Skrevet av Emne: råd ang biceps/triceps  (Lest 4086 ganger)

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

råd ang biceps/triceps
« : 25. juni 2011, 15:32 »
Går det greit å trene biceps og triceps mer en 1 gang pr uke?
Har trent biceps i 30min en gang hver uke nå,å er ganske fornøyd med resultatet over lengere tid.
Føler jeg løfter mye bedre og mer for vær gang jeg trener biceps, siden den får en del hvile.
Men jeg ser mange på studio trener armene oftere en det, så jeg lurer egentlig på hva som er best?

Slv foretrekker jeg å trene enkle muskelgrupper hver gang ( biceps en dag , tricpes neste gang osv)

Men så lurer jeg også på noe ang bryst. Stemmer det at man burde trene bryst to ganger i uken for max effekt/ ressultat?

Trener med en kar som er farlig stor og markert, som gir meg gode tips og råd, men vil gjerne høre andres erfaringer.Smiley
Det enkle er ofte det beste

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: råd ang biceps/triceps
« #1 : 25. juni 2011, 15:37 »
Fokuser heller på å trene rygg oftere...ryggøvelsene aktiverer biceps i stor grad Smiley
Smiley

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: råd ang biceps/triceps
« #2 : 25. juni 2011, 16:10 »
Armer og bryst hver dag for best effekt, helst til failure og med droppsett.
Biceps
Bizeps
bizepz
bikzepz
bikskzzeps
bizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeppppppppzzzzzzz
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget knagg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: råd ang biceps/triceps
« #3 : 25. juni 2011, 16:31 »
Armer og bryst hver dag for best effekt, helst til failure og med droppsett.
Biceps
Bizeps
bizepz
bikzepz
bikskzzeps
bizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeppppppppzzzzzzz

For å presisere. Ikke alle oppfatter ironi/sarkasme når det er i skriftlig form.

Dette er etter alt å regne IRONI.

Jeg foretrekker å kjøre 2 splitt hvor du får kjørt bryst/triceps og rygg/biceps 2 ganger per uke, slik vil du etter min lære få god belastning på armene.

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: råd ang biceps/triceps
« #4 : 25. juni 2011, 17:06 »
For å presisere. Ikke alle oppfatter ironi/sarkasme når det er i skriftlig form.

Dette er etter alt å regne IRONI.

Jeg foretrekker å kjøre 2 splitt hvor du får kjørt bryst/triceps og rygg/biceps 2 ganger per uke, slik vil du etter min lære få god belastning på armene.

jeg fortrekker å ha bein i min 2 splitt, men jeg er dust da.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: råd ang biceps/triceps
« #5 : 25. juni 2011, 17:11 »
ja bror bizepz. okse ass

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: råd ang biceps/triceps
« #6 : 25. juni 2011, 23:02 »
bare å kjøre biceps/triceps fler ganger i uken.. men jeg vil ikke anbefale det :p

- aka, hvis du har øvelser som roing, nedtrekk, benk etcetc, så er det fint med en dag biceps og en dag triceps.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: råd ang biceps/triceps
« #7 : 26. juni 2011, 20:05 »
Blir usikker med engang jeg leser tittelen av tråden. Biceps og triceps er blitt endel av fjortis trenden, da alle på den alderen ønsker en skikkelig muskel-arm, samt ruter på magen. Det er selvfølgelig alle gutters drøm og oppnå en slik fysikk, men om du virkelig ønsker dette, burde du vurdere trenings metoden din. Jeg snakker om min egen erfaring hver eneste gang jeg skriver, bare så det er sagt. Jeg ser utrolig mange 14-åringer på gymmet, som kjører biceps fordelt utover 10 øvelser, da dette er helt ......s

For og oppnå en optimal fysikk, burde dette trenes;
- Markløft
- Knebøy
- Benkpress
- Militærpress
- Chins

Altså, baseøvelser. Skrev dette egentlig så nybegynnere slipper og legge ut tråder ang. samme tema Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: råd ang biceps/triceps
« #8 : 26. juni 2011, 20:25 »
Blir usikker med engang jeg leser tittelen av tråden. Biceps og triceps er blitt endel av fjortis trenden, da alle på den alderen ønsker en skikkelig muskel-arm, samt ruter på magen. Det er selvfølgelig alle gutters drøm og oppnå en slik fysikk, men om du virkelig ønsker dette, burde du vurdere trenings metoden din. Jeg snakker om min egen erfaring hver eneste gang jeg skriver, bare så det er sagt. Jeg ser utrolig mange 14-åringer på gymmet, som kjører biceps fordelt utover 10 øvelser, da dette er helt ......s

For og oppnå en optimal fysikk, burde dette trenes;
- Markløft
- Knebøy
- Benkpress
- Militærpress
- Chins

Altså, baseøvelser. Skrev dette egentlig så nybegynnere slipper og legge ut tråder ang. samme tema Smiley

riktig det du sier, men det er også viktig å få med forskjellige typer curls.. ikke alt er "fjortis"
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: råd ang biceps/triceps
« #9 : 26. juni 2011, 20:30 »
riktig det du sier, men det er også viktig å få med forskjellige typer curls.. ikke alt er "fjortis"

Ser ikke hvorfor det er viktig å ha med curls. Om du trener roing, som forøvrig burde vært på den lista "Amadon" ramsa opp, i tillegg til chins så er det nok trening på biceps.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: råd ang biceps/triceps
« #10 : 26. juni 2011, 20:33 »
Ser ikke hvorfor det er viktig å ha med curls. Om du trener roing, som forøvrig burde vært på den lista "Amadon" ramsa opp, i tillegg til chins så er det nok trening på biceps.
Ingen ting slår cheat curls Wink, det er en øvelse jeg ville hatt med. Ville hatt med franskpress også.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: råd ang biceps/triceps
« #11 : 26. juni 2011, 21:01 »
Ser ikke hvorfor det er viktig å ha med curls. Om du trener roing, som forøvrig burde vært på den lista "Amadon" ramsa opp, i tillegg til chins så er det nok trening på biceps.

Meningen var baseøvelser generelt. Skrev "Altså, baseøvelser", orket bare ikke ramse opp alle Tongue
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: råd ang biceps/triceps
« #12 : 26. juni 2011, 21:11 »
Ser ikke hvorfor det er viktig å ha med curls. Om du trener roing, som forøvrig burde vært på den lista "Amadon" ramsa opp, i tillegg til chins så er det nok trening på biceps.
Har du utført en omfattende undersøkelse der jenter og gutter alder 16-40 (f.eks) ble delt inn i 2 grupper, der gruppe 1 bare trener roing og chins for biceps mens gruppe 2 har stangcurl i tillegg?. Bare spør. Er litt tynt å si at det er nok trening for biceps for alle og enhver. Er på ingen måte nok trening på biceps for min del.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: råd ang biceps/triceps
« #13 : 26. juni 2011, 22:02 »
Har du utført en omfattende undersøkelse der jenter og gutter alder 16-40 (f.eks) ble delt inn i 2 grupper, der gruppe 1 bare trener roing og chins for biceps mens gruppe 2 har stangcurl i tillegg?. Bare spør. Er litt tynt å si at det er nok trening for biceps for alle og enhver. Er på ingen måte nok trening på biceps for min del.

Hvordan vet du det? Har du utført en omfattende undersøkelse der jenter og gutter alder 16-40 (f.eks) ble delt inn i 2 grupper, der gruppe 1 bare trener roing og chins for biceps mens gruppe 2 har stangcurl i tillegg?

Men siden du er bare 17 år enda, skal jeg ikke ta fra deg gleden av å pumpe bikkepz et par timer i uken Smiley Du er ikke alene.

"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: råd ang biceps/triceps
« #14 : 26. juni 2011, 22:08 »
Hvordan vet du det? Har du utført en omfattende undersøkelse der jenter og gutter alder 16-40 (f.eks) ble delt inn i 2 grupper, der gruppe 1 bare trener roing og chins for biceps mens gruppe 2 har stangcurl i tillegg?
Hva har andre med min egen treningseffekt av ulike øvelser å gjøre? Jeg stilte deg bare et spørsmål.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!