Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136680 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #360 : 19. januar 2012, 02:06 »
Onsdag = gameday

Drammen på Marienlyst pleier å være fint. Stor bane og god is og når gradestokken viser 7blå, blir det sjeldent dårlig is. Snøen tidligere på dagen gjorde meg litt engstelig, men den visste bedre enn å ødelegge for oss Smiley Ryggen hadde gjort store fremskritt siden gårsdagen, og da var det ikke annet å gjøre enn å kjøre. Def-midten vår var ute med ryggtrøbbel og en av spissene er som kjent ute med kragebensbrudd. Ellers full tropp.

1. Omgang ble - om mulig - morsommere enn antatt. Bør kanskje nevne at for min del er det viktigste å ha det gøy på isen. Høres kanskje rart ut, men følelsen av å kunne drille en hel haug av motspillere er noe jeg sidestiller med sex. Der fikk dere den jenter Wink Vi holdt masse i ball og det betyr at jeg får være veldig mye med i spillet. Gotta love it!. Flippet gjennom casanova, men han brant alene med keeper. Drammen får et heldig mål og vi havner, som vanlig, bakpå fra start. Casanova gjør dog at vi får balanse i regnskapet, før monsteret vårt - il capitano - brøyter seg vei gjennom og spiller casanova på blank. Nå fikk vitterlig ikke casanova, ettersom en forsvarsspiller var spåass uheldig at han dunket ballen i eget, men likevel 2-1 til oss. Drammen scorer på en corner som vi gir dem noe umotivert, og 2-2 står seg til pause.

I pausa virker det som om trenerene har forstått at god stemning kan hende er det beste virkemiddelet. Godt humør, latter og en god følelse. Spillestilen vår går nemlig ut på å trøttkjøre motstanderne, og Drammen var ordentlig slitne de siste 5min av første omgang. Det betyr som regel at det blir mye rom i andre Cheesy

Andre omgang startet som vi ønsket. Vi gjorde både 3-2 og 4-2 ganske tidlig. Så bestemmer sirkus meranoklovnen seg for å gi Drammen straffe, noe verken vi eller de forsto. Flere av Drammensspillerne knakk sammen av latter og da er det frustrerende å se klovnen stå midt i manesjen og leke fet....Mål på straffa og 4-3. Forsvarsgeneralen tar ansvar og smekker et frislag opp i vinkelen fra 20-25meter og det er 5-3.  Litt etter går en langball via noen køller og spissen til Drammen er helt alene med keeper. 5-4. Drammen har tydeligvis bestemt seg for å benytte seg av enhver sjanse, og da de på mirakuløst vis får kranglet inn 5-5 etter en rotete kontring, tipper jeg Drillo satt og smilte godt på en eller annen bar i syden. Eksproffen vår bestemmer seg for å fyre etter en corner, og ballen går utagbart inn i hjørnet og det er 6-5. Kun 8min igjen å spille, og vi blir enige om å holde tett bakover. Det funker i ca 5min, før vi forærer Drammen en langball og elgen gjør 6-6 for dem. 3min igjen og poengranet til Drammen virker å være et faktum. Il capitano vil det dog annerledes, og snapper en corner for så å sette den i taket med en hånd. Må være noe av det latterligste målet jeg har sett, men 7-6 står seg ut og vi får 2 viktige poeng.

Stabæk vant igjen, så gullet ser ut til å havne i Bærum for første gang på 5 år. Fokus får likevel være sluttspillet. Det er NM-bøtta alle husker.

+ Sinnsykt mye med i spillet. Mister lite ball. Bra fart og mye ork. Massevis av fine dragninger.

- For heit i enkelte tilfeller der jeg bør være tålmodig. For slurvete i defensiven. Enkelte lyrer for korte.

Prinsen skal høre med en svensk klubb om jeg kan komme bort og trene med dem neste uke. Hadde vært grymt Cheesy

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #361 : 20. januar 2012, 14:06 »
Glemte å logge igår.

Skulle lese fysikk. Ble til at jeg dro på isen for å kjøre egentrening ettersom gårsdagens trening ble avlyst. Amatøridrett...

Var der i overkant av en time. Helt alene. Få ting som er bedre her i livet. Ting begynner å ta form nå. Merker at jeg er lettere i kroppen og begynner faktisk å treffe ballen nogenlunde hyggelig. Får se om man ikke får en skuddmulighet eller to i sluttspillet Smiley

Prøvde meg på bøy i garderoben, men øvre del av ryggen mente at det var noe tidlig. Prøver igjen idag. Ble litt mark:

100kg x 5
120kg x 3
140kg x 1

Må ærlig innrømme at jeg sliter litt med motivasjonen når det kommer til vektløfting. Vil heller være på isen og leke. Får lov å komme over til Mosserud og Boltic i vmpausen. Litt usikker på hvordan jeg skal gjennomføre det rent praktisk ift jobb og skole, men det får bare la seg gjøre. Hadde vært kult å kunne spille der neste år Grin

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #362 : 21. januar 2012, 03:01 »
Istrening med laget. 90min uten noe særlig sprut i beina. Nesten ikke spist noe idag, ettersom biffen jeg hadde gledet meg til var fisk av noe slag. Første runde gikk greit. Ca 350gram. Andre runde nyttet det bare ikke. Holdt på å kaste opp. Æsj, hater fisk.

Prøvde meg på bøy igjen. Gikk fortsatt ikke for øvre del av ryggen. Kjørte litt mark idag igjen da Smiley

60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5

Blir en liten tur på isen imorgen igjen. Håper ryggen er bedre så det går an å kjøre 5 x 5 veldig lett hvertfall.

Ellers har jeg avtalt med treneren til Mosserud at jeg skal komme bort og trene med dem mandag og tirsdag i uke 5. Blir spennende å se Smiley Gleder meg som en unge. Prøve å få bort enda 1kg daukjøtt før jeg drar bortover. Føler meg rappere og rappere jo lettere jeg blir Cheesy

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #363 : 21. januar 2012, 19:34 »
Årets drittdag så langt.

Skulle gjøre meg ferdig med fysikkinnlevering. Endte opp med å ta pause resten av dagen fordi hodet var et helt annet sted.

Skulle trene på is. Måtte avlyse fordi himmelen åpnet seg. Ikke for å ødelegge for istreningen min, men for punkt tre.

Skulle til Oslo idag, og gledet meg som en unge. Snøen gjorde det umulig å komme seg noe sted.

Jeg er cursed. Ble det på nyttårsaften, og må bare akseptere at året kommer til å være dritt

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #364 : 22. januar 2012, 11:29 »
Det første bildet er fra juli. Vekt ca 87kg. Det andre er fra idag tidlg. Vekt 92.7kg. Estetisk ser det første bildet best ut, men for min del er det andre mye bedre. Begynner å ane konturene av en overkropp som forsvinner. Liker hvertfall å tro det. Om et år håper jeg å kunne kikke tilbake hit og se at 10kg er borte. Tror ikke det er 10kg fett å ta vekk, men fett er jo førstepri som skal vekk Smiley

Idag er det match, så spiser en god del mer nå. Havregryn, H-melk, egg, bacon og sjokomelk til frokost. Fin start på dagen Cheesy

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #365 : 23. januar 2012, 23:49 »
Kamp igår. Legg ned. Rødt kort, walk of shame. Full tilt. Kall det hva du vil. Fikk nok av en fyr jeg gjerne skulle kastrert med en sløv brødkniv. Dessverre får jeg ikke gitt han smerte engang i utvisningen min. Ble tap 9-5 også. Stabæk vant med det gullet og jeg får vel noen kampers utestengelse.

Dagens første økt med Sarah her på TF:

Mark:
5 x 100
5 x 120
5 x 130
2 x 140

Ser at jeg ikke har bra nok spenn i øvre delen av ryggen. Ellers er høyre kne uggent etter 3 smeller fra gårsdagens kamp. Sov 2 timer i natt. Bare ligget og tenkt på hvor vanvittig lyst jeg har til å maltraktere ansiktet til #17 på Sarpsborg. Uansett ikke så lett å fokusere på treningen når man har godis foran seg :p

Kveldens økt ble parodi. Snødde som eff, elendig fokus fra samtlige og kroppen var overhodet ikke med. Sprakk forøvrig i matveien idag. Kjøpte to vaniljeboller og to tacobaguetter. Angrer heller ikke. Var så vanvittig godt at jeg ikke har ord.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #366 : 25. januar 2012, 01:11 »
Jobb fra 3 idag. Sov i Drammen, så var umulig å få til noe is. Ble vektøkt på Bølgen.

Tøying i 20min, etterfulgt av en lengre oppvarming av hoftene. Fryktelig øm i høyre hofteleddsbøyer. Irriterende.

Vendinger fra heng:
40kg x 5/5/5
50kg x 5
60kg x 3/3/3

Knebøy til boks:
60kg x 3
80kg x 5/5/5

En del trappehopp. Prøve å være flink til å kjøre litt av det nå som det er vm-pause.

Kommentar: Lenge siden jeg har kjørt både vending og bøy. Syns likevel teknikken på vendingene begynner å komme seg ganske bra. Klarer faktisk å skape litt fart selvom skuldrene er 5mil lenger fremme enn hva jeg liker Smiley Bøy ble bare 80x5x3 for å komme igang igjen. Psoas var ikke veldig happy for knebøyen. Vond resten av dagen.

Jobb igjen imorgen kveld. Blir noe fjas på badet igjen, før det blir istur på torsdag Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #367 : 25. januar 2012, 12:03 »
Ned 10 kg fra de bildene der? Hva skal du begynne med da? Konkurrere i spisevegring? Hvis bandy krever at du må være anorektisk ville jeg funnet noe annet å drive med.  what
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #368 : 25. januar 2012, 12:13 »
Ned 10 kg fra de bildene der? Hva skal du begynne med da? Konkurrere i spisevegring? Hvis bandy krever at du må være anorektisk ville jeg funnet noe annet å drive med.  what

Haha. Ja, du kan få sagt det Fenriken Smiley Burde presisert: 4kg ned fra første bilde - ved å fjerne muskler i overkroppen. Litt over 9kg ned fra bilde 2 - hvor jeg har lagt på meg en del fett. Tror neppe man må være anorektisk, men en fordel å være lett og sterk i beina. Så underkropp som en styrkeløfter og overkropp som en skihopper. Jepp, det hadde vært noe!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #369 : 25. januar 2012, 12:19 »
Jo, men likevel. Toppidrett på 83 kg? Det er vel bare skihopp og dans som opererer i det området der? Jeg er mot. Helt mot.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #370 : 25. januar 2012, 12:27 »
Jo, men likevel. Toppidrett på 83 kg? Det er vel bare skihopp og dans som opererer i det området der? Jeg er mot. Helt mot.

Hvor tar du det fra  Shocked? Foreslår at du begynner å kurse i humor, for det her appellerer virkelig til meg. Men sånn seriøst: hvis du kikker på fotballspillere, finner du mange på godt under 83kg. Det samme gjelder vel i friidrett, svømming, vektløfting, styrkeløft, ski og kampsporter Smiley?

Forklaringen bak er at jeg har dårlig arbeidsøkonomi på skøyter. Kan rett og slett bare kalle det dårlig skøyteteknikk. Koster med andre ord en god del mer for meg å forflytte meg enn hva det gjør for andre. Så vekk med overkroppen og større i underkroppen. Men det kommer jeg mer tilbake til når sesongen er over. Da skal du nemlig få lov å hjelpe meg så mye at du til slutt ikke orker meg mer  >Cheesy

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #371 : 25. januar 2012, 12:38 »
Hvis vi først og fremst blir enige om at fotball ikke har noe med toppidrett å gjøre, så tar vi det derfra. Ordentlige idretter, som sprint, kast og rugby premierer mest, ikke minst. Idretter med vektklasseinndeling er bare sosialisme i praksis; de finnes for at små mennesker skal få en følelse av å være mennesker de også. Feilslått spør du meg, men det er ikke jeg som bestemmer.

Etter konsultasjon med en bandyspiller på kontoret har jeg skjønt at det er en blanding av kunstløp, discodans og basketball, dvs mye pen skøyting, men lite knekkenbeinertaklinger. Det forklarer at du går i stykker av å falle på isen. Da er nok behovet for stor kroppsmasse mindre enn jeg innbilte meg, men det ee r likefullt skuffende.

Jeg forstår derfor ditt ønske om å redusere vekten, men mener samtidig at du burde kombinere det med å øke styrken. Power to the people. Google it.

Gleder meg til du legger opp så jeg kan holde lange foredrag om peanøttsmørets gleder og hvorfor dobbelthaker er mer sexy enn sixpack  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #372 : 25. januar 2012, 13:05 »
Får ikke lov å gi deg ny honnør før det har gått en time. Lover å gi deg en i kveld Smiley

Selvfølgelig er ikke fotball toppidrett - rent definisjonsmessig. Men det er en del likheter mellom fotball og bandy ettersom begge idretter går ut på å flytte rundt på egen kropp, med variert fart over tid. Det er jo de tingene jeg jeg savner i sprint og kast. Man ønsker jo eksplosiviteten herfra, men man skal kunne gjenta det i 90min Smiley

Finnes det virkelig bandyspillere på Ogna :S? Hvordan har han klart å forville seg dit? Det er flere gode bandyspillere på over 100kg. Forskjellen er at de har hatt en god skøyteteknikk hele livet, og kan av den grunn tillate seg å gå mer opp i vekt. Lover å bli tjukk når krokkjeppen og jeg skiller lag for siste gang.

Til sist kommer vi til punktet der du kommer inn i bildet. Skal selvfølgelig øke styrken så mye som mulig før neste sesong. Du skal få lov å fungere som rådgiver der, og du skal få lov å prøve og feile. Litt spent på om du klarer å tilpasse styrketrening til løping.

Vurderer faktisk å fly deg inn for å ha deg med på bakkeløp opp hoppbakken her i sommer Wink

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #373 : 25. januar 2012, 16:33 »
Jeg hadde planlagt en kommentar her, men ser Fenrik har fått frem alt jeg ville si opphøyd i tredje. Må likevel få skyte inn en slags oppsummering:

Du skal for all del få lov til å droppe vekt hvis du mener det er nødvendig (selv om et opposisjonen TF er mot), kcaloriunderskudd ordner det. Men kan du ikke likevel fortsette å trene overskroppsstyrke? Det er vel en fordel å minimere styrketapet som en slik vektnedgang medfører?


Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #374 : 25. januar 2012, 17:30 »
Jeg hadde planlagt en kommentar her, men ser Fenrik har fått frem alt jeg ville si opphøyd i tredje. Må likevel få skyte inn en slags oppsummering:

Du skal for all del få lov til å droppe vekt hvis du mener det er nødvendig (selv om et opposisjonen TF er mot), kcaloriunderskudd ordner det. Men kan du ikke likevel fortsette å trene overskroppsstyrke? Det er vel en fordel å minimere styrketapet som en slik vektnedgang medfører?



Det er jo det jeg ikke helt klarer å finne ut av. Jeg syns selv jeg var ganske ripped på 87kg. Er derfor skeptisk til at det bare er å deffe videre ned til 83kg. Planen er at de kg først og fremst skal bli borte fra overkroppen. Tanken er at hvis jeg bare trener beina, vil kroppen "velge" muskulatur som ikke benyttes som brennstoff når det ikke er fettreserver eller mat å ta av. Vet ikke hva du/dere mener om det? Selvfølgelig skulle jeg gjerne beholdt overkroppsstyrke, men det er ikke like viktig som å bli sterkere i beina ift egenvekt.

Noen ideer om hvordan jeg bør gå frem?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!