Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136487 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #165 : 08. september 2011, 20:45 »
Hehe. Etter en bra sommer med lite jobb og mye trening er det en liten tilpassingssak å komme seg på G igjen hva gjelder komboen 150% jobb kombinert med trening Smiley Men foreløpig har det jo gått over all forventning. Det kommer det nok til å fortsette med hvis jeg får kjøpt meg en tredemølle Smiley Så får man heller akseptere at man ikke får nok søvn til enhver tid. Qvasi`s observasjon om for få timer i døgnet er vel ganske dekkende. Dessverre er jeg redd for at søvn ikke hadde kommet med om jeg så fikk 5timer ekstra.

Angående treningen: I knebøy og vending kjører jeg etter tips fra folk på forumet. Kjører mengde nå i 8 uker. Resten av kroppen går på myoreps(les artiklene til Børge Fagerli for fullstendig forklaring). Prinsippet går ut på å ha et aktiviseringssett først, for så å ha korte pauser mellom "myo-repsene". Den første uka var det 20-25 + 20. Forrige uke var det 15-20 pluss 15. Denne uka er det 12-15 ? 16. Dvs:

12-15 (cheatreps i dette tilfellet) 5-10pust pause. 4reps. 5-10pust pause. 4reps. 5-10pust pause. 3reps. 5-10pust pause og 3 reps. (kan legge til at det skulle vært 16myo reps, altså 4 + 4 + 4 + 4, men jeg klarte ikke)



Jeg er i 3. uke av myorepsopplegget. Grunnen til at "vi prøver igjen" dukket opp, var at en tosk bleide seg inn da jeg startet. Hvis du ser etter, vil du se at jeg startet med 12 stricte, pause og så 4 stk til. Da jeg tok pause her hoppet en av våre nye landsmenn opp og ødela settet mitt. Ble ganske forbannet der og da, men fikk bra "trykk" i bøyen av det Smiley

Har ikke kikket på iform-programmet, men kommer nok til å gå tilbake til De Franco`s opplegg når syklusen er over. Rett og slett fordi det passer meg best og er et opplegg jeg har god progresjon med. Men kikker nok innom iforms opplegg også Smiley Det viktigste er at det går fort når man jobber 55-70 timer i uka og skal prøve å trene bandy ved siden av

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #166 : 10. september 2011, 16:21 »

Får prøve ¨å komme a jour her igjen Smiley

Torsdag: Var litt sen hjem fra oslo, så hadde ikke en time til rådighet. Ble 32min joggetur i sone 3 til jobb. Jobbet som en gal for å bli fort ferdig. Kom i mål halv 8 og spurte kollegaen min om jeg kunne stikke ut en tur. Det fikk jeg lov til, ettersom jeg hadde kjørt søppel, tly og senger alene. Faktisk ble han overrasket over at jeg var ferdig med alt Smiley Ble intervaller på drammensbadet. Kjørte 50metere med grei pause mellom. Ble vel bare 8-10 stk, men var veldig deilig Smiley Skulle egentlig bruke en time hjem fra jobb på beina, men var lei og løp raskeste vei hjem Tongue Ble bare 15-20min uten pulsklokke.

Fredag: sjefen min syns det var noe tull at jeg skulle til Eirik Sandvik for å kikke på ryggen, men da jeg insisterte på at det var noe jeg MÅTTE, ga han meg fri hele dagen Tongue Ble 6 x 1000meter på dagen før jeg dro inn. Der inne ble det masse fokus på bevegelighet. Jeg er visst ganske stiv av meg Smiley Utrolig lærerikt og veldig deilig å finne ut hva problemene i ryggen skyldes. Nå skal jeg leke yogadame en god stund fremover. Fordelen er at det meste kan gjøres hjemme i egen stue Smiley Etter kveldsjobben ble det faktisk en tur på kino. Hodejegerne kan anbefales på det varmeste herfra. Personlig har jeg Aksel Hennie langt oppe i halsen, men han var ikke så ille her Smiley

Idag er det kveldsjobb og vektdag. Vektdagen ble kjørt på helse pluss:

Trappeløp
5 x 3

Supersett med trappehopp

Hvert steg, hvert andre steg, hvert tredje steg, hvert fjerde steg og hvert femte steg. Hadde ikke mental gass nok til å prøve hvert sjette steg Sad Etterhvert ble det litt etbenshopp også.

Vending fra heng(dropper fulle grunnet ryggen, etter råd fra Sandvik Smiley )
55kg x 5/5/3

Supersett med chins
15 stricte i normal fart + 4 + 4 + 4 + 4

Nedtrekk rohåndtak
68kg x 11 + 4 + 4 + 4 + 4

Knebøy
60kg x 8/8/8
80kg x 8/8
95kg x 8/8/8 (ble dårlig med tid, så rakk ikke siste sett -.-)

Supersett med dips
23stricte + 5 + 5 + 5 + 5

Skråbenk hantler
22kg x 15(undervurderte meg selv kraftig-.-) + 4 + 4 + 4 + 4

Tada. Da har man fått logget det man skal Smiley Stille på jobben, noe som er fantastisk deilig. Drar rett herfra til teambuilding med laget. De andre er på fotballgolf, teori og noe quiz nå. Selv må jeg være her. Litt bittert, men rekker festen etterpå Smiley Blir dog ingen alkohol, ettersom det er halvmarathon imorgen Smiley Blir spennende å se hvordan jeg er på istreningen på kvelden Smiley Haha Smiley

Målet er bare å gjennomføre. Har løpt altfor lite, spesielt lengre distanser, til at jeg kan sette meg noe tidsmål. Første gang blir litt tryout, så får man heller sette tidsmål neste gang Smiley

Ha en fola kjekke lørdag alle sammen Cheesy

Utlogget Big Tuna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #167 : 10. september 2011, 22:21 »
Myoreps hørtes interissant ut. God forklaring. Får titte litt på det så kanskje jeg kjører det på chinsen når jeg er ferdig med det jeg holder på med nå.

Stå på!
Kommer til å fortsette med å følge med her Wink

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #168 : 11. september 2011, 01:09 »
Så lenge det du bruker funker, er det jo bare å kjøre på Smiley La igen et spor i loggen din Smiley

Personlig skal jeg stå på veldig bra Smiley Bare komme meg ned på en anstendig vekt så jeg kan bli lightweighter Cheesy

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon gjennomført
« #169 : 11. september 2011, 15:26 »
Halvmarathon i Drammen

Whats up Machinimaaaaaaaaaaaaaaaaaa???

Idag var det duket for 21km på asfalten i Drammen. Med dårlig oppladning i form av liten søvn og dårlig motivasjon var det bare å kjøre på Smiley Hadde planlagt å løpe 5min/km, noe som gikk ganske bra. Brukte 1.45, noe som vil si at jeg traff ganske bra Wink Bra gjennomført, dårlig planlagt - det er vel følelsen jeg sitter igjen med. Jeg kunne nok løpt en god del fortere, men fulgte planen og det må være bra. Tok igjen 54 stykker de siste 10km. Ble ikke tatt igjen av noen.

Fra start var det tydelig at det var mange ambisiøse løpere med, noe som er naturlig ettersom det var NM. I tillegg til de som skulle være med og kjempe om edelt metall, var det selvfølgelig en hel haug av overivrige mosjonister. Her skal dere få et gratis tips: IKKE START SÅ JÆVLIG HARDT!

De første 10km gikk veldig behagelig for seg. Brukte 54min her og følte meg latterlig pigg i beina. Hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle overstige terskel de første 10 - no matter what. Det skulle vise seg å være wise choice, rent følelsesmessig. Den første delen av løypa var paddeflat og det var veldig behagelig å la tankene flyte over på bandy, damer og utdanning Smiley

Klatreetappen på back, mer utfordrende enn krevende kanskje, men mange fikk det tungt da blodsukkeret begynte å synke. Selv hadde jeg tatt med meg to tuber med supergel. Kastet innpå den første etter ca 7km og planla å dunke den neste rundt 14-15km. Etter 13km tok jeg igjen en som virkelig hadde fått det. Han hadde stoppet helt opp, så jeg dro han igang og ga han gel`en min. Håper han klarte å holde tempoet inn Smiley Etter å ha fulgt han i 1km, begynte jeg å sette opp farten markant. Det føltes som jeg fløy hele veien til Rundtom.

Da vi nådde 18km viste tiden 1.32. Jeg forsto at noe drastisk måtte gjøres hvis jeg skulle få en bra tid. Ga fullstendig eff i puls og det faktum at jeg hadde hatt en fantastisk løpetur der jeg ikke engang var sliten. Begynte å trykke reelt og tok igjen 26stk de siste 3km. På 20km-merket tok jeg forøvrig igjen en barndomskompis, noe som kanskje var dagens beste følelse Wink

De siste 500meterne var full sprint. Haha. Helt rått hvor pigg jeg var i beina. Selvfølgelig irriterende at jeg undervurderte meg såpass, men er veldig deiligå kjenne at jeg har ork til å dra på istrening etterpå Cheesy

Konklusjon: barneløp Wink Gi meg et marathon så jeg kan få noe å jobbe med Wink Selv om det nok først blir neste år Smiley

Nå skal beina hviles før jeg drar på is Smiley

Lights out

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #170 : 12. september 2011, 00:23 »
2timer på is var hardt. Det innrømmer jeg gladelig. Nå blir det bare å sove ut litt før det er opp og legge asfalt imorgen Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #171 : 12. september 2011, 01:08 »
2timer på is var hardt. Det innrømmer jeg gladelig. Nå blir det bare å sove ut litt før det er opp og legge asfalt imorgen Smiley

Sleng ut form bilde da Smiley Hehe.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #172 : 12. september 2011, 15:38 »
Har vel hatt mer enn nok av bilder allerede Smiley Blir nok ingen flere bilder før jeg er ferdig med deffen rundt 1. November Smiley Blir hvertfall noen om jeg kommer meg under 85kg Smiley De jeg hadde ute var jo med alt for mye overkropp.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #173 : 12. september 2011, 17:01 »
grattis med vel gjennomført;)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #174 : 13. september 2011, 00:22 »
Takk Anders. Tror ikke du helt forstår viktigheten av all hjelpen du har gitt. Men du skal vite at jeg setter utrolig pris på det.

Dagens økt:
90min på is. Ble fort sliten, men regner med at det kommer av gårsdagens overanstrenging. Begynner å bli bra på å dra nå. Finter ikke like ofte mot høyre for så å gå til venstre lenger. Føler meg alt i alt veldig mye bedre over hele linja ift hva jeg avsluttet som. Fortsatt halvannen måned til serien drar igang. Da skal jeg veie 85kg. Koste hva det koste vil.

You know that you are not alone

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #175 : 15. september 2011, 19:29 »
Veldig hyggelig å høre Mercy, setter pris på det:)
Det er nettopp noe av det jeg liker best på forumet og blant likesinnede. Rett og slett veldig mange hjelpsomme folk, som virkelig brenner for at også andre skal lære, ser at du viderefører trenden, good good;)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #176 : 15. september 2011, 22:49 »
God kunnskap må videreføres. Utrolig mye bra mennesker her på forumet som er flinke til å dele kunnskapen sin. Dessverre er det mange, spesielt av de yngre, som tror de kan mye og som sprer en del vranglære - slik jeg ser det.

Uansett: Jeg hadde planlagt en hviledag etter halvmarathonet. Det ble tirsdag. Jobbet dobbelt, så det passer bra å hvile skrotten. Igår ble det spenst, hurtighet og vekter:

Trappeserier med løping, hopping og hinking.ca 30min totalt med oppvarming osv.

Vekter:
Vending fra heng
55kg x 5/5/5

Bøy
60kg x 8/8/8
80kg x 8/8
100kg x 6
120kg x 2/2

Fikk et tips av sandvik på bøyen som gjør den mer hoftedominant. Morro, men ganske tungt Smiley

Nordic hamstrings
5/5/5

Chins
kv x 12
kv + 10kg x 9
kv x 8

Dips
kv x 25 + 5 + 5 + 5 + 5

I tillegg programmet jeg kjører daglig med fokus på å myke opp stiv muskulatur rundt hofter og legger.

Idag:
Anaerob trening(ja, jeg hater det her som pesten, men det må til for å orke mest mulig på is)

Serie x 2(5min pause mellom seriene)
200meter x 4 (60sek pause)
tid per 200m: 30-32 sek

Hatøkt. Surner i muskulaturen, blir tørr i munnen og føler meg generelt bare dritt. Har fortsatt krampetendenser i legger og lår, så noe godt må det føre med seg. Blir 1 eller 2 slike økter i uka frem mot seriestart. Mulig jeg kjører en av dem på is når det lar seg gjøre. Vi får se. Syns hvertfall det er fint å ta det to dager før jeg skal løfte jern og hoppe.

Imorgen har jeg planer om mye sone 1 trening. Men først blir det asfaltlegging.

Nattinatt




Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #177 : 15. september 2011, 23:59 »
God kunnskap må videreføres. Utrolig mye bra mennesker her på forumet som er flinke til å dele kunnskapen sin. Dessverre er det mange, spesielt av de yngre, som tror de kan mye og som sprer en del vranglære - slik jeg ser det.

Uansett: Jeg hadde planlagt en hviledag etter halvmarathonet. Det ble tirsdag. Jobbet dobbelt, så det passer bra å hvile skrotten. Igår ble det spenst, hurtighet og vekter:

Trappeserier med løping, hopping og hinking.ca 30min totalt med oppvarming osv.

Vekter:
Vending fra heng
55kg x 5/5/5

Bøy
60kg x 8/8/8
80kg x 8/8
100kg x 6
120kg x 2/2

Fikk et tips av sandvik på bøyen som gjør den mer hoftedominant. Morro, men ganske tungt Smiley

Nordic hamstrings
5/5/5

Chins
kv x 12
kv + 10kg x 9
kv x 8

Dips
kv x 25 + 5 + 5 + 5 + 5

I tillegg programmet jeg kjører daglig med fokus på å myke opp stiv muskulatur rundt hofter og legger.

Idag:
Anaerob trening(ja, jeg hater det her som pesten, men det må til for å orke mest mulig på is)

Serie x 2(5min pause mellom seriene)
200meter x 4 (60sek pause)
tid per 200m: 30-32 sek

Hatøkt. Surner i muskulaturen, blir tørr i munnen og føler meg generelt bare dritt. Har fortsatt krampetendenser i legger og lår, så noe godt må det føre med seg. Blir 1 eller 2 slike økter i uka frem mot seriestart. Mulig jeg kjører en av dem på is når det lar seg gjøre. Vi får se. Syns hvertfall det er fint å ta det to dager før jeg skal løfte jern og hoppe.

Imorgen har jeg planer om mye sone 1 trening. Men først blir det asfaltlegging.

Nattinatt





Dette ser veldig bra ut! Du står skikkelig på, noe som motiverer andre også.. Ser at du er meget sterk også, trent styrkeløft lenge generelt? Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #178 : 16. september 2011, 16:03 »
Prøver å stå på så det skal bli bra til vinteren. Veier fortsatt rundt 5kg for mye, så første pri er å komme seg ned i kampvekt. Trente mye vekter fra jeg var 14-16, som sannsynligvis la et "grunnlag" for min del. Kuttet det helt ut da jeg startet på vgs og tok det ikke opp igjen før jeg var 21. Det har selvfølgelig blitt alt for mye fokus på overkropp i alle år, men det er det slutt på nå. Dessverre ser det ut til at knebøyen ikke får helt den fremgangen jeg hadde håpet på, grunnet deff og mye kondisjonstrening. Men det å løfte mye i knebøy er forsåvidt ikke et mål i seg selv. Det er mer et parameter på hvor man ligger an i forhold til skøytegåingen. Og ettersom jeg har fått tilbakemeldinger på at det går fortere i år enn tidligere, må jeg jo ha gjort noe riktig

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness - Triathlon og halvmarathon gjennomført
« #179 : 17. september 2011, 20:41 »
Gårsdagen utgikk. For å gjøre en lang historie kort; hadde shorts og t-skjorte og satt på med en kompis til treningssenteret. Hadde dårlig tid, men skulle løpe. Da vi kom frem hadde jeg klart kunststykket å legge igjen kortet hjemme. Etter mye banking på døren(ubemannet senter) måtte jeg gi opp. Syns det var for kaldt å fly ute i bare shorts og t-skjorte, så gårsdagens trening gikk ut. Bowlingmatchen på kvelden endte hvertfall med seier 3-2. Ingen syke scores idag; toppscoren min ble 156 -.- Satser på 200forsøk om to uker igjen

Idag, lørdag:

Helse pluss:
30min oppvarming. Div øvelser jeg har fått fra Sandvik, samt en del sprintoppvarming.

45min koordinasjonsløyper, trappehopp, fallhopp, trappeløp og trappehinking.

Styrke:

Powerclean:
40kg x 8
50kg x 8
55kg x 5
60kg x 5/5/5

Frytelig bra på vending idag. Kunne godt ha gjort flere reps og sett, men programmet idag var 5 x 3 på toppsett og da følger man det.

Bøy
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 8/8/8/8

Deilig med rolig dag i bøyen. Kjørte utrolig stricte reps med stopp i bunnen. Merker faktsik at hoftene og setet aktiviseres bedre nå. Tror dette kan bli bra når jeg får litt tid på meg og kan begynne å spise masse igjen.

Nordic hamstrings
5/5/5/5

Trisett med
Chins
kv x 17
kv + 10kg x 10
kv + 20kg x 4
kv x 12

og dips
kv x 23
kv + 10kg x 10
kv + 20kg x 10
kv x 17

Føler det var en bra økt. Var utrolig spretten idag, noe jeg antar at gårsdagens hviledag bør få sin del av æren for. Vendingene sitter og bøyen er komfortabel. Motivasjonsmessig er det tungt å kjøre overkropp, men jeg skal prøve å være flink med dips og chins to ganger i uka gjennom sesongen. Må jo prøve å holde overkroppen nogenlunde ved like. Uansett godt å være ferdig. Ikke noe vekter før til onsdagen Smiley

Økt 2(senere på kvelden):

1000metere sub terskel:
2 stk lav sone 3
2 stk midt sone 3
2stk høy sone 3

Pause mellom hvert løp: 1min

Hadde planlagt å kjøre 8 stk, men ipoden "kvelda" på oppvarminga, dessuten passer jeg hunden til mor og far, så syns det holdt med 6km idag. Imorgen satser jeg på at kjøtern drar meg opp tidlig så jeg får en sone 1-tur før istreninga. Nå blir det taco og litt cola, selv om jeg vet at jeg ikke fortjener colaen.....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!