Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136448 ganger)

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: M16 Madness
« #300 : 20. desember 2011, 23:29 »
Åja du har kjøpt ja! Smiley 10 000 i mnd. er jo ganske lite da om man har jobb! Men er det ikke litt crap å måtte betale lån i såpass mange år? jeg får vel bare holde ut til militæret :p Ikke så fristende å kjøpe enda hehe.

Såpass ja!! jammen du er jo i det minste litt heldig om du først møter på en gilf da! Sånn at du slipper å ha deg med skrukkene gamlinger!

Tenker å sette inn noe i BSU før nyttår ja Smiley Sånn at jeg i det minste har startet å spare!

Menmen da var det natta! Rimelig dau etter hockeytrening underærnert.. Sad Spist og drukket dårlig i dag!

Sleep well like a caramel Smiley
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #301 : 20. desember 2011, 23:32 »
Uansett bedre å betale til seg selv enn å hive pengene ut av vinduet Wink

Sov godt lille hockeydude Cheesy

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: M16 Madness
« #302 : 20. desember 2011, 23:38 »
Ja godt poeng!

Natta bandyfyr! Smiley
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #303 : 22. desember 2011, 00:54 »
Match mot Ready i hovedstaden. Lå poenget bak dem før matchen, og har i realiteten gitt bort 3 poeng på de to siste. Ble årets morsomste kamp for min del.

3-1seier, der jeg scorer 2-1målet etter litt dribling og et skudd. Laget gjennomfører en mye tightere defensiv enn vi har gjort hittil i år og vi holder endelig masse i kula. Vi burde scoret noen til. Vi brenner en straffe og har noen store sjanser mot slutten, men alt i alt veldig bra. Føler jeg spilte min beste kamp for året, men har fortsatt mye å gå på. Det vet jeg. Blir spennende å se hvordan det blir fremover.

Har 2 x monsterøm psoas, et vondt lår etter et kne inn der og en rygg som skriker av nåde. Faen så godt Grin

Kunne liggi i senga og nyti det her for alltid. Men får komme seg i seng så man orker dobbelpass imorgen. Balotelli gjør ting jeg ikke visste at han kunne. Neste år skal jeg også gå så fort på skøyter. Det skal jeg bare. Period

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #304 : 22. desember 2011, 23:03 »
Torsdag med trening hos PT på Elixia. Syns enkelte PT`er burde revurdere hva de driver med. Hadde da bedt om hjelp med bevegelighetstrening. Det tror jeg er en treningsform PT`er ikke aksepterer. Jeg var ute etter gode øvelser for bevegelighet i hofte primært, med innslag av forside/bakside lår. Hva tror dere damen gjør? Hun skal ha meg på elipsemaskinen. Fint nok, i og for seg, ettersom den aktiverer psoas i større grad enn løping. Men hun skal ha meg til å kjøre som om det var VO2makstest. Endte opp med puls på 185(maksen min er 188) og har store problemer med å forstå motivet bak det.

Resten av økta var - om mulig - like begredelig som oppvarmingen. Push ups på 75ball, en dårlig versjon av glute bridge som overhodet ikke aktiverte hofta og tøyeøvelser jeg allerede var fullstendig klar over.

Om du mot all formodning skulle lese dette, kjære PT: jeg var ikke interessert i å se om jeg klarte å tilnærme meg makspuls. Det visste jeg på forhånd at jeg klarer hvilken dag som helst.

Legg ned

Fikk hvertfall 40min med tøying av u.e.

Kveldens økt:

90min på is.

Var bare 6 mot 6, ettersom 9 mann manglet grunnet juniorkamp, hjemreise til Sverige og skader. Ikke det helt store trykket, men var egentlig like greit. Helt ødelagt i beina etter gårsdag - som forventet.

Imorgen blir det noen timer med hopping og vekter. Skal jobbe på kvelden, så misser isøkta.

Vekta idag viste svimlende lave 93.8 kg. Gjør tydeligvis et eller annet riv ruskende galt. Trodde jeg hadde stabilisert meg på 97kg. Bretter opp armene og trykker i meg litt mer fremover

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #305 : 23. desember 2011, 16:52 »
Vektløfting. Yøøøøø

Først trappehopp. Mest fokus på mange-stegs-hopp.

Vending fra heng
40kg x 5/5
50kg x 5
70kg x 2
80kg x 1
85kg x 1
90kg x 1
95kg x 1
100kg x 1 (20kg pers)
80kg x 1

Frontbøy
100kg x 3/3

Bøy og mark nytta ikke grunnet kne i ryggen på kampen på onsdag -.- Får vondt i bunnen av bøy og fra knærne i marken.

Kommentar: Filmet fadeseløftet på 100kg. Holdt på å miste stangen i sitten. Ser ganske elendig ut. Legger det ut så snart jeg får tilgang til youtube. Filmet 80kg etterpå for å vise at 100kgs teknikken ikke er helt slik jeg løfter. Men fy eff det var skremmende dårlig teknikk på 80kg også. Håper noen tar seg tid til å slakte meg.

Nå er det jobb idag og imrogen tidlig. Skal ha fridag imorgen. Trening og jobb søndag, før det blir match og første fyllekule på et halvt år på mandag.

God jul om du mot all formodning skulle lese dette

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: M16 Madness
« #306 : 23. desember 2011, 19:21 »
God jul til deg Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #307 : 23. desember 2011, 19:36 »
T dæ å Wink

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: M16 Madness
« #311 : 23. desember 2011, 23:46 »
Som du kanskje legger merke til selv har du ingen hengposisjon i det du starter vendingen. Skuldrene er bak stangen, og knærene framover. Dvs eneste farten du får med deg i vertikal retning er det lille skyvet du har igjen med bein. Hvis du prøver å henge mer over stang vil du få et bedre tilslag og mer fart på stang. Du kan også prøve å aktivere trapezius mer på toppen av draget.

På de lettere vendingene på 80kg syns jeg frontbøyen din ser bra ut. Kunne kanskje økt mobiliteten i hofter og ankler slik at du ikke havner så bakpå i sitten. Du vil riktig nok få bedre stangposisjon hvis du får mer heng, men økt mobilitet vil ofte være en grei start.

Litt vanskelig å forklare det med heng, men sett fra siden skal altså skuldre være over stang. Deretter skal du strekke bein for å slå til på låret, rette ut ryggen og bruke trapezius til å heise stangen de ekstra nødvendige centimetrene på tyngre løft.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #312 : 23. desember 2011, 23:58 »
Som du kanskje legger merke til selv har du ingen hengposisjon i det du starter vendingen. Skuldrene er bak stangen, og knærene framover. Dvs eneste farten du får med deg i vertikal retning er det lille skyvet du har igjen med bein. Hvis du prøver å henge mer over stang vil du få et bedre tilslag og mer fart på stang. Du kan også prøve å aktivere trapezius mer på toppen av draget.

På de lettere vendingene på 80kg syns jeg frontbøyen din ser bra ut. Kunne kanskje økt mobiliteten i hofter og ankler slik at du ikke havner så bakpå i sitten. Du vil riktig nok få bedre stangposisjon hvis du får mer heng, men økt mobilitet vil ofte være en grei start.

Litt vanskelig å forklare det med heng, men sett fra siden skal altså skuldre være over stang. Deretter skal du strekke bein for å slå til på låret, rette ut ryggen og bruke trapezius til å heise stangen de ekstra nødvendige centimetrene på tyngre løft.

Hei, takk for svar. Det med skuldre/armer har jeg lurt veldig på. Vet ikke om det kommer tydlig frem, men jeg har relativt lange armer. Hvordan får jeg skuldrene frem uten at stangen kommer under knærne?Tror jeg forstår hva du mener, men litt usikker på hvordan jeg skal få det til i praksis. Og knærne skal altså ikke gå fremover? Vil det si at fleksjonen skal være hoftedominant(at den går ut bak)?

Mobilitet i hofte og ankler jobbes med. Vet det er en lang vei å gå, men skal bli bra en dag Grin

Uansett: Tusen takk for hjelpen. Skal prøve å få skuldrene over stanga og knærne mindre fremover. Setter veldig pris på at du tok deg tid til å kikke.

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: M16 Madness
« #313 : 24. desember 2011, 00:10 »
Hei, takk for svar. Det med skuldre/armer har jeg lurt veldig på. Vet ikke om det kommer tydlig frem, men jeg har relativt lange armer. Hvordan får jeg skuldrene frem uten at stangen kommer under knærne?Tror jeg forstår hva du mener, men litt usikker på hvordan jeg skal få det til i praksis. Og knærne skal altså ikke gå fremover? Vil det si at fleksjonen skal være hoftedominant(at den går ut bak)?

Mobilitet i hofte og ankler jobbes med. Vet det er en lang vei å gå, men skal bli bra en dag Grin

Uansett: Tusen takk for hjelpen. Skal prøve å få skuldrene over stanga og knærne mindre fremover. Setter veldig pris på at du tok deg tid til å kikke.

Lengre armer, bredere grep

Hvis du bare lener deg framover i posisjonen du allerede har, innebærer det at du må strekke ut beina noe mer. Tilslaget i støt trenger ikke å være så vanvittig høyt i utgangspunktet. Nå startet du løftet fra heng så fikk ikke sett utgangsposisjoner i startstillingen, men folk har generelt alt for lite vinkel på ryggen i forhold til bakken. I startposisjonen skal skuldre være noe over stang. Denne ryggvinkelen skal du holde til du har passert knær og nærmer deg tilslag. Dette innebærer rett og slett at beinstrekk.

Håvard Grostad som forøvrig har deltatt på flere landslagsstevner er et prakteksempel på godt heng:

http://www.youtube.com/watch?v=LWoY7o2KaxM#noexternalembed

Legg spessielt merke til at skuldre er over stang, og at han opprettholder dette henget til langt over knær. Dette medfører som du ser, et meget bra tilslag. Eksakt samme prinsipp om det er fra kasse, fra heng eller bakken.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #314 : 25. desember 2011, 18:25 »
Du forklarer veldig bra, så takk for det. Skal fokusere på teknikk ut sesongen hvertfall. Legger nok ut en video til hvis jeg lurer på noe mer/syns det har blitt bedre Smiley

Igår spiste jeg alt for mye og drakk brus ved siden av. La meg 2300 igår og våknet 1100 idag. Håpet jeg skulle være fin i formen, men føltes som jeg har vært på fylla i ei uke. Hadde istrening klokka 12. Følte meg som en gravid flodhest utpå der. Proppmett og seig som snegle.

Drikker masse vann nå, i håp om at kroppen skal bli bedre til imorgen. 2. Juledag er jo bandyens stordag. Satser på at det blir masse mennesker, at vi vinner og at laget(og meg selv) spiller veldig bra Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!