeg har gått på treningstudio siden desember 2010. Jeg er litt for feit, å ønsker å gå ned noen kilo. jeg har drevet med litt 5x5 og vanlige program man får på studioet. jeg ønsker meg ett nytt program som ikke er så "farlig" som de jeg har hatt tildigere + mere fett forbrenning. jeg er ca 175 cm høy. veier omtrent 80 kg. tar nå 52.5 i benk, 60 i knebøy, 87.5 i markløft. kan noen hjelpe meg å finne ett nytt program eller isåfall lage ett til meg?
Mvh Martin

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Nytt program
« #1 : 11. juni 2011, 15:22 »
Haha, hva faen mener du med at du har hatt farlige program tidligere??? dessuten kan du ikke har rukket å trent så mange forskjellige program heller, siden du bare har trent i ca et halvt år... baseøvelser forbrenner, men det er nok kostholdet du bør følge med mest. ligger du ikke i kcal underskudd går du heller ikke ned i vekt. verre er det ikke.

men som jeg sa først. hva mener du med farlig program? blir du nervøs av å se på det?

btw forskjellige varianter av 5x5 er som regel et sikkerstikk, iallefall på en nybegynner Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Martinb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Nytt program
« #2 : 11. juni 2011, 17:04 »
Jeg likte 5x5 i starten men etter hvert ble jeg litt nervøs for skader.  I starten av 5x5 hadde jeg veldig lyst til å bli sterk, men så har jeg insett at det ikke var noe for meg . Jeg har hatt 3 program. Btw er jeg en nervøs type.  Jeg ønsker bare miste litt vekt samtidig som jeg får litt muskler.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Nytt program
« #3 : 11. juni 2011, 17:06 »
Jeg likte 5x5 i starten men etter hvert ble jeg litt nervøs for skader.  I starten av 5x5 hadde jeg veldig lyst til å bli sterk, men så har jeg insett at det ikke var noe for meg . Jeg har hatt 3 program. Btw er jeg en nervøs type.  Jeg ønsker bare miste litt vekt samtidig som jeg får litt muskler.

Dietmar passer vel for deg da.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Nytt program
« #4 : 11. juni 2011, 18:46 »
Jeg likte 5x5 i starten men etter hvert ble jeg litt nervøs for skader.  I starten av 5x5 hadde jeg veldig lyst til å bli sterk, men så har jeg insett at det ikke var noe for meg . Jeg har hatt 3 program. Btw er jeg en nervøs type.  Jeg ønsker bare miste litt vekt samtidig som jeg får litt muskler.

Hva slags 5x5 program kjørte du da? du blir ikke akkurat skadet av å løfte 60 i bøy med rævva teknikk, ei heller 80 i mark Tongue men hvis du konstant løfter med rævva teknikk, det er da skadene kommer... men det er tung trening som gjelder, ikke tro at du blir sterk av lettevekter fordi du "gjør dem tunge", slik mange byggere sier. Coleman f.eks. starter alltid med Benk på benkdagen, og tung bøy på bøydagen Wink
tror du er nervøs for at øvelsene føles tunge, og du tror du sliter deg ut, men trening skal være slitsomt. switch litt mellom forskjellige 5x5 programmer, eks: madcow 5x5, stronglifts 5x5, 5x5 powerbuilding, er alle fine programmer. Go hard or go home duude!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Nytt program
« #5 : 11. juni 2011, 19:02 »
Jeg er litt for feit, å ønsker å gå ned noen kilo.... jeg er ca 175 cm høy. veier omtrent 80 kg.

hmm... legg om kostholdet ditt å bygg litt muskler Smiley kan umulig tenke meg at du er feit
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Martinb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Nytt program
« #6 : 11. juni 2011, 20:04 »
Tusen takk for alle svar. Jeg har bestemt meg for å starte med RYP Maksimal forbrenning https://www.tn.no/assets/content/file/RYP_Mag_2010_LR.pdf hvis noen er interessert. takk for så stor respons Smiley
Mvh Martin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!