Skrevet av Emne: Trenger noe tips til riktig pulver og fatburners osv.  (Lest 4495 ganger)

Utlogget Nemesick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Startet treningen i ca 3 måneder nå og har en liten plan for hvordan jeg skal trene men har begynt i siste måned å ta fatburners og proteiner.

Skriver fordi kanskje jeg kan gjøre noe annerledes. Ja jeg svetter av fatbunners.
Har hørt beste teknikk er å bytte fatburners månedlig fra en til en annen fatburners.
Så startet med Rapidburn og skal gå over til Sveltax. Også kanskje prøve rippedfreak etter det.
Det betyr første måned rapidburn også over til Sveltax også Rippedfreak også tilbake til Rapidburn osv.
Er det noen andre fatburners som er bedre? Er nybegynner så er "currious" og hekta på dette.

Også ønsker jeg en Protein Pulver som jeg skal bruke etter trening og kanskje et par ganger til om dagen også en ekstra for å kose meg med. Kose proteinet jeg har valgt er Protein Delite. Men hva skal jeg bruke som min vanlige protein kilde vet jeg ikke ennå. Kanskje SuperWhey som jeg kjøpte kanskje fordi jeg viste ikke bedre.

Bruker http://www.beachbody.com/product/fitness_programs/extreme/chalean_extreme.do
ChaLEAN Extreme®
som vekt løfting program mandager, onsdager og fredager.
Første måned Burn, andre måned Push og tredje måned Lean.
Er det ok jeg begynner sirkelen når lean er ferdig tilbake til burn.
Og alle månedene er det tre forskjellige trenings økter. Trener noe forskjellige øvelser og muskel grupper.

Også bruker jeg http://www.beachbody.com/product/fitness_programs/extreme/turbofire.do Turbofire og http://www.beachbody.com/product/fitness_programs/best_sellers/turbo-jam.do Turbo Jam som cardio.
Det blir Tirsdag, Torsdag, Lørdag og noen søndager.

Trenger noe kosthold tips også der er jeg 100% null på.

Jeg har blitt strammet opp mista fett og fått noe muskler men ikke så mye ned i vekt ennå.
Ønsker å bli stram og tynnere. Se kanskje ut som kroppen til Jason Statham. Har vært feit siden jeg var seks og nå er jeg 28 så det var på tide.

Hjelper Pyrulean sammen med rapidburns ca 30minutter før treningen? For å få muskelmasse og tape fett.

Så spørsmålen er simpelt god protein pulver med smak som er bra for de som vil ned i vekt.
Kose Protein som er god men ikke ødellegende effekt for kroppen!
Noe fatburner som er god å bruke som ca 45-30 min før trening også starte å svette med cardio.
Og kanskje noe tabletter ta etter lunsj der de knuses fettet og karbohydrater fra maten.
Liten tips for kosthold. (helst uten svinekjøtt er muslim)
Og hvordan er det best å sirkelere trenings metoden/rutinene.
Pluss noe annet jeg trenger for bedre muskler og slankere manlig figur. Kreatin/Zma?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Først og fremst: fatburners hjelper dessverre ikke stort, så jeg ville heller ha fokusert på kostholdet, styrketrening og litt kondisjontrening Smiley
Smiley

Utlogget Nemesick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Ok da blir det kanskje slutt eller bare minimere fatburners kanskje hmmm tusen takk Bjørn! Det var ganske lynnkjapp svar det!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Ok da blir det kanskje slutt eller bare minimere fatburners kanskje hmmm tusen takk Bjørn! Det var ganske lynnkjapp svar det!

bare hyggelig...jeg ville heller ha brukt pengene mine på sunn mat og ett proteintilskudd Smiley
Smiley

Utlogget Nemesick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Hva er proteintilskudd? Omgea 3, Cottage Cheese??

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Det viktigste du skal tenke på er (i nevnte rekkefølge):
1. Kosthold
2. Trening
3. Hvile (restitusjon)
Når ALLE de 3 ting er HELT på plass kan du evt OVERVEIE kosttilskudd


Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Hva er proteintilskudd? Omgea 3, Cottage Cheese??

Proteinpulver med andre ord Wink
Smiley

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Synes ikke det er rart at folk som er nye til styrketrening og muskelvekst generelt ofte skriver om hvilke pulver osv de burde kjøpe. Ofte står det på boksene "Ekstrem muskelvekst" og alt annet mulig surr, med en bamse forran, som skal få folk til å kjøpe det. Synes derfor det er forståelig at folk går på og tror de får større muskler av å ta proteinpulver. Mer genial markedsføring enn dumskap blandt ungdom synes nå jeg iallefall... Sikter ikke til trådstarter, men mer generelt, leser ofte at folk får stygge tilbakemeldinger fordi de er nybegynnere å sier de går på prot pulver.

Utlogget Per Ø

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Veldig få kosttilskudd for trening har dokumentert effekt.

Det finnes noen stoffer i kommersielle fat burners som har dokumentert stimulerende effekt i større doser, men dosene som er lovlig av mattilsynet er stort sett under de dosene som gir statistisk signifikant effekt. Ja, dette betyr at du antagelig kan doble dagsinntaket av en del fat burners, om du har ambisjoner om at de faktisk skal gjøre noe.

Fat burners generelt endrer dog marginalt forholdene i kroppen. Selv om du beveger deg ut på stoffer som clenbuterol eller tyroksid er den faktiske metabolske gevinsten du får uansett mindre enn hva du kan oppnå ved kostholdsjustering... så: Be all end all er diett uansett hvor mye du snur og vender på det.

Vit også at koffein linkes til økte kortisolnivåer - som kan være kjipt mtp muskelsparing i en vektreduksjonsfase. Det virker ikke som om graden av økning ved normale inntak er veldig betydningsfullt forsåvidt.

Visse no2 boosters kan gjøre noe, om dosene av stoffer som arginine er høye nok (noe de igjen vanligvis ikke er i de anbefalte dagsdosene...).

Kreatin har dokumentert effekt. Monohydrat har tilsynelatende best effekt, selv om noen responderer bedre på alkalyn. Ethyl ester (CEE) fungerer ikke, flat out. Det gir ingen signifikant elevering av de nivåene kreatintilskudd skal gi (økt dht konvertering f.eks.). Om monohydrat fungerer dårlig på deg, prøv alkalyn. Om du ikke responderer på noen av dem, sux2be you: der sparte du de pengene.

ZMA fungerer om du har mineralmangel, noe ekstremt få har. De gir derimot ingen elevering av f.eks. serum test nivåer i blod, som markedsføringen bak produktet ofte prøver å indikere. Tilsynelatende gir ikke økning av zinc i voksne økning av testosteron, til tross for at det linkes til det i pubertale menn. ZMA er forøvrig et sunt tilskudd som er billig og ikke gjør noen skade.

Test boosters fungerer heller stort sett ikke. Fenu-greek extract som er "virkestoffet" i mange av dem er kontroversielt at best.

Fettsyretilskudd som omega-3, udo's choice osv funker, og bør taes. Bidrar til en haug av gunstige prosesser i kroppen, og jeg gidder overhodet ikke å liste opp alle her. Det kommer ut ny forskning som bekrefter effekten tilnærmet hver eneste uke.

Vitaminpiller: greit å ta for å være på den sikre siden, men fullt mulig det bare gir deg dyrt urin.

Proteinpulver: Gjør det vesentlig enklere å planlegge kostholdet.

Personlig tar jeg proteintilskudd, kreatin monohydrat, zma, vitaminpiller og udo's choice. Resten gidder jeg ikke.

Utlogget Nemesick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Tusen takk folkens fikk endel info her jeg! Flere som vil svare velbekommen =)

Vil bli lean/ripped og noe slim. Ikke Arnold aktig =)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Tusen takk folkens fikk endel info her jeg! Flere som vil svare velbekommen =)

Vil bli lean/ripped og noe slim. Ikke Arnold aktig =)

Du blir ikke som Arnold over natten....ingen fare Smiley
Smiley

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.

Personlig tar jeg proteintilskudd, kreatin monohydrat, zma, vitaminpiller og udo's choice. Resten gidder jeg ikke.

syntes det er interessant at du tar zma når du ikke syntes det fungerer?
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Per Ø

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

syntes det er interessant at du tar zma når du ikke syntes det fungerer?

Som jeg sa, det skader ikke, koster nesten ingenting, og forsikrer at du ikke får mangel av visse viktige mineraler. At det ikke har noen dokumentert effekt i den retning markedsføring påstår at det skal ha, betyr ikke at det ikke kan ha andre positive egenskaper.

Så hvorfor ikke?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Nøkkelen til en veltrent kropp er kosthold, trening, progresjon og restitusjon. Uten disse elementene er det bare å legge treningen på hylla, noe som tilser at disse fire elementene må gjennomtenkes og planlegges.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!