Skrevet av Emne: Bygge muskler, men samtidig gå ned i vekt. Hjelp meg?  (Lest 8284 ganger)

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Masse proteiner, spis riktig karbs 2 timer før trening, og kutt ut karbo til kvelds. Ligg unna raske karbs, utenom etter trening. For og brenne fett må du ligge i et kalori underskudd, ca 250-500 dagen er anbefalt. Jeg pleier og styre dette med cardio. Ting tar tid, men bare hold ut. Viktigste er vel bare og holde seg unna usunn mat hele tida : )

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Til opplysning så er et normalt skjelett mellom 2-4kg. Hos kvinner ligger gjennomsnittet på 2,5kg Smiley

helt feil, et skjelett veier ca 10-12 kilo eller ca 15% av normal kropsvekt, du snakker om benmineraler, det er ikke det samme som skjelettet Smiley

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Men for og svare da så er det som de sier Smiley Tenk konstant på alt du putter i munnen! For meg har det funket med kun 4 måltider om dagen.. Bestående av mye knekkebrød, skinke, kyllingfilet, grønnsaker og tenk lite carbo!

Mye kondisjonstrening!! Men noen dager går det kun på viljen.. He he
Men vil du så kan du Wink

Mange som sikkert har bedre råd og komme med, men dette har funket for meg Smiley

EmyR

  • Gjest
Ikke at det har noe med saken å gjøre men... Jeg er 75kg, 180høy, og er 54cm skulder til skulder målt over brystkassen(bredere enn en god del), så jo, det er noe som heter kraftig benbyggning.

Edit: Eller, om ikke kraftig, så i hvert fall forstørret Grin

Uansett "kraftig benbygning" eller ei, så utgjør det bare rundt 500 gram i den ene eller andre veien. Altså ikke en unnskyldning for at man ikke klarer å styre kaloriinntaket sitt Wink Det er jo greit å ha noe og skylde på fordi sannheten svir noen ganger. Er du overvektig, spiser du rett og slett for mye. Moderer matinntaket ditt, det er 1. pri. Du kan ikke kose deg ned i vekt med småspising og usunn mat dagen lang. Man må dessverre finne seg i å spise sunt og være sulten gjennom dagen.

EmyR

  • Gjest
helt feil, et skjelett veier ca 10-12 kilo eller ca 15% av normal kropsvekt, du snakker om benmineraler, det er ikke det samme som skjelettet Smiley

Nei? Jeg har også lest at det veier 2-4kg flere plasser og av flere folk.

Rex Rodney

  • Gjest
Jeg er 179,8 Ca 83kg og 54cm målt som deg Wink He he


Er du dame eller mann? For er du kvinne, så er du bredskuldret som faen Smiley

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Er du dame eller mann? For er du kvinne, så er du bredskuldret som faen Smiley
Ser jeg ut som en mann på bildet?? Ha ha
Åneidu!! Er faktisk kvinne heeele veien, selv om jeg er brei eller ei.. He he

Rex Rodney

  • Gjest
Ser jeg ut som en mann på bildet?? Ha ha
Åneidu!! Er faktisk kvinne heeele veien, selv om jeg er brei eller ei.. He he


Måtte bare forsikre meg Smiley
Godt jeg ikke treffer på deg til vanlig, for da hadde jeg fått mindreverdighetskomplekser Grin

ER du sterk, også? woot

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Måtte bare forsikre meg Smiley
Godt jeg ikke treffer på deg til vanlig, for da hadde jeg fått mindreverdighetskomplekser Grin

ER du sterk, også? woot
Vet egentlig ikke hvor sterk jeg er? Har aldri målt styrken min.. Har hovedfokus på og komme med ned 10 kg Smiley Men når jeg ligger på 73-75kg skal jeg satse enda mer på styrke Smiley

Men bærer greit ei lita kolega på jobb som veier 65kg 10 meter!! Ha ha Er vel det eneste styrkeløftet jeg har prøvet Smiley he he

Rex Rodney

  • Gjest
Haha, kult! Stå på! Wink

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Nei? Jeg har også lest at det veier 2-4kg flere plasser og av flere folk.

http://snl.no/.sml_artikkel/knokkel

som sagt mineralene i beinstrukturen veier mellom 2-4 kilo. skjelettet utgjør 10-20% av total kropsvekt.
men uansett så har man en "tung benbygning" øker vekten av skjelettet med ca 10% altså 1-1,2 kilo


Utlogget Tqy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1

Gidder noen ( fortrinnsvis med peiling) gå tilbake til tema og fortelle litt mer hva som kan gjøres for å bygge muskler, selv under vektnedgang. Jeg holder på med det samme. Går på streng diett, og trener 3-4 ganger i uka, med lange, solide økter. Ligger på ett solig energiunderskudd, men klarer likevel prestere godt på trening. Foreløpig. Men, nå ønsker jeg å begynne å bygge muskler, uten å øke i fettprosent. Jeg har fortsatt mye fett som må bort, men ønsker å bruke det på muskelbygging fremfor å bare bli mindre. Noen tips?
Sometimes the only way to survive reality is to dream of the impossible.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Hold ihvertfall proteinntaket høyt, og kardohydrat inntaket legger du før og etter trening Smiley

Gå også ned på repsantallet, får skal du bygge muskler, så må du ha progresjon, og det er lettere å ha progresjon på færre reps under diett Smiley

Og til slutt, ha ett veldig lite kaloriunderskudd Smiley

Men du får sikkert mer tips av andre eksperter her inne, men dette var det jeg på i farta Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!