Skrevet av Emne: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?  (Lest 5174 ganger)

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« : 04. juli 2011, 19:05 »
Heihei!

Jeg trener Knebøy 3 ganger i uken nå, 3x5..Trener (nesten) til utmattelse (ca 90%-100%). Liker det veldig godt og har lyst til å fortsette med det!

Har startet med kardio for et par uker siden, der jeg jogger i 30 min eller går rask gange i 45 min, 3 ganger i uken.


Knebøy: Mandag, Onsdag, Fredag
Kardio: Tirsdag, Torsdag, Lørdag


Blir dette for mye for meg?
Burde jeg kutte ut Knebøy f.eks på onsdagen?


Honnør til gode svar =)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #1 : 04. juli 2011, 19:07 »
Kardioen din er tilnærmet restitusjonstrening, så slapp av.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #2 : 05. juli 2011, 08:55 »
Det skal gå fint.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #3 : 06. juli 2011, 12:45 »
Takker Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #4 : 06. juli 2011, 23:56 »
Kan jeg spørre hva målene dine med treningen er? Egentlig er ikke knebøy 3 ganger ukentlig for mye, men det faller tilbake til hva målene dine er. Hvis du gidder, kan du skrive ned hva du vil oppnå; deretter skal jeg svare deg etter erfaring og kunnskap, hvordan du evt. skal oppnå målene du ønsker..
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #5 : 28. juli 2011, 01:24 »
Kan jeg spørre hva målene dine med treningen er? Egentlig er ikke knebøy 3 ganger ukentlig for mye, men det faller tilbake til hva målene dine er. Hvis du gidder, kan du skrive ned hva du vil oppnå; deretter skal jeg svare deg etter erfaring og kunnskap, hvordan du evt. skal oppnå målene du ønsker..

Har ikke andre mål enn at jeg vil få litt mer kjøtt på bena.. Har egentlig aldri trent ben tidligere, men kun overkroppen. Har falt litt etter på bena, men etter at jeg startet med 5x5 stronglifts har jeg hatt en fin fremgang samtidig som jeg begynner å like bentrening! Grunnen til at jeg har startet med jogging er pga jeg vil få fettprosenten litt ned, noe jeg er godt på vei med. Er bare litt redd for at det kan bli for mye belastning!

Så langt har jeg kjørt det programmet; jogge 3 ganger i uken og trene knebøy 3 ganger i uken. Fungerer kjempebra så langt. Da jeg lagde dette emnet trente jeg med 105 kg i knebøy. Dette hadde jeg gjort i en periode og følte liksom ikke at jeg kom noe lenger, men nå trener jeg faktisk med 115kg!

Vet ikke om det har noe med joggingen å gjøre, fordi da jeg startet med joggingen startet jeg også å ta Jack3d! 

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #6 : 28. juli 2011, 03:27 »
Tren i vei.. Så lenge du ikke får noen plager annet en treningsverk er det bare å kjøre på!
Ettersom du trener bøy flere dager i uken.. Trener du med samme belastning alle dagene? Jeg ville variert belastningen og antall reps.. På onsdag kunne du kanskje trent med litt lettere vekter og flere reps, og en dag med færre reps og ett par kilo ekstra..

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #7 : 28. juli 2011, 03:31 »
Ikke noe problem. Et av de meste populære treningsprogrammene vi har er RYP, og på delen som heter maks forbrenning er knebøy satt opp 3 ganger i uka i tillegg til 3 intense løpeøkter.

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #8 : 28. juli 2011, 15:54 »
Tren i vei.. Så lenge du ikke får noen plager annet en treningsverk er det bare å kjøre på!
Ettersom du trener bøy flere dager i uken.. Trener du med samme belastning alle dagene? Jeg ville variert belastningen og antall reps.. På onsdag kunne du kanskje trent med litt lettere vekter og flere reps, og en dag med færre reps og ett par kilo ekstra..

Jeg prøver å gå opp 2,5 kg hver økt, men det begynner å bli ganske vanskelig. Da prøver jeg heller å ta flere reps!  Kan jo prøve det du skriver.. Så jeg får litt variasjon!

Ikke noe problem. Et av de meste populære treningsprogrammene vi har er RYP, og på delen som heter maks forbrenning er knebøy satt opp 3 ganger i uka i tillegg til 3 intense løpeøkter.

Bruker du RYP? Hva synes du om det programmet?

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #9 : 28. juli 2011, 23:41 »
Jeg prøver å gå opp 2,5 kg hver økt, men det begynner å bli ganske vanskelig. Da prøver jeg heller å ta flere reps!  Kan jo prøve det du skriver.. Så jeg får litt variasjon!

Bruker du RYP? Hva synes du om det programmet?


Å øke 2,5kg 3 ganger i uka er nok alles våte drøm, men det vil nok vise seg å ble særdeles vrient etterhvert.. Prøv heller å variere enten med tunge og litt lettere perioder eller varier på de forskjellige dagene i uka.

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #10 : 29. juli 2011, 12:01 »
Å øke 2,5kg 3 ganger i uka er nok alles våte drøm, men det vil nok vise seg å ble særdeles vrient etterhvert.. Prøv heller å variere enten med tunge og litt lettere perioder eller varier på de forskjellige dagene i uka.

Hehe ja! Har jeg en dårlig da kan jeg plutselig måtte gå ned 5-10 kg fordi det er for tungt!
Skal nok følge rådene og prøve med litt mer variasjon! Takk Smiley

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio?
« #11 : 29. juli 2011, 21:33 »
RYP funker veldig bra. Er ikke helt ferdig med programmet, men det er ganske tungt. Sliter litt med å følge progressen i programmet, men så langt går det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!