Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136479 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #45 : 23. juli 2011, 17:08 »
Update

Bryst
100kg x 3
100kg x 3
100kg x 3
100kg x 3
100kg x 3

Kombiøvelse skråbenk og flies(annenhver rep)
20kg + 20kg 16rep totalt
20kg + 20kg 16rep totalt
20kg + 20kg 16rep totalt

Skulderpress smithmaskin
30kg x 8
30kg x 7
30kg x 6

Sidehev
10kg i hver arm x 8 x 3

Bakside skuldre-dill
4kg + 4kg x 10 x 2
6kg + 6kg x 8 x 2

Armhev fremover
8kg + 8kg x 8 x 3

Shrugs
24kg + 24kg x 15 x 3

Dips
kv x 33
kv + 15kg x 15
kv + 15kg x 9

Pushdown
Dropset fra 22.5kg x 15
Husker ikke helt antall reps osv videre her :p

Tror det blir taco med fruen ikveld. Dere må jo tro jeg har verdens dårligste viljestyrke elns. Hehe. Er faktisk ikke så ille, men hun drar til Tyrkia i 3 uker på mandag kveld, så dette er avslutningskvelden. Imorgen er jo dag 1 i uken også, så da blir det vel skikk på sakene Smiley

PS: har forresten kjøpt fettklype idag, men klarer ikke helt å bruke den:( Noen som har tips?

Lights out

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #46 : 23. juli 2011, 19:50 »
Om du har kjøpt slimguide sin så skal det følge med instruksjon. Ellers får du nok lastet ned det på nett.
Du kan begynne med 4 steder: 3-5 cm over navel, 3-5 cm under navel, begge to tas 3-5 ca til siden fra navelen. Ta deretter suprailic, samt oppe ved brystet. Bruk dette som referanseverdier så måler du en gang i uken. Evnt kan du ta en 7-punkts test på nett, men kreves litt trening:)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #47 : 23. juli 2011, 21:00 »
Nok en gang takk for hjelp. På instruksjonen står det bare ett referansepunkt, supralic....Ettersom  jeg tok test for ca en måned siden med 12.2 som resultat, stiller jeg meg derfor tvilende til at jeg har 8.5 nå....Imorgen er dag 1, så da veier jeg meg og måler fettprosent. Prøver ut det du skrev og tar snittverdien jeg Smiley

Har forresten målt og styrt og testet ut noe verre idag. Kommet frem til et kosthold på 2800kcal med 2.8gram protein per kg kroppsvekt. Tror det kan passe veldig bra til meg, og kommer til å bruke kostholdet i noen uker for å se om det gir resultater. Legger ut hele pakka imorgen, så går det evt an å komme med synspunkter Smiley

Dessuten har jeg slått plenen idag. WOHO. 4uker til neste gang, så nå smiler livet virkelig :p

Dagens matinntak:

m1: 50g havregryn. 1Dl melk. 30gram proteinpulver løst i 3Dl melk. Total kcal: 431kcal.

Shake etter trening. Totalt 650kcal.

m2: 150gram kylling og 50gram pasta. Totalt 362kcal

m3: ca 2/3 av 400gram kyllingkjøttdeig og 4 tacolefser, noe dressing + en del cola. Kcal anslått 1500 +

Totalt: ca 3000kcal.

Forbrent siden 22 igår: 3300.

Ok fornøyd med å havne ca even på en dag det blir taco og cola. Kuttet kesam, nøtter og middag(obviously) siden det ble taco med fruen. Lettere å spise sunt når man er loner har jeg funnet ut av. Hehe. Dessuten liker jeg best å lage sunn mat til meg selv :p

Imorgen skal jeg prøve å svømme en tur. Kneet virker veldig mye bedre allerede, men jeg tror jeg venter til mandag med å belaste det med løping. Blir spennende å se om klokke og belte tåler vann Smiley

Lights out

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #48 : 24. juli 2011, 12:51 »
Woho. Kneet var totalt smertefritt da jeg våknet klokka 8, så bestemte meg for å teste en løpetur. Planen var jo å kjøre en langkjøring i sone 1, men da jeg jogget forbi marienlyst ble det for fristende med intervaller.

1000 x 9 - puls fra 153 -> 168(gikk litt over på siste). Startet på 4.55 og endte på 4.38

Har ikke eksakte tall på alle løp ettersom jeg la igjen mobilen hjemme. Det var jo ikke planlagt å trene intervaller. Uansett en fantatisk økt. Jeg tror det her er yndlingsøkta mi. Farten per løp ble kraftig økt siden sist. Jeg tror det kommer av enten 1) jeg har hatt god hvile, eller mest sannsynlig 2) at sist hadde jeg kjørt en naziøkt på sykkelen først. Følte meg hvertfall utrolig fresh idag og tror kanskje dette er årets beste økt så langt Smiley

Amj Ciron: er det ok å kjøre fler enn 10 løp? Jeg skulle kjøre 10 idag, men måtte kjøre danskene brodern hadde på besøk til flyplassen, så rakk bare 9 Sad

Senere idag blir det forhåpentligvis core og svømming. I kveld har jeg planer om å legge ut oversikt over hele uka rent treningsmessig Smiley

Ha en fantastisk dag Smiley

Lights out

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: M16 Madness
« #49 : 24. juli 2011, 18:42 »
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #50 : 24. juli 2011, 18:55 »
Haha. Min lights out er mer i forbindelse med metal gear solid(hvis jeg husker korrekt). Mulig det er et av modern warfare-spillene også. Tror faktisk det er campaignmode på mw-2. når jeg tenker meg om. Hehe:p

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: M16 Madness
« #51 : 24. juli 2011, 19:00 »
Har du andre mål med treningen, enn triathlon? Opptak eller lignende?

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #52 : 24. juli 2011, 19:12 »
Idag startet veien mot et bedre liv. Gledet meg til å veie meg, men den gleden ble kortvarig. 91.0kg etter å ha tømt blæren var ikke mye å skrive hjem om. Antar(håper kanskje mest) det er gårsdagens taco som binder litt ekstra med vann i kroppen og skaper en uhyggelig høy vekt. Blodårene nederst på magen blir hvertfall lengre for hver dag som går, så kan ikke helt skjønne at jeg har gaina noe særlig fett. Testet ut fettklypa på stedene Anders anbefalte og det ligger på 10 og rett på innsiden av 10(mm altså). Det gir visst en fettprosent på 10.5 på det verste og 8.5 på det beste. Ettersom man fortsatt ikke kan se en eneste magerute når jeg står i hvilestilling, antar jeg at det er nærmere 10.5 enn 8.5 -.-

Glemte å lage meg supershake til andre treningsøkta idag. Måtte bare raske med meg proteinpulver og en banan. Bananen smakte høgg, så den kastet jeg etter en bit. Ser at jeg kommer ganske lavt hva gjelder kcal idag, men utifra dagens vekt er det like greit. Feite faen.

Forbrant 970kcal på morgenløpingen og lå på 2300 før svømmeturen. Antar at jeg forbrant noen 100kcal der også, så tipper det er oppe i nesten 4000kcal idag. Inntaket ble ynkelige 2310, men som jeg skrev: fortjener ikke mer.

Kjørte en del mage og rygg før jeg la på svøm idag. Begynt med cabel crunch og den river bra i magen Smiley

Svømmingen varte bare i 25min. Merket at løpeturen kostet litt mer enn først antatt Smiley

Nå skal jeg prøve å holde meg unna alt som heter mat frem til imorgen tidlig, så håper jeg for guds skyld at vekta kan være snill og vise under 90 kg.

Treningsplanen for uka ser slik ut:
Søndag(idag:
1000meter x 9
500m svømming
Core

Mandag:
Sone 1 joggetur 40-50min
Styrke bein, rygg og biceps

Tirsdag:
1000metere x 10
Styrke bryst, skuldre og triceps

Onsdag:
Spenst og hurtighet
evt sykkeltur eller svømming

Torsdag:
Joggetur sone 3 - 30min
Sykkeltur til konnerud(her går kjøret!!) gitt at været er fint

Fredag:
Joggetur sone 1 40-50min
Styrke bein, rygg og biceps

Lørdag:
Trappeløp gjerpenkollen(på tide å la beina bli litt sure frem mot sesongstart nå)
Styrke bryst, skuldre og triceps

Er noen forbehold her. Kneet virker utrolig bra nå, men kommer ikke til å sjanse med det. På torsdag jobber jeg fra 3, så må klare å komme meg opp tidlig, i tillegg til at været må være ok. Det samme gjelder lørdag. Jobb fra 3 og været må være hyggelig om jeg skal orke å fly de ca 250 trappetrinna opp gjerpenkollen Smiley

Dette ble langt, så bær over med meg Smiley

Lights out

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #53 : 24. juli 2011, 19:14 »
Har du andre mål med treningen, enn triathlon? Opptak eller lignende?

Planen er militæret neste år ja. Samt å være fysisk rustet til bandysesongen når vinteren kommer.

Triathlon er vel egentlig bare et lite delmål, etterfulgt av marathon, iron man og kanskje(drømmemålet mitt) norsemen til slutt. Men i år har bandy prioritet Smiley Siste mulighet til å få seg et seniorNM før jeg forhåpentligvis blir å finne i grønt fra sommeren av Smiley

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: M16 Madness
« #54 : 24. juli 2011, 19:17 »
Planen er militæret neste år ja.

Lykke til med det.

Trer selv inn i grønt om kort tid (for godt denne gangen).

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #55 : 24. juli 2011, 19:19 »
Gammel er du? Og har du vært der før? Hvor skal du tjenestegjøre og kommer det av fredagens hendelse? I consider myself a sheepdog Wink

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: M16 Madness
« #56 : 24. juli 2011, 19:20 »
Gammel er du? Og har du vært der før? Hvor skal du tjenestegjøre og kommer det av fredagens hendelse? I consider myself a sheepdog Wink

Sender deg PM. Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #57 : 25. juli 2011, 20:02 »
Ble noen omrokkeringer på ukens program idag. Min kjære bror og jeg hadde en lang prat igår, og han virker motivert for å komme seg i form. Han er ikke veldig glad i å trene og formen hans er vel ikke noe å skrive hjem om - enda. Av den grunn ble dagens joggetur kuttet ut og all fokus ble lagt på å få til en fantastisk vektøkt som kunne gi han mersmak. Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøre full økt(de har jo en tendens til å bli litt lange) eller om jeg skulle ta en kort økt så han kunne føle at vekttrening ikke er så ille som han tidligere har opplevd.

Etter mye om og men besluttet jeg meg for å gi han hele kaka. Det er flere grunner til at jeg valgte slik, men det viktigste er at det ikke er noen snarvei for å komme seg i form. Vil man bli sterk, koster det litt. Jeg forklarte han opplegget før vi begynte, så han hele tiden kunne motivere seg til hva som kom videre. Dessuten hadde jeg med snus som jeg ga han da vi var ferdig med knebøyen. Liten gulrot som belønning Wink Vi ble enige om at supersettene mine var fornuftige, så det tar litt kortere tid

Dagens styrkeøkt

Frivending
50kg x 5
60kg x 4
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5 (som den obersevante leser bemerker, har jeg gått ned i vending. Syns ikke jeg får fart nok på stanga opp, og jeg prioriterer heller teknikk en kg)

Chins
kv x 18
kv x 9(hold topposisjonen 10sek til slutt)
kv + 10kg x 8

Nedtrekk
48kg x 23
48kg x 14

Knebøy:
120kg x 6
120kg x 6
100kg x 8
100kg x 8
80kg x 10
80kg x 10

Nedtrekk med rogrep
61kg x 10
66kg x 8
66kg x 9
66kg x 8
66kg x 9

Nordic hamstring
5 x 3 (de 3 første repsa i første sett var helt ned og helt oppD:Cheesy Ny pers!)

Sittende roing
56kg x 8
56kg x 8

Bakside lår
54kg x 8
54kg x 8
54kg x 8

Forside lår
88kg x 10
88kg x 10
88kg x 10

Tåhev:
105kg x 8
105kg x 8
105kg x 8

Skippa biceps idag :p

Brodern hadde et vanvittig pågangsmot idag, og jaggu skulle han være med imorgen og:) Da er planen å jogge bort i sone 1( slapp av Anders, løpinga er ikke glemt:p) før vi kjører resten av kroppen.

De som kjenner meg vet at jeg aldri blir fornøyd. Jeg stiller store krav til folk rundt meg - uansett om det er jobb eller idrett - og stiller selvfølgelig enda større krav til meg selv. Likevel føler jeg det viktigste nå er å få brodern til å bli med på bølgen. Om han kan finne glede i det å ta seg ut fysisk, tror jeg faktisk han vil føle at han får et større overskudd i hverdagen og det unner jeg han. Jeg skal selvfølgelig fortsette å ha fremgang i treningen min, men jeg kommer til å tilpasse noen av øktene, så han ikke trenger å føle at han dreper seg selv. Tror kanskje jeg kan ha godt av å finne en treningspartner. Mesteparten av øktene er jo på egenhånd og selv om jeg liker meg særdeles godt i mitt eget selskap, er ikke andres selskap å forakte heller:)

Ettersom jeg var motivator idag, og skippet morgenturen med løping av den grunn, ble det en 45min sykkeltur i sone 1 i kveldinga.

Har bare fått i meg 1800kcal idag. Lurer på å lage et ekstra måltid med kylling og pasta. Får se hva det blir til Smiley

Ser forøvrig at jeg er ukens profil. Må ærlig innrømme at jeg ble litt stolt, selv om jeg ikke er ferdig med deff og selvom jeg føler at det er langt igjen før jeg kan si meg fornøyd. Skal prøve å få til en bildeserie hvis en kompis av meg( den eneste som ikke syns fleksebilder er blodharry) gidder å bli med på det Smiley

Lights out

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #58 : 25. juli 2011, 22:24 »
Viktig å rekruttere mercy, bra jobba. Og det er selvfølgelig like viktig å ligge i sone 1;)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #59 : 26. juli 2011, 07:03 »
Eaarly to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise Smiley

Nok en gang blir det endringer i planene. Sykkelnerd som jeg er henger jeg meg på tyrifjorden rundt-toget som har avgang 10.00. Ettersom det blir en 4timers tur (5timer med stopp i følge reiseleder) er planen å få i seg litt ekstra kcal nå på morgenkvisten Smiley

En 4eggs omelett og 150gram bacon høres kanskje voldsomt ut, men jeg skal ha på pulsbeltet og er ganske sikker på at jeg forbrenner over det dobbelt på turen Smiley

Ha en fin dag y`all:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!