Skrevet av Emne: Ufullstendige reps, bare tull?  (Lest 12742 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #45 : 20. juli 2011, 03:38 »
Rack deads er supre, de. Superb ryggbygger, bare ikke tro at de at kiloene du løfter automatisk har overføring til "ordendtlig" mark som sådan.


Bare for å nevne det, så trente visstnok Mark Rippetoe rack pulls (i Norge er det vel mer tradisjon for å trene markløft fra kloss) og halting deadlifts  (markløft bare opp til rett over knærne) en gang i uka, annenhver uke da han var aktiv styrkeløfter, med ganske få sett. Han trente aldri vanlig markløft. Likevel løftet han 287,5 kg på 100 kg kroppsvekt i konkurranse. Det er ikke ekstraordinært, men det er greit til bare å være en moderat begavet styrkeløfter, som han var (og som han selv sier han var).

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #46 : 20. juli 2011, 03:40 »
Bare for å nevne det, så trente visstnok Mark Rippetoe rack pulls (i Norge er det vel mer tradisjon for å trene markløft fra kloss) og halting deadlifts  (markløft bare opp til rett over knærne) annenhver uke da han var aktiv styrkeløfter, med ganske få sett. Han trente aldri vanlig markløft. Likevel løftet han 287,5 kg på 100 kg kroppsvekt i konkurranse. Det er ikke ekstraordinært, men det er greit til bare å være en moderat begavet styrkeløfter, som han var (og som han selv sier han var).

Han har vel også innrømmet dopingbruk så da blir resultatene hans enda mindre imponerende i mine øyne.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #47 : 20. juli 2011, 04:23 »
Han har vel også innrømmet dopingbruk så da blir resultatene hans enda mindre imponerende i mine øyne.

Sant, det. Likevel satte han pers i overhead press her om dagen (92,5 kg), skrev han på forumet sitt. Og ifølge ham så bruker han ikke noe doping nå, og jeg vil anta at han snakker sant. Hvis han ikke var noe høyere enn det da han konkurrerte som styrkeløfter, må man nesten anta at det han brukte, ikke var de mest heavy greiene som ble brukt på 80-tallet.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #48 : 20. juli 2011, 04:34 »
Sant, det. Likevel satte han pers i overhead press her om dagen (92,5 kg), skrev han på forumet sitt. Og ifølge ham så bruker han ikke noe doping nå, og jeg vil anta at han snakker sant. Hvis han ikke var noe høyere enn det da han konkurrerte som styrkeløfter, må man nesten anta at det han brukte, ikke var de mest heavy greiene som ble brukt på 80-tallet.

Eventuelt var opplegget hans så dårlig at selv med dop så førte det ikke til noe kjempesuksess Tongue

Det var vel rimelig hissige greier de brukte på 80-tallet også, sånn jeg forstår det. Er bare å se på diverse kjente løftere fra den tiden..

men nei, vi vet ingenting om hvor mye eller hvor lenge.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #49 : 20. juli 2011, 10:30 »
Eventuelt var opplegget hans så dårlig at selv med dop så førte det ikke til noe kjempesuksess Tongue

Det var vel rimelig hissige greier de brukte på 80-tallet også, sånn jeg forstår det. Er bare å se på diverse kjente løftere fra den tiden..

men nei, vi vet ingenting om hvor mye eller hvor lenge.


Dagens bodybuildere og styrkeløftere er vel mer hissige nå. De bruker mer dritt i dag enn før, sammenlign arnold med cutler og diverse.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

EmyR

  • Gjest
Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #50 : 20. juli 2011, 14:56 »
Boys - kan dere vise meg hvor han har innrømmet dopingbruk? Mannen er jo et geni og han mister ikke noe kredibilitet fra meg for det. Han er et leksikon, ikke en styrkeløfter i mine øyne Wink

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #51 : 20. juli 2011, 15:20 »
Det du beskriver her er jo optimalt for konvensjonell markløft, så hvorfor trener du da sumo-mark? Er du i det hele tatt styrkeløfter? Hvis ikke er det enda mindre vits i å trene sumo-stil.
Aldeles ikke styrkeløfter, wtf.

Jeg får ikke til vanlig mark, rettogslett, blir stående med huet ned i stanga nesten, og seende ut som en katt som skyter rygg.
- Og nei, det er ikke teknikken det står om, jeg er rettogslett bare jævellang i beina, mulig jeg har noe korte armer òg.

Utlogget yngvea

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

  • 21år - 179cm - ~85kg
Sv: Ufullstendige reps, bare tull?
« #52 : 20. juli 2011, 15:23 »
Jeg gjør partials på alle pressøvelsene mine, for å ekskludere triceps så mye som mulig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!