Skrevet av Emne: Deff uke 25! Mot 7%BF  (Lest 74185 ganger)

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #75 : 01. august 2011, 12:48 »


Dag 50

Da var det dags for trening igjen heldigvis. Er fortsatt lemser i lårene etter torsdag økta utrolig nok. Var litt skeptisk med tanke på at det var markløft i dag, men merket heldigvis ikke noe til det.

Etter to flotte hviledager ble det en fartsfull trening med høy konsentrasjon og usedvanlig mye fokus. Har kun 8 dager igjen før jeg må på jack3d off-cycle program, det kan bli spennende å se hvordan det blir å trene uten jack. Tror ikke jeg komme til å merke det så veldig, ettersom jeg har


bestilt meg xpand - caffeine free, iog med at jeg må holde meg vekke fra stimulanter slik at jeg igjen kan få effekt av jack3d igjen. Det kan være jeg velger meg et annet PRE-wrkout supplement. Har hørt mye bra om LIT-UP også, men alt til sin tid.

Begynte økten med markløft i dag. Skulle altså opp til 100kg og jobbe meg mot et 5x5 set på det. Gikk overraskende greit, til tross for at jeg hadde en 10kg økning fra forrige uke. Åpnet med 5 reps til min store overraskelse. Klarte ikke følge opp de 5, så det ble 3,3,3, og 2 - Er veldig fornøyd med min egen innsats. Teknikken min er helt i boks og jeg føler at jeg har skikkelig kontroll. Regner med å klare 5x5 innen 20 August. Hadde vært gøy å testet 1RM i mark, men jeg er redd for å ødelegge ryggen. Alt til sin tid.

Jeg var helt ødelagt når jeg skulle ta chins, klarte bare 4,4,3,3,3. Programmet sier 2x10, men jeg har ikke sjangse så jeg kjører bare 5x5 helt til jeg presterer 2x10 (om det noen gang går da).

Stangroing 75kg 3x10 gikk greit. Litt tungt på siste setet, men det gikk akkurat. Måtte dog bytte overhåndsgrep rundt rep nr 6 på alle setene. Dette gjøres på ca 1.5 sekunder så jeg taper ikke så mye på det.

Biceps-curl var ubeskrvelig tungt! 27.5kg 5x10 - Dumme meg hadde jo såklart glemt å veie stanga der også, men jeg fant ut at den veide 5kg, så alle de andre loggene mine så kan man plusse på 5kg når det kommer til biceps curl.

Så kjørte jeg de vanlige mageøvelsen jeg alltid gjør. (se bilde)

Dagens treningsprogram:



Dagens kostholdsprogram:


Som dere kan se så har jeg begynt med kreatin tilskudd.

-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #76 : 02. august 2011, 08:52 »



Tenkte å slenge inn hvilken musikk jeg hører på mens jeg trener. Digger den typen musikk når jeg trener, noen som har forslag til sanger i samme sjanger?




elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #77 : 02. august 2011, 09:41 »


Dag 51

Da var det dags for enda en treningsøkt, og det gikk skikkelig bra! Nok en dag med høy fokus og effektivitet. Var ferdig med hele økten på 40 minutter. Det er kun 4 øvelser på programmet i dag på 'dag 2'

Åpnet med benkpress 65kg 5x5, ingen faillure reps. Så må øke litt neste gang slik at det blir litt motstad. Blir nok å øke til 67.5kg på de to siste setene. Kanskje jeg til og med øker til 67.5 på alle setene. Jeg må neste se på dagsformen før økten, og om treningskompisen min er klar da han også. For de som har lest 'jevnt og trutt' så vil jeg bare nevne at vanlig benkpress går veldig bra, til tross for at jeg har holdt meg til smith-maskinen over en lengre periode. Har kun regressert 5kg i overgangen smith > vanlig benk, noe som jeg er veldig fornøyd med.

Andre øvelsen ut var brede dips 2x10. Hadde tenkt å hive på 5kg ekstra, men kv (kroppsvekt) var mer en nok. Kanskje jeg får hive på 2.5kg neste gang, må jo trossalt begynne å øke.

Skråflyes 20kg 2x10 var pain! Jeg føler at øvelsen ikke blir utført helt ordentlig, så jeg tror jeg kommer til å regressere til 16-18kg for å få utført den skikkelig. Jeg skal jo trossalt lage min egen motstand, så det er vel ikke så farlig hvilken vekt jeg løfter med.

Siste øvelsen på programmet var smal-benk. Den ble utført 42.5kg 5x10, uten noen failure reps som jeg hadde forrige gang, så det var en fin økning. Neste gang skal jeg opp til 45kg! Gleder meg allerede, men det kommer til å bli hardt!!

Dagens treningsprogram:


Dagens kostholdsprogram:


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #78 : 03. august 2011, 12:46 »



Dag 52

Hviledag igjen gitt! I morgen er det ben økt, og jeg gruer meg skikkelig til å bli lemster igjen! Var lemster i 4-5 dager etter sist økt utrolig nok! Håper det går bedre denne gangen.

Knebøy blir regressert til 70kg (hvis ikke mindre) slik at øvelsen blir utført 100% skikkelig (hoftebøyerene lavere enn keneet)

Dagens kostholdsprogram:



-halftheman

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #79 : 03. august 2011, 13:01 »
Tar du benken i smithmaskin? om ikke, så kommer du nok til å nå 100 før det har gått 6mnd Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #80 : 03. august 2011, 13:03 »
Tar du benken i smithmaskin? om ikke, så kommer du nok til å nå 100 før det har gått 6mnd Smiley

Nei, benken er vanlig benk Smiley Og jeg som syntes 100 til 2012 var optimistisk :p Men skal nok klare det, hvertfall hvis jeg fortsetter like bra som jeg har gjort!

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #81 : 03. august 2011, 13:41 »
Trener du benk annenhver dag går det sikkert lett, men trener du hele kroppen og fokuserer på å få en jevn progresjon hele veien blir det vanskligere, men helt klart mulig.

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #82 : 03. august 2011, 14:03 »
Trener du benk annenhver dag går det sikkert lett, men trener du hele kroppen og fokuserer på å få en jevn progresjon hele veien blir det vanskligere, men helt klart mulig.

Jeg følger iform sitt 5x5 program, dvs at jeg trener benk 1 gang i uken. Skal følge dette programmet i hvertfall 10 uker, så får se hvordan jeg ligger ann etter det og hvordan jeg velger å trene videre.

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #83 : 04. august 2011, 10:45 »


Dag 53

Da var det dags for trening igjen, og dagens økt var bein økt! Skikkelig høy konsentrasjon og fokus gjennom hele treningen. Dette er blant annet en av de mest smertefulle treningene jeg har hatt i mitt liv! Skjønner ikke hvorfor, men ALLTID når jeg kun trener bein blir jeg så immari mer sliten og svett en på noen av de andre dagene! Er jo trossalt store muskelgrupper, så det forklarer vel hvorfor.

Valgte å regressere til 70kg knebøy, slik at de ble utført 100%, og jippi, endelig ble de det! Hofteleddsbøyerene under knærene og skikkelig dype! Så nå har jeg det i boks. Nå kan det kun gå en vei og det er oppover. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd å trene knebøy før, 120kg 5x5 my ass! Nå sliter jeg skikkelig med 70kg! Til alle dere som tar 150kg+ i knebøy, håper dere tar virkelig lave bøy, for det er helt essensielt!

Beinpress og utfall gikk greit. 145kg og 40kg. Beinpressen blir nok økt til neste gang kjente jeg. Samme med lårcurl. 75kg.

Strakemark har jeg fått helt i boks nå. Så da er det bare kjøre på til 70kg ettersom 65kg 5x10 i dag gikk uten probem!

Kjørte også fire diverse mageøvelser.

Dagens treningsprogram:


Kostholdsprogram:


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #84 : 05. august 2011, 10:54 »



Dag 54

Dagens trening gikk kjempe bra. Kun fire øvelser på programmet i dag, så økten var ferdig på litt under 40 minutter. I dag var også siste dagen min på jack3d for nå har jeg gått på det i 2 måneder og det er på tide med 1 mnd off-cycle syklus. Har funnet meg et koffein-fri pre-workout supplement NO-XPAND heter det.

Begynte økten med militærpress 35kg 5x5 - øvelsen ble utført med frivekter, og det gikk veldig greit. Var første gang jeg løftet militærpress med frivekter.

Sidehev 8kg 3x10 var pain som vanlig.

Tåhev gikk greit, selvom jeg var veldig nærme krampe et par ganger.

Dagens treningslogg:


Kosthold:


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #85 : 07. august 2011, 05:17 »



Dag 55 - Hviledag

Hviledag igjen gitt! Dagens kosthold ble ikke så veldig bra. Til mitt forsvar var jeg borte fra morgenen til kveld så jeg spiste det 'beste' jeg fikk tak i.

Kostholdsprogram:


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #86 : 07. august 2011, 09:42 »


Dag 56 - Hviledag

Hviledag igjen gitt! I morgen er det fullt kjør igjen, og jeg håper på å klare 100kg 5x5 i markløft! Skal finne meg et belte slik at jeg stabiliserer ryggen.

Kostholdsprogram:


-halftheman

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #87 : 08. august 2011, 13:16 »


Dag 57

Endelig var det dags for trening igjen, og dagens trening gikk rimelig bra. Har nå sluttet på jack3d ettersom jeg har gått på det i 2mnd. Grunnen er at man må gå på off-cycle slik at kroppen ikke blir resistans mot stimulanter. Jeg skal holde meg unna koffein i 1mnd til jeg begynner på jack3d igjen. Skrev i en tidligere post at jeg har begynt på noe som heter XPAND - Caffeine free. Det funket helt greit, savnet fokusen og det 'lille ekstra' - men det kan godt være at det bare var noe jeg innbilte meg, eller var det?

Regresserte for første gang i alle øvelsene i dag. Energien var laber og jeg følte meg som møkk til tider gjennom treninga.

Begynte med markløft 100kg og jeg hadde trodd jeg skulle åpne med hvertfall 5 reps som sist, men det ble ikke mer enn 3. Kan godt være at det var første gang jeg løftet med belte i dag, og at jeg ikke helt er vant til det, men det var sykt deilig å få stabilisert ryggen skikkelig! Skal definitivt få kjøpt meg et belte så fort som svint!
Markløft gikk som følger, 3,3,3,4,3 - Har fortsatt en liten vei å gå, men jeg er veldig fornøyd. Tok meg litt over 2 mnd å få min første 'smell' hvis jeg kan kalle det for det. Men det motiverer meg bare fordi jeg vet jeg har gjort bedre!!

Chins gikk som vanlig. Tror jeg er over gjennomsnittet dårlig til Chins for å være ærlig! Har ennå ikke klart mer enn 4 (etter jeg har brukt masse krefter på markløft), men det kan jo heldigvis bare gå en vei, og det er fremover.

Stangroing gikk også dårligere enn forrige gang, måtte bytte overhåndsgrep flere ganger mens jeg løftet, og jeg var skikkelig sliten gjennom alle setene. Men det ble fullført med litt lengre pauser. (Kanskje fordi jeg ikke spise 2x Kokte egg til frokost som jeg pleier, i dag ble det bare shake og havregrøt, neste gang blir det egg i tillegg!)

27.5kg Biceps curl gikk greit. Det rev skikkelig i armene på de to siste setene, og jeg tror nok ikke jeg kan øke enda! Satser på å bygge litt armer gjennom noen av de andre baseøvelsene. Seriøs isolering kan jeg ta etterhvert.

Dagens treningsprogram:



Dagens kostholdsprogram:


-halftheman

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #88 : 08. august 2011, 13:28 »

Progresjon etter 1 måned

Dette er ikke 1rm, men det jeg trener med.

Knebøy: 50kg - 100kg = +50kg
Benkpress (smith): 50kg - 70kg = +30kg
Skråbenk manualer: 20kg - 24kg = +4kg
Stangroing: 30kg - 55kg = +25kg

Markløft: 60kg - 70kg = +10kg (det skal nevnes at jeg tar betydelig mange fler rep på 70kg enn hva jeg klarte med 60kg)
Skulderpress manualer: 20kg - 22kg = +2kg
Militærpress: 30kg - 35kg = +5kg (Kun trent militæpress 2 ganger)
Sidehev: 7kg - 9kg = +2kg

Bulgarske utfall: 12kg - 20kg = +6kg
Smal nedtrekk: 57r - 67r = +10r (r= resistanse)
En arms roing: 24kg - 28kg = +4kg
Smal-benk (smith): 32.5kg - 47.5kg = +15kg
Ab-crunch maskin: 20r - 40r = +20r (r= resistanse)


-halftheman

50kg økning i benkpress og 10kg økning i markløft, er vell noe som er litt feil?

Ellers liker jeg veldig godt slik du loggfører, ser ut som du liker det du holder på med.

Keep up the good work!
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

elmundox

  • Gjest
Sv: halftheman - Fra 50 til 100 i benk på 6mnd
« #89 : 09. august 2011, 11:38 »


Dag 58

Nok en treningsdag over, og økten var helt perfekt! Ble ferdig på litt under 40 minutter. Høyt fokus og konsentrasjon gjennom hele økten. Noe helt annet enn i går!

Åpnet med benkpress, 67.5kg 3x5 og avsluttet de to siste med 70kg 2x5 - noe som jeg er veldig fornøyd med. Dvs at jeg har hentet meg skikkelig bra inn i forhold til smith-benken. Teknikken min er skikkelig bra føler jeg, og jeg avsluttet med 70kg glansfullt! Neste uke blir det 70kg 5x5. LETT! 30kg til jeg når målet mitt på 100kg (1RM). Klarer jeg det tro?

Brede dips, piece of cake. Skal kjøpe meg belte i løpet av uka for markløften, da kan jeg begynne å ha på litt ekstra vekt på dips også. Selvom 2x10 egentlig er ganske så tung med bare KV, så tror jeg KV+5kg går akkurat.

Valgte å regressere 4kg i skrå-flyes. Fra 20kg til 16kg. Grunnen er at nå blir de utført 100% ordentlig, pluss at hele cluet med øvelsen er å lage sin egen resistanse, så vekten spiller egentlig ikke så mye rolle har jeg funnet ut. Bedre å ta litt lavere å utføre dem 100% riktig, enn å ha høyt å kun løfte med 70% riktig teknikk.

Hadde ambisjoner om å klare 45kg 5x10 i smal benk i dag. Desverre gikk ikke det så bra. Åpnet med 45kg 3x10, men måtte belage meg på å regressere til 42.5kg de to siste setene. Er jo forøvrig en økning i selve øvelsen fra forrige økt, men nådde altså ikke målet mitt. En ting når det gjelder trening er å sette seg mål før økten. Jeg føler det er noe av det viktigste med den mentale delen av treningen.

Dagens treningsprogram:


Kostholdsprogram:


-halftheman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!