Skrevet av Emne: Stoned's vei tilbake fra langvarig skademareritt!  (Lest 960 ganger)

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Stoned's vei tilbake fra langvarig skademareritt!
« : 06. oktober 2012, 02:49 »
Hei igjen! lenge siden sist. Jeg har nå blitt 23 år, og har ikke trent skikkelig styrke på 2,5 år pga skader. Først klarte jeg å skade albue slik at brusk gnisser mot ulnanerven i albuen, som har gjort at den har blitt 3x forstørret og lager mye smerter selv med lite aktivitet, dette har jeg ikke fått gjort noe med enda pga ortopeden sier at de opererer ikke for nerveskade med mindre jeg har mindre følighet i fingre osv.
Ca 1 år etter dette var jeg så dum å trene dips med 90 kg ekstra vekt(+ kroppsvekt 100kg). På siste repetisjonen var det noe som skjedde i skulderen, og siden har jeg vært plaget med en ustabil skulder og mye MYE smerter i skulder, utstående skulderblad,nakke  kragebein osv. Skuldera hang plutselig 3-4 cm lengre ned enn den friske skuldera. Har vært hos 3 fysioterapeuter, 1 naprapat, 4 ortopeder(!!!) og 1 kiropraktor. Etter 2,5 år med smertehelvette og lite/dårlig trening har jeg nå blitt operert for en skade som heter inferior labrum tear. Hvis man googler skaden finner man den ikke. Ortopeden som opererte meg er en av norges beste på skulderstabilisering og han hadde aldri sett en slik skade før. Nå er det snart 5 uker siden operasjonen, og jeg er enda ganske handicappet, men alt føles ut som det skal bli bra. Etterhvert kan jeg begynne å trene som før igjen(bare litt smartere). Har akkurat begynt med litt lett rotatorcufftrening og stretching. Som sagt har jeg vært hos 4 ortopeder. Alle har flirt av meg og sagt at dette er noe medfødt bla bla hypermobile ledd, skjev rygg/bekken som har forplantet seg opp osv. Ingen har trodd meg når jeg har sagt det var en seriøs skade. Jeg var i MR, men skaden vistes ikke der pga labrum vises ikke i sin helhet med mindre man tar MR med kontrastvæske. Jeg fikk aldri tatt MR med kontrastvæske, men fikk kranglet meg fram til en diagnostisk artroskopi. Takk gud for det. Jeg skal tilbake i KONGEFORM! Gleder meg til det.



20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!