Skrevet av Emne: Vil bli kvitt vaskeballen  (Lest 4951 ganger)

Utlogget Gakkgakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Vil bli kvitt vaskeballen
« : 13. juni 2011, 02:18 »
Jeg har kommet opp i den nette alder av 37 og vaskeballen har meldt sin ankomst. Jeg har begynt å ta litt sit-ups når jeg husker det, men det funker liksom ikke for meg. Har fundert på alternativer og romaskin har fanget min interresse. En slik skal visstnok engasjere 86% av musklene. Men tar det noe særlig på magen? Er tross alt viktigst for meg, selv om jeg jo vil trene opp andre muskelgrupper også.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #1 : 13. juni 2011, 03:07 »
Magefett kvitter man seg ved slanking. Det er ikke mulig å forbrenne fett på bestemte områder på kroppen, så å  trene mage har liten effekt.

Desto tyngre vekter du bruker, jo mer styrker du kroppen, og jo mer forbrenner du.

Øvelser som lar deg bruke mye vekt er:
Markløft, knebøy, benkpress, press over hodet, nedtrekk, og roing..sånn stort sett.

Ellers forbrenner man mye ved vanlige kondisjonsøvelser som sykling og jogging.

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Gakkgakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #2 : 13. juni 2011, 03:58 »
Er litt fett rundt magen, men ikke mye. Største problemet er slappe/heldaue muskler. Er disse jeg vil stramme opp.

Utlogget Gakkgakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #3 : 13. juni 2011, 13:54 »
Formålet her er altså ikke fettfrobrenning, men muskelbygging. Er roing en grei øvelse for mage, samtidig som jeg får trent andre muskler og kondis? Eller bør jeg se etter andre ting?
For meg er trening noe ytterst kjedelig og må finne noe som gjør treningen enkel og effektiv. Sitte på en romaskin forran tv'n  noen ganger i uka virker som en grei måte å få det gjennomført på.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #4 : 13. juni 2011, 14:17 »
http://www.youtube.com/watch?v=MHQmRINu4jU#noexternalembed

Dette er en bra mageøvelse..kjør den ish hver kveld før du legger deg feks:)

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #5 : 13. juni 2011, 14:18 »
For meg er trening noe ytterst kjedelig og må finne noe som gjør treningen enkel og effektiv. Sitte på en romaskin forran tv'n  noen ganger i uka virker som en grei måte å få det gjennomført på.


Med den innstillingen kan du bare glemme alt som har med trening å gjøre og se langt etter resultater mens "vaskeballen" din bare blir større. Det finnes ingen snarvei til resultater. Personer jobber beinhardt og i lang tid for å oppnå det dem vil og det er noe du også må gjøre.

Å sitte på en romaskin et par ganger i uka kommer du ingen vei med. Skal du stramme opp magen og resten av kroppen så start med styrketrening. Kom deg på et senter, få en veilednings time og et program du følger over en periode. I tillegg må du nok legge om kosten litt til det sunnere, inkluder mer proteiner og sunne fettkilder.
 

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #6 : 13. juni 2011, 14:21 »
http://www.youtube.com/watch?v=MHQmRINu4jU#noexternalembed

Dette er en bra mageøvelse..kjør den ish hver kveld før du legger deg feks:)

Èn statisk øvelse som planken vil ikke hjelpe trådstarter med å oppnå det han vil. Han kan bli bedre i akkurat den øvelsen, styrke kjernemuskelaturen noe, men med samme belastning gang på gang fører ingen vei.

Utlogget Gakkgakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #7 : 13. juni 2011, 15:51 »
Nå har ikke jeg tenkt å starte noe bodybuilding. Jeg vil bare komme meg opp fra sofakroken og få kanskje noe definisjon. Alt er bedre enn det er nå og så vil jeg får litt krefter så jeg fungerer i dagliglivet. Jobb og slikt.
Treningsstudio har jeg prøvd meg på, men jeg endte opp som støttemedlem. Derfor fant jeg ut at det var bedre å bruke pengene på treningsutstyr hjemme. Jeg spurte om romaskin her inne fordi jeg har lest rundt omkring at det var en bra treningsmetode som trente mange muskler. Og ikke minst kondis. Roing er tungt. Men det er altså like nyttesløst å kun kjøre romaskin, som å sitte i sofan og glo på tv? Eller gjelder det kun magemuskler?
Jeg er ikke superfiksert på roing, det så bare ut som en god løsning av det jeg har lest rundt omkring. Derfor spurte jeg om det her inne. Men til mitt formål med allsidig muskeltrening er det ikke noe tess altså? Er det som det ble sagt bare vektløfting og situps som er veien?

Når det gjelder innstillingen min med at trening er drit kjedelig, er det fint lite jeg kan gjøre noe med. Men jeg VIL trene! Og når jeg sier at jeg vil ha det enkelt, så er det mer at jeg må ha det tilgjengelig. Jeg sa jo ikke at jeg jeg skulle bruke et ristende magebelte kjøpt på TV-shop  Wink
Jeg er villig til å legge hardt arbeid i dette, men må også gjøres på en måte som jeg synes er "morsom" og motiverende. Eller så faller jeg bare av igjen.
Når det gjelder kosthold, så spiser jeg temmelig sunt. Er på ingen måte feit om man fikk inntrykk av det. Har kanskje et kilo for mye på magen. Det er nok lørdagspotetgullet sin feil. Så fett er min minste bekymring i denne sammenheng. Jeg vil trene kardio og kondis, ikke forbrenning.


Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #8 : 13. juni 2011, 16:05 »
Nå har ikke jeg tenkt å starte noe bodybuilding. Jeg vil bare komme meg opp fra sofakroken og få kanskje noe definisjon. Alt er bedre enn det er nå og så vil jeg får litt krefter så jeg fungerer i dagliglivet. Jobb og slikt.
Treningsstudio har jeg prøvd meg på, men jeg endte opp som støttemedlem. Derfor fant jeg ut at det var bedre å bruke pengene på treningsutstyr hjemme. Jeg spurte om romaskin her inne fordi jeg har lest rundt omkring at det var en bra treningsmetode som trente mange muskler. Og ikke minst kondis. Roing er tungt. Men det er altså like nyttesløst å kun kjøre romaskin, som å sitte i sofan og glo på tv? Eller gjelder det kun magemuskler?
Jeg er ikke superfiksert på roing, det så bare ut som en god løsning av det jeg har lest rundt omkring. Derfor spurte jeg om det her inne. Men til mitt formål med allsidig muskeltrening er det ikke noe tess altså? Er det som det ble sagt bare vektløfting og situps som er veien?

Når det gjelder innstillingen min med at trening er drit kjedelig, er det fint lite jeg kan gjøre noe med. Men jeg VIL trene! Og når jeg sier at jeg vil ha det enkelt, så er det mer at jeg må ha det tilgjengelig. Jeg sa jo ikke at jeg jeg skulle bruke et ristende magebelte kjøpt på TV-shop  Wink
Jeg er villig til å legge hardt arbeid i dette, men må også gjøres på en måte som jeg synes er "morsom" og motiverende. Eller så faller jeg bare av igjen.
Når det gjelder kosthold, så spiser jeg temmelig sunt. Er på ingen måte feit om man fikk inntrykk av det. Har kanskje et kilo for mye på magen. Det er nok lørdagspotetgullet sin feil. Så fett er min minste bekymring i denne sammenheng. Jeg vil trene kardio og kondis, ikke forbrenning.



DU er villig til å jobbe hardt, men liker ikke trening.
DU spiser sunt, men har ett kilo for mye på magen.
Og du vil trene kardio og kondis, ikke forbrenning?

Har du dame, mann, en person å nyte senge-aktiviteter med? To øvelser jeg vil anbefale deg - det er sex eller svømming.

Får bra kropp, god utholdenhet, generelt bra trent kropp, og så er det morsomt/deilig også. Grin


Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #9 : 13. juni 2011, 16:46 »
Kan  jo få deg et ab wheel (søk på google evt.). En av disse tingene man har sett på tv-shop i alle år som faktisk funker Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Gakkgakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #10 : 13. juni 2011, 17:42 »
Holdningene til enkelt  her inne er ganske begredelige. Det jeg har lært er at:

Synes man trening er kjedelig, så skal man bare drite i å begynne med det. At man til tross for at man ikke liker det er villig til å trene, er faktisk en negativ ting.
Skal man trene, så skal man bruke hele sin våkne tid med det. Å trene bare tre dager i uka er har ingen hensikt. Er ikke noe sundt med det.
Det er også strengt forbudt å prøve å gjøre trening litt morsommere for å holde motivasjonen oppe.
Har man et kilo for mye på magen er man feit og spiser bare søppelmat. At jeg beklageligvis ikke rører mye på meg har ingenting med det å gjøre.

Dette er liksom et nybegynner-forum. Da er det lite heldig å håne de som kommer hit for å spørre om råd når man har tatt en slik viktig beslutning som å begynne å trene. Enn hvor lite det er. Er redd mange som kommer hit blir så demotivert at de sklir tilbake i sofaen og blir der.
Dette er som jeg ser det et nybegynner-forum for folk som skal begynne bodybuilding og gå 100% inn for det. Alle andre kan bare drite i å komme hit.

Ikke alle her inne er negativ selvsagt. Takk til Reagan (ab wheel så lovende ut. Skal mekke meg en slik) og loft som klarte å komme med seriøse råd uten hånlige komentarer. Dere andre har ikke noe i dette forumet å gjøre. Dere misforsto/tolket alt jeg skrev helt feil, bevisst eller ubevisst.

Jeg skriver dette mest for de som måtte komme etter meg. Jeg finner meg andre forum som forhåpentligvis er mer seriøse. Jeg legger nå denne tråden dø og gidder ikke lese/skrive mer her.

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #11 : 13. juni 2011, 17:55 »
Holdningene til enkelt  her inne er ganske begredelige. Det jeg har lært er at:

Synes man trening er kjedelig, så skal man bare drite i å begynne med det. At man til tross for at man ikke liker det er villig til å trene, er faktisk en negativ ting.
Skal man trene, så skal man bruke hele sin våkne tid med det. Å trene bare tre dager i uka er har ingen hensikt. Er ikke noe sundt med det.
Det er også strengt forbudt å prøve å gjøre trening litt morsommere for å holde motivasjonen oppe.
Har man et kilo for mye på magen er man feit og spiser bare søppelmat. At jeg beklageligvis ikke rører mye på meg har ingenting med det å gjøre.

Dette er liksom et nybegynner-forum. Da er det lite heldig å håne de som kommer hit for å spørre om råd når man har tatt en slik viktig beslutning som å begynne å trene. Enn hvor lite det er. Er redd mange som kommer hit blir så demotivert at de sklir tilbake i sofaen og blir der.
Dette er som jeg ser det et nybegynner-forum for folk som skal begynne bodybuilding og gå 100% inn for det. Alle andre kan bare drite i å komme hit.

Ikke alle her inne er negativ selvsagt. Takk til Reagan (ab wheel så lovende ut. Skal mekke meg en slik) og loft som klarte å komme med seriøse råd uten hånlige komentarer. Dere andre har ikke noe i dette forumet å gjøre. Dere misforsto/tolket alt jeg skrev helt feil, bevisst eller ubevisst.

Jeg skriver dette mest for de som måtte komme etter meg. Jeg finner meg andre forum som forhåpentligvis er mer seriøse. Jeg legger nå denne tråden dø og gidder ikke lese/skrive mer her.

Majoriteten her inne på TF gir vel blanke faen i om du trener eller ei!
Kluet er at om du ikke vil trene, og ikke syns det er givende, så kommer du til å gi opp temmelig fort.
Men siden du ikke skal lese/svare her mer, så er det vel ikke noe vits for oss å skreve noe mer, heller!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #12 : 13. juni 2011, 18:01 »
Majoriteten her inne på TF gir vel blanke faen i om du trener eller ei!
Kluet er at om du ikke vil trene, og ikke syns det er givende, så kommer du til å gi opp temmelig fort.
Men siden du ikke skal lese/svare her mer, så er det vel ikke noe vits for oss å skreve noe mer, heller!

Er ikke alle som er født med den egenskapen at trening er moro og alt det der. Mange trenger mange harde spark i ræva før de klarer å komme i gang og når steinen begynner å rulle så blir det mer morsomt og motiverende. Tenk litt!

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #13 : 13. juni 2011, 18:26 »
Er ikke alle som er født med den egenskapen at trening er moro og alt det der. Mange trenger mange harde spark i ræva før de klarer å komme i gang og når steinen begynner å rulle så blir det mer morsomt og motiverende. Tenk litt!

Hardt spark? Hva faen tror du jeg driver med?! Og den siste frasen din der kan du sniffe litt på selv, dumb ass!

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Vil bli kvitt vaskeballen
« #14 : 13. juni 2011, 20:03 »
Hardt spark? Hva faen tror du jeg driver med?! Og den siste frasen din der kan du sniffe litt på selv, dumb ass!

 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!