Skrevet av Emne: ZMA 1 eller 3 piller?!  (Lest 8826 ganger)

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #30 : 17. juni 2011, 17:25 »
Det er én ting jeg lurer på. Man skal ikke kombinere kalisum og zma, men hvor lenge før bør man ha konsumert kalsium før man inntar zma?
1-2 timer før ca Smiley

Utlogget preboa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #31 : 17. juni 2011, 17:28 »
Hvor viktig er egentlig dette? Jeg liker å spise kveldsmat Sad

EmyR

  • Gjest
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #32 : 17. juni 2011, 17:34 »
Hvor viktig er egentlig dette? Jeg liker å spise kveldsmat Sad

Samme her. 1 liter lunken melk er liksom kveldskosen min som jeg må ofre....

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #33 : 17. juni 2011, 18:15 »
Samme her. 1 liter lunken melk er liksom kveldskosen min som jeg må ofre....
Kalsium gjør at kroppen ikke opptar like mye zink, og vitamin b6 øker opptaket til zinken.  Zinken er det som gir den "beroligende" effekten av ZMA, for bedre søvn, som gjør restitusjonen bedre, og også kan gi økning av testo nivåer/produksjon.   
Er så mange som tror ZMA er et vidunder produkt, men det erbare 3 forskjellige igredienser man finner i den vanlige kost, bare ikke så jævla mye :p  Tilskuddet funker bra på noen, på andre ikke like bra.
Som sagt, det er et Kosttilskudd,ikke noe vidunder produkt. hehe

Utlogget Playger

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #34 : 19. juni 2011, 15:10 »
Jeg bruker anabolic ZMA fra SN.

Ettersom at jeg trener 5dager i uka med en kroppsvekt på 79KG, tar jeg KUN 2piller hver kveld Smiley

I følge fastlege, vil han ikke at jeg skal ta noe i det heletatt, ettersom at jeg er 17år gammel. However, hans råd var å nøye seg med 2stk. (pga vekt, størlelse OSV)

EmyR

  • Gjest
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #35 : 19. juni 2011, 15:11 »
Merker NULL forskjell av ZMA. Føler egentlig søvnen blir dårligere .. føler meg halvvåken.

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #36 : 19. juni 2011, 22:27 »
Drømmer og drømmer og drømmer, av ZMA.. Føles ut som jeg sover i 1000 timer

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #37 : 19. juni 2011, 23:11 »
Drømmer og drømmer og drømmer, av ZMA.. Føles ut som jeg sover i 1000 timer

Nice,  jeg er en drømmer til vanlig.. etter jeg har begynt med ZMA er natta ferdig på 2min føles det ut som, og jeg drømmer sjeldent lengre o.O

EmyR

  • Gjest
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #38 : 19. juni 2011, 23:46 »
Nice,  jeg er en drømmer til vanlig.. etter jeg har begynt med ZMA er natta ferdig på 2min føles det ut som, og jeg drømmer sjeldent lengre o.O

Samme dritten her. Fuck ZMA.

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #39 : 20. juni 2011, 01:27 »
Samme dritten her. Fuck ZMA.

Føler meg dog mer utvhilt og klar om morgenen enn ellers! Så vil ikke si fuck zma Smiley hehe

Utlogget ash_ketchum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #40 : 22. juni 2011, 14:07 »
hmm, etter jeg begynte på ZMA, så hadde jeg faktisk helt sykt groteske drømmer i en uke. så jeg bare stoppet. nå drømmer jeg normalt igjen. men leste om en som fikk mareritt etter han begynte, kan jo være at jeg er så forberedt på mareritt at jeg får det?
Du finner faktisk ikke mer badass pokemontrener

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #41 : 22. juni 2011, 14:24 »
hmm, etter jeg begynte på ZMA, så hadde jeg faktisk helt sykt groteske drømmer i en uke. så jeg bare stoppet. nå drømmer jeg normalt igjen. men leste om en som fikk mareritt etter han begynte, kan jo være at jeg er så forberedt på mareritt at jeg får det?
er nok mye placebo i det, men  stoffene i produktet er jo beroligende, og mange som sier det endrer søvnkvaliteten, noe jeg faktisk merker selv.  Skal ikke uttale meg om noe annet,hehe..

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #42 : 22. juni 2011, 14:33 »
er nok mye placebo i det, men  stoffene i produktet er jo beroligende, og mange som sier det endrer søvnkvaliteten, noe jeg faktisk merker selv.  Skal ikke uttale meg om noe annet,hehe..
Har brukt ZMA i noen år nå, med pauser innimellom. Merker stor forskjell på de gangene jeg bruker det og ikke gjør det. Drømmene blir så virkelige og det skjer hver eneste gang jeg tar det. Men funker sikkert ikke på alle, jeg hadde ihvertfall ikke brukt pengene mine på det hvis ikke det ga meg den effekten. Det er jo gøy  biggrin

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: ZMA 1 eller 3 piller?!
« #43 : 22. juni 2011, 14:34 »
ZMA er kun en pille som inneholder mineraler man får i vanlig kost. Det er ingen vits i å overdrive. Grunnen til at man ser "store doser" skrevet på boksen er ikke vitenskapelig forankret, men muliggjør den kyniske kosttilskuddsbransjen å øke salg av produkter. I Norge er man heldigvis relativt strenge i forhold til slikt, og dermed kan man ikke "reklamere" for unødvendige store doser som 1) Ikke har noen effekt og 2) Kan være skadelig.

Jeg tar selv 1 eneste ZMA pille om kvelden, men mest fordi magnesium har en positiv effekt på hjerterytme og migrene. Spiser man variert, så får man de mengdene med magnesium og zink som kroppen trenger. Et tilskudd er vel først og fremst aktuelt for de som trener ekstremt mye eller for de som vil være på den sikre siden (blant annet meg.).

Å følge kosttilskuddsprodusentens anbefalinger er ikke bare tull, det er bortkastede penger. Forhold deg til Norske myndigheters anbefaling - og husk; Det er ikke slik at du kun får i deg magnesium og zink fra piller - spis variert og du får i deg tilstrekkelige mengder fra kosten slik at det overdrevent opptak gjennom tilskudd er helt unødvendig! (Zink kan også være direkte farlig i store mengder.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!