Skrevet av Emne: "Mat" mellom økter??  (Lest 5376 ganger)

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

"Mat" mellom økter??
« : 07. juli 2011, 13:27 »
Ofte når jeg trener så går det i dobbelt timer, altså cardio alt fra 30min-60min for så og trene styrke i 30min-60 min.

Ser da ofte at mange hiver innpå en banan eller disse barene...

Er dette noe vits? vil det øke prestasjonen, vil man orke så mye mer?

I såfall hvis dette skulle være topp, finnes det da et flytende allternativ? For jeg får ikke ned noe jeg må tygge på sånn under trening.

Takk for svar Cheesy

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: "Mat" mellom økter??
« #1 : 07. juli 2011, 13:35 »
Ofte når jeg trener så går det i dobbelt timer, altså cardio alt fra 30min-60min for så og trene styrke i 30min-60 min.

Ser da ofte at mange hiver innpå en banan eller disse barene...

Er dette noe vits? vil det øke prestasjonen, vil man orke så mye mer?

I såfall hvis dette skulle være topp, finnes det da et flytende allternativ? For jeg får ikke ned noe jeg må tygge på sånn under trening.

Takk for svar Cheesy

Det skal ikke så mye til, ett kjeks f.eks. Men hvis øktene hadde vært enda lengre, hadde nok noe litt mer fyldig vært tingen.

Hvis økta er på morgenen og du kun har spist frokost, kan det være lurt å få i seg noe skikklig i løpet av treningen. Nen desiliter sjokomelk/saft og/eller en halv banan kan funke, (hvis du helst vil holde deg til lettvinte dagligvarer, hvis ikke finnes det egne sportsdrikker)

Hvis økta derimot er utover dagen, kommer det helt an på hvor intensivt du trener og hvordan kvaliteten på treninga er. Hvis du løfter opp mot maks, vil du merke positiv forskjell hvis du tilfærer kropen litt næring undervegs. Hvis du ikke løfter veldig tungt, kan det gå fint uten.

Det viktigste er dog at du spiser bra før og rett etter trening. (og selvfølgelig at du spiser bra ellers)

Håper du fikk litt svar på spørsmålene Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: "Mat" mellom økter??
« #2 : 07. juli 2011, 13:42 »
Hvis du trener 2 timer eller mer, burde du få i deg banan, nøtter eller lignende iløpet av 60 minutter ut i treningen. Hvis du er ute etter noe flytende, så funker det faktisk med litt gainer eller saft.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: "Mat" mellom økter??
« #3 : 07. juli 2011, 13:43 »
Det skal ikke så mye til, ett kjeks f.eks. Men hvis øktene hadde vært enda lengre, hadde nok noe litt mer fyldig vært tingen.

Hvis økta er på morgenen og du kun har spist frokost, kan det være lurt å få i seg noe skikklig i løpet av treningen. Nen desiliter sjokomelk/saft og/eller en halv banan kan funke, (hvis du helst vil holde deg til lettvinte dagligvarer, hvis ikke finnes det egne sportsdrikker)

Hvis økta derimot er utover dagen, kommer det helt an på hvor intensivt du trener og hvordan kvaliteten på treninga er. Hvis du løfter opp mot maks, vil du merke positiv forskjell hvis du tilfærer kropen litt næring undervegs. Hvis du ikke løfter veldig tungt, kan det gå fint uten.

Det viktigste er dog at du spiser bra før og rett etter trening. (og selvfølgelig at du spiser bra ellers)

Håper du fikk litt svar på spørsmålene Smiley
Takk Smiley
Ja bra svar, og merker jo forskjell når jeg trener på dagen kontra kvelden..så kanskje jeg skal finne ut av noe jeg kan "fylle" litt på med mellom de lengste øktene på dagen Smiley


Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: "Mat" mellom økter??
« #4 : 07. juli 2011, 13:44 »
Hvis du trener 2 timer eller mer, burde du få i deg banan, nøtter eller lignende iløpet av 60 minutter ut i treningen. Hvis du er ute etter noe flytende, så funker det faktisk med litt gainer eller saft.
Ok, da må det nok bli saft som jeg kan prøve ut da...sliter som sagt med og skulle spise når jeg trener... Takk for svar Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: "Mat" mellom økter??
« #5 : 07. juli 2011, 14:06 »
Saft er veldig bra ved siden av trening. Det blir faktisk også brukt som restitusjons drikk blant flere topp utøvere. Sportsdrikke, svakt blandet saft eller juice/vann er godt egnet. Hvis sukkerinnholdet blir for høyt så tas det ikke så lett opp i tarmen, og man kan få magebesvær. Ideelt karbohydratinnhold i en drikk vil avhenge av intensitet og varighet, men 4-6 % vil passe for de fleste og bør brukes fra starten av økten.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: "Mat" mellom økter??
« #6 : 07. juli 2011, 15:04 »
Saft er veldig bra ved siden av trening. Det blir faktisk også brukt som restitusjons drikk blant flere topp utøvere. Sportsdrikke, svakt blandet saft eller juice/vann er godt egnet. Hvis sukkerinnholdet blir for høyt så tas det ikke så lett opp i tarmen, og man kan få magebesvær. Ideelt karbohydratinnhold i en drikk vil avhenge av intensitet og varighet, men 4-6 % vil passe for de fleste og bør brukes fra starten av økten.
Takk igjen for bra svar Wink

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: "Mat" mellom økter??
« #7 : 07. juli 2011, 16:58 »
Saft er veldig bra ved siden av trening. Det blir faktisk også brukt som restitusjons drikk blant flere topp utøvere. Sportsdrikke, svakt blandet saft eller juice/vann er godt egnet. Hvis sukkerinnholdet blir for høyt så tas det ikke så lett opp i tarmen, og man kan få magebesvær. Ideelt karbohydratinnhold i en drikk vil avhenge av intensitet og varighet, men 4-6 % vil passe for de fleste og bør brukes fra starten av økten.

Når det kopieres/limes direkte fra andre sider er det vanlige å legge ved kilde Smiley

http://www.yt.no/under-trening/tips-til-paafyll-under-trening
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: "Mat" mellom økter??
« #8 : 07. juli 2011, 17:06 »
Spørs hva du ønsker med treninga mtp på hva du putter i deg. Om du ønsker å gå ned må i så fall den bananen, proteinbaren etc være inkl. i det kostholde. Om du skjønner. Ellers stå på, selvfølgelig vil du bli møkkings sliten/tom etter hvert (hvis du er på diett)-

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: "Mat" mellom økter??
« #9 : 07. juli 2011, 18:26 »
Spørs hva du ønsker med treninga mtp på hva du putter i deg. Om du ønsker å gå ned må i så fall den bananen, proteinbaren etc være inkl. i det kostholde. Om du skjønner. Ellers stå på, selvfølgelig vil du bli møkkings sliten/tom etter hvert (hvis du er på diett)-
Jepp, diett er tingen vettu Wink
Derfor har jeg ikke vært så gira på dette med og spise noe særlig når jeg trener i tillegg til det andre jeg skal ha i meg Smiley
Men skal prøve litt tynn saft mellom slagene for å se hva som skjer..

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: "Mat" mellom økter??
« #10 : 07. juli 2011, 18:28 »
Jepp, diett er tingen vettu Wink
Derfor har jeg ikke vært så gira på dette med og spise noe særlig når jeg trener i tillegg til det andre jeg skal ha i meg Smiley
Men skal prøve litt tynn saft mellom slagene for å se hva som skjer..
Kaffe o.l hvis du reagere på koffein er fint;)

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: "Mat" mellom økter??
« #11 : 07. juli 2011, 18:31 »
Kaffe o.l hvis du reagere på koffein er fint;)
Ja drikker kaffi før jeg trener, men har ikke prøvet mellom øktene Smiley Her blir det flere ting og prøve ut ja... Takk for tips Cheesy

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: "Mat" mellom økter??
« #12 : 07. juli 2011, 19:14 »
Når det kopieres/limes direkte fra andre sider er det vanlige å legge ved kilde Smiley
http://www.yt.no/under-trening/tips-til-paafyll-under-trening

Jeg syns du er ganske barnslig. Måten du er etter meg på overalt på forum er kvalmende. Altså, jeg er fullt klar over at det er vanlig å oppgi kilder, men i dette tilfelle tenkte jeg ikke på det engang. Jeg ville bare prøve å hjelpe trådstarter med spørsmålet. Isteden for å henge deg opp i hva andre gjør, kan du også hjelpe til.

Gidder ikke noe mer diskusjon nå, ville bare få sagt hva jeg mener egentlig. Skal selvfølge begynne å oppgi kilder, ettersom det faktisk er viktig, men i dette tilfelle sto det lille jeg kopierte så bra forklart at jeg valgte å bruke det, isteden for å skrive det med dårligere ord.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: "Mat" mellom økter??
« #13 : 07. juli 2011, 20:50 »
Jeg syns du er ganske barnslig. Måten du er etter meg på overalt på forum er kvalmende. Altså, jeg er fullt klar over at det er vanlig å oppgi kilder, men i dette tilfelle tenkte jeg ikke på det engang. Jeg ville bare prøve å hjelpe trådstarter med spørsmålet. Isteden for å henge deg opp i hva andre gjør, kan du også hjelpe til.

Gidder ikke noe mer diskusjon nå, ville bare få sagt hva jeg mener egentlig. Skal selvfølge begynne å oppgi kilder, ettersom det faktisk er viktig, men i dette tilfelle sto det lille jeg kopierte så bra forklart at jeg valgte å bruke det, isteden for å skrive det med dårligere ord.

Det innlegget burde Kapvor, Ituun, Boscon, VisioN eller Kingpower gi deg en honnør for snart Grin
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: "Mat" mellom økter??
« #14 : 07. juli 2011, 20:55 »
Det innlegget burde Kapvor, Ituun, Boscon, VisioN eller Kingpower gi deg en honnør for snart Grin

Jeg blir så slapp av deg "DOH". Kingpower er faktisk min søte lillebror, mens disse andre er venner IRL "In real world". Skjønner ikke hvorfor du skal henge deg opp i slike ting, blir da veldig på barnehage nivå spør du meg.. Gir du noe - får du noe tilbake vettu!

Fortsett gjerne å sleng med leppa, da jeg ikke kommer til å svare deg mer.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!