Skrevet av Emne: Jack3d Ulovelig?  (Lest 10053 ganger)

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #15 : 27. juni 2011, 10:53 »
Jeg finner ingen ting inne på sidene til Datatilsynet, men Antidoping har gått ut med en pressemelding:

http://www.antidoping.no/nyhetsbrev/renidrettjuni2011/en-mer-reel-mulighet-til-a-folge-opp-tegn-pa-dopingbruk/

Sitat
Tidligere har det enkelte medlem måttet skrive under på en frivillig egenerklæring for å kunne la seg teste. Nå endres dette slik at medlemmene må slutte opp om senterets antidopingpolicy for å kunne bli medlem.

Ser ut til at det blir tvangstesting ja... Heldigvis er sjangsen for å bli testa minimal.

Utlogget Wolfie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #16 : 06. september 2011, 16:30 »
Fikk nettopp et koselig brev av Posten om jeg kunne være så vennlig å sende dem resept på Jack3d jeg hadde kjøpt Tongue

Tenkte jeg skulle sende et bilde av Chuck Norris i retur eller noe....

Forbanna toll...
“Empty your mind, be formless, shapeless - like water. Now you put water into a cup, it becomes the cup, you put water into a bottle, it becomes the bottle, you put it in a teapot, it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend.”

Utlogget 30årstrening

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #17 : 06. september 2011, 21:49 »
Fikk nettopp et koselig brev av Posten om jeg kunne være så vennlig å sende dem resept på Jack3d jeg hadde kjøpt Tongue

Tenkte jeg skulle sende et bilde av Chuck Norris i retur eller noe....

Forbanna toll...

Det er Statens legemiddelverk som står bak. "Siden 1,3 dim..har blitt brukt som partydop". Ergo er det definert som reseptpliktig legemiddel....
"wear a baseball cap and have a pissed off face so no one even atempt talking to you because it will take away from your intensity"                         GH15

Utlogget ThirdEye

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #18 : 07. september 2011, 00:05 »
koffein var også engang på dopinglisten, men det var vel ikke ulovlig å trene med mye kaffe i kroppen, bare det ikke var under konkurranse. Tviler på at du blir hevet ut av senteret pågrunn av 1,3 Dimethylamylamine... isåfall er ekstremt dobbelmoralsk av treningsforum.no som skal kjempe mot doping å ha annonse på produktet. Å dobbelmoralitet er det allerede nok av på denne siden.
"if life gives you aids, make lemonades"-Jesse Hughes

Høyde: 170
Vekt: 67-69 kg

Mark: 200 kg
Benkpress: 132kg
Knebøy: 150 kg

Utlogget ove1983

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #19 : 07. september 2011, 00:26 »
Det er Statens legemiddelverk som står bak. "Siden 1,3 dim..har blitt brukt som partydop". Ergo er det definert som reseptpliktig legemiddel....

Da tipper jeg du bestilte fra usa eller noe sånt, bestill fra sverige eller england så kommer det gjennom tollen selvom regnes som "legemiddel".

Det er lov å innføre reseptbelagte legemidler hvis man bestiller fra et eu/eøs land der det aktuelle legemiddelet ikke er et legemiddel og selges over disk. andre krav er at det er inntil 3 måneders forbruk og at det er til personlig bruk.

les selv på toll.no om dette.

Kjøper selv tonnevis fra sverige, aldri noe problem, av å til er det en gul lapp på en av boksene der det står legemiddel, men fullstendig lovlig så lenge du følger retningslinjene på toll.no.

Utlogget newusername

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #20 : 07. september 2011, 00:29 »
Da tipper jeg du bestilte fra usa eller noe sånt, bestill fra sverige eller england så kommer det gjennom tollen selvom regnes som "legemiddel".

Det er lov å innføre reseptbelagte legemidler hvis man bestiller fra et eu/eøs land der det aktuelle legemiddelet ikke er et legemiddel og selges over disk. andre krav er at det er inntil 3 måneders forbruk og at det er til personlig bruk.

les selv på toll.no om dette.

Kjøper selv tonnevis fra sverige, aldri noe problem, av å til er det en gul lapp på en av boksene der det står legemiddel, men fullstendig lovlig så lenge du følger retningslinjene på toll.no.
Link, så man slipper å lete? Wink

Utlogget 30årstrening

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #21 : 07. september 2011, 11:38 »
Til Ove og SK:

Jeg har bestilt fra UK, riktig nok ikke i tonnevis - men jeg har kjøpt produkt inneholdende 1,3 dim ca 10-11 ganger fra UK uten å ha hatt problem. Inntil juli 2011.

Jeg fikk da samme melding som Wolfie. Kontaktet da Posten, deretter Toll. Toll henviste til at de nylig hadde fått et skriv fra statens legemiddelverk om at 1,3 dim heretter var å betrakte som reseptpliktig legemiddel. I tillegg var det satt som krav fra legemiddelverket at kjøper ved innførsel fra EØS-området må legge fram resept. Dette brevet var unntatt offentlighet, men jeg kontaktet Statens legemiddelverk.

Deretter fulgte en rekke telefoner og e-poster til Statens legemiddelverk. De bekreftet det ovenstående, og at det var fattet vedtak på dette i Statens legemiddelverk. Jeg har sendt innsynsbegjæring på dette, men når ikke fram.

Slik jeg ser det er det særlig vanskelig for forbrukeren å vite hva man skal forholde seg til, når legemiddelverket fatter slike vedtak uten å endre forskriften eller på annen måte kunngjøre resultatet av vedtaket (de har faktisk hjemmel til å gjøre dette). Jeg har derfor vurdert å ta saken til Sivilombudsmannen, i tillegg til det over mener jeg legemiddelverket ikke har besvart innsynsbegjæringen på en korrekt måte. Endelig kan jeg ikke utelukke at en slik forvaltningspraksis er i strid med EØS-reglene.

Via omveier har jeg fått vite hvilken begrunnelse som er valgt for å gjennomføre denne endringen. Denne begrunnelsen holder ikke mål, men jeg tror nok at vi skal se dette i lys av at 1, 3 dim (og da snakker vi ikke om ekstrakt av geranium eller geraniumolje) nå blir vurdert i en rekke land, bla i USA. De helsemessige konsekvensene av betydelig bruk av 1,3 dim er ikke kartlagt.

Vi ser også at 1,3 dim i økende grad blir sjaltet ut som virkestoff i nye produkter fra de store internasjonale produsentene. Til syvende og sist er dette kanskje ikke så merkelig. I mellomtiden får vi jo heller kjøpe produkt som inneholder andre virkestoffer med den effekt vi er ute etter.

Når disse andre virkestoffene blir behandlet på samme måte som 1,3 dim er blitt, se det vil vi ikke vite før vi ser konsekvensene av et nytt "hemmelig" vedtak fra legemiddelverket. Det er i alle fall uheldig at forbrukere ikke blir informert om slike vedtak!

At man fremdeles kan få gjennom produkter med 1,3 dim kan jeg ikke utelukke, da det selvsagt er en viss vilkårlighet i hvordan Toll kontrollerer
"wear a baseball cap and have a pissed off face so no one even atempt talking to you because it will take away from your intensity"                         GH15

Utlogget Neuz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #22 : 02. oktober 2011, 18:11 »
Til Ove og SK:

Jeg har bestilt fra UK, riktig nok ikke i tonnevis - men jeg har kjøpt produkt inneholdende 1,3 dim ca 10-11 ganger fra UK uten å ha hatt problem. Inntil juli 2011.

Jeg fikk da samme melding som Wolfie. Kontaktet da Posten, deretter Toll. Toll henviste til at de nylig hadde fått et skriv fra statens legemiddelverk om at 1,3 dim heretter var å betrakte som reseptpliktig legemiddel. I tillegg var det satt som krav fra legemiddelverket at kjøper ved innførsel fra EØS-området må legge fram resept. Dette brevet var unntatt offentlighet, men jeg kontaktet Statens legemiddelverk.

Deretter fulgte en rekke telefoner og e-poster til Statens legemiddelverk. De bekreftet det ovenstående, og at det var fattet vedtak på dette i Statens legemiddelverk. Jeg har sendt innsynsbegjæring på dette, men når ikke fram.

Slik jeg ser det er det særlig vanskelig for forbrukeren å vite hva man skal forholde seg til, når legemiddelverket fatter slike vedtak uten å endre forskriften eller på annen måte kunngjøre resultatet av vedtaket (de har faktisk hjemmel til å gjøre dette). Jeg har derfor vurdert å ta saken til Sivilombudsmannen, i tillegg til det over mener jeg legemiddelverket ikke har besvart innsynsbegjæringen på en korrekt måte. Endelig kan jeg ikke utelukke at en slik forvaltningspraksis er i strid med EØS-reglene.

Via omveier har jeg fått vite hvilken begrunnelse som er valgt for å gjennomføre denne endringen. Denne begrunnelsen holder ikke mål, men jeg tror nok at vi skal se dette i lys av at 1, 3 dim (og da snakker vi ikke om ekstrakt av geranium eller geraniumolje) nå blir vurdert i en rekke land, bla i USA. De helsemessige konsekvensene av betydelig bruk av 1,3 dim er ikke kartlagt.

Vi ser også at 1,3 dim i økende grad blir sjaltet ut som virkestoff i nye produkter fra de store internasjonale produsentene. Til syvende og sist er dette kanskje ikke så merkelig. I mellomtiden får vi jo heller kjøpe produkt som inneholder andre virkestoffer med den effekt vi er ute etter.

Når disse andre virkestoffene blir behandlet på samme måte som 1,3 dim er blitt, se det vil vi ikke vite før vi ser konsekvensene av et nytt "hemmelig" vedtak fra legemiddelverket. Det er i alle fall uheldig at forbrukere ikke blir informert om slike vedtak!

At man fremdeles kan få gjennom produkter med 1,3 dim kan jeg ikke utelukke, da det selvsagt er en viss vilkårlighet i hvordan Toll kontrollerer

Takk for ett veldig informativt innlegg! Jeg fikk samme problem, bestilte 2 bokser i slutten av august uten noe problem, så skulle jeg være grei å bestille til en venn, bestilte ca for en uke siden, forhåndsbetalte rundt 300kr, og han fikk da brev i posten fra tollen, måtte ha resept på det, da sitter jeg her 300kr fattigere, for han vil ikke betale meg for noe han ikke har fått, som er forståelig. Dette var også fra UK.

Men kan noen fortelle meg hva som skjer med boksen da? Blir den destruert, eller blir den sendt tilbake til selger så jeg kan få tilbake pengene mine?

Utlogget Wolfie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #23 : 05. oktober 2011, 12:49 »
Jeg kontaktet de jeg kjøpte av og informerte om at denne var blitt stoppet i tollen og ville bli returnert. Dette var null problem for dem og ville refundere beløpet. Fikk en rabattkode og det er helt greit for meg Smiley

Bare send dem en mail om hva som har skjedd og de vil helt sikkert hjelpe deg Smiley
“Empty your mind, be formless, shapeless - like water. Now you put water into a cup, it becomes the cup, you put water into a bottle, it becomes the bottle, you put it in a teapot, it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend.”

Utlogget Neuz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #24 : 04. januar 2012, 22:43 »
Takker for svar! Jeg er ikke så ofte nok innpå her, så blir veldig seint svar!

Men det ordna seg til slutt, tok kontakt og de sa de skulle overføre alle pengene inkl frakt tilbake til min konto når de fikk produktet tilbake Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!