Skrevet av Emne: Deff uke 25! Mot 7%BF  (Lest 74305 ganger)

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Bilde update s.3
« #45 : 09. juli 2011, 01:27 »
Fin fremgang. Ser du har trent bryst og armer i hvert fall. Du ser ikke noe særlig tjukkere ut.

Likevel synes jeg du bør måle fremgang i styrke, ikke bilder. Bilder er avhengig av dagsform, lyssetting osv.

Tusen takk for det! Jeg har også en oversikt over fremgang i tillegg til bildene. Personlig syntes jeg det er mye mer motiverende å se på bilder enn på tall, men det er bare meg Smiley

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Bilde update s.3
« #46 : 09. juli 2011, 06:14 »


Progresjon etter 1 måned

Dette er ikke 1rm, men det jeg trener med.

Knebøy: 50kg - 100kg = +50kg
Benkpress (smith): 50kg - 70kg = +30kg
Skråbenk manualer: 20kg - 24kg = +4kg
Stangroing: 30kg - 55kg = +25kg

Markløft: 60kg - 70kg = +10kg (det skal nevnes at jeg tar betydelig mange fler rep på 70kg enn hva jeg klarte med 60kg)
Skulderpress manualer: 20kg - 22kg = +2kg
Militærpress: 30kg - 35kg = +5kg (Kun trent militæpress 2 ganger)
Sidehev: 7kg - 9kg = +2kg

Bulgarske utfall: 12kg - 20kg = +6kg
Smal nedtrekk: 57r - 67r = +10r (r= resistanse)
En arms roing: 24kg - 28kg = +4kg
Smal-benk (smith): 32.5kg - 47.5kg = +15kg
Ab-crunch maskin: 20r - 40r = +20r (r= resistanse)

Slik ser det ut etter 1 mnd med trening på det såkalte 'baseprogrammet' mitt. Som dere kan se så har jeg hatt stor økning kun på 1 mnd. Den største grunnen til økning er nok teknikk, men som dere kan se på bilde s.3, så har jeg også hatt litt kroppslig fremgang.

-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Bilde update s.3
« #47 : 09. juli 2011, 14:07 »


Dag 27

Dagens trening gikk kjempe bra i dag også! Hadde ikke noe økning bortsett fra smalbenk. Skulle dog økt i en-arms roing og bulgarsk utfall. Det var hvertfall følelsen jeg satt igjen med etter øvelsene var ferdige. Men da vet jeg det til neste gang. De 4 neste dagene, 10, 11, 12, og 13 blir mine siste dager før jeg drar av gårde 1 uke til Fiji. Skal da såklart ha treningsfri, og jeg skal kose meg masse! Man skal dog ikke se bort i fra at jeg tar noen småøkter i form av push-ups, chins. Hotellet har dog et treningssenter, men jeg har allerede bestemt meg for at kroppen så og si skal få 1 ukes hvile, og restituere seg helt før jeg skal begynne å kjøre på frem til jul uten noen lengre pauser.

Skulle egentlig økt til 30kg i en-arms roing, men jeg glemte det rett og slett. Jeg kom desverre ikke på det før jeg var ferdig med alle setene, og da var det for sent.
Energien i dag var på topp som vanlig! 80g Havregrøt, 2x Kokte egg og 50g Protein Shake (WHEY), 1 time og 30 minutt før jeg trener er perfekt mengde mat for 1 time og ca 20 minutters trening. Det skal sies at de 2.5 scoopsene med jack3d jeg tar 20 minutt før trening har stor innflytelse de også. Jeg går liksom ikke tom før heeeelt på slutten. Av og til før jeg begynner med mage øvelsene, og av og til går jeg ikke tom i det hele tatt før jeg rekker å fylle på med 60g rosiner og 50g protein shake etter trening.

Kjørte smalbenk (smith) 47.5x5/5 i dag! Det føltes deilig å klare det. Er skikkelig fornøyd med økningen min i smalbenk, og hvordan jeg føler at jeg har full kontroll på øvelsen. 13 Juli skal jeg kjøre 50kg. Jeg må hvertfall det hvis jeg har tenkt å fortsette å øke. Har ikke planer om å stagnere meg selv før det virkelig sier stopp i kroppen. Hver gang jeg øker så sier jeg til meg selv, 'dette går bra, er jo samme som sist uke, bare 2.5kg mer, det er jo ikke en dritt'.

Uansett, her er dagens treningsprogram:




Dagens kostholdsprogram:


-halftheman

Utlogget RoBeRt0

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 410
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 410

Sv: halftheman - Bilde update s.3
« #48 : 09. juli 2011, 14:33 »
Skikkelig bra logging ! oversiktelig og bra fremført, bra fremgang ! blir å følge med her Wink

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Bilde update s.3
« #49 : 09. juli 2011, 14:35 »
Skikkelig bra logging ! oversiktelig og bra fremført, bra fremgang ! blir å følge med her Wink

Takk!

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Bilde update s.3
« #50 : 10. juli 2011, 09:00 »


Dag 28 - Hviledag

Hviledag igjen gitt! Merker jeg har ganske vondt i ryggen i dag, men ikke til en slik grad at det vil få konsekvenser for treningen min de kommende dagene. Det er jeg temmelig sikker på. Tror smerter kommer av skjev soving. Får håpe det går over til morgen, og at kasein proteinene jeg tar før jeg legger meg hjelper meg i restituerings prosessen.

I morgen er siste 'dag 1' før jeg skal ha en ukes ferie. Blir spennende å se hvordan jeg ligger an i morgen, sammenlignet med fredag 22 Juli, som er første treningsdag etter jeg er kommet hjem. Tror ikke jeg kommer til å regressere så særlig mye akkurat, er trossalt bare en uke det er snakk om.

Uansett, her er dagens kostholdsprogram:


-halftheman

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Bra dette ja. Synes du har realistiske mål og. Bare tren bra og ikke minst hardt, så blir det ikke stagnering skal du se. Har forresten funka veldig bra for meg å variere litt med antall reps osv i knebøy. Merka god progresjon med 5x5, men også på rundt 8 reps, og helt ned til 2. Så anbefaler helt klart å variere antall reps fra tid til annen, iallefall hvis progresjonen går nedover!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Veldig bra og oversiktig, virker som du virkelig har gått inn for dette Smiley

Noen tips, kjør benk i vanlig benk og ikke smith, så du skrev at du trente alene så du følte det var tryggere, men det kan jeg ikke tenke meg. Du får MYE mer igjen for å trene vanlig benk. Selv om du må bruke litt tid på å bli mer sikker på vanlig benk uten spotter, og må trene med lettere vekter så kommer du veldig fort til å få igjen for det. (Ille jeg gjentok megselv da Smiley)

Visst du ikke trener på ett treningsstudio syntes jeg nesten du bør det. Og gjør du det så bare ta tak i noen til å stå bak deg i benken, det skaper både venner og bra miljø.

Tips nr 2, tren dype knebøy ! Jeg er ganske sikker på at knebøyene dine er ganske høye, gå helt ned så hoftebeinet ditt er lavere enn kneet.

Siste tips, i markløften tren uten hansker, reimer og annet som gjør at du ikke blir så fort sterkere i grepet. Blir du svett og klam i henda kjøp noe magnesium\kalk.

Og gjør som Luxor sier, variasjon er veldig viktig !

Lykke til videre, du er flink !
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

elmundox

  • Gjest
Tusen takk for konstruktiv feedback! Setter virkelig pris på det Cheesy

Fikk økt til 100kgx5/5 i dag i knebøy (logg kommer senere), men jeg er redd for at de ikke er helt dype nei. Har ikke stagnert i knebøy enda, men når den tid kommer så skal jeg variere litt på reps tenker jeg. Har forsåvidt bare trent seriøst i litt over 1 mnd.

Ottesen: Ja, jeg trener på treningsstudio, men jeg trener dog alene. Jeg hater smith-maskinen av hele mitt hjerte for jeg vet at vanlig benk er veldig mye bedre. Nå har jeg to økter igjen før jeg skal ha 1-ukes ferie, og når jeg kommer tilbake så skal jeg gå over til vanlig benkpress, både på smal-benk og vanlig benk. Du har rett i at knebøyene mine er ganske høye ja (tenker de ligger mellom 60º - 70º). Får vel regressere der også til dype knebøy slik at de har 100% effekt.


Bilde av ryggen:

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

kraftig logg! blir nok bra det her Smiley
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

elmundox

  • Gjest
kraftig logg! blir nok bra det her Smiley

Tusen takk!

elmundox

  • Gjest


Dag 29

Dagens trening gikk kjempe bra! Jeg digger dagen etter hviledag, for da har jeg alltid 120% å gi på trening. Dessuten har kroppen vært uten koffein i en hel dag, så jeg er mer mottakelig for pre-workout supplementet mitt enn jeg er på de andre dagene. 80g Havregrøt, 2x Kokte egg og 50g protein shake (whey) 1t og 30m før trening gir meg perfekt energi! Er så fornøyd med at jeg har funnet den perfekte mengden med mat før trening. Ettersom jeg trenger mer energi etterhvert, er det bare øke på havregrøten, selvom det er sykt hardt å presse ned nå, etter 2 egg og 50g protein shake blandet med 1/2L vann.



Begynte dagens trening med å øke til 100kgx5/5 knebøy. Jeg vet ikke helt om jeg skal være fornøyd eller ikke, for jeg har funnet ut at jeg ikke gjør det helt riktig (60º-70º bøy i stedet for 90º). Så f.o.m neste økt skal jeg regressere til mindre vekt, men riktig bøy i hoftene. Tenker jeg må helt tilbake til 60kg, for så og øke oppover til målet mitt på 140kg. Det er en lengre vei å gå, men da blir det hvertfall riktig. Og da klarer jeg sikkert 200kg med halv-bøy, slik som mange andre her inne, og jeg kan skryte av at jeg klarer 200kg knebøy selvom jeg ikke gjør det riktig... not



Økte også til 70kgx5/5 i benkpress i dag (smith maskinen), noe som jeg forøvrig er fornøyd med selvom det er i smith-maskinen. Men etter nøye målinger, og uttallige artikler,vidoer har jeg kommet frem til at jeg skal kutte smith-benken, både i vanlig benk, og smal-benk. Fordelene ved vanlig benk dreper alle fordele ved smith-benk. Så når jeg kommer tilbake fra Fiji er det full rulle i vanlig benk. Har psykisk forbredt meg på at jeg skal regressere, og jeg vet med meg selv at det ikke blir en motivasjonsdreper.



Som sagt så hadde jeg 120% å yte i dag på trening, og jeg forbannet meg over at jeg måtte nok en gang løfte 24kg i skråbenk manualer. Akkurat i det jeg er ferdig med det tredje setet dukker det opp en fyr jeg har snakket litt med, og jeg grep muligheten til å spørre han om å spote meg, fordi jeg sliter med å få opp vektene når jeg ligger. Det går dog fint å løfte dem når jeg har fått hjelp til å løfte de opp i riktig posisjon. Uansett, jeg utnyttet muligheten til først å klare 26kgx1/5, noe som gikk overraskende lett, og spoten min sa at jeg skulle prøve 28kg, noe som jeg tvilte på i øyeblikket, men jeg hadde jo ingenting å tape, for jeg hadde trossalt en spot. Jeg klarte nesten ikke løfte manualene fra stativet til benken, men når jeg fikk hjelp med manualene opp gikk det som smurt! Dvs at jeg klarte 28kgx1/5, og nå vet jeg hvertfall at jeg SKAL ha spot hver gang jeg skal løfte skråbenk med manualer, for maken til progresjon og selvsikkerhet en spot førte til skal ikke undervurderes i nærmeste fremtid. Får vel gjøre det samme når jeg begynner å løfte vanlig benk! Har to kompiser som begynte akkurat på samme studio som meg, så vi får se åssen det blir når Uni begynner igjen med timeplan osv.



Når jeg først hadde vært så flink med benkpress og skråbenk bestemte jeg meg for å øke i flyes også! Kjørte på med 18x3/5, og det var først da jeg bestemte meg for å gønne på med 20kgx2/5. Det gikk akkurat, med gode pauser. Hadde ikke spot. Flyes er jo såpass trygt hvis det skulle skjære seg, er jo bare vri armene til en vanlig 'dumbell press' vinkel.


Skulle gjøre stangroing i dag, og jet satt på 65kg, trod 10kg vektene var 5kg. Merket det ikke før jeg hadde gjort tre repitisjoner, men tenkte bare 'fuck it', og kjørte på med to til, selvom det var grisetungt! Av en eller annen grunn så holdt jeg markløft grep, høyrehånden bakfrem. Det var nok derfor jet presterte å klare 65kgx5/5 i stangroing! Det var egentlig ikke meningen i det hele tatt, og planen var 57.5x5/5, men nå vet jet hvertfall det til neste gang at jet klarer 65kgx5/5 i stangroing, dog med markløft rep! Jeg smilte bredt da jet var ferdig

Valgte også å prøve enda en av iforms øvelser. Det var brede dips 2x10. Det gikk latterlig lett, så neste gang jeg skal kjøre dem så må jeg nok henge på 5kg. Det blir bra! Gleder meg som et lite barn til jeg begynner på det nye programmer mitt! 6 økter igjen rem til. 1 August (har jo 1 uke ferie fra 14. Juli til 21. Juli). Så tar jeg fri helga 30 og 31, slik at jeg har to restitusjons dager å forbrede meg på!

Etter flott konstruktiv feedback har jeg bestemt meg for å legge smith-maskinen på hylla for godt (bortsett far militærpress; forløpig). I dag løftet jeg 70kgx5/5, og var veldig fornøyd med det. Men etter litt frem og tilbake har jeg bestemt meg for at jeg skal droppe smith-benken og heller gå over til vanlig benk- både på benkpress og smalbenk. Som jeg har nevnt tidligere så føler jeg meg tryggere i smith-maskinen av en eller annen grunn pga at jeg ikke har spot, og trener alene. Jeg vet jeg kommer til å regressere minst 10-15kg når jeg går over til vanlig benkpress, men jeg er fast bestemt på at jeg kommer til å hente meg bra opp igjen når teknikken er helt i boks, og jeg føler meg trygg. Fordelene med vanlig benkpress dreper all fordelene ved smith-maskinen, og jeg ser egentlig ikke noe grunn lengre til å holde på med den når vanlig benk er så mye bedre. Jeg velger å fullføre de to siste treningsøktene mine med smith-maskin før jeg tar en ukes pause hvor jeg skal på ferie til Fiji. Når jeg kommer tilbake så hopper jeg rett på vanlig benkpress slik at jeg er klar til 1. August hvor jeg begynner på iform sitt 5x5 program. Da blir det ikke noe tull fra dag 1 m.h.t programmet og jeg kan føre en logg på vanlig benkpress. Satser på å få fikset teknikken frem til 1. August slik at det er bare å kjøre på den mandagen!

Har også fått konstruktiv feedback på knebøyen, og jeg har konkludert med at jeg også skal regresere på den slik at jeg får utført den 100% ordentlig (hoftebeinet lavere enn kneet). Slik som jeg gjør det nå er jeg temmelig sikker på at jeg varier mellom 60º-70º pr rep, noe som tydeligvis ikke gir full effekt ved knebøy løft. Jeg tenker jeg blir å regressere 40kg ned til dype knebøy, men det vil gi bedre resultater når øvelsen blir utfør ordentlig. Jeg setter også igang med dette etter ferien (1 uke) i og med at jeg ikke har fler knebøy økter for jeg er hjemme igjen.



Her er dagens treningsprogram:




Dagens kostholdsprogram:



-halftheman

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sier det igjen jeg, flink du. Det er akkurat den selvinsikten og holdningen du har man må ha får å komme langt !

Ha en god ferie også !
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

elmundox

  • Gjest


Dag 30

Flott og effektiv trening i dag! Energien var på topp, og konsentrasjonen var på sin plass som vanlig, så jeg hadde ingenting som holdt meg tilbake på dagens økt. Dagens økt var faktisk utrolig motiverende da jeg endelig klarte å øke i skulderpress manualer, oppnå 5x5 i markløft med forutbestemt vekt, og sidehev, samt militærpress.

Hadde jo som sagt planlagt å klare 70kg5x5 i markløft i dag, og det gikk jo som forventet. Great success. Selvom de to siste repsene i det siste setet ble litt halvhjertet med skjev rygg, så ble resten gjennomført med glans! Nå er det bare kjøre på med 80kg og jobbe meg oppver til et 5x5 på det. Dette blir bra! Kan bare gå en vei nå, og det er oppover. (Krysser fingrene for at jeg ikke skader meg da) Skal jeg heller øke til 75kgx5/5 og så 80kg? Eller skal jeg bare kjøre på 80kg med en gang? 10kg er ikke så mye i en så stor øvelse tenker nå jeg.

Fant meg en spot i dag på gymmet, så jeg åpnet med skulderpress manualer 22kgx3/5 hvor jeg dristet meg på 24kgx2/5 på de to siste setene. Det gikk veldig bra. Spoten kontrolerte bare at det gikk greit, uten å gi noe form for fysisk kontakt med armene mine. Kun pysykisk ettersom jeg følte jeg måtte imponere. Kommer vel kanskje av presentasjons angst og det menneskelige innstinktet om å prestere bedre under press med tilskuere. (Egentlig ganske dumt av meg egentlig, for er det en ting jeg har lært meg, så er det å ikke sammenligne seg selv med andre på gymmen, no matter what)

Jeg har kommet godt i gang med militærpress nå føler jeg, selvom jeg utfører den i smith-maskinen, men det skal ikke ha noe betydelig effekt regner jeg med. Uansett, gjorde mine løft på 35kgx5/5 uten noe særlig problemer. Hadde dog 'lengre pauser' pr set. (ca 1-2 minutter)

Klarte til og med 5 chins i dag (bredt grep vel og merke) på første setet og jeg var sikkert på at de neste setene skulle følge med 4 4 3 3, men det skjedde desverre ikke. Måtte bite i det sure eplet da jeg kun presterte å klare 5,3,3,3,3 - men til mitt forsvar så har jeg gjort pull-ups i stedet for chins, når det var sist nevnte som stod i programmet mitt. Jobber meg mot 2x10 i chins. Soon my friends, soon! Tror det går lettere når jeg begynner på iform sitt 5x5, hvor chins er den 2. øvelsen på programmet etter markløft. Vet jeg kommer til å ha mere å gi da, ettersom jeg ikke er fullt så sliten etter markløft som jeg er etter, markløft,militæpress, skulderpress manualer for så over til chins.

9kgx5/5 gikk usedvanlig lett i dag. Hadde ikke annet valg enn å øke til 10kg på de to siste setene mine. En ting er sikkert hvertfall, jeg har blitt sterkere!

Dette er siste 'dag 2' økt før 1-ukes ferie. Blir spennende å se hvor mye jeg regresserer på 1-uke treningsfri.

Uansett, her er dagens treningsprogram:


Dagens kostholdsprogram:


-halftheman

elmundox

  • Gjest



Dag 31

Dagens trening gikk kjempe bra! Fokus og energi på topp som vanlig, og motivasjonen syntes ikke til å forsvinner heller. I dag var min siste treningsdag før 25. Juli. Dvs at jeg skal ha en 10- dagers pause ettersom jeg skal bort 1 uke. Dette passer utmerket ettersom Uni begynner 25. Juli, og iform sine hviledag går opp i opp med timeplanen min. Derfor er jeg og begynne på iform sitt treningsprogram 25. Juli i stedet for 1. August. Passer utmerket etter 10- dagers hvile. Har forøvrig med meg treningstøy på ferie, og jeg regner med at jeg kommer til å trene litt, men det blir dog veldig lett. Der jeg skal er det treningssenter, og jeg har lovet meg selv at jeg skal ta regelmessige push-ups, chins og squats. Hvorvidt jeg kommer til å gjøre noe særlig mer på gymmen for jeg bedømme der og da.

Dagens trening begynte med 2kg økning i bulgarsk utfall, opp til 22kg. Det går veldig greit, og jeg skulle vel økt på denne øvelsen hver uke. Jeg begynte dog på 12kg, så en liten økning har jeg hvertfall hatt den siste månden.

Over til benken (smith) hvor jeg maktet å løfte 70kgx3/8 - Til dere som er motstandere av smith-maskinens bruk til benkpress og smalbenk, jeg vil bare informere dere om at f.o.m nå er det slutt på det for meg. Har akseptert å regressere i kg og heller bytte til vanlig benkpress. Kommer til å starte på ca 50-55kg tenker jeg, men vil nok hente meg oppover ettersom teknikken kommer knelene etter.

Foranding fryder, så jeg byttet ut smal nedtrekk med sittende roing. Kjørte samme vekt/resistanse (?) 67x5/5, kun godt ha økt på den, men jeg hadde bestemt for å øke i en-arms roing og valgte derfor å spare litt energi til det. Dumt valg, fordi en-arms roing 30kgx5/5 gikk lettere enn forventet. Lett og konstantere med tanke på at jeg ikke slet meg skikkelig ut på sittende roing, men det var et valg jeg måtte ta, og jeg står for det. Nå vet jeg hvertfall det til neste gang! Kanskje det hadde noe å gjøre med dagsformen å gjøre, men uansett.

Smalbenk (smith) hvor jeg løftet 50kgx5/5 - Samme som vanlig benk, skal slutte med smith og har askeptert regress. Har forsåvidt økt i styrke (og størrelse?) selvom jeg har løftet alle løftene mine i smith-maskinen, men fordelene i vanlig benk er en usedvanlig trekkfaktor for at jeg velger å bytte.

Vil med dette si at jeg tar 10 dagers pause fra logging, og jeg kommer mest sansyligvis ikke til å føre logg mens jeg er på Fiji (Kan være jeg skriver opp et sammendrag når jeg kommer hjem). Jeg kommer dog til å passe på hva jeg spiser, og hvor mye jeg spiser og når jeg spiser, men jeg kommer nok ikke til å føre dette opp. Som jeg skrev i begynnelsen av innlegget så kommer jeg til å gjøre lett trening, bare sånn at kroppen ikke skal glemme hvor glad den er i å trene! Jeg takker for meg, så snakkes vi om 10 dager, og da er det gameon med iform sitt 5x5 program. Over og ut

Dagens treningsprogram:


Dagens kostholdsprogram:


-halftheman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!