Skrevet av Emne: Loggføring av 22-åring på IF  (Lest 8130 ganger)

Utlogget maettis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Loggføring av 22-åring på IF
« : 10. juni 2011, 22:54 »
Trenger litt motivasjon for å holde meg på riktig kurs, og tenkte derfor en loggføring med innspill fra andre kunne være nøkkelen. Finnes jo et hav av kompetente folk her inne, så litt veiledning settes stor pris på.

Målsetning:
Holde en lavere fettprosent året rundt, og gradvis pakke på litt mer masse. Har de siste ukene kommet ganske godt inn i Leangains-protokollen, og tror jeg kjører den ganske riktig. Om noen IF-eksperter ser noe som er helt bak mål, så for all del styr meg i riktig retning.

Litt fakta:
Alder: 22
Vekt: 80
Høyde: 183cm
Fettprosent: 13-15% ?

Ernæring:
Er ganske nøye med hva jeg spiser, og frykter at det kanskje litt for sporadisk, og at jeg muligens overdriver både på kalori- og karbohydratunderskudd. Vedlagt kan dere se siste uka loggført, men i grove trekk:
Fett og karbohydrater cycles i forhold til hvile- og treningsdager. På treningsdagene holder jeg fettet lavt og karben høy, og omvendt på hviledagene. Dagene med 1400-1500kcal er hviledager, alt mellom 1800-2200kcal er treningsdager. Har en veldig sittestillende jobb (designer), og dette er første gangen jeg prøver å redusere fettprosenten uten kardio. Derfor det noe lave(?) inntaket.

Proteinkilder: Karbonadedeig, kylling, tunfisk, mager kesam, cottage cheese, skinke, roastbeef, hvitost, skyr
Karbohydratkilder: Fullkornspasta, byggris, poteter, og ikke minst hamburgerbrød til karbonadedeig-burgerne!
Fettkilder: Laks, mandler..

Spiser mye hjemmelaget brød, laget av linfrø, solsikkekjerner, skyr, kruskakli, mandelmel, eggehviter, og vita hjertego' olje, så blir naturligvis en del proteiner og fett der også. Som vom-fyll blir det også en haug med tilbehør, som f.eks.: sopp, brokkoli, aspargesbønner og annet grønt.

I forhold til måltidsfrekvensen, så tar jeg det første måltidet i 13-14-tida. Ca. 20% av dagens inntak.
Trener rundt 17-tida, for så å innta resten av inntaket før kl 21:00. Enkelt og greit. :-)

Trening
Dag 1: Skuldre, bein, mage (bytter rekkefølge annenhver gang. Kjører baseøvelser på første muskelgruppe i rekkefølgen, og isolasjonsøvelser på andre muskelgruppen)
Dag 2: Hvile
Dag 3: Hvile
Dag 4: Rygg, bryst (bytter rekkefølge her også)
Dag 5: Hvile

Øvelser som går igjen er: Militærpress, skulderpress, arnoldpress, knebøy (i smith :Smiley ), lårcurls, markløft, chins, benkpress, dips, div roing og krysstrekk. Kjører også litt armer innimellom.

Prøver å holde øktene til 45-50 minutter, uten lange pauser. Varierer litt repsantall, men blir mye 8-12.

Målsetning:
Holde en lavere fettprosent året rundt, og gradvis pakke på litt mer masse. Har de siste ukene kommet ganske godt inn i Leangains-protokollen, og tror jeg kjører den ganske riktig. Om noen IF-eksperter ser noe som er helt bak mål, så for all del styr meg i riktig retning.

Og ang. beina så blir disse prioritert - don't you worry. :-)

"Nuthin' but a peanut"

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #1 : 10. juni 2011, 23:19 »
MEGET bra utgangspunkt! Smiley

Du er i godt selskap her inne.

Utlogget rbt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #2 : 13. juni 2011, 10:05 »
Spennende! Her må jeg følge med Wink
Bra utgangspunkt!

Utlogget Sharonaa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 120

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #3 : 13. juni 2011, 17:17 »
Veldig flott form! Smiley bra utgangspunkt for å legge på litt mer muskelmasse.

Men hvorfor ligger du så lavt på kaloriene? Rundt 1450 kcal fire dager den uka, DET er lavt! Har du planer om å gå ned litt før sommeren? Synes det virket fryktelig lavt, selv om du har en stillesittende jobb. Selv spiser jeg 1600-1800 kcal hver dag, veier 68 kg, og går ned! Og da sitter jeg stille stort sett hele tiden utenom når jeg trener (er student).

Men om det funker for deg er det bare å kjøre på! Smiley

Utlogget maettis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #4 : 13. juni 2011, 18:28 »
Tusen takk for innspill og tilbakemeldinger! :-) Fryktet selv at jeg lå meget lavt på inntaket, men går veldig sakte ned i vekt og fettprosent, så tror ikke det er et altfor kraftig underskudd sålenge styrken holder seg? Faktisk økt litt i styrke også, i løpet av de 3 ukene jeg har fulgt "planen".

Du har rett i at planen er å skrelle av litt før sommeren, så kommer nok til å justere opp litt etterhvert som jeg blir fornøyd med fettprosenten. Uansett, tusen takk for innspill. Da blir jeg i det minste litt obs på det. :-)
"Nuthin' but a peanut"

Utlogget Proteinklumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • ..
Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #5 : 13. juni 2011, 19:45 »
Er det bare meg som missforstår eller utelukker du isolasjonsøvelser for biceps og triceps?  Smile

Utlogget maettis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #6 : 13. juni 2011, 19:58 »
Kjører biceps og triceps ca annenhver skulder/bein-dag, og da går det i preachercurl og enarms tricepspress med hantel. I repsområdet 8-12, som regel med dropset!
"Nuthin' but a peanut"

Utlogget maettis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #7 : 20. juni 2011, 00:27 »
Lite formbilde av en liten helgasprekk. Spørs om det blir litt ekstra innsats på morgendagens markløft, gitt!  Smiley
"Nuthin' but a peanut"

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #8 : 21. juni 2011, 23:19 »
spennende ! Smiley logg treningsøkta de da
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget rbt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #9 : 23. juli 2011, 17:31 »
Har du noen måltidseksempler for post-workout og kvelden på trening og treningsfriedager?

Gjerne med mengde osv:)

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #10 : 23. juli 2011, 17:41 »
Spor  Smiley

Utlogget maettis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #11 : 11. august 2011, 11:28 »
På tide å vise at jeg lever. Føler fettprosenten slipper litt etter litt, og har innsett at dette ikke er rakettforskning. Minus er minus, pluss er pluss.

Har du noen måltidseksempler for post-workout og kvelden på trening og treningsfriedager?

Gjerne med mengde osv:)

Favorittmåltidet post-workout er uten tvil hjemmelagde burgere med pommes frites.

400gr karbonadedeig (som fordeles på 2 burgere)
2 stk Hatting Fiberrike hamburgerbrød
350gr potet som skjæres i strimler, krydres med dill - 25 min i stekeovn på 220 grader
300gr brokkoli
+ litt sukkerfri ketchup, rødløk og annet ønsket tilbehør.

Energi: 1068 kcal
Fett:    19.8g
Karbohydrat: 113.02g
Protein: 103.21g

Skal passe på å få tatt bilde neste gang (som garantert ikke er lenge til, hehe..)

På treningsfrie dager går det stort sett i kjøtt + grønt. Er ikke så nazi, så lenge jeg holder meg innafor kalorigrensa med nogen lunde høyt protein-inntak. Kan poste noen måltider fremover som inspirasjon, hvis du ønsker det?

Tenkte å legge ved et par bilder mens jeg holder på. "Dietten" har blitt til en livsstil, så har egentlig ingen planer om å snu radikalt om når jeg begynner å være fornøyd. Dog, det blir et par utenlandsreiser nå, så tipper det blir litt god mat der. :-)
"Nuthin' but a peanut"

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #12 : 12. august 2011, 01:20 »
Fettprosenten din er vel 9-10%?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #13 : 12. august 2011, 01:22 »
Fettprosenten din ler vel 9-10%?

Hva i alle dager mener du med at fettprosenten ler?
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Loggføring av 22-åring på IF
« #14 : 12. august 2011, 01:22 »
Redigerte det Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!