Skrevet av Emne: veksthormoner  (Lest 54057 ganger)

Utlogget idapus6

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

veksthormoner
« : 06. juli 2011, 13:49 »
Jeg har hørt at man kan bruke veksthormoner til å gå ned i vekt (redusere fett), er dette sant? Huh Eller er det slik at man miste mye kroppsfett men får/bygger tilsvarende i muskler? Det er veldig mange forskjellige studier der ute og det er vanskelig å vite hvilke som er korrekte.

Etter det jeg har forstått så er det slik at alle de bivirkningene som står opplyst gjelder med missbruk eller overdreven bruk av veksthormoner. Og jeg finner veldig lite der ute om hvilken effekt det har på jenter.

Håper noen kan hjelpe meg.  Smiley
Sto og kikket på meg selv i speilet og tenkte på uttrykket "Min kropp er mitt tempel"
Yeah,right .......!!!
Hvilket århundre var det??
Hvem ga dem en byggetillatelse for utvidelsen?
Og hvor i helv...... ble det av vaktmesteren??

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: veksthormoner
« #1 : 06. juli 2011, 13:51 »
Jeg har hørt at man kan bruke veksthormoner til å gå ned i vekt (redusere fett), er dette sant? Huh Eller er det slik at man miste mye kroppsfett men får/bygger tilsvarende i muskler? Det er veldig mange forskjellige studier der ute og det er vanskelig å vite hvilke som er korrekte.

Etter det jeg har forstått så er det slik at alle de bivirkningene som står opplyst gjelder med missbruk eller overdreven bruk av veksthormoner. Og jeg finner veldig lite der ute om hvilken effekt det har på jenter.

Håper noen kan hjelpe meg.  Smiley

Dropp det.

Forøvrig har dette ingenting å gjøre i kosttilskudd. Du skulle heller ha postet i antiDOPING forumet  Grin

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: veksthormoner
« #2 : 06. juli 2011, 13:54 »
Effekten av veksthormon på vekttap er nok liten, med mindre du har veksthormonmangel.

Det er også påvist at for høye nivåer av veksthormoner kan føre til en rekke bivrikninger, som unormal vekst (med vekstsmerter) i knokler og indre organer, væskeansamlinger (ødemer), humørsvingninger, forstyrrelser i nervesystemet og huden, økt risiko for sukkersyke, hjerteinfarkt og hjerneslag m.m. (Copy/paste fra wikipedia)

Dette er det lurt å holde seg unna. Kroppen er ikke noe leketøy, og bruk av ulike hormoner kan få alvorlige konsekvenser.



Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: veksthormoner
« #3 : 06. juli 2011, 13:58 »
Jeg har hørt mange jenter har trodd at winstrol har vært ett kjempemiddel for å slanke seg, det er det dog ikke.

Vet du hva som fungerer bra? Hard trening, litt kardio og godt kosthold. Det koster, men det fungerer garantert.

Utlogget idapus6

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Sv: veksthormoner
« #4 : 06. juli 2011, 14:09 »
Ok. Takker for svar. Cheesy Grin Da skal jeg holde meg langt unna det.  Cheesy

Jeg trener allerede mye fra før og spiser relativt sunt. Jeg har gluten allergi så utvalget av usunn mat begrenser seg ganske mye. Men selv etter lang tid så får jeg ikke den effekten jeg ønsker.

Alt jeg vil ha er noe som "kick starter" nedgangen. Jeg trenger dette til å bli mer gira på den nye livsstilen min. Noen som har noe tips til eventuelle kostilskudd jeg kan bruke?  Cheesy
Sto og kikket på meg selv i speilet og tenkte på uttrykket "Min kropp er mitt tempel"
Yeah,right .......!!!
Hvilket århundre var det??
Hvem ga dem en byggetillatelse for utvidelsen?
Og hvor i helv...... ble det av vaktmesteren??

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: veksthormoner
« #5 : 06. juli 2011, 14:11 »
Anbefaler deg å lese her, heller: http://steroider.net/

Jeg tviler sterkt på at den siden der kommer med "objektiv" informasjon som det står på forsiden. Det er vel heller en rekke misbrukere som forsvarer sitt eget bruk ved å uskyldiggjøre  farlige substanser. Premisset for hele siden er jo at erfarne kroppsbyggere skal fortelle om erfaringer ved eget bruk, å forvente objektiv informasjon fra slike er pinlig naivt.


Utlogget idapus6

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Sv: veksthormoner
« #6 : 08. juli 2011, 07:36 »
Ok. Igjen takker for svar Cheesy.   Jeg holder meg langt unna. 

Jeg ønsker noe som "kick starter" nedgangen/oppstramminga i tillegg til trening selvfølglig. Jeg trenger dette til å bli mer gira. Noen som har noe tips til eventuelle kostilskudd jeg kan bruke?   Huh

Sto og kikket på meg selv i speilet og tenkte på uttrykket "Min kropp er mitt tempel"
Yeah,right .......!!!
Hvilket århundre var det??
Hvem ga dem en byggetillatelse for utvidelsen?
Og hvor i helv...... ble det av vaktmesteren??

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: veksthormoner
« #7 : 08. juli 2011, 07:50 »
HUsker en jeg kjente på vgs 6 år tilbake. Han brukte det, resultatet som var synlig var større nese og fikk ikke opp  junior på 6 mnd. Han angret sykt mye
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget idapus6

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Sv: veksthormoner
« #8 : 08. juli 2011, 08:03 »
Er veksthormoner like ille som anabole steroider??
Sto og kikket på meg selv i speilet og tenkte på uttrykket "Min kropp er mitt tempel"
Yeah,right .......!!!
Hvilket århundre var det??
Hvem ga dem en byggetillatelse for utvidelsen?
Og hvor i helv...... ble det av vaktmesteren??

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: veksthormoner
« #9 : 08. juli 2011, 08:07 »
Er veksthormoner like ille som anabole steroider??

Ja.

En bekjent av meg som har tatt mye rart fortalte om hans runde på veksthormoner, han måtte kjøpe nye sko pga føttene vokste, og at henda hans blei større.

Så hva skal man si.. Styr unna.
Konebanker og totalonanist

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: veksthormoner
« #10 : 08. juli 2011, 12:05 »
Er veksthormoner like ille som anabole steroider??

Vel, med tanke på å skyte syntetiske peptider , som er laget på en underground lab aka dette



så sier det vel seg selv at det ikke anbefales. Du har ALT for lite kunnskap til å tulle med dette.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: veksthormoner
« #11 : 08. juli 2011, 12:13 »
Ok. Igjen takker for svar Cheesy.   Jeg holder meg langt unna. 

Jeg ønsker noe som "kick starter" nedgangen/oppstramminga i tillegg til trening selvfølglig. Jeg trenger dette til å bli mer gira. Noen som har noe tips til eventuelle kostilskudd jeg kan bruke?   Huh



Det er ingen ting som kan kickstarte noe som helst i dette gamet. Det tar tid. Med mindre du vil bruke dop så er det bare å få ræva opp av godstolen, ta deg en god kopp kaffe og legge planer for fremtiden. Det som funker er å legge om livsstilen. Ikke et 12ukers BLI STRAM program.

Unnskyld om jeg ødela motivasjonen din, men det er slik det er.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: veksthormoner
« #12 : 08. juli 2011, 12:13 »
Det er veldig mye som kan sies om veksthormoner, men jeg velger å fortelle deg at du skal styre langt unna det. Veksthormoner er ikke leketøy, som nevnt ovenfor. Det er på lik linje med anabole steroider, ja.

Det er påvist at for høye nivåer av veksthormoner kan føre til en rekke bivrikninger, som unormal vekst med vekstsmerter i knokler og indre organer, væskeopphopning i kroppen, hjerte- og karsykdom, leddsmerter, muskelsmerter, økt svetting, økt behåring, økt blodsukker som øker faren for diabetes, høyt blodtrykk, økt størrelse på indre organer, fet hud og økt kreftrisiko (spesielt gjelder dette kreft i mage- og tarm).

Kilde: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1069

God artikkel.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: veksthormoner
« #13 : 08. juli 2011, 12:16 »
Det er veldig mye som kan sies om veksthormoner, men jeg velger å fortelle deg at du skal styre langt unna det. Veksthormoner er ikke leketøy, som nevnt ovenfor. Det er på lik linje med anabole steroider, ja.

Det er påvist at for høye nivåer av veksthormoner kan føre til en rekke bivrikninger, som unormal vekst med vekstsmerter i knokler og indre organer, væskeopphopning i kroppen, hjerte- og karsykdom, leddsmerter, muskelsmerter, økt svetting, økt behåring, økt blodsukker som øker faren for diabetes, høyt blodtrykk, økt størrelse på indre organer, fet hud og økt kreftrisiko (spesielt gjelder dette kreft i mage- og tarm).

Kilde: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1069

God artikkel.

Bivirkninger:
Gigantisme/akromegali(skjelettet i hender, føtter, kjeve, panne, albue m.m. kan vokse.) Dette er ikke reversibelt. Et tydelig tegn på veksthormoner er når brukere får mellomrom mellom fortennene.
Leukemi
Parestesier: nummenhet eller prikking i hender og føtter
Indre organer kan vokse. Hjertet, lever, nyrer ol.
Tykkere hud
Insulin resistens
Væskeretensjon og ødemer
Hypoglykemi: lavt blodsukker
Hypotyreose: kronisk sykdom som skyldes svikt i produksjonen av kroppens stoffskiftehormon
Mild hyperglykemi: høyt blodsukker
Muskelsmerter
Glukosuri: glukose i urinen, kan sjekkes med urinstix. Kan være tegn på diabetes.
Benign intrakraniell hypertensjon: godartet økning av blodtrykket i hjernen
Hypertensjon: høyt blodtrykk
Søvnløshet
Artralgi: Leddsmerter, stivhet i ledd og myalgi
Hodepine
Hypersensitivitet for oppløsningsmiddel
Svakhet
Benign intrakraniell hypertensjon
Glukosuri
Allergiske reaksjoner
Dannelse av antistoffer mot somatropin
Femoral epifyseløsning og Legg-Calvé-Perthes sykdom er rapportert hos barn behandlet med veksthormon.
Diabetes type 2
Karpaltunnelsyndrom
Hjerneslag
Hjerteinfarkt
Svulster
Kløende utslett og smerte på injeksjonsstedet


Ikke noe jeg ville ha puttet i kroppen min Smiley

Utlogget idapus6

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Sv: veksthormoner
« #14 : 08. juli 2011, 15:06 »
Det er ingen ting som kan kickstarte noe som helst i dette gamet. Det tar tid. Med mindre du vil bruke dop så er det bare å få ræva opp av godstolen, ta deg en god kopp kaffe og legge planer for fremtiden. Det som funker er å legge om livsstilen. Ikke et 12ukers BLI STRAM program.

Unnskyld om jeg ødela motivasjonen din, men det er slik det er.

Saken er at jeg trener mye og spiser sunt. Livsstilen er lagt om for en god stund siden. Men jeg får likevel ikke den effekten jeg ønsker. Jeg ønsker noe som jeg kan bruke i tillegg til trening. Jeg visste ikke at veksthormoner var doping ettersom man kan få det hos legen. Kosttilskudd o.l er tanken.

Min kjæreste prater om at han vurdere å ta veksthormoner og lurte på om jeg ville prøve. Jeg blir jo litt bekymret når informasjonen ute på nettet er så sprikende. Derfor ønsker jeg informasjon og kanskje noen brukerhistorier slik at jeg kan ta et bevisst valg og råde han til å ta det samme valget.

Motivasjonen er ikke ødelagt  Wink
Sto og kikket på meg selv i speilet og tenkte på uttrykket "Min kropp er mitt tempel"
Yeah,right .......!!!
Hvilket århundre var det??
Hvem ga dem en byggetillatelse for utvidelsen?
Og hvor i helv...... ble det av vaktmesteren??

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!