Myseisolat eller gainer?

(1/7) > >>

Quick:
Heisann!

Jeg har brukt en del forskjellige former for proteinpulver. Bl.a. Myosyn fra Myo, med et forhold på 40/50 % med kasein/myse, samt noe eggprotein og di-tripeptider. Deretter har jeg vært i gjennom to bokser med Whey Isolate fra PF. Jeg har nå en tredje boks med appelsinsmak stående, men kan ikke fordra den kvalme smaken. Denne kommer derfor til å stå urørt (med mindre noen er interessert i 2 kg myseisolat for en relativt billig penge).

Formålet med treningen og kostholdet mitt, er hovedsakelig å øke i muskelmasse kombinert med litt styrke, selv om dette kan medføre noe mer fett (har dog lite fett fra før av). Kostholdet mitt består av mye proteiner, kjøtt og grønnsaker, men forholdsvis lite fett. Jeg har nå stilt spørsmålet, - er myseisolat veien å gå for økning i muskelmasse? Har vel en kroppstype som kan karakteriseres som en blanding av meso- og ektomorf, om dette har noen betydning for valg av proteinsupplement. Jeg har derfor vurdert om kosttilskudd i form av gainer (Mutant Mass, Big Mass e.l.) kan være noe å satse på. I tillegg til proteinpulver har jeg kjørt maltodekstrinpulver, kreatin monohydrat, ZMA, nattprotein, Udo's Choice, tran, vitaminer og nå Aminogen og Carbogen (aner ikke om de to sistnevnte fungerer. De fulgte med forrige bestilling fra PF, som en del av deres kampanje).

Jeg vet at det mange her inne med erfaring fra litt av hvert... Jeg har selv "gått meg vill" i mylderet av ulike kosttilskudd som finnes på markedet. Hva er deres forslag? Vil jeg få samme effekt som en gainer ved å blande maltodekstrin og myseisolat? Hva er egentlig forskjellene - tilsatte mineraler og annet? Kan blandingsprotein være noe?

De ulike nettbutikkene jeg har sett litt innom som kan være aktuelle for kjøp av f.eks. gainer eller myseisolat er:

- Proteinfabrikken
- Norkost
- Gymgrossisten
- Proteinbutikken
- NordicNutrition
- FitnessPlanet
- Kost1
- MyRevolution

Til sist - er snart tom for kreatin (CreaPure). Har noen anbefalinger til et nytt og bra kvalitetsprodukt? Er mikronisert kreatin fra f.eks. Reflex eller kreatin alkalyn veien å gå?

Setter stor pris på tilbakemeldinger.


Mvh
Quick

Quick:
BUMP. :)

Junkfood-mannen:
Proteiner. Gainer bare hvis du sliter med å øke i vekt.

Quick:
Takk for svar. Har du forslag til et velsmakende myseisolat av god kvalitet? Proteinfabrikkens Whey Isolate med sjokolade-, jordbær- eller appelsinsmak er uaktuelle. Vet ikke hvordan "Sweet Apple" eller "Fruit Punch" smaker, men det vil jeg ikke ta sjansen på å finne ut... Eventuelt har PF et isolat fra Scitec Nutrition, et proteinpulver de påstår er svært velsmakende - har noen erfaring fra dette? Jeg ønsker helst noe som blander seg lett ut med melk.

Når det kommer til gainer, hva er å anbefale? Mutant Mass? PF Big Mass?

Til sist, - hva med kreatin?

Junkfood-mannen:
Kjøpt et proteintilskudd som smaker godt. Kjøp kreatin, men søk heller på foraet om doseringene enn å følge det som står på boksen.

Når det kommer til gainere så er det bare å se hva som står på innholdsfortegnelsen. Gainer er jo bare et konsentrat av næring og kalorier. Billige kalorier riktignok.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side