Skrevet av Emne: Hjelpeøvelser til benkpress  (Lest 16612 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #30 : 04. juli 2011, 00:40 »
haha, du vil ikke nevne navnet på to personer som er vektløftere pga personvern. Topp 5 unnskyldninger, gratulerer!

Du er forumets nye, Vadtrudne gîfr

Det er ikke spessielt kult å komme med samme kommentaren 2 ganger, spessielt når den ikke stemmer med virkeligheten.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #31 : 04. juli 2011, 00:41 »
Det er ikke spessielt kult å komme med samme kommentaren 2 ganger, spessielt når den ikke stemmer med virkeligheten.
Kan ha noe med at jeg postet først i feil tråd? brainiac.
Men hvis det ikke stemmer med virkeligheten som du så formelt skriver, så ber jeg deg nevne navnet på de to vektløfterne med 180 i benkpress. (ps. pass deg for personvern!)
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #32 : 04. juli 2011, 00:44 »
Kan ha noe med at jeg postet først i feil tråd? brainiac.
Men hvis det ikke stemmer med virkeligheten som du så formelt skriver, så ber jeg deg nevne navnet på de to vektløfterne med 180 i benkpress. (ps. pass deg for personvern!)

Jeg har allerede posta 2 navn i tråden.



Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #33 : 04. juli 2011, 00:47 »
Jeg har allerede posta 2 navn i tråden.

Så du mener altså at disse to kvinnene har tatt 180kg i benkpress? prøv å les hva jeg spør etter du Wink

Jeg kan nevne navn, da disse allerde ligger ute på NVFs sider:

Trude Raad vant Sr NM i vektløfting, og hun er sleggekaster.
Maria Lavell vant Sr NM i vektløfting, og hun er lengdehopper.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #34 : 04. juli 2011, 00:51 »
Så du mener altså at disse to kvinnene har tatt 180kg i benkpress? prøv å les hva jeg spør etter du Wink


Nå må du bestemme deg for hvilken tråd du snakker om!

Les en gang til, hvis det var noe uklarhet i det jeg skrev:

Jeg poster ikke noen navn her, da jeg ikke har fått tillatelse til å gjøre det.
Grunnen til at jeg posta de to jentene, var fordi navnene deres allerede lå ute på NVFs sider.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #35 : 04. juli 2011, 01:06 »
Vektløfteren med 180kg +  benk:

Dag Rønnevik

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #36 : 04. juli 2011, 01:32 »
Virker som styrkeløftere føler seg underlegne når det kommer til vektløfting ?
Har ikke hørt en eneste styrkeløfter her inne, si noe positivt om vektløfting.
da har du ikke hørt veldig godt etter!


Utlogget pewpew93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #37 : 04. juli 2011, 01:41 »
Personlig kjenner jeg 2 vektløftere som benker 165-180kg (i hhv 94kg og 105kg klassen)
Og press er ikke noe de trener ofte, og benk er omtrent fremmedord.


SPØR VEKLØFTEREN SELV VISS DU KJENNER HAN/DEM VISS DU SPEKULERER SÅ JÆVLIG PÅ DET! herregud.... Send en melling, en melling på facebook eller noe så får du helt sikkert svar, og da slipper du å spørre å spekulere og irritere andre med idiotien din.

Ellers beklager jeg caps til dere andre som måtte lese dette.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #38 : 04. juli 2011, 11:05 »
SPØR VEKLØFTEREN SELV VISS DU KJENNER HAN/DEM VISS DU SPEKULERER SÅ JÆVLIG PÅ DET! herregud.... Send en melling, en melling på facebook eller noe så får du helt sikkert svar, og da slipper du å spørre å spekulere og irritere andre med idiotien din.

Ellers beklager jeg caps til dere andre som måtte lese dette.

Hva er det du maser etter? Shocked

Jeg har allerede posta navnet.. Hvis det var noe mer du lurte på så, spør da på en normal måte!

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #39 : 04. juli 2011, 11:26 »
Selv om jeg mistenker at dette er et troll så klarer jeg ikke å la vær å svare.

At noen (tydeligvis to stk i Norge) klarer 180 + i benkpress trenger ikke være så rart, hvis de trener seriøs vektløfting. Vektløftere trener, etter mitt vedkomne, mye press og støtøvelser som involverer mange av de samme musklene som benk. Hvis de er flinke vektløftere vil de i tillegg trene pushpress og støt på vekter som ligger i området rundt det de kan støte. En rent hypotetisk tilfelle så vil en flink vektløfter kunne trene med 200 kg (+- 20 kg) i rene støt og pressvarianter. Da er plutselig ikke 180 i benk så vanvittig imponerende.

Hvorvidt to stk presser 180 i benk med stopp er imidlertid et annet spørsmål. Når det kommer til drøye utsagn angående løfting av styrkeløftøvelser er det mange ting som kan være på ferde. Som regel viser det seg at benken var gjort med uregelmentære vekter/med sprett i brystkassa/spotterne var mer slitne enn løfteren/rævva var i været/de presset en imponerende vekt, men ikke på langt nær så tung som den vekten som ryktes.

Men vi vet ikke. Alt vi har å tro på er en anonym person med minimal tilhørighet og honnører på forum, som hevder at noen anonyme vektløftere har presset 180 kg. Derfor er det nok mest sannsynligvis et troll.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #40 : 04. juli 2011, 11:42 »
Selv om jeg mistenker at dette er et troll så klarer jeg ikke å la vær å svare.

At noen (tydeligvis to stk i Norge) klarer 180 + i benkpress trenger ikke være så rart, hvis de trener seriøs vektløfting. Vektløftere trener, etter mitt vedkomne, mye press og støtøvelser som involverer mange av de samme musklene som benk. Hvis de er flinke vektløftere vil de i tillegg trene pushpress og støt på vekter som ligger i området rundt det de kan støte. En rent hypotetisk tilfelle så vil en flink vektløfter kunne trene med 200 kg (+- 20 kg) i rene støt og pressvarianter. Da er plutselig ikke 180 i benk så vanvittig imponerende.

Hvorvidt to stk presser 180 i benk med stopp er imidlertid et annet spørsmål. Når det kommer til drøye utsagn angående løfting av styrkeløftøvelser er det mange ting som kan være på ferde. Som regel viser det seg at benken var gjort med uregelmentære vekter/med sprett i brystkassa/spotterne var mer slitne enn løfteren/rævva var i været/de presset en imponerende vekt, men ikke på langt nær så tung som den vekten som ryktes.

Men vi vet ikke. Alt vi har å tro på er en anonym person med minimal tilhørighet og honnører på forum, som hevder at noen anonyme vektløftere har presset 180 kg. Derfor er det nok mest sannsynligvis et troll.

Tro hva du vil!

Men jeg vet at Dag Rønnevik har benka 180kg, om det var med sprett og rumpeløft vet jeg ikke.

En lengre oppe sa at det hadde lite for seg å kjøre vendinger og støt for å bli bedre i benk. Da synes jeg det var litt rart at vektløftere ofte er gode i benk, uten å trene spesifikt på det. Er det TROLLING?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #41 : 04. juli 2011, 11:47 »
Tro hva du vil!

Men jeg vet at Dag Rønnevik har benka 180kg, om det var med sprett og rumpeløft vet jeg ikke.

En lengre oppe sa at det hadde lite for seg å kjøre vendinger og støt for å bli bedre i benk. Da synes jeg det var litt rart at vektløftere ofte er gode i benk, uten å trene spesifikt på det. Er det TROLLING?

Mye presstrening gjør jo at de blir sterkere i benkpress, og uten at jeg skal være skråsikker, så vil jeg tro at de vektløfterne du nevner iblant trener litt benkpress.....og det finnes ingen regel uten unntak, og da vil det såklart finnes noen vektløftere som benker 180 kg Smiley
Smiley

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #42 : 04. juli 2011, 11:51 »
Personlig kjenner jeg 2 vektløftere som benker 165-180kg (i hhv 94kg og 105kg klassen)
Og press er ikke noe de trener ofte, og benk er omtrent fremmedord.

Derfor lurer jeg på om det kan ha noen sammenheng med resten av treninga vektløftere bedriver ?
Kanskje de 2 du kjenner har valgt feil sport? tenkt på det? Hvis en benker det samme eller mere en det man støter, uten og trene benk, og legger mange timer i støt treninga, da er det noe feil.

Han du ga navn på og etter på fjernet har jeg ikke hørt om, han er kanskje en gammel vektløfter han også, kanskje de trente benk i gamle dager. Og nå sier at benk treninga aldri har vert en stor del av programmet.

Og vektløftere trener press, i perioder også mye, selv om det gikk ut i 72.

Og mange vektløftere trener en del benk.

Det vill alltid dukke opp noen som tar mye i enkelt øvelser uten at dem bruker tid på øvelsen, tror ikke det like vel er argumentasjon nok til at en skal trene som dem for og bli god i den øvelsen.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #43 : 04. juli 2011, 12:06 »
Han du ga navn på og etter på fjernet har jeg ikke hørt om, han er kanskje en gammel vektløfter han også, kanskje de trente benk i gamle dager. Og nå sier at benk treninga aldri har vert en stor del av programmet.
Jeg baserer påstanden min på det jeg selv har hørt. Jeg har ikke vært tilstede når denne vektløfteren har trent i alle de 50-60 årene.. så aner ikke hva han legger i at han trente lite benk og lite press..? Men han benka hvertfall respektable vekter uten å ha fokus på den type trening, det kan jeg si med sikerhet.

Og vektløftere trener press, i perioder også mye, selv om det gikk ut i 72

Og mange vektløftere trener en del benk.
At de trener press er ingen hemmelighet, men spørsmålet er hvor mye de trener det i forhold til alle gymrottene som fatisk fokuserer på å bli god i nettopp benk? Er ikke alt for mange som benker 180 uten å ha benk som en av hovedmålene..

Det vill alltid dukke opp noen som tar mye i enkelt øvelser uten at dem bruker tid på øvelsen, tror ikke det like vel er argumentasjon nok til at en skal trene som dem for og bli god i den øvelsen.
Det jeg vil ha fram er at å kjøre vektløfter-øvelser ikke vil ha noen negativ innvirkning på benken, snarere omvendt. Om det ikke er snakk om så mye, blir han nok bedre i benk av å kjøre disse øvelsene også. Men... man blir ikke verdenmester i benk av å kjøre støt. Det er snakk om små marginer.


Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #44 : 04. juli 2011, 12:07 »
Vektløfteren med 180kg +  benk:

Dag Rønnevik

Eg googla han og fant han blant anna registert som løftar på Norges Styrkeløftforbund Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!