Skrevet av Emne: Treningsrom  (Lest 8743 ganger)

Utlogget GoodStuff95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Treningsrom
« #30 : 19. juli 2011, 01:37 »
Du ser ingen grunn til å kjøpe kvalitet?
Si ifra når du tar så mye vekt at du knekker en vanlig stang. Da kan vi snakke kvalitet. Han er forresten 16, og jeg tror ikke han kommer til å knekke så mange stenger akkurat.

Utlogget GoodStuff95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Treningsrom
« #31 : 19. juli 2011, 01:40 »
Ikke sikkert Jay Cutler hadde vært den han er idag hvis det ikke var for den olympiske stanga..
Thought about that..?
Hva mener du?

Utlogget solomson

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Sv: Treningsrom
« #32 : 19. juli 2011, 14:57 »
Si ifra når du tar så mye vekt at du knekker en vanlig stang. Da kan vi snakke kvalitet. Han er forresten 16, og jeg tror ikke han kommer til å knekke så mange stenger akkurat.

Å knekke ei stang skal vel ganske mye til. Derimot å bøye ei billig stang med tunge markløft tror jeg ikke er så vanskelig

Utlogget GoodStuff95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Treningsrom
« #33 : 20. juli 2011, 01:40 »
Å knekke ei stang skal vel ganske mye til. Derimot å bøye ei billig stang med tunge markløft tror jeg ikke er så vanskelig
Det skjønner jeg godt. Men tror det skal mye til for at en 16-åring bøyer en stang.

Forresten.. Jeg har det slik at jeg kan ta mye mer i benk hjemme, enn på treningsstudioer. Hjemme bruker jeg vanlig stang, og på studioer er det jo selvfølgelig olympiske stenger. Er det bare fordi jeg er vant til å trene hjemme(trener alltid hjemme, bare på studio et par ganger med kompiser), eller er det noe annet? Grepet kanskje? Dunno..

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Treningsrom
« #34 : 20. juli 2011, 01:44 »
Det skjønner jeg godt. Men tror det skal mye til for at en 16-åring bøyer en stang.

Forresten.. Jeg har det slik at jeg kan ta mye mer i benk hjemme, enn på treningsstudioer. Hjemme bruker jeg vanlig stang, og på studioer er det jo selvfølgelig olympiske stenger. Er det bare fordi jeg er vant til å trene hjemme(trener alltid hjemme, bare på studio et par ganger med kompiser), eller er det noe annet? Grepet kanskje? Dunno..

En olympisk stang er 20kg, og en ''vanlig stang'' er lettere?
I dunno..

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Treningsrom
« #35 : 20. juli 2011, 02:26 »
De tynne stengene man kan kjøpe på XXL (de som man bruker vektskiver med 25 mm hull i midten på) veier 5-6 kg. Man andre stenger uten roterende hylser veier rundt 10 kg.

Mange kan løfte mer med vektløfterstang enn med styrkeløftstang, da vektløfterstenger stort sett har en diameter på 28 mm, mens styrkeløftstenger har en diameter på 29 mm. Dessuten er styrkeløftstenger stivere enn vektløfterstenger. Dette kan ha noe å si mtp hvor mye man klarer å løfte, hvor tung man synes stanga+vektene er osv.

Utlogget solomson

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Sv: Treningsrom
« #36 : 20. juli 2011, 11:28 »
Forresten.. Jeg har det slik at jeg kan ta mye mer i benk hjemme, enn på treningsstudioer. Hjemme bruker jeg vanlig stang, og på studioer er det jo selvfølgelig olympiske stenger. Er det bare fordi jeg er vant til å trene hjemme(trener alltid hjemme, bare på studio et par ganger med kompiser), eller er det noe annet? Grepet kanskje? Dunno..

I tillegg til det de over sa kan hvor mye stanga roterer ha noe å si. På studioet hvor jeg trener så er det to stenger; en med dårlig grep som nesten ikke roterer, og en med ok grep som roterer bra. Bare på å bytte om disse to stengene greide jeg 2,5kg extra på 5 reps på benken. (Ganske sikker på at de veier like mye og)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!