Skrevet av Emne: Kosthold frem mot jeger-opptak  (Lest 15736 ganger)

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #15 : 12. juli 2011, 20:34 »
Sitat fra Forsvaret.no:

"4. Jeg har akkurat vært på sesjon
Fortsett dine forberedelser og vent på innkalling til Sjøforsvarets rekruttskole i juli. Dersom du ikke har fått innkalling når det nærmer seg sommeren, skal du ringe Vernepliktsverkets avdeling der du er rulleført og etterlyse innkallingen.

Skulle du møte motbør kan du ringe oss og be om hjelp. Når du har fått din innkalling møter du på rekruttskolen som ordinær rekrutt. Etter noen dager vil det bli holdt en orientering om opptaket der det deles det ut søknadspapirer. Du trenger ikke å sende inn et fullstendig søknadsskjema slik som de andre kategoriene ovenfor, du trenger kun å sørge for innkalling til Sjøforsvaret."

Hmm, da skjønner jeg hva du mener. Jeg trodde alt forgikk via søknader osv jeg.

Nei, har ikke vert på sesjon, men blir vell kalt inn nå til høsten til den digitale Sesjon 1. Dette er noe alle blir ikke sant?
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #16 : 12. juli 2011, 21:29 »
Ja, alle må på sesjon. Du vil få svar på alle spørsmålene dine der. Jeg var på sesjon som 16 åring husker jeg. Jeg var positiv til Forsvaret og hadde ikke tenkt å være sløv under førstegangstjenesten. Det morsomme på sesjonen var at vi var en gruppe på 12 stk, hvorav 2 stk var militærnektere. Militærnekterne ble innkalt til samtale sist av oss alle fordi det tok så innmari lang tid med de som nekta før i tiden. Ved en feiltagelse ble jeg plassert mellom de to militærnekterne på sesjonen. Da jeg ble innkalt til 'samtale' trodde majoren som ledet avhøret at jeg var militærnekter. Før jeg fikk sagt noe som helst fikk jeg en overhøvling av en annen verden. Jeg ble kalt feiging, spurt hvem som skulle forsvare landet ved angrep utenfra og hva som ville skje hvis alle nekta. Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte avtjene 16 mnd siviltjeneste og ville bli innkalt til årlige repøvelser.

Da han endelig spurte hva jeg syntes om det så sa jeg at jeg ønsket å bli marinejeger og hadde ingen tanker om å nekte. Har aldri sett noen bli så rød i trynet før og fikk en beklagelse på rappen Smiley hahaha
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #17 : 12. juli 2011, 23:24 »
Haha! Vell sånn som jeg har forstått det så er det ikke ett problem å være nekter lengre. Var en stor sak der Norge ble stilt for menneskrettighetsdomstolen, hvor de mente at det å tvinge folk til å avlegge militær tjeneste var brudd på mennesrettighetene. Sludder mener nå jeg, men.

De fleste av mine venner har vell egentlig en negativ innstilling når det kommer til militæret. Ikke skjønner jeg hvorfor.
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #18 : 12. juli 2011, 23:46 »
Jeg var på sesjon i 96 el 97, da var det akkurat slutt på politiavhør av militærnektere, men stemningen var ikke god blant offiserene når man stod fram som militærnekter. I dag er plikten å avtjene 1.gangstjeneste en stor vits og burde avskaffes. Halvparten av mine kompiser har sluppet unna pga 'vondt i et kne', studier og andre diffuse unnskyldninger. Når det ikke er likhet for alle, bør obligatorisk førstegangstjeneste avskaffes spør du meg.

Men du virker motivert og vil garantert bli godt tatt i mot Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #19 : 13. juli 2011, 00:02 »
Skjønner hva du mener, men er ikke enig hehe :p

Min fetter sa akkurat det du nevnte, "vondt i ett kne" og han slapp.

Ja håper det Cheesy Men som sagt, det er 2år igjen og mye kan skje i løpet av så lang tid, kansje jeg kommer ut av skapet og blir frisør i stedet?
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #20 : 13. juli 2011, 00:29 »
Hvis man er homofil slipper man unna da også, var en som sa han var homofil og slapp unna tjenesten av den grunn når jeg var inne i 99.

Jeg er ikke i mot førstegangstjeneste, men jeg er imot slik den praktiseres i dag. Nå er det et lotteri om man skal inn eller ikke. Det skal være likhet for alle. Enten må alle inn, eller så må man bygge opp et profesjonelt forsvar slik som man har i andre land i Europa, f.eks, i UK.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #21 : 13. juli 2011, 00:57 »
Bare et tips. For spesjeger er det egne søknadsfrister. 1. mars for fallskjerm, fsk og marinejeger om jeg husker korrekt Smiley Søknaden legges ut i september tror jeg. Du finner all info på forsvaret.no Smiley

Ellers anbefales så mye intervalltrening som mulig. Gjerne 1000metere med toppen 90sek pause, så du lærer kroppen å måtte kjøre hardt selv når du er sliten Smiley Dette rådet fikk jeg fra en tidligere SAS-tropper jeg kjenner Smiley

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #22 : 13. juli 2011, 01:14 »
Hva er "forsvarets jegervåpen"?

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #23 : 13. juli 2011, 01:27 »
Har bare noen små kommentarer til dette før eg går i køyen:)

Dette med faste og diett er bare tull når det gjelder "opptrening" til såkalte helvetes uker osv. Spis MYE, spessielt før, dette vet eg av erfaring..  Når det gjelder trening er det bare til å trene så variert som mulig, ettersom jegere blir utsatt for alt mulig:) alt fra svømming til løping til orientering til skigåing osv.. Når det gjelder å gå med sekk, anbefaler jeg dette på det meste. Ta gjerne å les boken "Elitesoldat" å les hvordan han trente for å bli en del av det danske jegervåpenet. Veldig bra lesing og god inspirasjon:) lykke til håper du klarer drømmen;)
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #24 : 13. juli 2011, 10:58 »
Igjen må jeg takke for gode og fornuftige svar, dere kaster virkelig lys over en del ting jeg ikke helt forsto før, takk!

Når det gjelder løpingen og kondisjons-treningen vil jeg følge dette programmet her
http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/kom-i-form-treningstips/documents/gront_treningsprogram.pdf

Jeg tenker at når jeg har gjennomført hele programmet, så begynner jeg på nytt bare med sekk med f.eks 5kg på alle øktene, så når jeg har gjennomført programmet på nytt, øker jeg til f.eks 10kg osv. Kunne dette vert en god idé?

Skal se om jeg ikke kan få tak i den boken, takk MarreLom. Har og bestilt filmen "Navy Seals Workout". En 55minutters trenings-film filmet på Special Warfare Center i USA. Sikkert mye godt å plukke opp her.

Hva er "forsvarets jegervåpen?"
Jegervåpenet er vell felles-betegnelsen på spesialstyrkene utenom spesialbåtopperatør. Altså, fallskjermjeger, kystjeger, spesialjeger og marinejeger. Er usikker på om grensejeger kommer under denne betegnelsen og.
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #25 : 13. juli 2011, 11:27 »
Elitesoldat av Thomas Ratsach(usikker på hvordan det staves) og "et liv på kanten" av B.S Christiansen er selvfølgelig obligatorisk lesning:) Begge omhandler jegertjenesten i Danmark, og selvom det blir mer som spesialjeger, er det kjekt å ta med seg noen av erfaringene. Dessuten er et liv på kanten vanvittig bra skrevet, noe som gjør at det er vanskelig å legge fra seg boken Smiley Elitesoldat har noen "jobbepartier" - spesielt mineryddingen i Irak syns jeg var langtekkelig. Men anbefales absolutt den og Smiley

Når det kommer til sekktrening. Selvfølgelig er det et must, men jeg vil anbefale deg at du skipper den på løpeturer. Løping er såpass tung belastning på kroppen at det å løpe med sekk øker risikoen for skader drastisk. Gå masse med sekk og lær deg å ha den på lenge. Men til løpinga anbefaler jeg deg å droppe den. Du velger selvfølgelig selv Smiley

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #26 : 13. juli 2011, 13:05 »
Takk for tipsene! Skal skjekke ut disse bøkene og!

Skjønner det du mener med at det er tungt for kroppen, men dersom jeg bare øker hver 12 uke så kan det vell gå? Altså, først 12 uker uten sekk, så 2kg eller 5kg eller noe sånt, å så øker, det er jo over så lang tid at i teorien skal kroppen kunne takle å løpe lenge og tungt med til slutt 20kg.

Men som sagt så kan jeg lite om trening og om belastnings-skader osv. Så om du fraråder meg å gjøre det så kommer jeg nok til å la vær!
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #27 : 13. juli 2011, 13:56 »
Gå over vidda med en sekk på ca 30 kg i 4 -6 dager. Det blir bra trening. Gå slike turer ca 10 ganger i året.
Kan jo begynne med en sekk på 20 kg, neste gang, 30 kg osv.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #28 : 13. juli 2011, 14:27 »
Det skal jeg utviltsomt gjøre, elsker å gå på tur, så dette er genialt både mtp treningen og opplevelsen.

Takk Smiley
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kosthold frem mot jeger-opptak
« #29 : 13. juli 2011, 16:22 »
Da var totalt 4 bøker, 1 DVD og 1 par M77 militærstøvler bestilt Smiley

Bøkene er: Elitesoldat, Et liv på kanten, Special Ops fitness train, og Leadership lessons of the Navy Seals.

DVD'en er Navy Seals workout DVD. Snakket om den tidligere i tråden Smiley
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!