Skrevet av Emne: Deff uke 25! Mot 7%BF  (Lest 74331 ganger)

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Slutt på ketose!
« #15 : 21. juni 2011, 02:53 »
Har besluttet etter mye lesing at jeg skal gå over til en kost som inneholder mer karbohydrater (kontrolert vel og merke). Kommer med detaljert oppdatering senere i dag om hvorfor og hvordan!

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Slutt på ketose!
« #16 : 21. juni 2011, 10:22 »


Dag 9

I dag er det en ny revolusjon innenfor kostholdsprogrammet mitt! Etter mye frem og tilbake med lesing om lavkarbo og ketose har jeg kommet frem til den personlige konklusjonen at ketose og lavkarbo egner seg best for vekttap, overvektige, og insulinresistanse individer. Jeg er verken eller, og har derfor konkludert med at et kontrolert kosthold som for øvrig inneholder karbohydrater, proteiner og fett er mer egnet for en sunn, og ung mann som meg.
Jeg sier ikke at lavkarbo ikke funker, for det gjør det, men jeg har bare brukt det til vektnedgang og 1 uke med muskeløkning.
Argumentene for å spise karbohydrater (i kontrolert mengde) dreper mine personlige oppfatninger og erfaringer om lavkarbo, ketose og muskelbygging. Spesielt når jeg personlig kun har erfaringer med vektnedgang. Da sier det seg selv at jeg personlig ønsker å skifte diett, siden jeg kun har opplevd vektnedgang. Studier sier at det er mulig å bygge muskler og vedlikeholde muskler på lavkarbo og ketose, men argumentene jeg har funnet, og alle loggene og spiseprogrammene jeg har sett gjennom blir nok fundamentet i min avgjørelse vedrørende spiseprogram valg.

Så i dag var første gang jeg spise ordentlig masse karbohydrater på 2 måneder, og jeg må ærlig innrømme at jeg var rimelig skeptisk, nesten som jeg hadde utviklet en form for spiseforstyrrelse. Men etter første prosjonen med havregrøt var alt av bekymringer løftet fra brystet. Vet ikke om det var psykoligisk eller ikke, men kroppen føltes veldig mye mer frisk og kvikk. Hodet hang liksom på plass og jeg klarte å fokusere på ting lettere virket det som. Kan være jeg opplevde en slags placebo effekt, eller rett og slett at det forrige kostholdet mitt innehold for lite slik at jeg ikke hadde nok energi.
Dagen i dag har bestått av å bygge et kostholdsprogram, og handlet inn varer for fremtiden. Og jeg må si meg veldig fornøyd med dagens handletur.

Har forøvrig også trent i dag, og det gikk utmerket bra! Merket ikke noe særlig utmattelse iløpet av treningen, verken på lavkarbo (ketose) eller med karbohydrater innabords. Kan forøvrig ha noe med å gjøre at jeg tar 2x scoops med jack3d 30 min før trening. Poenget er hvertfall at jeg har nok energi mens jeg trener, og det er det som teller. Er det ikke?

Jeg føler meg mer og mer trygg på knebøy for hver gang jeg utfører øvelsen, og jeg vil påstå at jeg har teknikken innabords. Etter uttallige minutter på YouTube og google images, samt gym observasjon, vil jeg påstå at jeg utfører øvelsen 95% riktig. Har en benk under rompa som jeg "bøyer" meg ned til, og så opp igjen. Begynte bøyen på 55kg, så økte jeg oppover i vekt delt på 4 set, til et siste sett på 80kg a-la 5 rep. Altså et 5x5 set. Noe som jeg kjører på alle base øvelsene jeg utfører.

Planen min for dagens trening var å øke i både benkpress og knebøy, noe som jeg maktet med glans. Som jeg nevnte tidligere trener jeg med benkpress på smith benk fordi jeg trener alene. Begynte 1 set med 55kg a-la 5 rep, og bygde meg oppover til jeg tok siste set på 65kg a-la 5 rep. Det er en fantastisk økning fra 57.5kg til 65kg. På torsdag skal jeg kjøre 3x8 med 57.5kg, håper det går bra.

Dagens store overraskelse var da jeg bestemte meg for å ta skråbenk i smith. "Desverre" var smithen opptatt, så jeg bestemte meg for å ta skråbenk med manualer. Jeg hadde ikke peilig på hvor tung jeg skulle velge, men regnte med at 20 var helt ok. Fant ut etter 2 rep at 20kg var ingen utfordring (hver hantel). Så jeg bestemte meg for å kjøre det samme som jeg løfter med i flatbenk hantel; 22kg. "Desverre" var disse også opptatt, så alternativet var enten ned til 20kg igjen, eller opp til 24kg. Satt på den verste brøle musikken jeg fant på spotify lista, og kjørte på med et fullført 24kg 5x5 set i skråhantel benk. Noe som forsåvidt overrasket meg utrolig mye siden jeg 'slet' med 22kg i flatbenk hantel. Må vel øke til 26kg neste gang da regner jeg med!. No brain, no gain.

Avsluttet hele brystsermonien med et 14kg 5x5 i flyes. Hadde lyst å øke til 16kg, men er ikke villig til å ofre en strekkskade for det (enda!). Kanskje neste gang.

Stangroing var usedvanlig artig i dag. Begynte på 40kg, å økte oppover til et siste set på 50kg a-la 5 rep, akkurat som på benkpress. (Se bilde)

Så alt i alt en bra treningsøkt med 'ny' energi i form av karbohydrater. Kan med hånda på hjertet si at det føles godt å endelig konsumere en kontrolert mengde med karbohydrater, i stedet for å sky dem som pesten!

Slik ser dagens treningsprogram ut:





Og slik ser dagens kostholdsprogram ut:




Jeg ville satt veldig pris på om noen kunne gi meg feedback på kostholdsprogrammet mitt, slik at jeg kan gjøre fremtidligere justeringer.

-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Slutt på ketose!
« #17 : 22. juni 2011, 13:47 »


Dag 10

Perfekt trening dag i dag! Var utrolig effektiv, ingen kø på apparater og jeg fikk gjort alt jeg skulle på rundt 1 time og 20 min. Den eneste økningen av vekter jeg presterte i dag var, 45kg 3x5 i skulderpress så 47.5 2x5. Hadde forøvrig litt økning i pull-ups, men jeg har en LANG vei og gå! Målet mitt er som sagt å klare 3x10, for så å legge til ekstra vekt. Nå må jeg dele det opp i 5 set, hvor jeg rett og slett kjører max, noe som blir 5,4,4,3,3. Ikke særlig mye å skryte av, men det kommer snart tenker jeg!


Føler endelig at jeg har fått teknikken på markløft, så i dag løftet jeg 60kg 5x5 uten problemer. Det eneste jeg sliter med er grepet, holder på å miste stanga av og til og jeg føler at det tar mye av fokusen i løftet. Må kanskje gå til innkjøp av hansker. Har forøvrig store blemmer inni hendene, noe som verken ser særlig pent ut eller føles spesielt behagelig.
Energien på trening i dag var sånn midt på treet. Måltidene ble veldig forskjøvet pga eksamen, men det ordnet seg til slutt. Merker forresten veldig på kroppen at jeg har gått over til karbohydrat rik mat, ikke nok med at magen og tarmsystemet ikke har opplevd fiber på 2 månder, men jeg føler at jeg generelt har mer energi (enn da jeg var på lavkarbo) og det liker jeg. Sier ikke at man ikke får nok energi på lavkarbo, for det gjør man mer enn nok! Personlig syntes jeg bare at karborik kost gir mer energi, hvertfall for meg.

Her er dagens treningsprogram:


Og slik ser dagens kostholdsprogram ut:



-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #18 : 23. juni 2011, 10:17 »


Dag 11

Treningen idag var en helt ny opplevelse. Har nemlig kjøpt meg ganske, noe som gir utrolig mye bedre grep, og det skåner mot blemmer i hånda (too late).
Åpnet dagen med bulgarsk utfall. Brukte to 16kg vekter, og det gikk veldig greit. Er forsåvidt en økning på 2kg fra sist økt, så vil si meg rimelig fornøyd. Merker jeg sliter litt med balansen, men det ødelegger svært lite heldgivis.
Smith-maskinen var opptatt av to-tre karer som skulle kjøre 5x5, så jeg endte opp å ta benkpressen min på vanlig benk. Hadde tenkt å kjøre 3x8 med 57.5kg i smith-maskinen, men måtte regressere ned til 50kgx5/5 (og jeg løftet ikke stanga helt ned til brystet ei gang) Har utrolig dårlig tekninkk i benk, eller så er jeg bare generelt svak i armer og bryst. Jeg tror nok det er sistnevnte.

Etter benken gikk jeg over til smal nedtrekk. Forrgie økt kjørte jeg 57x4/5 og så 67x1/5. I dag kjørte jeg 67x5/5, og det var deilig å kjenne at jeg klarte det. Må nok kjøre 67 ei stund til, for jeg tror neste steg er 75, selvom jeg tror det ligger noen 2.5kg vekter som passer til nedtrekk's maskinen. Er forsåvidt ikke kg det går i tror jeg, men resistanse, slik ser hvertfall beskjeden ut:


Det samme går forsåvidt for ab-crunch maskinen hvor jeg kjører 30x5/10. Det er pain!

Jeg gjorde to forandinger på programmet mitt i dag. Det er forsåvidt viktig med litt variasjon i ny og ne, spesielt når jeg ikke isolerer så særlig mye. Byttet ut sittende roing, med en-arms roing, hvor jeg kjørte 26kg 5x5 på hver arm. Det gikk overraskende greit, og grepet var konge med de nye hanskene mine!

Økte forsåvidt i smalbenk også i dag, gikk over til 40kg 5x5, og det gikk veldig greit (tror ikke jeg tok stangen helt ned men). Hadde tenkt å kjøre på med franskpress, men alt til sin tid!

Valgte å isolere leggene med stående tåhev i dag. Grunnen er at det er en øvelse i det neste programmet jeg skal over til. iForm sitt 5x5 Powerbuild, det alle referer til "Ikke vits å finne opp kruttet på nytt". Ønsker å gjøre meg kjent med alle øvelsene før jeg begynner på det så jeg vet hvor jeg ligger når jeg skal over til det.

Programmet finnes her!

Og her er dagens treningsprogram for meg:


Og slik ser dagens kostholdsprogram ut:




Noen som har noen konstruktive kommentarer?

-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #19 : 24. juni 2011, 09:36 »


Dag 12 - Hviledag

I dag er det hviledag igjen gitt! I morgen er det bare kjøre på igjen med trening, og jeg satser på fremgang i både knebøy og benkpress. Jeg tror jeg skal kjøre 80kg 5x5 i bøy, og 60x 5/5. Føler det er viktig å bestemme seg for hva man skal løfte slik at man psyker seg litt opp før selve treningen og løftene!
Blir litt kort logg med tanke på at det er hviledag, og ikke så mye å skrive om trening på en slik dag desverre!



Uansett, her er dagens kostholdsprogram:


elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #20 : 25. juni 2011, 11:50 »


Dag 13

Endelig en ny treningsdag! Hater hviledager selvom jeg mener de er den viktigste delen av treningen.
Ble litt sen trening i dag, så det blir spennende å se til kvelden om jeg får sove med tanke på at jeg tok jack3d'en rimelig sent. Matinntaket i dag var vært betydelig mye mindre enn vanlig desverre. Dette var en dag hvor jeg rett og slett ikke var så sulten, og jeg har egentlig vært litt småkvalm gjennom hele dagen.Var ikke snakk om å presse i meg mat, ville jo ikke risikere å kaste opp på trening. Hadde jeg spist like lite på lavkarbo, ville jeg ikke hatt energi i det hele tatt (Ja, jeg har prøvd), men etter jeg gikk over til et kontrolert karbohydrat kosthold merker jeg at jeg har mye mer og hente. Dessuten føler jeg meg mye mer 'pumped' etter trening. Kanskje det bare er psykisk, men vi er jo alle forskjellige så jeg vil si at for meg så er et kontrolert karbohydrat kosthold mye bedre enn lavkarbo. Etter mye frem og tilbake har jeg kommet til den konklusjonen at lavkarbo er enten for overvektige eller insulinresistane mennesker, og jeg er som sagt verken eller.


Treningen i dag gikk kjempe bra! Økte til et 5x5 med 80kg på knebøy, noe som forsåvidt gikk ikke smertefritt. Merket det litt i skuldrene og nakken etter jeg tok 100kg i stående tåhev, så det gjorde litt ekstra vondt. Tyngden er jo så som så, men det var mer enn nok for meg. Blir vel å øker til 90kg om 2-3 ukers tid tenker jeg. Vil bli helt trygg på 80kg før jeg beveger meg videre. Er ikke helt sikker enda på om jeg gjør det 100% riktig, så vil ikke øke så altfor mye fort!

Benkpressen i dag veldig bra (smith-benk vel og merke). Jeg startet med 60kg 3x5, en økning på 10kg siden jeg begynte å trene for 2 uker siden, for så å gjøre de to siste setene med 62.5kg og 65kg. Det gikk greit, men kommer heller ikke til å hive på noe særlig mer der med det første tror jeg. Vil klare å gjøre 65kg 5x5 før jeg går eventuelt oppover i vekt.

Kjørte nok et 5x5 med 24kg's manualer i skråbenk. Det var ekstra slitsomt i dag, og jeg slet skikkelig med å få de opp, men gikk til slutt heldigvis. Skulle gjerne hatt en spot i dag, men det har jeg altså ikke desverre. Var heller ingen rundt meg som som kunne hjelpe.

Økte fra 14kg-16kg i flyes i dag, og jeg må bare si at det var pain! Spesielt etter 50 rep på brystet fra før.
Har som sagt endelig fått meg hansker, så jeg kjørte 50kg 3x5 på stangroing, og økte til 52.5kg og 55kg på siste setet! Gleder meg til markløft i morgen, ettersom det er grepet jeg sliter med! Skal øke til 65kg i morgen tenker jeg. Det er viktig å bestemme seg på forhånd for hva man skal løfte, det er hvertfall den beste måten for meg å progressere på! Og så klart og ikke sammenlige seg selv med andre på gymmen.

Her er dagens treningsprogram:



Og slik ser dagens kostholdsprogram ut:


-halftheman


Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #21 : 25. juni 2011, 12:26 »
Jeg personlig har økt en del i benk av: Jim wendlers 5-3-1 og Sheiko. Disse programmene økte jeg mest av, har også prøvd Iform sitt benkpress program, det kan jeg også annbefale. Hadde en økning av Dietmar også, men ikke like mye som de førstnevnte.
Hvordan er det du logger egentlig? Bruker du en Iphone app eller noe lignende?
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #22 : 26. juni 2011, 00:51 »
Jeg personlig har økt en del i benk av: Jim wendlers 5-3-1 og Sheiko. Disse programmene økte jeg mest av, har også prøvd Iform sitt benkpress program, det kan jeg også annbefale. Hadde en økning av Dietmar også, men ikke like mye som de førstnevnte.
Hvordan er det du logger egentlig? Bruker du en Iphone app eller noe lignende?

Kanskje jeg får prøve det etterhvert Smiley

Jeg logger bare på dataen, skriver alt inn i en 'Pages' template, mens matloggen er skrevet i et word-dokument.

Utlogget kn1fe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #23 : 26. juni 2011, 01:18 »
Utrulig bra "outlay" på loggen din! veldig informativ og oversiktlig Smiley fortsett slik!
Annet en det, blir gøy å følge med!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #24 : 26. juni 2011, 01:53 »
*kakesmule*
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #25 : 26. juni 2011, 03:06 »
Utrulig bra "outlay" på loggen din! veldig informativ og oversiktlig Smiley fortsett slik!
Annet en det, blir gøy å følge med!

Tusen takk! Skal fortsette skal du nok se Smiley

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #26 : 26. juni 2011, 09:15 »


Dag 14

På dagen i dag har jeg trent på et ordentlig program i 2 uker. For å gjøre en oppsumering på de to ukene, vil jeg vise dere hvor mye jeg begynte å trene med på alle øvelsene, og hvor mye jeg trener med etter to uker. Velger å eksludere mage øvelsene i sammendraget, føler at det er irrelevant.


Dag 1


Knebøy: 50kg > 80kg = +30kg
Benkpress smith: 50kg > 65kg = +15kg
Skråbenk manualer: 20kg > 24kg = +4kg
Flyes: 14kg > 16kg = +2kg
Stangroing: 30kg > 55kg = +25kg

Dag 2


Markløft: 60kg > 70kg = +10kg
Skulderpress manualer: 20kg > 22kg = +2kg
Skulderpress smith: 40kg > 47.5kg = +7.5kg
Sidehev: 7kg > 8kg = +1kg
Pull-ups: 5 > 5 = + 0

Dag 3

Bulgarsk utfall: 12kg > 16kg = +4kg
Bekpress: Se dag 1
Smal nedtrekk: 57 > 67 = +10 (Måles for øvrig i resistanse)
En arms roing: 20kg > 26kg = +6kg

Så overalt vil jeg si meg særdeles fornøyd. Den største grunnen til at jeg har økt så mye på diverse ting er at jeg har startet ganske lavt med tanke på at jeg ville bli 100% sikker på teknikken før jeg peiset på. Det har jo frosåvidt bare gått en vei, og det er oppover! Har heller ikke merket noe ubehag i rygg, skuldre eller armer. Har forøvrig vært veldig øm og lemster i perioder, men det er bare 'deilig' ubehag. Er ikke lemster i lengre enn 1-2 dager uansett. Får jo masse søvn (ca 9t hver natt) og jeg drikker 50g kasein proteiner før jeg legger meg så kroppen får restituert ordentlig.

Den aller største forandringen på de to ukene har vært overgangen fra lavkarbo til et kontrolert karbohydrat kosthold. Det jeg har merket mest, er energien generelt (jeg mistenker at jeg spise for lite fett på lavkarbo) og at humøret og formen skyter til værs etter trening når jeg spiser 40g karbohydrater. Når jeg går til garderoben føler jeg meg helt jævlig, så spiser jeg 40g rosiner, og 50g protein shake (WHEY) og vips så er jeg helt i form igjen. Lavkarbo derimot var det veldig vanskelig å få spist noe rett etter trening for å starte restitusjonen og fylle på glykollagrene med en gang. Det skjedde rett og slett ikke. Greit nok at jeg drakk en shake, men fikk liksom ikke den 'god' følelsen som jeg gjør når jeg spiser raske karbohydrater. Har heller ikke merket noe svigninger i sulten, eller noe søtsug. Noe som jeg heller ikke opplevde de to måndene jeg var på lavkarbo.

Dagens trening gikk veldig bra. Jeg hadde allerede bestemt meg for at i dag skulle jeg trene med 70kg markløft. Jeg hadde ambisjoner om å kanskje klare et par løft, men det gikk over alle forventinger. Jeg var klar over at jeg ikke kom til å klare et 5x5, (pga grep og tyngde) så jeg bestemte meg for å gjøre 2x5 i stedet for. Det ble totalt 10 løft!. Neste gang får jeg vel øke litt i antall reps, helt til jeg klarer 5x5, for så og gå over til enten 75kg eller 80kg. Teknikken er jeg veldig sikker på, og jeg har som sagt ikke merket noe ubehag siden jeg begynte å trene markløft. Nå skal det dog sies at jeg er veldig nøye, og kjører oppvarmigssett, som jeg gjør på alt annet! (Gidder ikke skrive det opp i treningsloggen, for jeg regner med alle skjønner at de bør varme opp).

Dagens største overraskelse var at jeg økte fra 20kg til 22kg i skulderpress med manualer. Kjørte 4x5 20kg, hvor jeg tok det siste settet med 22kg 1x5. Neste gang skal jeg garantert kjøre 22kg 5x5. Jeg gleder meg allerede!
Jeg hadde bestemt meg for å klare 6 pull-ups i dag, men det var ikke sjangse! Klarte 5, så sa det bare stopp. De neste setene gikk som følger 4,4,3,3. Har nok en lang vei å gå før jeg klarer 3x10. Kommer aldri til å gi opp!

Jeg tror sidehev er den verste øvelsen i hele verden, hvertfall så syntes jeg det! Det er like jævlig hver eneste gang syntes jeg. Tror jeg kommer til å sitte fast på 8kg der en stund til. Er ikke så farlig egentlig, for tungt nok er det hvertfall.

Her er dagens treningsprogram:


Og slik ser dagens kostholdsprogram ut:




Ble et ekstra mellommåltid mellom trening og middag i dag. Hvis jeg vil opp til 80kg, så er det ingen annen vei enn å spise mer!


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #27 : 27. juni 2011, 09:32 »


Dag 15

Dagens treningsøkt gikk som forventet. Masse energi og høy konsentrasjon. Den eneste økningen jeg gjorde i dag var fra 16kg til 18kg i bulgarske utfall, og fra 40kg til 42.5kg i smalbenk. Noe som jeg forsåvidt er fornøyd med.

En arms roing med 26kg hantel gikk veldig lett. Var ikke noe utfordring i det hele tatt følte jeg. Neste gang jeg skal utføre denne øvelsen skal jeg øke opp til 28kg.

Biceps curl gikk også veldig greit. Neste gang blir den økt med 2.5kg den også. Det er forsåvidt den eneste biceps isolasjons øvelsen jeg kjører. Føler at jeg er veldig svak i biceps, noe som igjen fører til at jeg føler meg generelt tilbakeholdt på benkpress progresjon. Jeg snakker ikke om smith-benk, for det går veldig greit, men vanlig benk, hvor jeg sliter med 50kgx5/5, mens jeg kjører 'lett' 60kgx3/8 på smith benken. Jeg vet at smith benken er lettere, men jeg kjenner at selve benkpress øvelsen er uvant og utrygg. Får vel slenge inn noen kontroll løft med 30-40kg og ta det der i fra. Må innrømme at det er litt skummelt å drive å øke på den øvelsen uten en spot. Er ikke alltid det er andre folk tilgjengelige heller. Men får ta det litt på sikt som sagt. Heller bare kjøre på med smith benk, og heller regressere i vanlig benk når jeg har nådd smith benk målet mitt.

Valgte å gjøre sittende tåhev i stedet for stående tåhev i dag. Grunnen er at jeg fikk så sinnsykt vondt oppe i ryggen sist gang. Tror stangen lå og hvilte på den øverste knokkelen i ryggraden. Heldigvis er jeg fin igjen nå. Den andre grunnen er jo selvfølgelig at man trener forskjellig del av leggen da såklart.
Grunnen til at jeg slang inn en isolasjons øvelse nok en gang, er at jeg må prøve meg frem til jeg skal begynne på iForm's 5x5 program den 1. August.

Slik ser dagens treningsprogram ut:


Og slik ser dagens kostholdsprogram ut:


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #28 : 28. juni 2011, 09:49 »


Dag 16 - Hviledag

Hviledag igjen gitt!


Slik ser dagens kostholdsprogram ut:


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #29 : 29. juni 2011, 09:20 »


Dag 17

Endelig er det på den igjen! Etter en usedvanlig kjedelig hviledag, kunne jeg endelig gå på gymmen igjen. Dagen i dag hadde ingen store overraskelser med tanke på at jeg hadde allerede planlagt hvilke løft jeg skulle gjøre, og hvor mye jeg skulle øke i de forskjellige øvelsene. Energien var på topp, og jeg ELSKER det nye kontrolerte karbohydrat kostholdet mitt. Har ennå ikke merket noe stigende blodsukker eller sukkersug.

Jeg er snart ferdig med min første boks av Jack3d, og da må jeg få kjøpt meg en ny. Regner med at den blir tom rundt den 8. Juli, og da har jeg akkurat trent 1 månede med jack3d, noe som er perfekt, for da vet jeg at jeg bruker 1 boks i måneden. Man skal jo gå på jack3d i 8 uker, for så å ha pause i 4 uker uten noen form for stimulanter. (Koffein etc).

Første øvelse gikk jeg opp fra 80kg til 85kg i knebøy a-la 5x5. Det gikk greit. Merket at jeg var litt skjelven i benene etterpå, noe som igjen betyr at jeg hadde gode løft! Neste gang øker jeg garantert til 90kg! Målet mitt for 2012 er å klare 140kg. Forløpig ser det veldig bra ut, men regner med at jeg komme til å stagnere på et punkt. Men ikke noe vits å ta sorgene på forskudd! Vil også si meg rimelige fornøyd med teknikken min på knebøy, ettersom jeg kun har løftet knebøy i 17 dager. Gleder meg til jeg skal begynne på iForm sitt 5x5 program, da får jeg gjort lårcurls og beinpress. Det bør kjennes godt tenker jeg.

Benkpressen (smith-maskin) gikk som planlagt. Hadde allerede bestemt i går for at jeg skulle kjøre 2x5 a-la 62.5kg og 2x5 a-la 65kg og siste setet på 67.5kg a-la 5 rep. Noe som gjør at jeg kommer til å kjøre 62.5kg x3/8 om 2 dager i benken. Føler at jeg ligger å bikker mellom 62.5kg og 65kg på 3/8 om 2 dager, men klarer liksom ikke helt å bestemme meg. Får nesten se litt ann på dagsformen og psyken når jeg skal utføre løftene. Tror kanskje 65kg vil være en litt for stor økning fra sist, ettersom jeg kjørte 60kg x 3/8. Det tryggeste ville vært å kun øke til 62.5, men ettersom jeg klarer 67.5kg 1/5, bør jeg vel klare 65kg 3/8, men vi får se. Er fortsatt to dager til.

Flyes og Skråbenk med manualer gikk lett. Ikke forstå meg feil, det er forsåvidt tungt, men det går veldig greit. Føler meg ikke helt trygg på økning i de to øvelsene enda. Jeg kunne forsåvidt økt i flyes hvis jeg hadde kjørt den øvelsen før benkpress og skråbenk, men ettersom det er den siste øvelsen føler jeg at 16kg er mer enn nok forløpig.

Sist gang kjørte jeg 50kgx5/5 på stangroing, og syntes grepet var veldig sketchy. I dag tok jeg 50kgx3/5 og 52.5kgx2/5. Ikke noe særlig å si på grepet annet enn at det var 'slightly' forbedret; heldigvis, for i morgen er det markløft igjen, og grunnen til at jeg ikke klarte 70kgx5/5 var på grunn av grepsproblemer. Håper forøvrig at det forbedrer seg til i morgen. Skal klare å øke i hvertfall 1 rep pr set, slik at det blir 3/5, i stedet for 2/5 som det var sist. Omsider vil jeg nå 5/5 a-la 70kg, hvor jeg da øker til 75kg eller 80kg.

Økte også motstand på Ab-crunch maskinen til 35 i dag. Hadde forbredt meg på å ta et 5/5, men det gikk veldig greit, så jeg kjørte på med 35x5/10. Det kjentes for å si det sånn når jeg skulle ta ab-wheel. Heldigvis gikk det greit å ta 5x5 der også, men merket at jeg måtte ha lengre pauser enn vanlig mellom settene.

Push-ups 3x20 gikk lettere en sist gang følte jeg. Kanskje på tide å øke?
Det gjorde forsåvidt planken også, må vel kanskje øke tiden på den også etterhvert. Akkurat nå kjører jeg 1 min på venstre armen, så 1 min på høyre armen (sammenhengende). Så tar jeg ca 1 min pause, slik at jeg får hvilt i den sist brukte armen, hvor så jeg går opp i planken med begge armene, og står slik i 1 min. Mens jeg står på en arm, tar jeg hoftene i gulvet 10 ganger mens jeg står, dette gjør jeg på begge armer.

Slik ser dagens treningsprogram ut:


Og slik ser dagens kostholdsprogram ut:




Hvis noen lurer på til hvilke klokkeslett jeg spiser de forskjellige måltidene så er det som følger:

Breakfast: 09:00

Mellommåltid: 11:00

Lunch: 13:00

Pre-workout: 14:30

Workout: 15:00

Post-Workout: 16:15 - 16:30

Mellommåltid: 17:00 - 17:15

Dinner: 19:30 - 20:00

Rett før leggetid: 23:00


Alt dette varier fra dag til dag, men jeg prøver å holde det noenlunde a-la dette.

-halftheman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!