Skrevet av Emne: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?  (Lest 3285 ganger)

Utlogget prebnoz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 206

  • Get fit or get fat...
bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« : 08. juli 2011, 14:27 »
har over lengere tid gått på et underskudd og trent mye kondisjon sammens med styrketreningen. dette førte til gode resultater. før hadde jeg litt å drasse på men ikke nå lengere Smiley jeg mistet ca. 5% av styrken min i noen få øvelser, men ikke noe større. problemet med å holde et slikt kosthold er at det var hardt psykisk og med tanke på det å fungere normalt i dagliglivet.
nå som jeg da har lagt om til et noe høyere inntak fordi jeg er fornøyd med fettprosenten, ønsker jeg gjerne å beholde om ikke helt den rippae looken, så i allefall så pass lav fettprosent at man ser noe til magemuskelene og markeringene generelt.

mitt spørsmål er som følger: er det mulig å spise sunt, varriert, med mye grønnsaker, frukt og generelt magre kjøtt alternativer (noen ganger en liten utskeielse?), holde et overskudd psykisk og ikke ende opp med åå pakke på meg så mye at jeg ikke lengere ser lean ut? jeg vil definere det som ikke bulket og ikke deffet, men en mellom ting?

jeg har ingen mål om å konkurrere, men holde meg sunn, good looking og gjerne bygge litt muskler og styrke, ikke i noe rush.

takker på forhånd for alle behjelpelige svar Smiley


Utlogget Hakon92

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

  • "If you can visualize it, you can achieve it!"
Sv: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« #1 : 15. juli 2011, 08:51 »
Gener har mye og si hvertfall. Ellers så spis sunt og unngå raske korbohydrater (annet enn evnt. like etter trening) og hvis du vil øke i muskelmasse så er det anbefalt å ha i seg 500Kcal mer enn sitt eget forbruk. Er du redd for å legge på for mye fett kan du begynne med 300Kcal mer enn du forbruker. På den måten vil du kunne øke sakte men forhåpentligvis beholde formen Smiley

Ellers så vet jeg at blant annet Layne Norton (proffesjonell dopingfri kroppsbygger) brukte et system hvor han kjørte 4 uker kalorioverskudd, for så 2-3 uker kaloriunderskudd, og deretter repetere. Siden du øker mest ren masse når du først går over fra kaloriunderskudd til kalorioverskudd så vil det si at etterhvert (desto lengre du "bulker") vil du legge på deg mer fett. Ved å alternere mellom de to fasene på denne måten vil du kunne ta utbytte av overgangen fra en såkalt "deff" til "bulk". Men dette er hvis du har problemer med å holde fettprosenten nede.
Ernæringsfysiologi-student.
Alder: 21
Vekt off: 120kg
Høyde: 178-179

Benkpress: 130kg x 1
Markløft: 180kg x 1
Knebøy: 160kg x 1
Roing med stang: 170kg x 3

Hjemmeside: http://teenbodybuilding.wordpress.com/


TRENINGSLOGG/BILDER:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100254.msg1661197;topicseen#new

Utlogget prebnoz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 206

  • Get fit or get fat...
Sv: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« #2 : 15. juli 2011, 23:13 »
honør for god info! Cheesy

Utlogget Hakon92

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

  • "If you can visualize it, you can achieve it!"
Sv: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« #3 : 15. juli 2011, 23:25 »
Tusen takk for det  Smiley
Ernæringsfysiologi-student.
Alder: 21
Vekt off: 120kg
Høyde: 178-179

Benkpress: 130kg x 1
Markløft: 180kg x 1
Knebøy: 160kg x 1
Roing med stang: 170kg x 3

Hjemmeside: http://teenbodybuilding.wordpress.com/


TRENINGSLOGG/BILDER:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100254.msg1661197;topicseen#new

Utlogget prebnoz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 206

  • Get fit or get fat...
Sv: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« #4 : 17. juli 2011, 01:18 »
vil tro 2800 kcal ikke er for mye energi for en kropp på ca. 178cm, 79 kg og et aktivitetsnivå på 4-7 timers butikkarbeid, 50 min rask gange, 6-7 km/h og 1-1.5 timer styrketrening moderat til veldig anstrengende, utenom alle andre gjøremål om dagen Smiley

Utlogget Hakon92

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

  • "If you can visualize it, you can achieve it!"
Sv: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« #5 : 18. juli 2011, 12:00 »
vil tro 2800 kcal ikke er for mye energi for en kropp på ca. 178cm, 79 kg og et aktivitetsnivå på 4-7 timers butikkarbeid, 50 min rask gange, 6-7 km/h og 1-1.5 timer styrketrening moderat til veldig anstrengende, utenom alle andre gjøremål om dagen Smiley

Hørtes ut som om du er rimelig aktiv! Smiley 2800Kcal er ikke mye da nei. Var jeg deg ville jeg begynt med ca. 3300 Kcal og ta det derfra. Øker du ikke i muskelmasse legger du til mer Kcal feks 200Kcal mer og fortsetter hvis du ikke øker. På den andre siden, hvis du synes du øker "for fort" i form av mer fettøkning VS muskelmasse kutter du bare ned på det antallet kalorier du kan ligge for å fortsette øke muskelmasse sakte men sikkert uten unødvendig fettlagring Wink
Ernæringsfysiologi-student.
Alder: 21
Vekt off: 120kg
Høyde: 178-179

Benkpress: 130kg x 1
Markløft: 180kg x 1
Knebøy: 160kg x 1
Roing med stang: 170kg x 3

Hjemmeside: http://teenbodybuilding.wordpress.com/


TRENINGSLOGG/BILDER:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100254.msg1661197;topicseen#new

Utlogget prebnoz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 206

  • Get fit or get fat...
Sv: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« #6 : 25. juli 2011, 12:46 »
Hørtes ut som om du er rimelig aktiv! Smiley 2800Kcal er ikke mye da nei. Var jeg deg ville jeg begynt med ca. 3300 Kcal og ta det derfra. Øker du ikke i muskelmasse legger du til mer Kcal feks 200Kcal mer og fortsetter hvis du ikke øker. På den andre siden, hvis du synes du øker "for fort" i form av mer fettøkning VS muskelmasse kutter du bare ned på det antallet kalorier du kan ligge for å fortsette øke muskelmasse sakte men sikkert uten unødvendig fettlagring Wink
Hørtes ut som om du er rimelig aktiv! Smiley 2800Kcal er ikke mye da nei. Var jeg deg ville jeg begynt med ca. 3300 Kcal og ta det derfra. Øker du ikke i muskelmasse legger du til mer Kcal feks 200Kcal mer og fortsetter hvis du ikke øker. På den andre siden, hvis du synes du øker "for fort" i form av mer fettøkning VS muskelmasse kutter du bare ned på det antallet kalorier du kan ligge for å fortsette øke muskelmasse sakte men sikkert uten unødvendig fettlagring Wink

hehe, jo prøver å holde meg ganske aktiv Smiley med tanke på at det er veldig irriterende å gå på deff (min mening) så vil jeg prøve å ikke tøye så pass mye over 0 punktet at fettlagringen starter, men slik jeg skjønner det fra det du sier, så er jeg nok fortsatt et stykke i fra det og kan fortsatt justere opp uten store bekymringer. noe jeg vil prøve! Smiley

Utlogget prebnoz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 206

  • Get fit or get fat...
Sv: bli stor og sterk, men samtidig litt markert?
« #7 : 31. juli 2011, 00:21 »
et eksempel på en ganske usunn dag for meg i dag:

halv boks cottage cheese
et knekkebrød med soft light og røkt kalkunpålegg (waza fiber balance)
en 18g rawfood nøttebar
to 220g kylling kebabruller uten dressing fra Shell
3 små stykker eplekake (ala 200g til sammen?)
lite bløtkakestykke(tilsvarende ca 50g)
ei tygge sjokoladekake
ei 2/3 flis av et pizza stykke
to epler
hjemmelaget brødpuddig av grovbrød (laget av egg, skummet melk, ca 3 brødskiver)
ei tygge av en sjokoladebolle

ramset opp ser det helt ille ut og ganske mye synes jeg, men når det er bursdag så...Smiley
regnet meg fram til ca 2700-2800 kcals?
kan dette stemme? Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!