Skrevet av Emne: Ketose VS Low Carb diett  (Lest 5546 ganger)

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Ketose VS Low Carb diett
« : 14. juni 2011, 16:53 »
Har søkt her på trenigsforum og google, men har ikke kommet til et bra svar. Hva er det beste for å opprettholde muskelmasse på diett?

Full kutt av karbs eller holde meste parten av karbsa til etter trening, samt full kutt av karbs på treningsfrie dager?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #1 : 14. juni 2011, 17:04 »
Har søkt her på trenigsforum og google, men har ikke kommet til et bra svar. Hva er det beste for å opprettholde muskelmasse på diett?

Styrketrening og et ikke altfor stort kaloriunderskudd.

Så lenge proteininntaket er høyt nok har det lite å si hvor mye eller lite karbo du spiser (gitt att kaloriinntaket er likt), så lenge ikke måten du spiser på fører til at du føler deg sløv og presterer dårligere på trening.

En keto-diett er meningsløs for de aller fleste spør du meg.


Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #2 : 14. juni 2011, 17:10 »
Styrketrening og et ikke altfor stort kaloriunderskudd.

Så lenge proteininntak er høyt nok har det lite å si hvor mye eller lite karbo du spiser (gitt att kaloriinntaket er likt), så lenge ikke måten du spiser på fører til at du føler deg sløv og presterer dårligere på trening.

En keto-diett er meningsløs for de aller fleste spør du meg.

Akkurat den der er jævla viktig, skulle til å skrive det men du kom meg i forkjøpet.

Og jeg kjenner ingen i ketose som presterer bra på trening.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #3 : 16. juni 2011, 08:14 »
Og jeg kjenner ingen i ketose som presterer bra på trening.

Da kjenner du ikke meg Smiley

elmundox

  • Gjest
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #4 : 16. juni 2011, 08:20 »
Da kjenner du ikke meg Smiley

Ikke meg heller! Har gått på det i litt over 1mnd, og det funker utmerket bra for meg! Kroppen er helt vant til det og jeg føler meg aldri trøtt og sliten. Ligger alltid under 20g pr dag. Det er viktig å huske at man kan være i ketose, og alikvel f.eks spise 50g karbohydrater. Hvert individ har forskjellig karbo terskel.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #5 : 16. juni 2011, 09:22 »
Spis komplekse karbohydrater, og slutt å telle de dumme små grammene.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #6 : 16. juni 2011, 12:43 »
Altså, det er ikke noen myte at man yter bedre med karbohydrater innabords

Jeg mener, som mange andre, at ketose og div. low carb dietter er for inaktive personer.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #7 : 16. juni 2011, 13:56 »
Altså, det er ikke noen myte at man yter bedre med karbohydrater innabords

Jeg mener, som mange andre, at ketose og div. low carb dietter er for inaktive personer.

Og dem eneste som mener noe annet.
Er folk som har prøvd å være i ketose.
Og dem er ikke mange gitt.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #8 : 16. juni 2011, 13:59 »
Jeg leste nylig en artikkel i Illustrert Vitenskap, at beinbygningen var en viktig del i fettforbrenning. At hormonene som var med på å styre dette var betinget av en viss mengde karbohydrater.

Hvordan er tilfellene med Osteoporose hos mennesker som har vært i Ketose over en lengre tid?

Utifra artikkelen skulle man anta at det ville være en overhengende risiko for slike problemer.

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #9 : 16. juni 2011, 14:10 »
Jeg leste nylig en artikkel i Illustrert Vitenskap, at beinbygningen var en viktig del i fettforbrenning. At hormonene som var med på å styre dette var betinget av en viss mengde karbohydrater.

Hvordan er tilfellene med Osteoporose hos mennesker som har vært i Ketose over en lengre tid?

Utifra artikkelen skulle man anta at det ville være en overhengende risiko for slike problemer.

Husker du hvilken utgave det var?

Det der eskimoene slet med.
Men tror det er mangel på kalsium som er problemet. Vanskelig å si.
Bare til å spise ost Smiley

En ketose diet er ikke karbo fri. Hvorfor er det så mange som tror det.
Det skal være karbohydrater i en slik diet.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #10 : 17. juni 2011, 07:49 »
Styrketrening og et ikke altfor stort kaloriunderskudd.

Så lenge proteininntaket er høyt nok har det lite å si hvor mye eller lite karbo du spiser (gitt att kaloriinntaket er likt), så lenge ikke måten du spiser på fører til at du føler deg sløv og presterer dårligere på trening.

En keto-diett er meningsløs for de aller fleste spør du meg.

Du sier en ketos-diett er meningsløst? Denne meningen har jeg holdt på lenge, men i år tenkte jeg virkelig skulle prøve ettersom det gikk så sakte ned. All mat som gikk ned var kontrollert nøye. Så tenkte jeg virkelig skulle prøve å nærme meg ketos, ikke helt fult ketose som folk snakker her. Lå på ca 80 gram karbs om dagen. Jeg er 170 høy, veide 85 kg, og på ca 80 kg i år ligger jeg vel på ca 10 -12% kroppsfett. Nesten ketose dietten (hvorav 80 gram karbs) har ført til at jeg ligger nå på 82 kg, storfornøyd, dette har tatt meg ca 4 uker å miste 3 kg som jeg kan nesten påstå er så å si bare fett. (Du vet aldri)

Det var en uke hvor jeg kroppsvetten luktet ammoniak, men da bare økte jeg drastisk vitamin c inntaket mitt samt en øknin på ca 20 g karbs om dagen. Deretter gikk jeg tilbake til  80 g karbs etter 3 dager.

Proteininntaket mitt lå sykt høyt, høyeste noensinne, ofte lå jeg på ca 300 g proteiner. samt at jeg økte fett inntaket mitt i form av avocado, omega 3 kapsler, udos choice samt, mandler og olivenolje. 10 gram av karbohydratene kom i form av blåbær, hvorav jeg hver morgen spiste 100 gram frosneblåbær, fortsatt gjør Wink
Jeg forventet at dette skulle være slitsomt for kroppen min, tvert i mot, jeg fikk ny energi samt at jeg fikk en av de beste økningene i i vekter. Mark, bøy og benk hvor jeg i utgangspunktet hadde stagnert i fikk en god økningen. Feks i mark lå jeg ca på 150 kg x 10 reps. Nå i dag klarer jeg 165 kg 8-9 reps. Dette skjedde i løpet av 4 uker. Merkelig nok, og en ny opplevelse for meg. Hva dette vil si, er jeg faktisk litt usikker på ettersom jeg lå på kaloriunderskudd. Den eneste ulempen med dette opplegget mitt var at det forstyrret nattesøvnen min litt, men dette påvirket ikke treningen min. En annen ulempe er at man går glipp av mye god mat, og maten kan ofte bli kjedelig.
Så etter min erfaring de siste 4 ukene, er at dersom man ligger nesten på en ketose diett, så kan det muligens funke for mange i en positiv retning.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #11 : 17. juni 2011, 08:52 »
Du sier en ketos-diett er meningsløst

Ja, en keto-diett er meningsløs for de aller fleste mener jeg.

Jeg har selv prøvd en slik diett over en periode på 4-5 måneder, og ja, det "funket", men jeg opplevde ingen fordel over en diett med mer karbohydrater. Heller motsatt da det begrenset valgmuligheter mtp. mat så pass mye.

Det du beskriver er vel for øvrig ikke akkurat en ketogen diett, men en høyprotein/lavkarbo-diett. Du kommer neppe i ketose med 300 gram protein + 80 g karb om dagen. Nære ketose er ikke ketose; enten er man i ketose, eller så er man det ikke.


Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #12 : 17. juni 2011, 11:55 »
Ja, en keto-diett er meningsløs for de aller fleste mener jeg.

I see i see, muligens jeg har misforstått en ketogen diett og har kjørt en lavkarbo diett med høyt proteinntak. Men nå husker jeg ikke ordrett av hva jeg har lest en liten stund tilbake, men mener å huske at en ketogen diett skal ligge på ca 30 - 60 g karbs om dagen. Sikkert mange som har forskjellige oppfatninger.

Hvor mange karbs ligger du på når du er i diett? (grovt sagt)
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #13 : 17. juni 2011, 12:06 »
I see i see, muligens jeg har misforstått en ketogen diett og har kjørt en lavkarbo diett med høyt proteinntak. Men nå husker jeg ikke ordrett av hva jeg har lest en liten stund tilbake, men mener å huske at en ketogen diett skal ligge på ca 30 - 60 g karbs om dagen. Sikkert mange som har forskjellige oppfatninger.

Hvor lavt man trenger å ligge for å havne i ketose er individuelt og til stor del av avhengig av aktivitetsnivå og proteininntak, og selvsagt kroppsstørrelse. Det er enkelt å sjekke ved å bruke ketostix.

Men som sagt, å være i ketose har ingen hensikt for de aller fleste.


Hvor mange karbs ligger du på når du er i diett? (grovt sagt)

Alt fra <50g til 500g++, men for det meste et sted der mitt imellom.


Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Ketose VS Low Carb diett
« #14 : 17. juni 2011, 12:17 »
Alt fra <50g til 500g++, men for det meste et sted der mitt imellom.
[/quote]

Får følelsen at du liker å variere på dietten akkurat i samme retning som man bør varierer feks et treningsopplegg slik at en kroppen ikke går gjennom samme rutine.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!