Skrevet av Emne: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?  (Lest 4311 ganger)

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« : 30. juni 2011, 16:15 »
Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaring med å trene Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd? Tenker på at det ser ut til å bli ganske lange og etterhvert tunge treninger. Og jeg må allerede time matinntaket ganske nøye for å holde full innsats i ca 1 time... Så alternativene er å vente med dette programmet til jeg er klar til å øke kaloriinntaket eller bare peise på og satse på at utholdenheten øker underveis.

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #1 : 30. juni 2011, 16:24 »
personlig ville jeg aldri vurdert noe styrkeprogram på kcal underskudd, kroppen sliter nok bare med og beholde muskler på kcal underskudd. ville ventet Smiley
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #2 : 30. juni 2011, 16:27 »
Problemet med mengdeprogrammer er at vektene du flytter er for lette til å vedlikeholde muskulaturen under kaloriunderskudd.

 http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/fat-loss-for-athletes-part-3.html
"Reductions in both of up to 2/3rds (so total sets and/or days of training can be reduced) are fine but ONLY if the intensity (weight on the bar) is maintained. So an athlete who was doing 6 sets of 3 in the back squat could conceivably cut back to 2 sets of 3 as long as he keeps the weight on the bar the same. If the intensity is cut back, strength and muscle mass will suffer. Again, some volume of heavy work must be kept in."

Dette betyr riktignok ikke at man ikke kan ha større arbeidsmengde enn 1/3 av det som trengs for å øke for å kompensere for lavere intensitet, men jeg vet han har skrevet det flere andre plasser, klarte bare ikke å finne de.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #3 : 30. juni 2011, 16:30 »
Godt poeng! Takk for det!  Smiley

Utlogget Vikingstrong

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #4 : 12. juli 2011, 15:24 »
Skriv inn relativt lave vekter i programmet, så går det fint. Har kjørt smolov-bøy og benk på deff jeg med gode resultater, men brukte da tall fra en lav maks.
Lykke til!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #5 : 12. juli 2011, 17:44 »
Skriv inn relativt lave vekter i programmet, så går det fint. Har kjørt smolov-bøy og benk på deff jeg med gode resultater, men brukte da tall fra en lav maks.
Lykke til!

Mer spesifikt, hvor mye styrke mistet du mens du trente et mengdeprogram under vektnedgang? Hvilket nivå var du på fra før?

Utlogget Vikingstrong

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #6 : 25. juli 2011, 22:21 »
Mer spesifikt, hvor mye styrke mistet du mens du trente et mengdeprogram under vektnedgang? Hvilket nivå var du på fra før?

Vel jeg tok det i perioder. Ca 7-8kg pr runde med deffing. Min erfaring er at man mister mye trykk i bøy, endel i benk og ikke noe i mark. Bøystyrken reduseres veldig pga lite støttevev (fett) rundt midjen når man blir slank, slik at det er ikke lår og rumpestyrke som reduseres så mye alltid, men evnen til å trykke opp vekta med god teknikk. Man vil kollapse i løftet pga svakhet rundt midjen. Når kaloriinntaket stabiliseres i forhold til forbruk igjen, får man en god jobb med å øke styrken igjen.... Min personlige erfaring er blant annet at jeg gikk ned fra 210kg raw bøy til 185kg ved ca 20kg vektnedgang. Gikk også ned ca 10kg, fra 175 til 165 i benken, mens marken holdt seg lik på 260kg. Dette er cirkatall, og jeg har som sagt tatt det over perioder.
Men det skal sies, det er selvsagt en større oppgave å bli sterkere med mageruter, enn med fettrykk!
Så.... Hva er viktigst i livet?

Stå på Smiley

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #7 : 25. juli 2011, 22:31 »
Men det skal sies, det er selvsagt en større oppgave å bli sterkere med mageruter, enn med fettrykk!
Så.... Hva er viktigst i livet?

Stå på Smiley

 bodybuilder <--
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd?
« #8 : 15. august 2011, 21:33 »

Men det skal sies, det er selvsagt en større oppgave å bli sterkere med mageruter, enn med fettrykk!
Så.... Hva er viktigst i livet?

Stå på Smiley

Spørs om man er modell eller funksjonell.  dry

Aktiv styrkeløfter

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!