Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136735 ganger)

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #195 : 24. september 2011, 20:50 »
 Dette klarer du vettu, et klapp på skulderen fra meg! Og masse lykke til!!! Stå på i morgen og tenk på det som gir deg motivasjon Wink

Å ha det gøy i kveld Smiley

 Ps: Svensken får holde vakt på deg etter løpet så du ikke blir kidnappet!! Ha ha

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #196 : 25. september 2011, 18:56 »
Jeg er retardert på så utrolig mange nivåer at jeg ikke har ord. 5km ut i løpet merket jeg at gårsdagen var omtrent like smart som å bruke klister på snowboardet for å skape fart nedover......

Nå er ting bra igjen, men dagen idag har vært en seig opplevelse. Jeg merket tidlig at beina var blytunge og jeg hadde overhodet ingen god følelse på noe tidspunkt i løpet. Jeg lå langt under terskel hele veien. Likevel gjorde beina opprør på måter jeg ikke trodde var mulig. Jeg vurderte faktisk å stå av etter 21km. Rett og slett informere om at jeg overvurderte meg selv da jeg trodde at jeg kunne gjennomføre et marathon. Heldigvis var 1 av verdens 5 fineste damer interessert i å løpe med meg, og selv om hun aldri fortalte hva hun het, skravlet hun som en foss. Utrolig fascinerende med damer som får deg til å ønske at du var et helt annet sted enn et marathonløp, samtidig som de er så bra trena. Utrolig hyggelig av henne å vente ved alle 4 tissepausene mine. Dessverre hadde jeg bare ikke mer ved 3milsmerket. Det ble tyngre og tyngre og da vi nådde 33km, ba jeg henne stikke. Litt fordi jeg syns hun fortjente en god tid, men mest fordi jeg syns det ville blitt ydmykende å se uttrykket hennes idet jeg stoppet helt opp.........

Matematisk sett var det under 1/4 igjen av løpet. Følelsesmessig hadde jeg såvidt begynt. De siste 9km er det desidert verste jeg noensinne har gjort. Et eller annet sted stoppet det helt. Jeg falt sammen og klarte ikke å bevege hofteleddsbøyerne. Etter en liten pow-how med meg selv angående hvor pinlig det ville være å måtte ha skyss tilbake til sentrum, fant jeg ut at jeg fikk prøve å gå og løpe på skift. Etter et tappert forsøk på å løpe, måtte jeg bare innse at det ikke lenger var fysisk mulig. Det ble med andre ord en "walk of shame". Jeg ville virkelig løpe. Tro meg; det er ingenting her i verden jeg syns er pinligere enn å måtte gå når man egentlig skal løpe. Men det gikk bare ikke.

4timersgruppa hadde for lengst dratt sin vei. 4.15 kom oppskriftmessig. Det samme gjorde 4.30gruppa. Da 4.45gruppa kom, forsto jeg at jeg virkelig kom til å bli ydmyket det groveste. 4.50 ble tiden. Jeg har ikke ord. Jeg er så flau over meg selv at jeg vurderer å finne frem en spade og grave meg ned i hagen, i håp om at ingen noensinne får muligheten til å spørre hvordan det gikk. Jeg klarte ikke engang å mobilisere krefter til å løpe på oppløpet. 2km løping var det som krevdes for å beholde litt ansikt. Det gikk ikke. Jeg haltet opp oppløpet, med det som må ha sett ut som et trebein.

Jeg hentet medaljen min, staket ut kursen til togstasjonen og kom meg på et eller annet vis hjem. Nå ligger jeg på sofaen og spiser det jeg klarer.

Akkurat nå har jeg vondt for å tro at jeg noensinne kommer til å prøve marathon igjen

Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #197 : 25. september 2011, 22:41 »
Jo, må jo det.. Detta må jo værra en boost.
Tren som F å vinn neste Wink

Du skal ha kreds for å ha fullført løpet.
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #198 : 26. september 2011, 16:25 »
Hehe. Allerede idag leker jeg med tanken om å melde meg på neste år. Men det blir med en litt annen oppladning enn årets løp. Vinne gjør jeg nok uansett ikke, om jeg så prøver å trene for det i 10år. Ble løpt forbi av elitegruppa, og han kenyaneren som løp alene i tet, løper raskere på marathon enn hva jeg gjør på 400. Derimot håper jeg det går an å holde marsjfarta hele veien Smiley

Idag skipper jeg trening og bruker tiden på boblebad og badstue. Klarer ikke å gå ned trappa pga kneet. Skal lage meg noe god mat og nyte at jeg lever Smiley

PS; Har byttet ut asfaltjobben med en lagerjobb. Utrolig deilig å sove til klokka 7 Grin Tror jeg skal lære meg til å leve med det

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Creds for å fullføre Madness, bra jobba!! Og det mener jeg, 4 mil er langt!!!:)

Men må komme med et lite spark også, velmenende sådan;)

Husker du vi hadde en diskusjon om progresjon og langsiktig planlegging? Dette er nok et resultat av det tenker jeg. Form må bygges opp med periodisering og strukturert trening, og jeg ser fortsatt at det er vanskelig å se en rød tråd i treningen din. Du trener bra, og har fått inn sone-mentaliteten, men det ser fortsatt ut som langsiktig planlegginmg er der. Det er mye viktigere hvor du er om 3 år, enn hvor du er om 3 mnd;)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Howdi howdi, Anders Smiley Og takk for skryt. Tror ikke det er mange her inne som forstår hor langt 4mil er til fots, men det antar jeg at du gjør Smiley

Nå er jo langturene over for året, så fokuset nå blir å få opp melkesyretoleransen, samtidig som bøyen og spensten skal utvikles. Den røde tråden er der den, du er bare for sneversynt til å se den Wink

Bøyen er på vei opp til gamle høyder, med en vesentlig bedre teknikk en noensinne. Hoppingen har utviklet seg enormt(relativ styrke er vesentlig bedre enn tidligere) og kondisjonen er bedre enn noen gang. I tillegg har chinspersen gått opp og vendingene sitter bedre(rent subjektivt selvfølgelig) enn hva de har gjort tidligere.

Og viktigst av alt: jeg går fortere på skøyter enn noen gang før. Likevel er jeg enig med deg gi at det er viktigere å være bra om 3år enn om 3mnd. Men å ikke være bra om 3mnd er ingen option. Årets sesong skal være genial, og selv om de langsiktige målene kan hende ville vært lettere å nå med en annerledes treningsmetode, tror jeg at jeg gjør det helt optimalt i forhold til bandy.

Og det er tross alt det viktigste Smiley

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Mottatt:)!!
Og ja, av erfaring, 4 mil er laaangt;)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Svin. Hvilket marathon har du løpt og hva løp du på?

Ser jeg deg forresten på årets AF? Trodde det var planen, men leste noe om at du drøyer til våren :S?

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Guddommelige prestasjoner i chins for tiden! Hvordan går treningen?Smiley
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Følte meg veldig bra på lørdag. Har klokketro på at jeg klarer 35chins sommeren, så får vi bare se når ting skal telles opp første juli Smiley Likevel er det bøy og spenst som er viktigst, ettersom det er det som har mest å si for farta på skøyter Smiley

Trteningen går veldig bra. Det har blitt en naturlig pause etter marathonet, men skal sykle og tøye litt idag. Satser på at det blir en styrkeøkt imorgen, men det kommer selvfølgelig litt an på beina Smiley Hvordan er livet i hovedstaden? Fortsatt fornøyd med livet?

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Haha, har faktisk ikke løpt marathon, men hatt noen lengre turer med joggeskoa;)

Har hele tiden vært planen å stille i 2012. Har testet litt diett osv, for å se hvordan kroppen fungerer på det. Den er avsluttet nå, så blir det lett overskudd i 3-4 mnd for å bygge litt mer masse noen steder:)

Sees vi på scenen til våren?Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Jeg tør ikke å si ja, men tanken er der... Hadde vært utrolig gøy å prøve seg på scenen, men er redd jeg feiger ut.

Når på våren er det? En forutsetning er at jeg har tid til å deffe etter første helgen i  mars Smiley Vil ikke ligge i underskudd i sesongen Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Onsdag = pumpedag Cheesy

Hopp og sprett utgår grunnet vondt på fremsiden av leggen etter marathonet. Tar ingen sjanser og lar det hvile frem til lørdag. Jobber dobbelt både imorgen og fredag, så passer bra at beina får hvile litt.

Uansett var det styrke på programmet, og det bød ikke på noen problemer

Vending fra heng
stang x mange
40kg x 5/5
50kg x 8
60kg x 2
65kg x 2
70kg x 2
75kg x 2
60kg x 5/5/5/5/5

Bøy
60kg x 8
80kg x 5
100kg x 3
120kg x 3
140kg x 1
130kg x 3/3/3/3
120kg x 3
60kg x 8/8/8

Nordic hamstrings
4/4/4

supersett med chins
5 x kv
4 x kv + 5kg
4 x kv + 10kg
3 x kv + 30kg
5 x kv + 20kg
15 x kv

Dips
5 x kv + 10kg
5 x kv + 20kg
5/5 x kv + 40kg
27 x kv

Kommentar: som den observante leser får med seg, ble det en god del fler sett i både vending og bøy. Kompensasjon for mangel på hopp kaller jeg det. Merker at jeg står hele dagen på jobb, for det var ikke mye saft i beina i bøyen idag. Kjenner det godt i rompa nå, noe jeg anser som svært positivt. Syns jeg er flink på å komme meg dypt ned i bøyen om dagen og satser på at det skal gi frukter på sikt. Satser på at leggen blir fin igjen til helga.

PS: fikk meg en treningskompis idag; 16år gammel 10-kjemper på 88kg! Er det kødd?? Villeste jeg har sett

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Hei og hopp. Beina skriker av smerte. Verst er selvfølgelig beinhinna på høyre fremside av leggen. Der har jeg fått meg en ordentlig guffen betennelse. Går på diclofenackur og smører på betennelsesdempende salve 3 ganger om dagen. Ikke veldig festlig, men passer igrunn godt at det er uken etter marathonet. Kroppen har nok bare godt av litt hvile. Torsdag og fredag ble bare tøying og egenmassasje. Fint igrunn. Tar bare 30 min, og jeg jobbet dobbelt begge dager. Idag var det ukens siste tidligvakt, med påfølgende vektøkt klokka 3;

Bøy:
Stang x 15
60kg x 8/8
80kg x 8/8
100kg x 6
120kg x 4
130kg x 3/3/3
120kg x 4/4
70kg x 6/6

Standing calf
2hakk fra bunnen x 4/4/4 @RPE 7

Supersett med Bakside lår
61kg x 4/4/4 @ RPE 7

Så kommer dagens lille lekkerbisk. Trente med en av de yngre gutta på laget. På hans 70kg anså han sjansene sine som gode om vi tok chinskonkurranse. Well, Im up for the challenge, baby Wink Hans 10reps var ikke veldig skremmende, men motivasjonsmessig er det alltid digg å ha noe å strekke seg etter.

Chins
kv x 23(!! Pers Grin )
kv + 20kg x 6
kv x 15(hendene mot hverandre, smalt grep)

Trisett med dips
kv x 33(pers)
kv + 45kg x 5
kv x 25

og nordic hamstrings
3/3

Skippet siste settet. Var helt kake i beina etter alt for mange sett i knebøy. Men godt å kjenne at dagens bøy var lettere enn onsdagens. Blir en hard uke til nå, så blir det deload den uken vi skal til sverige Smiley

Nå blir det fifaturnering med gutta Grin

PS: Filmet en rep i knebøy fra siden og bakfra. Skal legge den ut via youtube når jeg får den tilsendt. Mest for at Evis skal si hva jeg må endre på av teknikk, men også litt for at dere andre skal få litt å le av Cheesy

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Knebøy bakfra:

http://www.youtube.com/watch?v=jk6fwRFHZyg#noexternalembed

Knebøy fra siden:

http://www.youtube.com/watch?v=YBbiCwKv3Qw#noexternalembed

Så får dere si hva dere mener om teknikken Smiley Åpen for endringer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!