Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136459 ganger)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: M16 Madness
« #15 : 17. juli 2011, 21:37 »
Bra treninger på deg, og veldig bra sitat nederst på profilen din Smiley
Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #16 : 17. juli 2011, 21:45 »
Takk for det Smiley Og enig i at sitatet er bra Cheesy

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #17 : 18. juli 2011, 10:46 »
Morgencardio på 2.5 km idag. Tok ikke lange tiden, men syns selv jeg var flink til å holde tempoet nede. Ble løpt forbi av en ung dame som ropte "kom igjen" idet hun løp forbi. Heldigvis klarte jeg å motstå fristelsen av å sette opp farta Cheesy

Ble tøying i nesten en halvtime, ettersom bevegelighet er noe som SKAL forbedres:) Satt litt ekstra i regnet, ettersom utsikten var bedre enn på lenge. Nå blir det havregryn og shake før man må ha i seg pre-workoutmat før vektøkta.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #18 : 18. juli 2011, 15:40 »
Bolerommet:

Power clean
55kg x 5
55kg x 5
55kg x 5

Chins
18
9

Nedtrekk
41kg x 25
41kg x 25

Knebøy
120kg x 6
120kg x 6
110kg x 8
110kg x 4 (utsiden av høyre kne sier fra, og da pusher jeg ikke lenger)

T-bar
40kg x 10
40kg x 8
40kg x 10

Nordic hamstring
kv x 8
kv x 6 (ny pers her. Slapp meg helt ned til gulvet på den første, og dro meg opp igjen! Woho:D)

Lår-curl(heter den det?)
48kg x 8(lett)
54kg x 8

Tåhev
95kg x 12
95kg x 12
95kg x 12(øker her neste gang)

Sittende roing
48kg x 15
56kg x 12
64kg x 8

Bicepscurl dropset totalvekt oppgitt
40kg x 8 hver arm
32kg x 6 hver arm
24kg x 8 hver arm
16kg x 8hver arm

Bicepscurl dropset totalvekt oppgitt
40kg x 8 hver arm
32kg x 6 hver arm
24kg x 8 hver arm
16kg x 8hver arm

Deler overkroppen i to denne uka. Brukte relativt lang tid, og beina er hovedfokus. Blir bryst, skuldre og triceps imorgen. Merker at jeg godt kunne klart en chin eller to til, men hodet droppet det. Virket fornuftig å slippe, så jeg gjorde det. Irriterende-.- Kjørte supersett hele veien. Clean mot chins. Bøy mot t-bar. Nordic(lår-curl to siste), legghev og sittende roing i runde,  før jeg avsluttet med dropsett i curl. Alt i alt en fin økt, selv om kneet ødela for 6 sett i knebøy. Satser på core og sykling i kveldinga, men mulig det blir svømming istedenfor. Kommer vel litt an på formen Smiley

Lights out


Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #19 : 18. juli 2011, 22:27 »
Bjørn: hvordan får du til å lage to linker ? Får bare til å lage en og det plager meg-.-

Kveldsøkt:

Mage og rygg

Sit-ups declined: 25 x 3
Rygg ups i maskin: 15 x 3

abroller 10 x 4
Rotasjon benk 20kg 30 - 30 -20 -20 (orket ikke 30 på 3. sett, så kjørte et straffesett)

Planke 1min x 4
feltsaks 20 x 4

Alle øvelsene ble kjørt som supersett. Skulle sykle en time på ergometersykkel, men kneet som tidligere idag meldte fra på knebøyøkta ville fortsatt ikke leke, så ble kun 5 min etterfulgt av en del tøying.

Vekt etter lunsj og mellommåltid: 89.8 kg Smiley

Blir spennende å se hva den viser imorgen tidlig Smiley

Dagens matinntak:

m1: havregryn og melk + proteinshake

Etter trening: shake med bær, egg, proteiner, rapsolje, vann og kreatin

m2: 180gram kylling pluss pasta

Pre workout: 1 mager kesam og 1 neve nøtter

m3: 180 gram kylling pluss pasta

PS: får ikke oppgitt alt i gram enda, men skal kjøpe både badevekt og matvekt så snart jeg finner det. Noen som vet hvor man får tak i slik? Skal innom Lkjøp imorgen for å se om de har det der Smiley

Lights out

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #20 : 19. juli 2011, 15:41 »
Droppet morgencardioen ettersom det var løping på programmet idag. Har lest litt på mariusbakken.com og funnet ut at jeg skal teste ut det 2 ganger i uka, i tillegg til å løpe 1000metere. Så får jeg bare se om jeg har fremgang Smiley

Løping: 30min i sone 3. 5min pause. intervaller: 40sek x 15. 10sek hvile mellom hvert løp.
Begynner å merke at jeg er i kcalunderskudd. Bare det å løpe 5km var tungt. Beina er tunge og hodet leter etter mer eller mindre gode grunner for hvorfor jeg kan stoppe. Klarte dog å fullføre, og syns jeg fikk mye ut av intervallene. Må innrømme at jeg var bra kjørt mot slutten, og at tempoet falt ganske mye på de 5 siste, men alt i alt en fin økt Cheesy

Vekta var 88.2kg etter løpeturen. Antar at det skyldes væsketapet og ikke en mirakuløs vektnedgang så tidlig i deffen :p Blir spennende å se imorgren Smiley

Økt 2. Bolerommet:

Benkpress med stang
105kg x 3
105kg x 3
105kg x 3
105kg x 3
105kg x 3 Fortsatt relativt greit. Blir spennende å se om jeg klarer 2.5kg økning i to uker til Smiley

Skråbenk smithmaskin (veier stanga noe her? Det kan den umulig gjøre.....)

35kg på hver side x 8
40kg på hver side x 7
40kg på hver side x 5
40kg på hver side x 5

Flyes
Første sett i kabel, men frank stor kom og tok over etter første settet, så flyttet meg pent bort til manualene
30grader incline
18kg + 18kg x 8
18kg + 18kg x 8

Sittende skulderpress med hantler
18kg + 18kg x 8
22kg + 22kg x 7
22kg + 22kg x 7

Dips:
Kv + 10kg x 15
kv + 10kg x 15
kv x 25

Sittende pulldown med tau
24kg x 10
24kg x 8
24kg x 8

Prøvde å fokusere på bra teknikk her og syns jeg merket det veldig bra i triceps. Alt i alt en fin økt Smiley

Tungt å sykle til og fra, men tipper det skyldes løpeturen :p

Lights out

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #21 : 19. juli 2011, 22:33 »
Bra økt Mercy!:) Men, jeg mistenker at du løper for hardt. Farten på 15*40 skal være økende. F.eks på mølle kan du ta 0.1 km/t fortere per drag, når du er ferdig med første draget bør du være i bunn av sone 3, da vil du få en progressiv økt hvor du ender opp i topp sone 3/bunn sone 4.
Du skal lære kroppen din å løpe fort uten syre, ikke med;)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #22 : 19. juli 2011, 22:36 »
Klarte da å dra den tunge kroppen ut på en sykkeltur i kveldinga. Planen var 4mil, men møtte to kompiser etter 1.5mil, så valgte å snu der istedenfor å fullgøre de siste 5-6. Kjente på beina at dagens løpeøkt hadde satt sine spor, men samtidig deilig å trå ut litt guffe Smiley Pulsklokka mi lever sitt eget liv. Har byttet batteri i både beltet og klokka, likevel slår den seg av etter eget forgodtbefinnende. Relativt provoserende at skjermen blir blank når man løper 1000metere f.eks. Har begynt å ha med ekstra stoppeklokke så jeg hvertfall har koll på tiden Smiley

Dagens matinntak:

Før løpetur: 1halv banan og en energisjokolade (216kcal)

m1: en skål havregryn med melk + proteinshake

Etter vektøkta: den vanlige shaken

m2: 180 gram kylling pluss pasta

mellommåltid: 1mager kesam og en neve nøtter

etter sykkelturen: 1 vanlig shake

m3: 180g kylling og pasta

Fant både badevekt og matvekt idag. Har planer om å lure med fadern ut på handletur en av de nærmeste dagene. Er jo ikke rik, så litt subsidiering på den slags er alltid velkomment Cheesy

Lights out

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #23 : 20. juli 2011, 22:13 »
Fryktelig at jeg ikke rakk å logge etter dagens førsteøkt. Hadde rett og slett ikke datatilgang...:/

Morgenøkt: Spenst og hurtighet
200m x 1
100m x 1
 80m x 1
 60m x 1

Så var det dags for hopping, men hold fast nå for nå kommer monsterlol; jeg måtte bryte økta grunnet gnagesår. Hahaha. Jeg er 5år gammel. Gnagesår setter meg ut av spill og jeg må bitter sitte og kikke på kompisen min kjøre ferdig. Må ærlig innrømme at jeg brant inne i meg av sinne...

Push ups: 45 + 40 + 25= 110

Core:
sit ups declined: 25 x 3

Rygghev: 10 x 3

Abroller 15 x 3

Rotasjon på benk: 10 kg x 40 x 1 - 20kg x 30 x 3

Planke; 1min x 4

Feltsaks x 20 x 4

Alt kjørt som supersett.

Så over til den mer produktive delen av dagen min. Har kjøpt vaskemaskin, badevekt og matvekt. Skal begynne å veie mat og regne ut totalt kcalinntak daglig:D Tror det blir lettere å droppe i vekt om jeg gjør det sånn. Skal prøve å være litt geek i tiden fremover.

I kveldinga ble det 55min løpetur i sone 1. Må ærlig innrømme at jeg ikke engang ble svett, men det er folk som har mer peiling enn meg på løping som anbefaler det og da er jeg lutter øre Smiley Ble 1 kesam, shake og neve nøtter ekstra, ettersom jeg spiste før siste treningsøkt. Legger meg ikke uten å ha fått næring. Det skjer bare ikke. Så kan man alltids si jeg har meg selv å takke som ikke planla bedre:p

PS: Låner pulsklokken til madammen. Skal ha den på i 24timer for å se hva jeg forbrenner Smiley Status etter 4 timer er 1270kcal. Det er selvfølgelig medregnet joggeturen, så kan ikke forvente å opprettholde den forbrenningen i 24timer :p

Dagens matinntak:

M1: havregryn og melk pluss proteinshake i melk

Etter trening: bærshake

M2: 140g kylling og pasta

Mellommåltid: kesam og en neve nøtter

M3: 140g kylling og 50gram pasta(prøvde ut matvekta da vettu Cheesy)

Ekstramåltid grunnet trening: 1kesam og en never nøtter pluss shake blandet i melk

Lover å regne ut alt imorgen.

Lights out

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #24 : 20. juli 2011, 22:51 »
Veldig bra Madness, sone 1 fungerer, selvom det er behagelig. Det er "Grunnmuren"Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #25 : 21. juli 2011, 15:05 »
Tjoho. Idag har jeg veid det som er av mat. Skriver ned antall kcal osv. Kommer til å legge det inn ikveldinga Smiley

Dagens første økt ble en sykkeløkt. Har to kamerater som truet med en bakke jeg alltid har ansett som da shit når det kommer til sykling. Bestemte meg for å prøve selvom jeg ærlig må innrømme at jeg ikke trodde jeg skulle klare å gjennomføre. Klarte det likevel med stil og tikket inn på 25.11. Var usedvanlig pigg i beina idag og "gikk i brudd" etter 5-6min i motbakken. Haha. To fantastiske fyrer å trene med Smiley Turen tok i underkant av to timer og ble ganske chill etter bakken Smiley

Nå skal motivasjon hentes før det blir 1000metere i sone 3 etterpå. Håper på 8-10 stk, men kjenner beina er ganske slitne Smiley

kcal forbrent på 21 timer: 4367. Kommer vel godt over 5000 etter 1000meterøkta Smiley

Lights out

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #26 : 21. juli 2011, 15:14 »
Hahaha, bra økter, og liker at du tar til deg info;)
Pass på så du ikke brenner kruttet på de første 1000m nå da.
Det er veldig fordelaktig å ha progresjon i økta ettersom kortisolnivået blir laveret, og du drar med deg syra på hvert drag.
Et tips er å sikte seg inn på å ende opp nederst i sone 3 på første draget, for så å ha en jevn stigning opp til sone 4(166-67)Smiley


Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #27 : 21. juli 2011, 15:21 »
Herlig. Men skal jeg starte første drag i sone 2 og ende opp i sone 3 eller holde meg på bunn av sone 3 gjennom hele draget`?

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: M16 Madness
« #28 : 21. juli 2011, 15:55 »
Spennende å følge loggen din Andreas! Stå på Cheesy
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #29 : 21. juli 2011, 15:58 »
Takker Petter :=) Får begynne å logge du også, så man kan følge utviklingen din med crossfit Smiley I mine øyne er det - som jeg har sagt til deg - den klart smarteste veien man kan velge frem mot militia Cheesy Gitt at man kombinerer det med kondis ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!