Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136838 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #150 : 27. august 2011, 10:22 »
Trening fredag:

En time sone 1 løping. Kneet gjør fortsatt vondt. Starter en diclofenackur og satser på at det gir seg over helga. Blir sykling og svømming frem til kneet er bra Sad

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #151 : 27. august 2011, 13:12 »
Trening fredag:

En time sone 1 løping. Kneet gjør fortsatt vondt. Starter en diclofenackur og satser på at det gir seg over helga. Blir sykling og svømming frem til kneet er bra Sad

Hehe, ble satt på en Diclofenac-kur i går, jeg også (achilles-betennelse på grunn av for mye gåing). Er surt, men sånt skjer. No pain, no gain... eller noe sånt. :Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #152 : 27. august 2011, 15:59 »
Haha. Hater piller, men man får bare gjøre det og komme seg tilbake fortest mulig Smiley Ingen grunn til å ødelegge seg mer Smiley Mye gåing i militæret? Wink Skjønner ikke hva du mener Tongue

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #153 : 27. august 2011, 17:01 »
Ikke syt da gutter bare jobb dere Grin

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #154 : 28. august 2011, 16:24 »
Ble Bowling igår kveld. Ble bare meg og en kompius, men var fryktelig morsomt. Endte med en topscore på 180poeng, noe jeg tror er rekord for min del. I starten prøvde vi bare på forskjellig skru og speedthrows. Etterhvert som skru og fart ble byttet ut med treffsikkerhet, ble scoren også hyggelig. Siste 4 rundene var vel 142-148-180-145. Er vel ikke hæla i taket over nivået, men veldig godt fornøyd med å ha best score av samtlige tilstede Tongue

Tror forresten jeg er den eneste bowleren som prøver på cutfade ved 7 av 10 skrukast Tongue cutfade= høyrearmskast med skru fra venstre mot høyre. Hadde faktisk en makaløs flott spare med det Tongue

Trente vekter tidligere på dagen, men ettersom jeg skal bort og se manu -arsenal hos brodern nå, får jeg heller logge det senere. Gogo gunners Cheesy

Utlogget filla k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #155 : 28. august 2011, 16:49 »
spor

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #156 : 28. august 2011, 21:42 »
Hvorfor liker jeg ikke manu? Hvorfor liker jeg ikke vond lukt, dårlig  vær eller kø? Sånn er det bare. Men det er helt rått å se hvor bra de er. Nå bør det nevnes at dagens Arsenalmannskap snittet rundt konfirmasjonsalder, men tar fortsatt av meg hatten for Rooney og co Smiley

Anyways: Gårsdagen var en liten aha-opplevelse. Prøvde å komme meg helt ned til anklene i bøyen, og det gjorde faktisk mindre vondt i ryggen enn 90gradersbøy. Blir nok en del av det fremover. Var dag 2 i treningsopplegget, så bøyen var veldig hyggelig Cheesy

Bøy
90kg x 6/6/6/6

Vending
50kg x 5/5/5

Beinpress
90kg x 23 + 5 + 5 + 5 + 5

Nordic hamstrings
5 x 3

Tåhev
41kg x 25 + 5 + 5 + 5 + 5

Forside lår
68 kg x 20 + 5 + 5 + 5 + 5

Etbens tåhev
14kg x 20 + 5 + 5 + 5 + 5(like mange begge bein)

Bakside lår
27kg x 20 + 5 + 5 + 5 + 5

Chins
kv x 18 + 4 + 4 + 4 + 2

Benk
60kg x 20 + 5 + 4 + 4

Var helt ferdig på både chins og benk. Vet ikke hva som var galt, men "fikk det" fort som faen. Lurer på om kroppen bare ikke er helt klar for såpass hard trening på så kort tid. Skippet enkelte øvelser etter det.

Nedtrekk med rogrep
60kg x 20 + 5 + 5 + 5 + 5

Skulderpress
12kg x 20 + 5 + 5 + 5 + 5

Bicepscurl
12kg x 20 + 5 + 5 + 5

Helt ferdig. Hadde med en kompis som jeg brukte en del tid på å motivere og hjelpe med teknikk på enkelte øvelser. Merker at jeg ikke er "sterk" nok mentalt til å presse meg selv 100%, samtidig som jeg hjelper andre. Det er bare noe jeg må bli bedre på om jeg skal bli trener på sikt. Hoppet over dips idag. Selvfølgelig ikke greit om jeg begynner å skippe øvelser, men unnskylder meg med at dette har blitt en litt ikke-uke ettersom triathlonet knakk meg litt. Satser på å være i full gang igjen fom imorgen. Har lyst til å stikke bort og kjøre 1000metere på marienlyst i regnet, men vet ikke hva som er best for kneet. Noe sier meg at det er lurt å droppe det og heller la kneet få hvile frem til imorgen. Samtidig skriker hodet om at jeg er bak skjema og at jeg må ut og komme igang igjen......

Utlogget 2nd

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #157 : 29. august 2011, 15:35 »
legger igjen ett spor. Bra chins Wink

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #158 : 29. august 2011, 23:55 »
Spor er alltid bra Smiley Hehe. Ble to 1000metere igår for å teste formen. Siktet meg inn på 2  x 3.40. Ble vanskelig å ha koll på tiden, ettersom det var bekkmørkt(man kan selvfølgelig spørre seg selv hva vitsen med å vente til 2300 med å trene er). Ble 3.42 og 3.41. Pumpa slo bra, men det føltes som det var mer en konsekvens av godiskill i helga enn dårlig form Tongue

Idag har vært en fin dag. Jobbintervju som gikk såpass bra at jeg starter i jobb allerede onsdag. Blir godt å få litt rutiner:P

40min løpetur i sone 1 på mølle. Her har jeg et spørsmål til Anders: er det bare pulsen min som er fucka, eller er det normalt at pulsen bouncer opp og ned når tempoet er konstant?

Ble en del magedill etterpå - kjørte myoreps på feltsaks, rotasjon med vekt, ab-roller og knesittende crunsh. Funket faktisk veldig bra, rent utmattelsesmessig Smiley Kom meg ned i svømmehallen også, og der var det en gledens dag. De hadde delt bassenget i to, noe som gjorde økta syyyykt mye bedre for min del. Kjørte 25meters intervaller på full pupp. Raskeste var ca 20 sek, noe jeg er godt fornøyd med - mitt spede svømmegrunnlag tatt i betraktning.

Sist på dagen kom rosinen i pølsa; istrening i hønefoss. Etter en del behandling av ryggen var jeg spent på hvordan det ville være å gå på skøyter igjen. Smørte inn med noe heavy shit varmesalve fra noe østblokkland. Det resulterte selvfølgelig i at det var fysisk umulig å gjennomføre dusjing av ryggen etter endt økt, men det får bare være. Holdt i overkant av en time idag, og det er pers for meg i år. Har et lite håp om at ryggen skal holde 90min før 1. november.

Rent prestasjonsmessig er jeg veldig fornøyd. Utifra hva jeg har forstått får jeg endelig lov å kaste gitteret i år, noe jeg ikke har vokabular til å forklare viktigheten av. Sykt digg er det hvertfall å få bedre overblikk Cheesy Merker at jeg orker veldig mye og at låra virker pigge. Får bare håpe jeg får skikk på ryggen, så kan dette bli bra Smiley Får selvfølgelig høre at jeg driller for mye - som vanlig - men det er nok noe jeg kommer til å høre frem til jeg går i grava.

PS: Landslaget var samlet i helgen. Det later til at jeg er veid og funnet for lett i år også. Kjipt når man har trent såpass mye gjennom hele sommeren, men det kommer da viktigere ting Smiley Får prøve å gjøre det best mulig med klubblaget. Får nedjustere målsetningen om dobbel og landslag til bare dobbel og masse bra spill Smiley

Imorgen er det jobb fra 9-20 med en liten pause mellom. Får prøve å være flink å jogge før jobb, samt kjøre vekter i pausen på jobben Smiley

Seeeeeeee yah

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #159 : 30. august 2011, 03:28 »
Grattis med ny jobb!:)

At puls går opp og ned i stor grad er vel ikke vanlig om helling og fart er konstant. Pulsen KAN gå opp å ned om du tenker mye. Altså spretter jeg opp i sone 3 selvom jeg jogger i sopne 1 når jeg tenker på en konkurranse som kommer etc, get excited;) Ellers er det ikke noe grunn til at den ikke skal være mer eller mindre stabil og gå litt opp på slutten..

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #160 : 30. august 2011, 22:22 »
Tror pulsen min er fucka. Evt er pulsklokka dårlig. På makspulstest målte jeg 188. Har flere ganger kommet opp i 194-195 med den nye klokka. Mulig jeg var for tjukk da jeg tok testen i august i fjor(104kg), men kan ikke helt skjønne at jeg ikke skulle klare å nå makspuls....Uansett er det vel mer guidelines på løpinga. Nekter å tro at det er jordas undergang om man er et pulsslag eller to over, en gang eller to, ila en sone 1tur Smiley

Dagen idag:
Har fått leieboer, og han tror kanskje han har kommet til et koselig sted - det er feil. Klokka ringte 7 og da er det opp, på med skoene og ut på veien. Fikk noen svenske gloser i retning: vansinniga norbagg, men det tolket jeg som motivasjonsrop. Ble 40min i sone 1, før vi kjørte 5 x 100 meter på ca 20 sek for å få i gang beina litt.

Jobb 9-13. Fikk gå en time tidligere, ettersom jeg ba pent om å få tid til å løfte jern

Vektøkt:
Knebøy:
Stanga x 15
60kg x 10
80kg x 8
100kg x 6
120kg x 2
130kg x 5
120kg x 5/5/5
110kg x 4

Merket det i ryggen og kastet av litt vekter. Hjalp ikke nevneverdig, så skippet siste rep. Kjente at beina var seige etter gårsdagens isøkt, så får se om det blir litt endring av styrkedag. Kan ha noe å gjøre med deff også, for motivasjonen var heller laber idag. Fikk faktisk den flere jeg kjenner snakker om: skal jeg bare drite i det. Jeg orker ikke. Jeg vil hjem på sofaen. Må innrømme at jeg begynte å le godt da. Hjem på sofaen. Haha. Ånei du, skal man trene skal man trene.

Beinpress(var på drammensbadet, så den var en god del tyngre enn på helse pluss)
80kg x 20 + 5 + 5 + 5(undervurderte meg selv)

Bakside lår
45kg x 20 + 5 + 5 + 5

Forside lår
45kg x 20 + 5 + 5 + 5(fucka maskin. Kommer til å utgå om jeg må kjøre på badet)

Nordic hamstrings
5 x 3

Tåhev i smith
60kg x 20 + 5 + 5 + 5

Chins
15 + 4 + 3 + 2

Hater chinsstativet på badet. Var sliten idag og. Merker at jeg blir grenseløst provosert over at jeg må holde så bredt, men det får bare være.

Benk
65kg x 20 + 5 + 5 + 5(overraskende lett)

Nedtrekk rohåndtak
55kg x 20 + 5 + 5 + 5

Skråbenk hantler kg pr hantel
20kg x 20 + 5 + 5 + 5

Nedtrekk bredt vertikal grep
60kg x 7. Her røyk grepet. Snakkes pakkis.

Skulderpress
14kg x 20 + 5 + 5 + 5

Bicepscurl
14kg x 20 + 5 + 5 + 5

Pushdown
17.5kg x 20 + 5 + 5 + 5

Har rett og slett ikke psyke til dips på slutten av en slik økt. Får heller kjøre det på torsdager. Ganske irriterende at benk og biceps er de øvelsene som går greiest. I want chins for the win. Ellers tror jeg det kan være fornuftig med en spotter i bøyen. Merket at det river bra i kroppen med rompa helt nede ved gulvet. Litt skeptisk ift å komme meg opp på 5. reppen på 130, men det gikk Smiley

En seig jobbdag er endelig over. Imorgen skal jeg leke asfaltarbeider. Må dra 06.15, så blir ikke sene kvelden idag Smiley

Hej då

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #161 : 04. september 2011, 23:56 »
Helgen var siste helg alene før svensken flyttet inn for godt. Av den grunn ble det lite logging og heller andre aktiviteter Smiley

Fredag: 10km løping, 35min sykling der intervaller var innlagt, før det ble speedsvømming i bassenget. Fikk masse ros for tempoet på svømminga og at teknikken har blitt bedre. Liker det Smiley Når ting roer seg ift jobb igjen, har jeg store planer om å svømme masse Smiley

Lørdag:

vektøkt med 4 x 8 i bøy på 90kg. Skippet resten av beinprogrammet grunnet en bihulebetennelse som har dukket opp de siste dagene. Ikke verdens beste følelse når man trener vekter.

Ble chins, skråbenk, nedtrekk, flies, t--bar, skulderpress og dips i tillegg. Husker ikke alt, så blir ingen detaljert logging denne gangen.

Ikveld har vi vært på is. Ryggen holdt 2timer, så prøver meg på is igjen imorgen. Ikke kult at vi trener 21.00-22.30 i hønefoss, ettersom det betyr at jeg er hjemme i drammen ca halv 1.

Denne uka blir seig. Skal jobbe mandag-fredag som asfaltarbeider 7-3. Tirsdag og fredag blir intersport 4-9, torsdag og lørdag blir kveld på sykehuset fra 15-21.30 og søndag blir 7-15 om jeg ikke klarer å skaffe meg fri til halvmarathonet. Vet ikke helt hvordan jeg gjør det ift trening. Har jo lyst til å løpe og trene vekter hvertfall, men vet ikke helt hvordan jeg skal få presset det inn. Vurderer å stå opp tidlig, men er redd det blir tungt å komme gjennom jobbdagene hvis jeg skal opp før fanden får sko på.

Thats all for today. Lights out

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #162 : 08. september 2011, 06:19 »
Kjapp oppdatering nå som jeg er over halvveis i hatuka mi:

Mandag: istrening 90min. Rakk vel egentlig å løpe først, men villa ha futt i beina.

Tirsdag: Jobbet 7-3 og 4-8 med landskamp etterpå. La inn 4 x 1000meter mellom jobbene. Hadde ikke tid til mer. Ble 2 i sone 3 og 2 på 3.45.

Igår: En del trappehopp, etterfulgt av vekter

Vekter:

Vending:
50kg x 5
55kg x5/5/5
60kg x 4
65kg x 4
70kg x 3
75kg x 1

Knebøy:
60kg x 8/8/8
100kg x 6
120kg x 4
125kg x 3/3/3
100kg x 4

Supersett med chins
12stricte med 3-4sek på vei ned + 4 (ble avbrutt av en klovn her)

Vi prøver igjen: 15cheatreps + 4 + 4 + 3 + 3

DIPS
25 + 5 + 5 + 5 + 5

Beinpress:
120kg x 15 + 4 + 4 + 4 + 4

Bakside lår
50kg x 12 + 4 + 4 + 4 + 4

Nordic hams
3 - 4

Kommentar:
Blir fokus på å få kjørt mest mulig på beina fremover. Rekker ikke å kjøre myorepsopplegget på overkroppen på onsdager slik som jeg jobber nå. Men satser på å kjøre chins og dips, for så å ta hele overkroppsprogrammet lørdag. Lørdag er jo en roligere dag for beina også Smiley Drømmen om å få svømt svant hen som dugg for solen, men det ble litt alternativ cardio likevel Smiley

Vekta viser 90.2kg idag. Irriterende, men tror synderen er 400gram kjøtt og to egg ganske sent igår. Hadde jo håpet jeg skulle være under 90. Menmen. Får bare akseptere at ting tar tid når man ikke får trent så mye som man ønsker.

Idag jobber jeg 7-15 og 15-21.30. Planen er å få lurt seg vekk fra asfalten litt tidlgiere så jeg får løpt til jobb. Så satser jeg på å løpe hjem fra jobb og vips, så har vi to joggeturer idag Smiley

Utlogget Qvasi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 135

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #163 : 08. september 2011, 07:57 »
Veldig imponert over all treninga, tatt i betrakning at du ser ut til å mangle noen timer i døgnet!

Utlogget Big Tuna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #164 : 08. september 2011, 19:24 »
Enig med Qvasi. Bra treninger på deg!

Når du logger, hva mener du egentlig med feks "Vi prøver igjen: 15cheatreps + 4 + 4 + 3 + 3" ? Altså menes med alle disse + 4 +4 osv?
Kjører du noe spesielt system når du trener chins? eller bare peiser du på? Har du testet iform sitt chins-program? Kjører det selv nå, derfor jeg lurte.

Spor! Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!